Chelsea Grin Debut New Track
2014-05-12 by Betray | 74 Comments
Salt Lake City deathcore band Chelsea Grin has released a new track entitled "Angels Shall
Sin, Demons Shall Pray" with an accompanying lyric video.

"Angels Shall Sin, Demons Shall Pray" is off of the band's upcoming album 'Ashes to
Ashes', due out July 8th on Artery Recordings. The album is co-produced by the band
themselves and Diego Farias (Animals As Leaders, Volumes).

The tracklist of the band's third full length album is as follows:

01. Playing With Fire
02. Pledge Allegiance
03. Morte ætérna
04. Nightmares
05. Illuminate
06. Sellout
07. Waste Away
08. Ashes..
09. ...To Ashes
10. Angels Shall Sin, Demons Shall Pray
11. Letters
12. Cheers To Us
13. Clockwork
14. Undying
15. Dust To Dust…

This will be the band's first full length album since acquiring ex- Born of Osiris
guitarist Jason Richardson.

Chelsea Grin will be performing on the entire Vans Warped Tour this summer.




Tagged: Chelsea Grin

Comments:Add a Comment 
Surtur
May 12th 2014
520 Comments


This was literally one breakdown for over 3 minutes...

Digging: Winterfylleth - The Divination Of Antiquity

elbaliem
May 12th 2014
909 Comments


Chelsea grin shall quit

emester
May 12th 2014
3405 Comments


That literally sounded like a chorus of anus...

Im not surprised...

Digging: Trist (GER) - Hin-Fort

minimesmyidol
May 12th 2014
192 Comments


15 songs, 15 breakdowns. Sounds like a great business plan

TalonsOfFire
May 12th 2014
7183 Comments


Hopefully the other songs'll be faster and more technical than this was

Digging: U2 - Songs of Innocence

R6Rider
May 12th 2014
4617 Comments


one of the worst live bands I've ever seen

SputnikSweetheart
May 12th 2014
194 Comments


a 3-minute long breakdown. And it took them 3 years to write it

Makemebad35
May 12th 2014
752 Comments


Jason Richardson really picked the right band to showcase his talent.

AtomicShane
May 12th 2014
1795 Comments


eats chode

Digging: Tiny Moving Parts - Pleasant Living

Clefairy
May 12th 2014
73 Comments


no, it is that bad. terrible lyrics, terrible vocals, boring instrumentation, honestly there is not a
single good thing to say about this song or band. they're wasting Jasons talent.

Betray
May 12th 2014
3049 Comments


honestly not that bad at all [2]

not every track needs to have Jason soloing over it and not every song on this album is going to sound like this one lol jesus




Digging: Scar Symmetry - Pitch Black Progress

Clefairy
May 12th 2014
73 Comments


this song is literally a 3 minute breakdown, do you mind telling me how it "isn't bad at all"?

Betray
May 12th 2014
3049 Comments


"not every track needs to have Jason soloing over it and not every song on this album is going to sound like this one lol jesus "

AtomicShane
May 12th 2014
1795 Comments


yeah but when strictly talking about this song... it does sound pretty shit

BlackLlama
May 12th 2014
1669 Comments


I'm waiting for a band to really innovate and have a shitty breakdown, breakdown into an even shittier breakdown.

Digging: Stigmata - Do Unto Others

AtomicShane
May 12th 2014
1795 Comments


yeah, those bands exist

Spec
May 12th 2014
27173 Comments


fucking terrible

ASnideReturns
May 12th 2014
4468 Comments


They said this would be one of the more breakdown laden tracks so I'm not concerned, the other single proved this album will have more technicality.

Other than that, song's pretty decent.

Digging: Celldweller - End of an Empire (Chapter 01: Time)

weedblunt
May 12th 2014
558 Comments


"Jason Richardson really picked the right band to showcase his talent."
lmfao

ScarlettPimpernail
May 12th 2014
201 Comments


Im stoned and still found it boring. Wa s
hoping they would move in the "Evolve"
direction but its looking like no.

Digging: Tower of Rome - All Is Lost...All Is Lost...All Is Yet To Be Found

Roman
May 12th 2014
67 Comments


Song is alright. Lyrics suck, but always been a fan of AK's vocals. Obviously one of the chug songs on the album.

"Was hoping they would move in the "Evolve"
direction but its looking like no."

"a 3-minute long breakdown. And it took them 3 years to write it"

"Jason Richardson really picked the right band to showcase his talent."

It's just one song. 'Letters' has technicality just like Evolve.

My Damnation was this band's peak in every way, in my opinion. Pretty good concept themed lyrics and I was hoping that the instrumental death and black metal influences would transition them from a chug core band into perhaps a straight up death metal act. Oh well.

Clefairy
May 12th 2014
73 Comments


Betray, way to complety avoid the question, I'm asking you how THIS song "isn't bad at all" and you're going on about how the rest of the album will supposedly be better

henryChinaski
May 12th 2014
2759 Comments


Oh boy...

Spluger
May 12th 2014
1149 Comments


Everything about this is awful. God damn

Spluger
May 12th 2014
1149 Comments


double post oops

Duckman118
May 12th 2014
303 Comments


I took it for what it is, in which case it wasn't awful. Not everything has to be black metal or as technical as possible.

this is coming from a guy who despised Chelsea Grin and everything they have put out until I said fuck elitism. Fuck elitism.



tacos N stuff
May 12th 2014
359 Comments


ew

Nikkolae
May 12th 2014
4848 Comments


yall nigs are thinking that we hate this cause we're elitist but in reality this is just utter shit like gtfo

Digging: Pallbearer - Foundations of Burden

zaruyache
May 12th 2014
6488 Comments


Song sucked. Surprise!

Digging: Alpha Male Tea Party - Droids

Devastator
May 12th 2014
2496 Comments


The fact that there are people defending this as a decent song surprises me.

Digging: The Contortionist - Language

botb
May 12th 2014
9681 Comments


yall nigs are thinking that we hate this cause we're elitist but in reality this is just utter shit like gtfo [2]

Kronzo
May 12th 2014
991 Comments


pretty terrible

Oceanspellcaster
May 12th 2014
82 Comments


lol, this band

ILJ
May 12th 2014
6670 Comments


" Not everything has to be black metal or as technical as possible. "

You're right, it just has to sound good. Spoiler alert: this doesn't.

ellagos
May 12th 2014
101 Comments


This is pretty damn dull

Digging: Code Orange - I Am King

SlMBOLlC
May 12th 2014
5191 Comments


pretty bad those lyrics as well

Dryden
May 12th 2014
12928 Comments


shitty fucking shit

MisguidedYouth
May 12th 2014
150 Comments


that was a fun listen

KenboSlice
May 12th 2014
965 Comments


"not every track needs to have Jason soloing over it"

Yes they fucking do.

JustinKing
May 12th 2014
1300 Comments


I honestly didn't even get all the way through the track. His vocals aren't nearly as weak as they used to be, but the instrumentation in this track is just so boring.

Nikkolae
May 12th 2014
4848 Comments


Holy sh!it Dryden Sighting!

theNateman
May 13th 2014
84 Comments


Wow. such chugs. much junz. wow.

theNateman
May 13th 2014
84 Comments


seriously though. this song is so bad. I was laughing this is so bad.

trackbytrackreviews
May 13th 2014
1088 Comments


Minime more like 15 songs 30 breakdowns

SirDazza28
May 13th 2014
409 Comments


I stopped at the vocals

DrGonzo1937
May 13th 2014
5703 Comments


Don't ever remeber these being good. This track doesn't sway me otherwise.

Psycotrip
May 13th 2014
295 Comments


That was brutal af and thats all i care about. Will definitley download and headbang to this album. If you dont like chelsea grin you are probably a pussy.

warty891
May 13th 2014
8 Comments


My Damnation was a decent album IMO.
But on the singles so far, the vocals feel too produced and layed.
Music turn off for sure

XxUpinsiderxX
May 13th 2014
64 Comments


All the disappointed people...the fact that everyone expects big things from this band I guess is a good thing because they should be something more than a cookie cutter deathcore band. I think this song isn't much different, I mean there's a subtle difference in guitar work (and i little ambience towards the end) with Jason in my but I'm still pumped from the album to come out.

Digging: Motionless in White - Reincarnate

ohtheurgency
May 13th 2014
45 Comments


My favorite breakdown was 0:00-2:50

Kusangii
May 13th 2014
308 Comments


Absolutely awful, and those lyrics lmfao

Digging: Vale of Pnath - The Prodigal Empire

KSK1
May 13th 2014
4083 Comments


"If you dont like chelsea grin you are probably a pussy."

Betray
May 13th 2014
3049 Comments


"so many gay metal heads on this site who are nerds and never got any pussy lol i could probably beat every single person on here in a fight"

I laughed so fucking hard

xpaincakex
May 13th 2014
163 Comments


this is god awful and this is coming from someone who doesn't listen to this band. There is no structure here at all. Boring vocals. Also, since when did breakdowns go from being 15 seconds to 3 minutes? lol

snerefedsav
May 13th 2014
825 Comments


does anyone else also feel like that intro groove is really similar to that one born of osiris song?

J0ckstrapsFTW
May 13th 2014
3652 Comments


lol this band has always sucked like this is a shock

ILikeBadMusic
May 14th 2014
3 Comments


Lyrics are shit, but I find this to be a very average Chelsea Grin song

Nikkolae
May 14th 2014
4848 Comments


"so many gay metal heads on this site who are nerds and never got any pussy lol i could probably beat every single person on here in a fight"

dunno how you even have the time to type here when you're swiming in so much pussy.

Futures
May 14th 2014
10782 Comments


holy shit worst comment ever

Digging: Death From Above 1979 - The Physical World

Nikkolae
May 14th 2014
4848 Comments


i know that dude nikkolae is a real cock

Futures
May 14th 2014
10782 Comments


lol

DatBeefPudding
May 14th 2014
1316 Comments


this is real bad

Digging: The Contortionist - Language

tresm87
May 14th 2014
848 Comments


damn i actually like this

Digging: Texas In July - Bloodwork

DrGonzo1937
May 15th 2014
5703 Comments



"so many gay metal heads on this site who are nerds and never got any pussy lol i could probably beat every single person on here in a fight"

Damn these One Direction fans.

Spluger
May 15th 2014
1149 Comments


I thought this Jason guy was supposed to be the savior of deathcore or something with his guitar playing. How did Chelsea Grin manage to put out this shit?

SadAndHolyGlow
May 15th 2014
1521 Comments


I will admit that I've really enjoyed some of this band's work, namely the "Evolve" EP, but this is a travesty that anyone should expect from the band by now.

Digging: Death From Above 1979 - You're a Woman, I'm a Machine

iamSeraph
May 15th 2014
863 Comments


cool song, band is back on track.

Betray
May 15th 2014
3049 Comments


"I thought this Jason guy was supposed to be the savior of deathcore or something with his guitar playing. How did Chelsea Grin manage to put out this shit?"

lol dude holy fuck have you heard any of their other songs on evolve or the other single?

not saying they're good but too many people bitching about jason not soloing like a fucking maniac all over this ONE track

Spluger
May 15th 2014
1149 Comments


It's not even the fact that he's not soloing, I just wasn't expecting a 3 minute breakdown, although I should've been. & The only song I've heard off of Evolve is Don't Ask, Don't Tell and that song sucks. I used to dig these guys a couple of years ago around the self titled EP and Desolation of Eden but I grew tired of Deathcore pretty quickly. lol

Betray
May 15th 2014
3049 Comments


"I thought this Jason guy was supposed to be the savior of deathcore"

"The only song I've heard off of Evolve is Don't Ask, Don't Tell"

well then wtf man

RobotJesus
May 16th 2014
432 Comments


I like chelsea grin and all but this song was a piece of shit.

Spluger
May 16th 2014
1149 Comments


I gave up on these guys/this genre pretty much right after My Damnation came out... it just got old really fast.

Betray
May 16th 2014
3049 Comments


still spin my damnation a lot

vox might be grating to some but who else in music sounds like that

DatBeefPudding
May 16th 2014
1316 Comments


this bands first ep was kinda cool, but im not huge on deathcore.

also they went downhill real fast. like what is this generic crap. sounds like it was written in a few hours



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Thom Yorke shares image of new re..
At the Gates stream new song
Issues release live music video
Logic drops debut single
Dance Gavin Dance stream new song
Emarosa release music video
Yellowcard release new song
New Stick To Your Guns record
Burn The Sun stream debut EP
New Charli XCX Album Delayed


OTHER RECENT NEWS

Spiders post new single
Helevorn stream new album
New Replacements Album?
Stream Flying Colors's New LP
New Nothing More video
Andy Stott announces new LP
Varathron post new song
Arca drops new single
Mysticum welcomes you to Planet S..
Stream Hammock's Sleepover 2
Zodiac stream Sonic Child
I The Mighty vocalist goes solo
Avenged Sevenfold release new vid..
GWAR reveal David Brockie's repla..
Superfood set release date for ne..

» see all news

RELATED REVIEWS
Chelsea Grin
Ashes to Ashes
Chelsea Grin
Other
Chelsea Grin
Evolve
Chelsea Grin
My Damnation
Chelsea Grin
Desolation of Eden
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy