New Emmure Song/Video
2014-03-03 by River Tam | 63 Comments
The controversial Queens-based deathcore band Emmure have released the first single from their sixth full-length album, Eternal Enemies. It is entitled "Nemesis" and was released along with a music video, which can be watched below. The album itself is set to be released on April 27th, and is currently available for preorder from Victory Records' webstore.


Tagged: Emmure

Comments:Add a Comment 
BigPleb
March 3rd 2014
37123 Comments


Sounds like Emmure but with an extra dashing of shit.

Digging: Kayo Dot - Coffins on Io

tempest--
March 3rd 2014
13912 Comments


TheGreatQ is our resident Emmure PR guy.

TheGreatQ
March 3rd 2014
1470 Comments


It pretty much sounds exactly like "Solar Flare Homicide"

Digging: She Wants Revenge - She Wants Revenge

Mort.
March 3rd 2014
3794 Comments


"It pretty much sounds exactly like "Solar Flare Homicide""

it pretty much sounds like most of their songs mate


Digging: Fugazi - End Hits

tempest--
March 3rd 2014
13912 Comments


holy fuck I actually love Frankie so much

the way he enunciates "I SWEAR I'LL TRY MY BEST TO" omg

Betray
March 3rd 2014
3577 Comments


Song is surprisingly decent until the spoken part where it really takes a turn for the worse. Feels like they could have done more but said "fuck it" and opted for a breakdown and repeated the lyrics from before

The video really really sucks though. Playing in an empty room in black & white. Cool.

I actually laughed at that stomp at :49.

Digging: Between the Buried and Me - Between the Buried and Me

TheMoreira
March 3rd 2014
7182 Comments


I liked that part when they 0'd hard

BigPleb
March 3rd 2014
37123 Comments


Bet you legit did though.

tempest--
March 3rd 2014
13912 Comments


seriously this bros so hard fuck I love this band

Mort.
March 3rd 2014
3794 Comments


yeah Moreira wasn't even joking this is emmure at their finest

ASnideReturns
March 3rd 2014
5241 Comments


Frankie's such a good vocalist, why is he with this band.

Digging: Avenged Sevenfold - Nightmare

Hypochondria
March 3rd 2014
58 Comments


Not a single fret was played that day

zaruyache
March 3rd 2014
6880 Comments


o boy o boy o boy i can't wait for the chugss!

Digging: Ardour Loom - Demo

ScarlettPimpernail
March 3rd 2014
221 Comments


No one in the band seems to care except frankie.

tempest--
March 3rd 2014
13912 Comments


didn't even realise there was anyone else in the band besides frankie.

Slut
March 3rd 2014
2470 Comments


Frankie

aresx
March 3rd 2014
307 Comments


i really wish that these guys would experiment. Goodbye to the gallows had a lot of promise. it actually had some good riffs in there. there was atmosphere, there was chugs, sure, but some (not all) of the songs felt that there was some care to the song structure.
it doesn't even really seem like they're trying anymore. like. there was 2 riffs in that whole song

0-0-0-0-8-9
and
0-0-0-0-0-0-0-0-0-0

i know this is emmure. i get it, thats what they do, but i really feel like they could do so much more. i just wish they would fucking try

NakedSnake
March 3rd 2014
277 Comments


wat a swoll song.

zaruyache
March 3rd 2014
6880 Comments


why try when not trying is already making them bank? There's the saying "Don't work hard; work smart." and that's exactly what these guys are doing. Maybe they'll try to reinvent themselves when the teenyboppers grow too old for them.

snerefedsav
March 3rd 2014
842 Comments


has anybody seen the clip of frankie recording vocals in the studio update? it's so fucking funny. dude is moaning in between lines and on the verge of tears.

https://www.youtube.com/watch?v=pYgulPCMODY#t=267

cableguy
March 3rd 2014
62 Comments


I can not stop laughing because of his "emotional singing"-perfomance - wanna hear the song to this so much now

Digging: Bobby Barnett - Little Wounds

TheGreatQ
March 3rd 2014
1470 Comments


oh my god that was embarrassing


go back to 1:50 in that video, his talking parts sound even more ridiculous without the music behind them

ZippaThaRippa
March 3rd 2014
2434 Comments


Jesus, that was bad.

JasonCarne
March 3rd 2014
273 Comments


Didn't The Acacia Strain have a part just like in this song saying "you'll get what you deserve"? Still ripping those dudes off I see.

Digging: Echoes (UK) - The Pursuit

Betray
March 3rd 2014
3577 Comments


^"Burn Face" off of The Dead Walk.

Doesn't really sound the same, but I see where you're coming from.

But I've never really understood how people say Emmure "ripped off" TAS...

henryChinaski
March 3rd 2014
2794 Comments


yikes...

Digging: Empires - Orphan

JasonCarne
March 3rd 2014
273 Comments


Well for one the intro track for Goodbye To The Gallows sounds like a nearly direct ripoff of "Carbomb". And "Rusted Over Wet Dreams" sounds like their attempt at "Smoke Ya Later". So yeah, I'd say they tried ripping them off multiple times.

Progger6009
March 3rd 2014
1123 Comments


How can this motherfucker (Frankie) possibly call all of their work before this disjointed. Then call this their best ever, a game changer, "ALBUM OF THE YEAR." This is the SAME if not WORSE, all their shit is boring but this was not even humorous, just downright offensively bad.

Dolving999
March 3rd 2014
1641 Comments


Sputnik needs more of these posts, I'm sick and tired of serious music.

Digging: At the Gates - At War with Reality

Nocturnal
March 3rd 2014
1329 Comments


Haha I thought they would be playing 8 string junz this time around. Terrible song it still should be one of the better death metal albums released this year.

GmemberKills
March 3rd 2014
946 Comments


At least their comfortable being themselves. lol

iChuckles
March 3rd 2014
129 Comments


Garbage.

SoakedInTorment
March 3rd 2014
15 Comments


It's pretty impressive how this band continually gets worse

SnakeDelilah
March 3rd 2014
7904 Comments


Time to ruin my day. :D

Digging: Sun Kil Moon - Benji

SnakeDelilah
March 3rd 2014
7904 Comments


Wow, the riffs sound just like anything that they've previously done before. The cleans are awful, as usual, the growls are retarded, and the entire song is just one giant fucking breakdown.

Spec
March 3rd 2014
27189 Comments


Awful fucking band. One of the worst vocalists I've ever heard.

OwMySnauze
March 3rd 2014
1066 Comments


Well I "got what I deserved" from watching this

tempest--
March 3rd 2014
13912 Comments


band should be called Frankie & the Emmures

bloc
March 3rd 2014
34925 Comments


Damn this sucks. I hope there are at least a couple of keepers on this album.

reynolds666
March 3rd 2014
44 Comments


turns into a sick montage video at the end with lens flares

AtomicShane
March 3rd 2014
1831 Comments


welp so much for sounding like GTTG

Progger6009
March 3rd 2014
1123 Comments


I honestly do not see who they are trying to appeal to. I mean this was Frankie's AOTY guarantee.

KSK1
March 3rd 2014
4090 Comments


"https://www.youtube.com/watch?v=pYgulPCMODY#t=267"

You're gonna die like a doughnut

DatBeefPudding
March 3rd 2014
1334 Comments


lol'd

NonApplicable
March 4th 2014
1989 Comments


The musical masterminds pull it off again!

trilogique21
March 4th 2014
422 Comments


hey guys lets circlejerk over the lowest hanging fruit! i've never heard any of these jokes about 0's and chugs before!!!

emmure sucks but take your hands off each other's dicks making fun of emmure was funny like 3 albums ago

KjSwantko
March 4th 2014
9443 Comments


I'LL NEVER BE WHAT YOU WANT ME TO BE
DON'T GIVE A FUCK WHAT YOU THINK
JUST GET THE FUCK AWAY FROM ME!!!!!!!!!!!!

Essence
March 4th 2014
3586 Comments


this is impressively bad

titanslayer
March 4th 2014
1896 Comments


I kinda want to make fun of this but...
its not worth it

Rexhasta
March 4th 2014
71 Comments


Song could be worse TBH. I actually like most (read most) of the vocals on this track. Even with the simple rifts, I think the crappy lyrics are the worst part of this song though.

snerefedsav
March 5th 2014
842 Comments


but the passion he puts into the vocals...

jonathan davis 2.0

weedblunt
March 7th 2014
558 Comments


so bad that its actually kind of entertaining

Crymsonblaze
March 7th 2014
7495 Comments


i wonder if producers of garbage like this genuinely like deathcore or if they keep giving that sarcastic "oh yeah that take was great" smile and nod over and over

AtomicShane
March 8th 2014
1831 Comments


well it's joey sturgis soooooooo

VermTheImpaler
March 8th 2014
1360 Comments


Song starts decent but when frankie talks it becames a total joke, band should quit

SadAndHolyGlow
March 9th 2014
1524 Comments


Not quite as bad as anything on "Felony," but my goodness...

Spluger
March 9th 2014
1179 Comments


"hey guys lets circlejerk over the lowest hanging fruit! i've never heard any of these jokes about 0's and chugs before!!!

emmure sucks but take your hands off each other's dicks making fun of emmure was funny like 3 albums ago"

wait, so should we start talking shit about the guys talking shit now?

Not gunna bother listening to this, I'm sure it sounds like every other emmure song out there lol

SlMBOLlC
March 18th 2014
5232 Comments


mad tech death intro im excited

TheMoreira
March 18th 2014
7182 Comments


Emmure is prog as fuck

Betray
March 18th 2014
3577 Comments


this is prob emmure's second best song tho tbh

TheMoreira
March 18th 2014
7182 Comments


Damn, are you serious? It pretty much feels like the average Emmure chug track to me. Completely meh imo

Futures
March 18th 2014
11680 Comments


lol

Digging: Mock Orange - Nines & Sixes

ASnideReturns
March 18th 2014
5241 Comments


Frankie's pretty much the only reason to listen to Emmure what the fuck are ya'll talking about.



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Bring Me the Horizon release new ..
ERRA drop new single
Job for a Cowboy debut new single
Lagwagon stream their new album
Slipknot stream new album
New Smashing Pumpkins single
Pianos Become the Teeth stream al..
Hollywood Undead debut new song
Members of The Faceless Leave
Tyson Stevens passes away


OTHER RECENT NEWS

While Heaven Wept stream new album
Carcass debut new song
Aeon Sable stream new LP
Mallory Knox stream new album
Enter Shikari post new track
Taake album details
New Thomas Giles track
Psycroptic debut box set
Brant Bjork drops new material
Ling Tosite Sigure reveals new si..
New Cult of Fire Track
Rancid stream latest LP
Black Milk streams new album
New 8 Days From Sunday song
Obituary stream new LP

» see all news

RELATED REVIEWS
Emmure
Eternal Enemies
Emmure
Slave to the Game
Emmure
Speaker of the Dead
Emmure
Felony
Emmure
The Respect Issue
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy