Judas Priest release new song

2014-04-28 by Lloyd | 60 Comments
Metal gods Judas Priest have unveiled the name, artwork, and title track for their upcoming
17th studio album, Redeemer Of Souls. The record is set for release on July 15.

You can check out the album's title track right here:




http://judaspriest.com/Redeemer-of-souls/

Tagged: Judas Priest

Comments:Add a Comment 
RunOfTheMill
April 28th 2014
2213 Comments


uh oh :[

BigPleb
April 28th 2014
43817 Comments


Well that was dull, even Halford sounds bored.

tempest--
April 28th 2014
17212 Comments


I thought it was ok maybe a 3/5

BigPleb
April 28th 2014
43817 Comments


Listening to it the 2nd time everything feels pretty damn flat, some cool riffs but man this sounds watered down.

RunOfTheMill
April 28th 2014
2213 Comments


Watered down... It's really just OK, nothing stands out. Now I'm sad :[

BMDrummer
April 28th 2014
13556 Comments


meh

Kusangii
April 28th 2014
633 Comments


Boring. The art work is cool though.

slagun
April 28th 2014
805 Comments


very average

WhiteNoise
April 28th 2014
3353 Comments


This better not suck! KK was always my favourite member, hopefully it's as string as angel of retribution which I found really fun.

MO
April 28th 2014
20287 Comments


flat

Ovrot
April 28th 2014
11628 Comments


give it a hard meh

linguist2011
Contributing Reviewer
April 28th 2014
2291 Comments


Sounds like Priest going through the motions. Riffs are pretty standard for the band, but that's about it.

Digging: Mourning Beloveth - Rust & Bone

chug73
April 28th 2014
1907 Comments


Song reminds me of Hell Patrol but 100% worse.

InFlamesWeThrash666
April 28th 2014
3714 Comments


I miss Halford's high-pitched vocals

Digging: Saltillo - Ganglion

insanedrexl1
April 28th 2014
1059 Comments


It's got some good riffs but otherwise it sounds underwhelming.

Roman
April 28th 2014
67 Comments


Sounds like Priest going through the motions[2]

TheNotrap
April 28th 2014
8374 Comments


Pretty generic song and unfortunately Halford's voice has seen much better days.

Digging: Obscura - Akrķasis

WhiteNoise
April 28th 2014
3353 Comments


UGH!

Why why why why didn't we get a badass Halford scream at the end? It was building and building and it just never happened...

emester
April 28th 2014
6894 Comments


((((((

Digging: The Body - No One Deserves Happiness

RunOfTheMill
April 28th 2014
2213 Comments


Ugh Priest is my favourite band of all time, and even I can't find anything exciting from this song. The riffs, generic; the rhythm, nothing special; and I'm so sad about Halford, no effort or energy in his performance.

:[[[

emester
April 28th 2014
6894 Comments


yeah man, its really a shame. I really never expected this to be any good anyways. :[

tempest--
April 28th 2014
17212 Comments


damn it's really not that bad guys

RunOfTheMill
April 28th 2014
2213 Comments


Lloyd, it ain't bad, but it ain't good... Hard 2.5 srs

Mythodea
April 28th 2014
2635 Comments


Well, nothing special... I didn't expect another Painkiller, but at least another Breaking the Law... Some decent guitar work, solo is enjoyable, drumming is a little dull, Halford is a-okay, i guess, but not pretty much else. Also, Redeemer of Souls? Come on, you couldn't find a more ''metal'' title even if you tried!
I find the cover art to be another digital crap. Look at that guy, he seems like a bad Chinese robot....

Digging: Massacre (NY) - Killing Time

tempest--
April 28th 2014
17212 Comments


"I didn't expect another Painkiller, but at least another Breaking the Law"

this doesn't make any sense, Breaking the Law is better than Painkiller??????????

Sabrutin
April 28th 2014
2584 Comments


Vocals are too poppy. Not that bad, but... meh (same feeling I get from "Rock the Nation" from Axel Rudi Pell). Also, artwork is pure trash. Hoping the rest will be better. :/

TheSmashBro
April 28th 2014
261 Comments


This is alright. The whole song sound a bit off to me for some reason.

Friday13th
April 28th 2014
4511 Comments


Song reminds me of Hell Patrol but 100% worse. [2]
It's okay. Halford is starting to sound his age. Redeemer of Souls...could they make it any more obvious it's about Jesus?

MegaJake1024
April 28th 2014
827 Comments


Song sounds like it would be very good but everyone is mad old. Riffs are good and all but the song is missing any trace of power

Gwyn.
April 28th 2014
16172 Comments


Well that was a complete waste of time nice

BIaziken
April 28th 2014
66 Comments


Meh.

menawati
Contributing Reviewer
April 28th 2014
16394 Comments


tired

dannyboy89
April 28th 2014
13327 Comments


Something tells me I won't like this.

LokitheTrickster
April 28th 2014
34 Comments


A mediocre song. Hopefully the rest of the album will be better.

Hyperion1001
Staff Reviewer
April 28th 2014
19742 Comments


bet this sucks

Digging: Coil - Autumn Equinox

OmairSh
April 28th 2014
13219 Comments


Fucking album art m/.

Wow production is wayy too compressed

Mythodea
April 28th 2014
2635 Comments


''
"I didn't expect another Painkiller, but at least another Breaking the Law"

this doesn't make any sense, Breaking the Law is better than Painkiller?????????? ''


No, not at all, on the contrary... What I wanted to say is that I didn't expect them to be at a Painkiller level, but at least they could have written a simple, yet really good song (that is no way as good as Painkiller), like Breaking the Law...

Zeiu
April 28th 2014
201 Comments


These guys are almost hitting 70 no shit the 63 year old singer sounds bored..

Sabrutin
April 28th 2014
2584 Comments


Halford wasn't this bored with Five Finger Death Punch (though he still sounded bad). If he can try harder for that band instead of Judas Priest... well, shit.

Friday13th
April 28th 2014
4511 Comments


@Sabrutin Don't remind us of that regretful collaboration.

dannyboy89
April 28th 2014
13327 Comments


They really haven't made a good album post-Painkiller, so I doubt this'll be different.

Band is dead for me studiowise, RIP 1974-1990.

WhiteNoise
April 28th 2014
3353 Comments


"
They really haven't made a good album post-Painkiller, so I doubt this'll be different."

Angel of retribution is perfect

dannyboy89
April 28th 2014
13327 Comments


^Lol, only about half of AoR is any good if you ask me, plus the closer really sucks.

The fact that that album sounds industrial-ish doesn't help its case imo.

Robinanimate
April 29th 2014
11 Comments


Manopriest meets Judasowar. Meh.

Panzerchrist
April 29th 2014
173 Comments


Everything about this is mediocre.

Ire
April 29th 2014
41866 Comments


: /

dammit priest

Nagrarok
April 29th 2014
8520 Comments


They're definitely recycling parts of Hell Patrol here. Pretty much a bore, sadly.

dannyboy89
April 29th 2014
13327 Comments


Yeah, Halford's a mere mortal now. Nowhere near the Metal God he once was.

dannyboy89
April 29th 2014
13327 Comments


Riffage sucks, as expected. Band has been shite for a while, but without KK, they're at the bottom of the barrel. Band is dead basically.

Hopefully they can still do a good live show, although I dunno if there's hope for that, as I believe Epitaph was meant to be their last tour.

Nagrarok
April 29th 2014
8520 Comments


Their last tour would've made for a timely sendoff, yeah.

RunOfTheMill
April 30th 2014
2213 Comments


I'm happy they're making another album, and just hope the rest of the songs will be better. After having listened to it a few times, the biggest problem is the production.

SlMBOLlC
May 1st 2014
5551 Comments


not bad but yeah really flat and tired

Karstein
May 1st 2014
24 Comments


boring...

RunOfTheMill
May 2nd 2014
2213 Comments


Tracklist revealed: http://judaspriest.com/news/fullstory.asp?id=1A433612-7E49-43DC-B3E0-BEE2B5EA5BAA

dannyboy89
May 2nd 2014
13327 Comments


@RotM: well, you're a fanboy, so yeah.

InFlamesWeThrash666
May 2nd 2014
3714 Comments


Sword Of Damocles is an interesting title though

pedro70512
May 29th 2014
4155 Comments


Boring instrumentals, lame lyrics, slack pace...this does not bode well at all.

ExplosiveOranges
Contributing Reviewer
May 29th 2014
4386 Comments


These guys just sound bored out of their minds, almost like they don't even want to be there.

TylerLamberg
May 29th 2014
214 Comments


AWFUL
EDIT: meant to post that on their newest song, this one isn't nearly as bad

facupm
May 30th 2014
10330 Comments


boring



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

R.I.P. Lemmy
R.I.P. David Bowie
Scott Weiland dead at 48
Rush drummer retires
Killswitch Engage debut new single
Phil Anselmo causes uproar over N..
New releases from The Pillows
Users' Best of 2015 feature
R.I.P. Glenn Frey
Deftones premiere new song



OTHER RECENT NEWS

This Is Nowhere stream music to r..
New Rabbit Junk compilation
Fallujah Detail New LP
New Cobalt Song
Destroyer 666 Release Video
Haken New Album Details
The Black Dahlia Murder guitarist..
New Blaqk Audio single
New Bossk album announced
RYNG release debut LP
Spiritual Beggars new song
The Artificials tease new albu
New Death Grips Track
Dustin Kensrue Releases Cover
The Lumineers new album/song

» see all news

RELATED REVIEWS
Judas Priest
5 Souls
Judas Priest
Redeemer of Souls
Judas Priest
Epitaph
Judas Priest
The Complete Albums Collection
Judas Priest
The Chosen Few
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2016 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy