Every Time I Die Announce New Album

2014-03-03 by Owen | 57 Comments
Southern metalcore band Every Time I Die have announced that they are recording a new album with Kurt Ballou (Converge).

The following post is taken from their facebook page;

JUST ANNOUNCED:
New York hardcore group Every Time I Die is currently recording new material at GodCity
Studio in Salem, Massachusetts with producer Kurt Ballou of Converge.

Keith Buckley, lyricist and vocalist, of Every Time I Die states:

"Kurt Ballou had always intimidated the living shit out of me, so I was overjoyed when the
decision was made to record our next record with him at GodCity and I mean that sincerely.
I've been a fan of his work for over a decade. His records are terrifying and moving and
they sound like they were written and recorded under great duress, which is exactly how this style of music should be made. This month we join the pantheon. I couldn't be more excited to see what he helps us learn about our own band that we didn't realize for the past 15 years".


Immediately following the recording process, Every Time I Die will hit the road for the entirety of Warped Tour 2014. Stay tuned for further album details.

Tagged: Every Time I Die

Comments:Add a Comment 
Mort.
March 3rd 2014
10507 Comments


SWEET

BigPleb
March 3rd 2014
45009 Comments


OMGOMGOMG

Mort.
March 3rd 2014
10507 Comments


everything kurt ballou touches usually comes out gold so and ETID are great so this should be sweet

Spec
March 3rd 2014
30213 Comments


Didn't really like Ex Lives but loved everything else. Stoked.

adr
March 3rd 2014
9330 Comments


cool, these dudes are awesome, their every album is pretty much excellent

Rhyme
March 3rd 2014
1404 Comments


I love the way Kurt produces so I'm sure to check this out

Kris.
March 3rd 2014
13004 Comments


oh shit kurt's producing so this is gonna be good

ChuckyTruant
March 3rd 2014
15733 Comments


omg, this will probably be the best party album ever

Curse.
March 3rd 2014
8042 Comments


Every Time I Die as Entombed-core

Insurrection
Contributing Reviewer
March 3rd 2014
23887 Comments


fuck ya

Digging: Vektor - Terminal Redux

Spec
March 3rd 2014
30213 Comments


New Junk Aesthetic is party time on a laser disk.

icatchthirtythree
March 3rd 2014
656 Comments


nice this should be great, could be amazing

renegadestrings
March 3rd 2014
1497 Comments


can't wait. was a huge fan of Ex-Lives, NJA, Hot Damn!... i guess i like the band in general minus Depressionista

LordePots
March 3rd 2014
28642 Comments


awesome will be a 2.5 like all their other albums

Digging: Gold Panda - Good Luck And Do Your Best

Calc
March 3rd 2014
14596 Comments


fucking whoo!!!!!!!!!!!!!!!

Digging: Cyborg Octopus - Learning To Breathe

FearThyEvil
March 3rd 2014
14419 Comments


Fuck yes!

Puckoff
March 3rd 2014
80 Comments


AHHHH shit

InFiction
March 3rd 2014
3823 Comments


I guess Ex-Lives feels more recent than it actually was. Pretty stoked.

Veldin
March 3rd 2014
2615 Comments


Ballou working with them is possibly the best thing that could happen to them.

owen
March 3rd 2014
3833 Comments


Keith is going Bannon style

Digging: Quartier Rouge - Les Années Lumières

FearTomorrow
March 3rd 2014
1827 Comments


awesome will be a 2.5 like all their other albums


will probably be closer to a 3 cuz Kurt

ReAnimator
March 3rd 2014
356 Comments


This album is going to be unstoppable

Digging: Schammasch - Triangle

FruityCatOfDoom
March 3rd 2014
2212 Comments


And I thought that they wouldn't top Ex-Lives

Scoot
March 3rd 2014
18376 Comments


fuck yeah

zaruyache
March 3rd 2014
12491 Comments


awesome.

SGGreenman
March 3rd 2014
1212 Comments


Kurt Ballou? Fuck yes.

Ex Lives was great so I'm excited

TomAkaVeto
March 3rd 2014
1846 Comments


Yeah, I'm genuinely stoked for this. I love everything they've done and I can't wait to how Kurt impacts their sound. I hope they can somehow find a way to get other Converge members involved. They should get Jacob Bannon to do guest vocals. Or if they could have Nate Newton sing on a song. That would be wild.

lucasjcockcroft
March 3rd 2014
3721 Comments


Southern metalcore band Every Time I Die

New York hardcore group Every Time I Die

SGGreenman
March 3rd 2014
1212 Comments


lol yeah, nothing Southern about NY, unless you are out of the USA

johnnyblaze
March 3rd 2014
2735 Comments


awesome news.

GringoSuave89
March 3rd 2014
1104 Comments


Dear God yes. Kurt Ballou producing? This will be gold.

Digging: Thrice - To Be Everywhere Is to Be Nowhere

InbredJed
March 3rd 2014
6469 Comments


[2]

TheRubberbandMan
March 3rd 2014
151 Comments


Ballou producing makes me interested.

Hopelust
March 3rd 2014
2293 Comments


I really kind of gave up on these guys at New Junk Aesthetic. Didn't do much for me, and Ex-Lives did even less. however, bringing Ballou onto the scene should really make things interesting. I'd certainly love to give this a listen; given they finally took some time off from their endless recording/touring/recording/touring regimen.

InbredJed
March 3rd 2014
6469 Comments


2[]2

XingKing
March 4th 2014
11733 Comments


These guys consistently pump out great music so I can only imagine how awesome it will be with Ballou at the mixing desk

NonApplicable
March 4th 2014
2334 Comments


OMG OMG OMG! I'm am so excited right now. Best news this year!

deathofasalesman
March 4th 2014
6045 Comments


Best double news ever.

henryChinaski
March 4th 2014
3382 Comments


Cool beans!

Digging: RY X - Dawn

thisisivy
March 4th 2014
113 Comments


I think they have gotten a little better with every release. I loved Ex Lives. Pretty confident these guys can pull it off.

BigPleb
March 4th 2014
45009 Comments


Hot Damn! is their best album but their 2 latest have been awesome.

FirstLucidDream
March 4th 2014
20 Comments


awesome news, these guys are consistently releasing amazing records

fromrows
March 4th 2014
194 Comments


Cannot fucking wait for this!!!

Digging: DevilDriver - Trust No One

Dolving999
March 4th 2014
1752 Comments


This is gonna blow minds everywhere.

JS19
March 4th 2014
5555 Comments


sweet x 10

Digging: Have Mercy - The Earth Pushed Back

Slut
March 4th 2014
4057 Comments


Fucking stoked

MotokoKusanagi
March 4th 2014
744 Comments


this made my day. the kurt sound will do them well

godhatesfigs
March 4th 2014
40 Comments


Fucking righteous

SandorClegane
March 4th 2014
28 Comments


this should burn the other half of my face off.

XingKing
March 4th 2014
11733 Comments


Why is Kurt such a sexy producer

tigershark421
March 5th 2014
20 Comments


Cool. Probably the only metal-core band that I still listen to because of the creativity in their lyrical composition. Also, they aren't from the south, they are from Buffalo, New York. They have a southern style of playing their music. I've always liked these guys so, I'm exciting what the final product will sound like.

NonApplicable
March 7th 2014
2334 Comments


Yeah, the "southern" descriptor was clearly referring to their style.

foreverburning
March 7th 2014
74 Comments


2014 keeps getting better and better. With Kurt's help, this could be one of, if not the best album they've ever put out.

InbredJed
March 9th 2014
6469 Comments


"awesome will be a 2.5 like all their other albums"

Fear whatsamatta witchu??

you not diggin on the ETID?!


Slut
March 10th 2014
4057 Comments


This can't come soon enough

Hopelust
March 10th 2014
2293 Comments


if they could get back to the more progressive song structures they had with Hot Damn and Last Night In Town, I'd be very impressed.

InbredJed
March 10th 2014
6469 Comments


yeah I'm not sure what they were going for on Ex Lives



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Michael Gira Accused of Rape
R.I.P. Lemmy
R.I.P. David Bowie
Scott Weiland dead at 48
Rush drummer retires
The Story So Far's vocalist dropk..
Killswitch Engage debut new single
Deftones stream new single
Riverside guitarist dies
Brand new Brand New Single



OTHER RECENT NEWS

New Asking Alexandria Video
New I See Stars Song / Video
Surfer Blood founder dies at 27
New Clarence Clarity Track
New Death Grips Track
New Track from Eritherium
Nonpoint stream new single
Sacramental Blood stream debut LP
Swans Debut Single
Gone Is Gone reveal new singles
Yossi Sassi streams new album
Gucci Mane walks free, releases m..
Night Verses to Vanish
New Clams Casino & Lil B song
2nd new Red Hot Chili Peppers song

» see all news

RELATED REVIEWS
Every Time I Die
Salem
Every Time I Die
From Parts Unknown
Every Time I Die
Ex Lives
Every Time I Die
New Junk Aesthetic
Every Time I Die
The Big Dirty
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2016 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy