More Than Life Stream Album

2014-04-07 by Mary Paultese | 31 Comments
UK melodic hardcore act More Than Life are streaming their sophomore LP, What's Left Of
Me
over at Kerrang.

This is the band's first release since their 2010 LP, Love Let Me Go

Check it out here: http://www.kerrang.com/16340/stream-new-life-album-whats-left-ahead-release/

Tagged: More Than Life

Comments:Add a Comment 
botb
April 7th 2014
10926 Comments


they went a different direction than i wanted them to go, but it's not bad. probably a grower

pmmets07
April 7th 2014
5984 Comments


yeah i thought it was surprisingly good considering how lackluster the 2 songs they had released were.

Trebor.
Staff Reviewer
April 7th 2014
54898 Comments


let's see

Digging: Benton Falls - Fighting Starlight

Trebor.
Staff Reviewer
April 7th 2014
54898 Comments


I'm digging this so far

botb
April 7th 2014
10926 Comments


damn didnt realize it had actually 4 years

GmemberKills
April 7th 2014
2856 Comments


Dig the cleans. Liking it so far, gonna take some getting used to though.

andrianoc
April 7th 2014
136 Comments


yeah they leaned on more of their emotional side of their music instead of their hardcore side. I don't mind it though.. hopefully it grows on me some more

ShitsofRain
April 7th 2014
7839 Comments


only five songs???

Aids
April 7th 2014
24389 Comments


ughhh I gotta go to the fucking mall and fix my phone but this first song is cool. His vocals have changed quite a bit and I miss the old style but I think I'm into this.

MORE AT 11

ti0n
April 7th 2014
1754 Comments


only five songs???
[2]

the fuck is dis shiat

pmmets07
April 7th 2014
5984 Comments


i didn't realize there were only five on here. i think the full album is 8 tracks which is still not very many, all things considered.

ti0n
April 7th 2014
1754 Comments


its melodic hardcore. find albums with more length :D

silentstar
April 7th 2014
2481 Comments


thought it would suck because of anti-hype but first song is sweet

ti0n
April 7th 2014
1754 Comments


i like it tho. since defeater was a little letdown i hope this will be better

ti0n
April 7th 2014
1754 Comments


yeah i love the first song on that stream too

ShitsofRain
April 7th 2014
7839 Comments


sounds like la dispute lol

InFiction
April 7th 2014
3830 Comments


For some reason the stream is only 5 of 9 tracks. No clue why.

Duckman118
April 7th 2014
378 Comments


Damn these vocals have gotten so much better. He has a very cool and unique blend of clean and harsh vocals. Like what someone else said, this sounds like they leaned more on emotion and melody than their hardcore sound. Which is absolutely fine by me.

pmmets07
April 7th 2014
5984 Comments


can we talk about how they straight up ripped a line from ceremony (and printed it on a hoodie)? "What good is your heart if it doesn't break?"

EyesWideShut
April 7th 2014
4324 Comments


Ceremony needs to start ripping lines from Ceremony..

Trebor.
Staff Reviewer
April 8th 2014
54898 Comments


wow I like Do You Remember a lot more now

MartinBright
April 8th 2014
47 Comments


their were good..but now they suck!

AdolfChrist
April 8th 2014
9854 Comments


the lyrics alone ruin this band for me.

Digging: The Coffinshakers - The Coffinshakers

LordePots
April 8th 2014
36864 Comments


will listen

Digging: Evan Geesman - Coils

ti0n
April 8th 2014
1754 Comments


This is pretty cool. Need a full stream tho : /

ti0n
April 8th 2014
1754 Comments


full stream now online guyz. this album is killer

Trebor.
Staff Reviewer
April 8th 2014
54898 Comments


You're Not Alone goes so hard

ti0n
April 8th 2014
1754 Comments


everything goes pretty hard non here tbh

Spluger
April 8th 2014
1564 Comments


This should be interesting..

EddieMarais
April 9th 2014
191 Comments


Threshold is killer

ZippaThaRippa
April 9th 2014
9582 Comments


It's not even the whole album, what the fuck?



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

R.I.P. David Bowie
R.I.P. Lemmy
The Story So Far's vocalist dropk..
Brand new Brand New Single
Scott Weiland dead at 48
Killswitch Engage debut new single
Deftones stream new single
Rush drummer retires
The Fall of Troy bassist melts do..
Riverside guitarist dies



OTHER RECENT NEWS

ALLB Trace the Lines
New Shadow Of Intent Single
Stream A New Machine EP
Eidola Single & Album Details
Prayers of Sanity stream new song
Five Finger Death Punch less Mood..
Roger Waters album details
New Ladybaby single, video
Eighteen Visions Return
New Rise Against Song
Trophy Scars Tease 9th Album
New CHON song
Nothingface's singer passes away
Jawbreaker to reunite at Riotfest
New Ayreon Video

» see all news

RELATED REVIEWS
More Than Life
Love Let Me Go (2016)
More Than Life
What's Left of Me
More Than Life
Love Let Me Go
More Than Life
Brave Enough To Fail
More Than Life
Prelude
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2016 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy