Death Grips Drop New Album

2014-06-09 by Guzzo | 160 Comments
Death Grips have officially released the first half of their double album, The Powers
That B
. The release, officially titled Niggas On The Moon, features Björk on all
8 of the albums tracks.

The second half of the double album is scheduled to be released later this year on
Harvest/Third Worlds Records and is titled Jenny Death.

Download the full album here: thirdworlds.net/files/niggas-on-the-moon.zip

OR, stream here: soundcloud.com/deathgrips/sets/niggas-on-the-moon

Tagged: Death Grips

Comments:Add a Comment 
Guzzo10
June 9th 2014
1228 Comments


Death Grips are fucking back in full force niggas

someguest
June 9th 2014
27606 Comments


pale suburban whites outcry in rage everywhere

Digging: Funkadelic - Free Your Mind...And Your Ass Will Follow

FourthDyke
June 9th 2014
498 Comments


this is 5/5

oltnabrick
June 9th 2014
35736 Comments


|
.---.
'-. | | .-' ___| |___
-= [ ] =-====
`---. .---'
__||__ | | __||__
'-..-' | | '-.. || | | ||
||_.-| |-,_| .-"` `"`'` `"-.
.' '.

GmemberKills
June 9th 2014
2446 Comments


5/5 This is an advancement in there sound.

BeeRyan
June 9th 2014
1246 Comments


how did they get bjork on the moon? i thought it was niggas only?

someguest
June 9th 2014
27606 Comments


have you seen Bjork lately

Calc
June 9th 2014
15167 Comments


I can't wait.....

Digging: Geometers - Pay To Live

dimsim3478
June 9th 2014
7245 Comments


this keeps happening and it always brings a huge smile to my face

MO
June 9th 2014
21188 Comments


sweet another death grips album to 1.5 i'm on board

someguest
June 9th 2014
27606 Comments


rate it a 2 so it will bump down the average enough for me to give it a 1

StallionMang
June 9th 2014
7565 Comments


You'd think we'd be used to this by now

Funeralopolis
June 9th 2014
13914 Comments


holy shit so stoked

Digging: Tanya Tagaq - Retribution

ShadowRemains
June 9th 2014
24276 Comments


fuck these guys

scottpilgrim10
June 9th 2014
4748 Comments


Awesome so far.

Insurrection
Contributing Reviewer
June 9th 2014
24105 Comments


sounds better than government plates so far but thats not saying much

Phlegm
June 9th 2014
7202 Comments


Where's the shocking cover art? No tribal dude? No subpar genitalia with a shitty tattoo scribbled on the side? This is certified Kid Cudi poo.



MalleusMaleficarum
June 9th 2014
15993 Comments


HOLY FACK

Guzzo10
June 9th 2014
1228 Comments


HOLY FACK[2]

someguest
June 9th 2014
27606 Comments


Where's the shocking cover art? No tribal dude? No subpar genitalia with a shitty tattoo scribbled on the side? This is certified Kid Cudi poo.


that's copywrited

Uranium
June 9th 2014
7543 Comments


just shittin out albums

Judio!
Contributing Reviewer
June 9th 2014
8290 Comments


Bjork on every track? Damn, this album just might have a chance.

Digging: u-Ziq - Lunatic Harness

someguest
June 9th 2014
27606 Comments


thanks to imsopunk for lowering the average rating enough for me to give it a 1

you will not be forgotten

MaskAtTheMasquerade
June 9th 2014
2888 Comments


JEEEEEEEEESSSSSUUUUSSS CHRIST THANK YOU GOD AND ALL THAT IS HOLY #BLESSED #DANOID #ALWAYSKNOWN #STAYTAKKED

deathschool
June 9th 2014
20918 Comments


Fuck yes.

Guzzo10
June 9th 2014
1228 Comments


Black Quarterback TOTY

deathschool
June 9th 2014
20918 Comments


Billy, Billy, now Billy.

someguest
June 9th 2014
27606 Comments


you like shitty music and have ugly girlfriends

things aren't looking good for you Guzzo

North0House2
June 9th 2014
5943 Comments


Holy guacamole, I've gotta tell all of my homeschooler friends about this release. This is the best news since the Veggie Tales movie.

controlled
June 9th 2014
660 Comments


someguest spending his time modestly and wisely in this thread

FearThyEvil
June 9th 2014
14950 Comments


shit rules

LordCrumpit
June 9th 2014
30 Comments


Fuck these guys[69]
I guess people are too hipster to listen to good music these days

deathschool
June 9th 2014
20918 Comments


Shit rules []2

I'm trying not to lose my shit here, but I think I already like this more than their last two releases.

FearThyEvil
June 9th 2014
14950 Comments


yeah, because this is hipster music obviously.

Phlegm
June 9th 2014
7202 Comments


ughhhh shut the fuck up you stale cracker

FearThyEvil
June 9th 2014
14950 Comments


"I'm trying not to lose my shit here, but I think I already like this more than their last two releases."

That's because it is better than the last two. I loved Government Plates and NLDW was alright but this is outstanding.

PartinsShot
June 9th 2014
138 Comments


someguest spending his time modestly and wisely in this thread

yeah, i was just about to comment about that. don't care for this group one way or another but i'm finding it humorous that he gets such a rise out of this band having so much attention on the site

chaseguitar
June 9th 2014
752 Comments


NOIDED

chaseguitar
June 9th 2014
752 Comments


shut the fuck up, someguest. more like cumguest, am I right?

Tesla
June 9th 2014
233 Comments


People are trying to hard to hate these dudes, just smoke a blunt and chill.

Simsalabim462
June 9th 2014
181 Comments


For some reason, I can see a large portion of white guys hesitating when telling their black friend's the name of this album...

Tesla
June 9th 2014
233 Comments


Trick question, white dudes that listen to this band don't have any black friends.

deathschool
June 9th 2014
20918 Comments


This thread can fuck a suck's cousin, suckfuck.

someguest
June 9th 2014
27606 Comments


don't quote the lyrics yet I haven't heard it all

unromance
June 9th 2014
90 Comments


AWH MAN IM FUCKING PSYCHED TO LISTEN TO THIS.

/download isn't working

deathschool
June 9th 2014
20918 Comments


Don't you od

Cum play ded.

BigPleb
June 9th 2014
48264 Comments


Sweet, will jam later.

Digging: A Tribe Called Quest - We got it from Here? Thank You 4 Your service

lyzakthellama
June 9th 2014
2079 Comments


will listen for Bjork alone

Damus
June 9th 2014
541 Comments


^^^^the word hipster in 2014. Stay noided y'all. :D

Asmodeuss1990
June 9th 2014
351 Comments


have a sad cum, bb

Asmodeuss1990
June 9th 2014
351 Comments


BTW, you can torrent from the soundcloud bros. STAY NOIDED MY NIGGAS.

protonjon
June 9th 2014
110 Comments


Death Grips & Bjork is a marriage made on a psych ward.

Deviant.
Staff Reviewer
June 9th 2014
32190 Comments


Great to see that in all the excitement to rate an album that's been out for 5 minutes, the person who
added this to the database couldn't even put it under its correct name, add a tracklist or bother with
a release date.

Trebor.
Contributing Reviewer
June 9th 2014
53983 Comments


fuck yes

Digging: Old Gray - Slow Burn

Kman418
June 9th 2014
13238 Comments


i guess i liked that

JS19
June 9th 2014
5639 Comments


This might even be a 2, but I dunno I'm probs not gonna listen to it

Digging: Kammarheit - The Nest

BigPleb
June 9th 2014
48264 Comments


billy billy

not really

fuck this is going hard and I loved GP.

tommygun
June 9th 2014
26337 Comments


hi pleb cool hair :]

deathschool
June 9th 2014
20918 Comments


Jam this, tommy. I enjoy all Grips, but I think Government Plates is their weakest. This might be on par with Exmilitary.

mryrtmrnfoxxxy
June 9th 2014
14673 Comments


omg

deathschool
June 9th 2014
20918 Comments


It rules, Foxxxy.

BigPleb
June 9th 2014
48264 Comments


lol tommy

daIceman
June 9th 2014
426 Comments


WOOOOHAAAAAAAAAAAAAA day is getting BETTER!!!!!

whaka
June 9th 2014
10 Comments


this shit is insane
I need to hear more death grips

Phlegm
June 9th 2014
7202 Comments


i mean i like Death Grips but i didn't expect to swoon for this as much as i did - their most
concise shit to date

mryrtmrnfoxxxy
June 9th 2014
14673 Comments


immmmm sooooooo

BLACK QUARTERBACK

BigPleb
June 9th 2014
48264 Comments


This shit is all over the place in the best way possible.

deathschool
June 9th 2014
20918 Comments


It forreal may be their best, Phlegm. It feels like they are really starting to master their sound in new ways. MC's flow is god tier now. I still need to listen to it more. There's no hope in digesting any of their albums without jamming at least five times.

Tyrael
June 9th 2014
21007 Comments


stoked

mryrtmrnfoxxxy
June 9th 2014
14673 Comments


DON'T IT FEEL GOOD TO DRIVE A BUS

whaka
June 9th 2014
10 Comments


YOUR WIFE HAS A LOVELY NECK

mryrtmrnfoxxxy
June 9th 2014
14673 Comments


'have a sad cum'

lol sweet

PappyMason
June 9th 2014
5664 Comments


Looking forward to banging this later.

Digging: Nicolas Jaar - Sirens

BigPleb
June 9th 2014
48264 Comments


That 'black black obituary' line in Up My Sleeves

fuckin chills man

BigPleb
June 9th 2014
48264 Comments


Sure that was on an Ulcerate review, but this fucking rules ya

BigPleb
June 9th 2014
48264 Comments


you'd dig this at least instrumentally, layered as fuck and so much glitchy shit going on.

BigPleb
June 9th 2014
48264 Comments


If you don't like the vox then you won't be able to enjoy it, they are such a prominent focus but I think they work so well with the gritty subject matter.

mryrtmrnfoxxxy
June 9th 2014
14673 Comments


you just guaranteed another 2.0 rating pleb good work

BigPleb
June 9th 2014
48264 Comments


Just being honest dino :[

MO
June 9th 2014
21188 Comments


lol this is so bad

BigPleb
June 9th 2014
48264 Comments


only positive comments in here pls, go bump some ion dissonance.

MO
June 9th 2014
21188 Comments


gotta ride the sputnik super hype trains, but that is a great idea!

Relinquished
June 9th 2014
33858 Comments


all haters & dickriding hypers need to chill

Sleaper
June 9th 2014
3480 Comments


awwwwwwwwwwwww shiet, this album slays...

almost on money store lvl. COMEONANDGETMAAAAAAAAE

cmaitland421
June 9th 2014
398 Comments


Death Grips never fails to blow my mind. A collaboration record with Bjork would seem like trolling from just about any other musical group, but for them it makes so much sense. Can't wait to spin this in a little bit.

mryrtmrnfoxxxy
June 9th 2014
14673 Comments


its not what you think

mryrtmrnfoxxxy
June 9th 2014
14673 Comments


youre my alt

Hyperion1001
Staff Reviewer
June 9th 2014
19975 Comments


i know i beat a dead horse with this 95% of the time, but this album is proof to me autechre were the true prophets of the future of hip-hop.

Keyblade
June 9th 2014
23578 Comments


Wait so Bjork is on this, might have to check

Thealwaysopenedmind
June 9th 2014
455 Comments


That's what I said too Keyblade. Haha

Digging: Dir En Grey - Withering to Death

Thealwaysopenedmind
June 9th 2014
455 Comments


To be honest, so far I'm just hearing what sounds like Bjork samples...

mryrtmrnfoxxxy
June 9th 2014
14673 Comments


yup

TheBarber
June 9th 2014
3387 Comments


actually psyched about this

Digging: Marching Church - Telling It Like It Is

808muzik
June 9th 2014
1103 Comments


sweeeet

TheBarber
June 9th 2014
3387 Comments


Liking this but I'm pretty sure these are just Bjork samples, in that case I wonder if she even knows about this?

MalleusMaleficarum
June 9th 2014
15993 Comments


^ u dum

TheBarber
June 9th 2014
3387 Comments


lol maybe

TheBarber
June 9th 2014
3387 Comments


still......

mryrtmrnfoxxxy
June 9th 2014
14673 Comments


i hope she loves it

guitarded_chuck
June 9th 2014
10430 Comments


hopin to not be disappointed by this forealla

TheBarber
June 9th 2014
3387 Comments


Big Dipper is awesome

mryrtmrnfoxxxy
June 9th 2014
14673 Comments


bjork is the best

'i am proud to announce my vocals landed on the new death grips album ! i adore the death grips and i am thrilled to be their "found object" ! i have been lucky enough to hang and exchange music loves w/ them and witness them grow !! epic : onwards !!'

kingsoby1
Emeritus
June 9th 2014
4969 Comments


*so excited!!!!*

MalleusMaleficarum
June 9th 2014
15993 Comments


BILLY BILLY
NOT REALLY
YO BOY
AMNESIA

BigPleb
June 9th 2014
48264 Comments


that fuckin hook man

MalleusMaleficarum
June 9th 2014
15993 Comments


Say Hey Kid has a pretty ridiculous one too

mryrtmrnfoxxxy
June 9th 2014
14673 Comments


up my sleevesup my sleevesup my sleevesup my sleevesup my sleevesup my sleevesup my sleevesup my sleevesup my sleevesup my sleeves

aircycle
June 9th 2014
1103 Comments


skipped the last two albums but will listen for bjork

aircycle
June 9th 2014
1103 Comments


also for niggas on the moon

TheBarber
June 9th 2014
3387 Comments


K Bjork is awesome for collaborating nvm, also VOILA

Underflow
June 9th 2014
3692 Comments


This is sweet.

mryrtmrnfoxxxy
June 9th 2014
14673 Comments


get noided tbh

aircycle
June 9th 2014
1103 Comments


this is pretty cool so far actually

Kman418
June 9th 2014
13238 Comments


"i know i beat a dead horse with this 95% of the time, but this album is proof to me autechre were the true prophets of the future of hip-hop."

wow i thought i was the only one who thought they sounded similar to death grips fuck

mryrtmrnfoxxxy
June 9th 2014
14673 Comments


this might be my new fav



Fieryfenderz
June 9th 2014
1761 Comments


AH STAY NOIDED
AH SEEN FOOTAGE

mryrtmrnfoxxxy
June 9th 2014
14673 Comments


your wife has a lovely neck

JS19
June 9th 2014
5639 Comments


Sounds more like Autechre/Oneohtrix Point Never than before yeah, but worse

deathschool
June 9th 2014
20918 Comments


Sounds like Death Grips, but improved.

mryrtmrnfoxxxy
June 9th 2014
14673 Comments


are u creepin under my skin are u
are u creepin under my skin are u

Trebor.
Contributing Reviewer
June 9th 2014
53983 Comments


I FUCK THE MUSIC
I MAKE IT CUM

YakNips
June 9th 2014
18660 Comments


have a sad cum bb

Digging: Virginia Genta / Chris Corsano - The Live In Lisbon

mryrtmrnfoxxxy
June 9th 2014
14673 Comments


already listened to this 8 times fuk

ZombicidalMan
June 9th 2014
2475 Comments


featuring bjork more like featuring two samples from biophilia and some words from the phone call where she politely declined to collab

MadGrinder
June 9th 2014
136 Comments


OMG so stoked for this. Really, cranking shit up right now, so far this is just so atmospheric with the Bjork samples, fuuuuuuuck, insane shit

deathschool
June 9th 2014
20918 Comments


Already listened to this 8 times fuk []2



TheBarber
June 9th 2014
3387 Comments


"featuring bjork more like featuring two samples from biophilia and some words from the phone call where she politely declined to collab"

http://www.stereogum.com/1685707/bjork-confirms-death-grips-collab-i-am-thrilled-to-be-their-found-object/news/

deathschool
June 9th 2014
20918 Comments


I love how I'm sure they waited for everyone to be like, "yeah Death Grips is full of shit" before she came out and said "that's me, bitches".

MadGrinder
June 9th 2014
136 Comments


@deathschool, cranking it for the second time right now, and yeah guess I'll get there, to 8 non-stop listens.

Hyperion1001
Staff Reviewer
June 9th 2014
19975 Comments


wow i thought i was the only one who thought they sounded similar to death grips fuck


yeah half this album is just untilted samples

i mean some of this is so similar i dont see how they didnt act at least as influence

tell me you couldnt imagine MC ride doing his spoken word thing over this beat: https://www.youtube.com/watch?v=1G7bk_ZBypo

MalleusMaleficarum
June 9th 2014
15993 Comments


whats your point

Hyperion1001
Staff Reviewer
June 9th 2014
19975 Comments


i have none

paradox1216
Emeritus
June 9th 2014
730 Comments


great as usual

BMDrummer
June 9th 2014
13757 Comments


Damn, with Bjork? Must be good.

1drummer
June 9th 2014
330 Comments


Crazy its with Bjork.. Probably just as absurd as their other albums.

mryrtmrnfoxxxy
June 9th 2014
14673 Comments


even more so

MyNameIsPencil
June 9th 2014
4484 Comments


Well that was unexpected

Digging: Sleater-Kinney - Dig Me Out

MalleusMaleficarum
June 9th 2014
15993 Comments


the second half of the album hasnt clicked with me yet. except fuck me out of course.

ChoccyPhilly
June 9th 2014
11524 Comments


Not too bad

Digging: dne - These Semi Feelings, They Are Everywhere

zaruyache
June 9th 2014
14864 Comments


WHAT AM I LISTENING TO

Digging: City of the Sun - To the Sun and All the Cities in Between

deathschool
June 9th 2014
20918 Comments


This is a fucking 5.

mryrtmrnfoxxxy
June 9th 2014
14673 Comments


hahaha did you just pop your dg cherry bro

proud of ya

MadGrinder
June 9th 2014
136 Comments


YOU LISTENING TO DEATH GRIPS FROM OUTER SPACE

zaruyache
June 9th 2014
14864 Comments


I didn't like it. Too glitchy for me. I liked what I heard of their old stuff more.

MadGrinder
June 9th 2014
136 Comments


I actually loved it, the glitchiness in this is just insane, and the way the Death Grips agression is juxtaposed with the harmonious and atmospheric Bjork samples, and the way Death Grips musically rape Bjork and use her outstanding and powerful voice as a mere instrument to complement their music, it's unpredictable, it's innovative, it's beyond genious. And the consistency of this thing, every track surpasses most of all the Death Grips discography (except for a few ones in Money Store, maybe one or two from Exmil and No Love Deep Web), and the tracks just segway perfectly into each other, getting more and more spazzic as the album progresses. For me Death Grips achieved their full potential here as the experimental, revolutionary, glitchy, atmospheric, agressive, spazzic and insane hip-hop act they were shaping to be and did showcase in The Money Store.



AND THE BJORK SAMPLES GOD DAMN

mryrtmrnfoxxxy
June 9th 2014
14673 Comments


damn good post

StallionMang
June 9th 2014
7565 Comments


Some of my favorite moments in DG's discog are ones that utilize vocal sampling (Hustle Bones, Double Helix, etc) so I'm glad they're finally taking full advantage of the technique with these songs

This really does feel like a totally different beast from anything they've put out in the past

MadGrinder
June 9th 2014
136 Comments


If that ain't sarcasm, well thanks @foxxxy , I guess

deathschool
June 9th 2014
20918 Comments


Grinder gripped the nail on the head.

mryrtmrnfoxxxy
June 9th 2014
14673 Comments


yea i have nothing to add just [2]

MadGrinder
June 9th 2014
136 Comments


StallionMang's got it, Hustle Bones and Double Helix are some of my favorite Death Grips tracks.

And yeah, thanks to y'all for appreciating what I wrote, it's cool that we all share the same opinion on this. After 12 listens, I had to 5 this shit.

Simsalabim462
June 9th 2014
181 Comments


Official Soundtrack for Killer Klowns from Outer Space...especially Billy Not Really. It has some weird carnival-ish sound effects floating in the sea of sounds this track chunks at your ear-holes.

clander270
June 10th 2014
326 Comments


Gov't Plates was disappointing, this is sounding a lot better, can't wait to hear the 2nd half

someguest
June 10th 2014
27606 Comments


does the white drummer know that he's aiding the hatred of the minority

Taxt
June 10th 2014
901 Comments


Zach Hill > someguest

That said, Hella > Deathgrips, but I digress

deathschool
June 10th 2014
20918 Comments


Hella is some of the most technically impressive music ever, but I prefer to listen to Death Grips.

demon of surveillance
June 11th 2014
893 Comments


i posted this on the review but ill post it here too

http://oscob.tumblr.com/post/88288861412/have-you-heard-death-grips-dropped-a-new-album

Kman418
June 11th 2014
13238 Comments


hey i reblogged that post yesterday

Sleaper
June 11th 2014
3480 Comments


GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR TESK TESK TESK

Italianjesusfootball
June 11th 2014
288 Comments


this is tight. stoked for the second part.



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Michael Gira Accused of Rape
R.I.P. David Bowie
R.I.P. Lemmy
The Story So Far's vocalist dropk..
Scott Weiland dead at 48
Brand new Brand New Single
Killswitch Engage debut new single
Rush drummer retires
Deftones stream new single
Riverside guitarist dies



OTHER RECENT NEWS

Sleep Token release EP
Comeback song from Acceptance
Jam Krallice's Adult Swim Tune
Elbow Name New Album/Song
Enemies stream final album
2017 Grammy Nominees
New Wolfheart single and album
New Arcane Roots Single
Bladee & Thaiboy Digital drop new..
Second single by Need
Black Anvil post new song
Scum (FIN) streams lost album
Present Paradox teases new materi..
Sacred Bones NYP Bandcamp Sale
New As It Is song

» see all news

RELATED REVIEWS
Death Grips
Bottomless Pit
Death Grips
Interview 2016
Death Grips
The Powers That B
Death Grips
The Powers That B - Part II: Jenny Death
Death Grips
Fashion Week (Instrumentals)
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2016 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy