Map of America's favorite band
2014-02-27 by fromtheinside | 63 Comments

The Echo Nest recently mapped out America's favorite artists by state, and boy should America be proud. The map contains mega-metal acts Hinder, Stone Sour and, unsurprisingly, Phish. Other noteworthy entries include Ciara, J Boog and Fall Out Boy. The data, TIME reports, was gathered through various "reliable" outlets such as MTV and Rdio with the most interesting thing to note being no artist listed twice.


http://newsfeed.time.com/2014/02/25/here-is-a-map-of-every-states-favorite-band/

Twitter

Band Page:

Comments:Add a Comment 
Judio!
Contributing Reviewer
February 27th 2014

4804 Comments


Would hate to be living in Arkansas or Kentucky right now.

Digging: Integrity - Those Who Fear Tomorrow

SGGreenman
February 27th 2014

814 Comments


Fucking Flint and Detroit are the only reason Young Jeezy was choose.

God dammit, get it together Michigan.

KILL
February 27th 2014

70599 Comments


delaware knows whats up

Digging: Gal Costa - Gal Costa

SGGreenman
February 27th 2014

814 Comments


At least were not South Dakota

scottpilgrim10
February 27th 2014

2425 Comments


I'm proud to be from Minnesota considering we listen to good music while states surrounding us listen
to crap like Hinder and Stone Sour.

titanslayer
February 27th 2014

1476 Comments


"reliable"

titanslayer
February 27th 2014

1476 Comments


Everyone in SD listens to country idk where they are getting we like hinder

TheGreatQ
February 27th 2014

1269 Comments


I've never even listened to Florida Georgia Line

Digging: Bleachers - Strange Desire

chemicalmarriage
February 27th 2014

1905 Comments


who the fuck is Ginger Kwan

SGGreenman
February 27th 2014

814 Comments


Yeah haha this map screams bullshit. No way would Fall Out Boy, B.O.B., AWOLNATION, or Wiz Khalifa be any states favorite

titanslayer
February 27th 2014

1476 Comments


That's MTV for ya

SGGreenman
February 27th 2014

814 Comments


Who the fuck is Hillsong United?

TheGreatQ
February 27th 2014

1269 Comments


A Christian worship band.

MikeC26
February 27th 2014

3146 Comments


BLAKE SHELTON YEE HAW

DamnVanne
February 27th 2014

1769 Comments


Just a hunch, but I would guess that over 50% of WA state has no idea who The Head and The Heart are.

Green Baron
February 27th 2014

18100 Comments


this should be funny

Digging: Anberlin - Lowborn

Green Baron
February 27th 2014

18100 Comments


The south is all country and rap and then Linkin Park pops in lol

Green Baron
February 27th 2014

18100 Comments


Hinder with South Dakota's a funny combo, thought it would be their native Oklahoma

humblerodent
February 27th 2014

204 Comments


Yeah I call bullshit on this

Digging: Defeater - Lost Ground

Green Baron
February 27th 2014

18100 Comments


what formula did they do for this though

SnakeDelilah
February 27th 2014

5409 Comments


This maps screams bullshit and here's why: Notice how all of the states each have fifty different artists, no state shares the same favorite artist. Besides, a downtempo artist who hasn't even charted in the US taking up the majority of listens in the most populated state in the country? Also, why Rush for Delaware? Why a southern hip-hop artist for Iowa? Why an east coast hip hop artist for Arkansas? Why The Shins for Missouri? Why Florida Georgia Line for Ohio and neither Florida nor fucking Georgia? Also, who the fuck listens to Hinder or David Guetta casually? And of all the fucking places to have put the only pop punk band on here, you had to put it on the most hick-infested state in the country? And how is it possible for Stone Sour to get more plays on a state than Slipknot? Also, half of the artists on this don't even get the slightest of airplay or have never been heard of before. The Head and the Heart? Ciara? The Naked and Famous? Dirty Heads? Eric Church? Kevin Gates? August Alsina? Miguel? The Civil Wars? Future? The Magnetic Zeros? Phish? Ginger Kwan? J Boog? Despite the obvious bullshit, this map did give me quite a laugh with Juicy J and Bruce Springsteen.

Digging: Bob Dylan - Highway 61 Revisited

Green Baron
February 27th 2014

18100 Comments


/rant

rovert620
February 27th 2014

3 Comments


That article only has "The Most Distinctive". Here's favorite artists, I found on the blog. http://musicmachinery.com/2014/02/27/favorite-artists-vs-distinctive-artists-by-state/

YourDarkAffected
Contributing Reviewer
February 27th 2014

1636 Comments


well, I was expecting Alabama to have someone much worse. The shit people listen to here smh

Digging: My Brightest Diamond - None More Than You

Green Baron
February 27th 2014

18100 Comments


rovert, that list makes a lot more sense

Green Baron
February 27th 2014

18100 Comments


@YourDarkAffected

maybe Alabama Shakes?

SnakeDelilah
February 27th 2014

5409 Comments


Linkin Park, distinctive? Wow, Arizona must suck.

someguest
February 27th 2014

20285 Comments


This is the dumbest shit I've ever seen on the Internet, and I've seen a lot of Adam Downer material.

It's neither accurate nor funny.

Digging: Your Old Droog - Your Old Droog

fromtheinside
February 27th 2014

17714 Comments


i would update but i'm way to lazy to think of another sentence. but that does make a lot more sense rovert i was stunned every state had a different artist

Digging: Fallujah - The Flesh Prevails

Green Baron
February 27th 2014

18100 Comments


The popular artist is worse though, rap erywhere

fromtheinside
February 27th 2014

17714 Comments


yeah rap is crap

always on the fucking radio

StallionMang
February 27th 2014

5236 Comments


Only cool states are Delaware Illinois and Maine, other than that I pray for this country

Digging: TTNG - This Town Needs Guns

someguest
February 27th 2014

20285 Comments


lol praying

Green Baron
February 27th 2014

18100 Comments


It's funny how Hinder are the 42nd most listened to band in South Dakota

but the 1154th most listened in the whole country

SnakeDelilah
February 27th 2014

5409 Comments


How do you know that?

someguest
February 27th 2014

20285 Comments


you could say South Dakota is really hindering progress in this country

Green Baron
February 27th 2014

18100 Comments


http://musicmachinery.com/2014/02/25/exploring-regional-listening-preferences/

Green Baron
February 27th 2014

18100 Comments


lol alt-J is the most listened to in Vermont

SnakeDelilah
February 27th 2014

5409 Comments


brand new should be #1 in new york mangs

AtomicShane
February 27th 2014

1756 Comments


kurt vile....sweet

SnakeDelilah
February 27th 2014

5409 Comments


yeah it's a shame that daft punk is the #1 most listened to though and not kurt vile huh

Ending
February 27th 2014

1889 Comments


I've never been so happy to have moved out of Virginia.

Neil Young though hell yeah.

emester
February 27th 2014

2015 Comments


Guess im moving to delaware then...

Digging: Slugdge - Gastronomicon

Green Baron
February 27th 2014

18100 Comments


New Yorkers know nothing about Long Island music and its history

fallenbird
February 27th 2014

3163 Comments


Delaware has some fantastic taste

Digging: Musk Ox - Woodfall

Green Baron
February 27th 2014

18100 Comments


Arizona too :P

ASnideReturns
February 27th 2014

3299 Comments


Fucking lol, Bonobo.

Green Baron
February 27th 2014

18100 Comments


James Blake for NY, wow

MotokoKusanagi
February 27th 2014

501 Comments


New Hampshire is Grateful Dead! go figure1

icatchthirtythree
February 28th 2014

300 Comments


Just so everyone knows, the map shows the bands that are relatively more popular in that state compared to other states, not the state's "favorite" band.

MotokoKusanagi
February 28th 2014

501 Comments


grateful dead should be tho

icatchthirtythree
February 28th 2014

300 Comments


cuz theres a lot of bitching about the map being inaccurate


icatchthirtythree
February 28th 2014

300 Comments


this article has the "favorite" bands of each state http://musicmachinery.com/2014/02/27/favorite-artists-vs-distinctive-artists-by-state/

MotokoKusanagi
February 28th 2014

501 Comments


where are they getting their stats from? grooveshark? lmfao

icatchthirtythree
February 28th 2014

300 Comments


lol could be all bullshit

fromtheinside
February 28th 2014

17714 Comments


very subtle alt

Balerion
February 28th 2014

485 Comments


definitely bullshit

chemicalmarriage
February 28th 2014

1905 Comments


nobody asked me for my vote that's all I know about this bullshit

weeji
February 28th 2014

7 Comments


Wow, so many people accepting this map as fact. Also, why snarkily call Hinder and Stone Sour "metal"? Is anybody sincerely calling either of those bands metal? And why does it matter? Just enjoy what you enjoy.

Betray
February 28th 2014

2030 Comments


I think what set this off to me as complete bullshit was fucking Ciara and Stone Sour

ciara



ciara

Digging: Fallujah - The Flesh Prevails

Wolfhorde
February 28th 2014

12070 Comments


Oh hey, look another map with statistics whose representative power someone pulled out of their ass.

MyLittlePenis
February 28th 2014

710 Comments


wow what a shitty way you wrote this "news article"

dawija1017
February 28th 2014

545 Comments


This is so dumb lmao. How can this even possibly make sense

Digging: 68 - In Humor and Sadness



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED
The Offspring finish Cover EP
New August Burns Red Video
Another Gaslight Anthem Song
Panopticon stream new album
Crown the Empire unveil video
Gorgasm stream new album
Primus unveil new album, tour
Art By Numbers Post Sampler
Rustie releases second single
New Iceage Video

OTHER RECENT NEWS
Lucifer Was stream new song
Num Skull to reissue debut album
Flying Colors detail new album
New Doomtree single
Jessie Ware shares new song
Shlohmo & Jeremih drop free EP
Mr. Kitty stream new album
Cairo Knife Fight drop new song
Mass Infection stream new album
Threshold post lyric video
New Eight Days From Sunday video
Saturn air new track
Combichrist/William Control Tour
MF DOOM and Nehru detail album
New Secret Band song/video

» see all news

RELATED REVIEWS

omit


Young Sinatra: Welcome to Forever

Blood & Chemistry

Triptonus
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2013 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy