La Dispute Release New Video
2014-02-13 by XingKing | 101 Comments
Michigan based post-hardcore band La Dispute have released a music video for their song For Mayor in Splitsville. The song is taken off of their upcoming full length Rooms of the House, due on March 18 via Better Living Records and Staple Records.


Tagged: La Dispute

Comments:Add a Comment 
Pheromone
February 13th 2014
3633 Comments


Disappointing after their prior song

Digging: Squirrel Bait - Skag Heaven

botreezy
February 13th 2014
19 Comments


This song is shit

adr
February 13th 2014
2915 Comments


rly disappointing, this song is crap..

Digging: Horrendous - Ecdysis

Pheromone
February 13th 2014
3633 Comments


Whitest song ever from the whitest band ever

Dolving999
February 13th 2014
1641 Comments


Oh god, is this even the same band?

If someone wants to listen to a concept album about a house, it should be this: http://www.youtube.com/watch?v=TNooRju5qCo

Digging: At the Gates - At War with Reality

thisisivy
February 13th 2014
113 Comments


yeah this song wasn't too exciting. Didn't really go anywhere.

fromtheinside
February 13th 2014
18717 Comments


look at that original a lot like birds joke

Digging: Devin Townsend Project - Z2

Gwyn.
February 13th 2014
15160 Comments


Garbage

XingKing
February 13th 2014
10850 Comments


The first minute or so of this song is disgusting levels of awful

Static
February 13th 2014
2416 Comments


terrible

silentstar
February 13th 2014
2273 Comments


I thought it said Mayor of Sputville

VheissuCrisis
Contributing Reviewer
February 13th 2014
991 Comments


What is that shit Dreyer? Awful.

iChuckles
February 13th 2014
129 Comments


This didn't really click with me at all. Assuming this will be the weakest song on the album.

Curse.
Contributing Reviewer
February 13th 2014
8010 Comments


This is terrible.



How the hell did they get Piper Perabo to do this video

Digging: Beach Slang - Cheap Thrills On A Dead End Street

iswimfast
February 13th 2014
1329 Comments


now im worried :/

treeqt.
February 13th 2014
9704 Comments


lmao

SnakeDelilah
February 13th 2014
7890 Comments


Song isn't bad, the riffage is great but it seems out of place with the vocals.

Digging: Sun Kil Moon - Benji

XingKing
February 13th 2014
10850 Comments


@Curse: The video is pretty shitty too. Has the guy done anything that makes him notable? As it stands, this just looks like a very unprofessional video made using an iphone

RoyalImperialGuard
February 13th 2014
1323 Comments


I made it to about 25 seconds. Shit is whack.

henryChinaski
February 13th 2014
2793 Comments


Pretty great.

Digging: Empires - Orphan

climactic
February 13th 2014
19368 Comments


bad

Digging: Flying Lotus - You're Dead!

intotheshit
February 13th 2014
3639 Comments


Lol awwww La Dispute disappointing their fanboys? About time y'all wake up and realize this band is shit.

Wadlez
February 13th 2014
4310 Comments


Average, not that bad

Digging: Kayo Dot - Coffins On Io

ABjordanMM
February 13th 2014
1429 Comments


Not as bad as everyone's saying, but still not great. The first minute especially.

Digging: Weezer - Everything Will Be Alright in the End

Static
February 13th 2014
2416 Comments


^^^

wildlife is complete garbage

Pheromone
February 13th 2014
3633 Comments


"Lol awwww La Dispute disappointing their fanboys? About time y'all wake up and realize this band is shit."
lol who pissed in your cheerios

TooLateToGoBack
February 13th 2014
1775 Comments


mediocre as fuck.

dammit, now i'm worried

Narshh
February 13th 2014
1186 Comments


wildlife is fucking incredible

this is okay, last single was great

GreyShadow
February 13th 2014
472 Comments


"wildlife is fucking incredible

this is okay, last single was great"

My thoughts exactly. I still liked this song though

Rev
February 13th 2014
9436 Comments


"You either die a darling or live long enough to see yourself become Chad Kroeger"

sunofwhales
February 13th 2014
79 Comments


Everything they've released since "Somewhere" has left me feeling absolutely nothing, that said this is a whole new level of meh. Bummer.

oldsoul
February 13th 2014
103 Comments


It just doesn't sound like La Dispute.

Digging: Transit - Joyride

letsgofishing
February 13th 2014
903 Comments


Yeah, sounds like they were originally trying to make a bid for alt-rock radio and then midway through the songwriting process forgot entirely that they were trying to make a bid for alt-rock radio.

The song isn't nearly as bad as its title though.

dimsim3478
February 13th 2014
5178 Comments


DUDE WHAT THE FUCK this is so average. I don't think that the whole pop punk/alt rock idea of this thing is terrible but like that dude says up there, it really does not go ANYWHERE.

Digging: The Pillows - Moondust

Curse.
Contributing Reviewer
February 13th 2014
8010 Comments


"@Curse: The video is pretty shitty too. Has the guy done anything that makes him notable? As it stands, this just looks like a very unprofessional video made using an iphone"

fucking lol Piper Perabo is the girl in the video

RoyalImperialGuard
February 13th 2014
1323 Comments


Well, im taking out Coyote Ugly for another viewing.

RadioSuicide
February 13th 2014
318 Comments


First minute is shit, but it picked up pretty well after that imo.

Digging: Sun Kil Moon - Benji

XingKing
February 13th 2014
10850 Comments


I had to look up Piper to even figure out who that is. That chick has done absolutely nothing with her career and isn't even a name worth knowing

Balerion
February 13th 2014
554 Comments


"You either die a darling or live long enough to see yourself become Chad Kroeger"

Lmao

Curse.
Contributing Reviewer
February 13th 2014
8010 Comments


I had to look up Piper to even figure out who that is. That chick has done absolutely nothing with her career and isn't even a name worth knowing


She has been a lead actress in movies and television shows, I don't know if I would call that "nothing"

RoyalImperialGuard
February 13th 2014
1323 Comments


King you are a dipshit lint eating fuck nanny. And probably a neckbeard as well. I have a problem with anybody who didn't watch Coyote Ugly in the 90's and have a crush on Piper.

botreezy
February 13th 2014
19 Comments


This is shit

iswimfast
February 13th 2014
1329 Comments


i mean she's not A-list but she's not an unknown either

Curse.
Contributing Reviewer
February 13th 2014
8010 Comments


Coyote Ugly was definitely one of those "earliest erection" movies

Balerion
February 13th 2014
554 Comments


I don't think its quite as bad as some are making it out to be, but definitely one of their weaker songs, maybe it will sound better in the context of the album. First single wanged...

RoyalImperialGuard
February 13th 2014
1323 Comments


That and She's All That for me. Piper and Rachel forever.

GmemberKills
February 13th 2014
941 Comments


These 2 new La Dispute songs imo have been some there most average, boring songs they have ever released. Hope the full album has some more variety an experimentation then this.

atrink
Contributing Reviewer
February 13th 2014
2845 Comments


I waited all day until I was home from class to listen to this. Man, this is pretty disappointing. I don't hate the beginning like everyone else seems to, but this song is so bland.

ti0n
February 13th 2014
1453 Comments


i dont get this song. how hes trying to sound poppy is a bit offputting

Digging: ...And You Will Know Us by the Trail of Dead - IX

Ending
February 13th 2014
1917 Comments


Not bad but definitely boring.

omik1116
February 13th 2014
522 Comments


now im worried :/ [2]

iwasnvrurbf
February 13th 2014
626 Comments


yawn

Dunpeal
February 13th 2014
3687 Comments


meh song with lame vid about some wag hugging his pillow after he got dumped, but at least the chick was p cute

Funeralopolis
February 13th 2014
11560 Comments


song sucked more than the band usually does

Digging: Deep Puddle Dynamics - The Taste of Rain...Why Kneel

EaglesBecomeVultures
February 13th 2014
5255 Comments


lol

Digging: Iceage - Plowing Into the Field of Love

EaglesBecomeVultures
February 13th 2014
5255 Comments


this song is fuckin' cringeworthy

SGGreenman
February 13th 2014
841 Comments


"this song is fuckin' cringeworthy"

tbh video is probably worse.

rokknroll4
February 13th 2014
164 Comments


Video sucks. I actually don't mind the song but I can definitely see why people don't like it. If you ask me, the style isn't really much different from a lot of stuff on Wildlife, namely Edit Your Hometown and You and I in Unison.

Funeralopolis
February 13th 2014
11560 Comments


The video literally looks like it was made by high school students yea

Nikkolae
February 13th 2014
4860 Comments


where does TA end and this guys begin?

Digging: Cursed Graves - Western Blood

TomAkaVeto
February 13th 2014
1661 Comments


Not nearly as bad as some of you are making it out to be.

Gwyn.
February 13th 2014
15160 Comments


It's just generic as shit first half reminded me of Three Days Grace tbh

Nikkolae
February 13th 2014
4860 Comments


no its not bad, its just run of the mill wave stuff

Gwyn.
February 13th 2014
15160 Comments


That's pretty bad as it is

SGGreenman
February 13th 2014
841 Comments


It's just generic as shit first half reminded me of Three Days Grace tbh [2]


NeoSpaz
February 13th 2014
4519 Comments


It's alright, could be a lot worse

FearThyEvil
February 13th 2014
12625 Comments


Man, this is fucking awful.

yorda
February 14th 2014
9 Comments


they're going in the wrong direction

fromtheinside
February 14th 2014
18717 Comments


i'd make love to this

MrMatt767
February 14th 2014
236 Comments


It's weird, the guitar is more rhythmic, seems to be playing along with his voice and that just doesn't work with the abrasive nature of dreyer's voice. Although it gets better as the song continues...

Aids
Contributing Reviewer
February 14th 2014
23909 Comments


: (

this sucks

"Mayor in Splitsville"? huge cringe.

Digging: RATKING - So It Goes

ALucidReality
February 14th 2014
93 Comments


nah he's just trying to sing without actually singing

lucasjcockcroft
February 14th 2014
3711 Comments


better than all of Wildlife, not even half as good as anything on Vancouver or Somewhere...

FearThyEvil
February 14th 2014
12625 Comments


This song better than King Park? Lol

Futures
February 14th 2014
11653 Comments


lol

Digging: Mock Orange - Nines & Sixes

lucasjcockcroft
February 14th 2014
3711 Comments


Fuck I forgot about King Park

maybe I should give Wildlife another spin


dimsim3478
February 14th 2014
5178 Comments


well fuck that this is probably the worst thing they've ever done

buuuuuuuuuuuuut i think it's starting to grow on me. probably will sound okay on the album

fromtheinside
February 14th 2014
18717 Comments


tbh everyone is overreacting

NeoSpaz
February 14th 2014
4519 Comments


^^

Dr7
February 14th 2014
119 Comments


Ugh, didn't last long, not my thing at all.

Is their other stuff considerably better? I ask because O'Brother are supporting them for a couple dates and I want to see them in particular. Would be useful to know if I should leave before the main act.

Bengweeen
February 14th 2014
103 Comments


What about St Paul Missionary Baptist Church Blues? Or a Letter? There are some great songs on Wildlife.

bringthegjaw
February 14th 2014
95 Comments


Song's a grower, for sure.

Crawl
February 14th 2014
1628 Comments


I actually like it

Digging: Kayo Dot - Coffins on Io

BonRurgundy
February 14th 2014
352 Comments


Their vocalist should stick to his fast spoken poetic style and harsh vocals, his voice is too monotonous to try to sing in key.

Digging: Jamie T - Carry On The Grudge

adr
February 14th 2014
2915 Comments


"sound more akin to some radio pop rock"

exactly

Crawl
February 14th 2014
1628 Comments


it doesn't sound like radio pop-rock

Funeralopolis
February 14th 2014
11560 Comments


its crawling in my skin

ThomasTheCure
February 14th 2014
291 Comments


this sucks pretty hard. not surprising after the last new song's mediocrity, though. oh well. i can always just relisten to their first two LPs.

ZippaThaRippa
February 14th 2014
2434 Comments


What even. The last line is so god damn bad.

Scoot
February 14th 2014
17814 Comments


their last single was good too

XingKing
February 14th 2014
10850 Comments


@Dr7: Somewhere at the Bottom is a great LP and Wildlife is barely a 3

Gwyn.
February 14th 2014
15160 Comments


"it doesn't sound like radio pop-rock"

have you listened to radio pop rock

YakNips
February 14th 2014
11945 Comments


ALWAYS IS VALUELESS I WISH ID NEVER HEARD HER SPEAK A WORD

Digging: Makara - Discography

XingKing
February 14th 2014
10850 Comments


^ It's depressing how good that album is and how shit the rest of their stuff is

Ending
February 15th 2014
1917 Comments


It's really not that bad it just lacks a whole lot of intrigue. Still hoping that this is one of the weaker tracks though.

Crawl
February 15th 2014
1628 Comments


UP M'LADY PACK YOUR THINGS THIS PLACE IS NOT YOUR HOME

yourmindsdecide
February 15th 2014
43 Comments


lol who pissed in your cheerios [2]

la dispute is great, this song isn't.

ProjectFreak
February 15th 2014
1411 Comments


"@Dr7: Somewhere at the Bottom is a great LP and Wildlife is barely a 3"

seriously? Wildlife is incredible...

the backlash to this song reminds me of when Aaron Weiss first sang and it was so weird, except it's not, this is a good song, choochoo hype train

Digging: From Indian Lakes - Absent Sounds

ProjectFreak
February 15th 2014
1411 Comments


womp double post

JasonCarne
February 16th 2014
273 Comments


Hey, I like it.

Digging: Echoes (UK) - The Pursuit

DyingAtheist
February 17th 2014
124 Comments


Weird.
It's like it's trying to be a pop-rock song, and the vocals do not suit that AT ALL.

Come on La Dispute, don't hurt me like this.



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Bring Me the Horizon release new ..
ERRA drop new single
Slipknot stream new album
New Smashing Pumpkins single
Job for a Cowboy debut new single
Pianos Become the Teeth stream al..
Lagwagon stream their new album
Hey Rosetta! stream new album
Sick Puppies lose lead singer
Heart In Hand release new video


OTHER RECENT NEWS

Brant Bjork drops new material
Ling Tosite Sigure reveals new si..
Tyson Stevens passes away
Hollywood Undead debut new song
New Cult of Fire Track
Rancid stream latest LP
Members of The Faceless Leave
Black Milk streams new album
New 8 Days From Sunday song
Obituary stream new LP
Alkoholizer stream new album
Orbs release new EP
For All Eternity release new video
Xerath post new lyric video
New CityCop track/pre-order

» see all news

RELATED REVIEWS
La Dispute
Rooms of the House
La Dispute
Conversations
La Dispute
Wildlife
La Dispute
Here, Hear. III
La Dispute
Winter Tour Holiday CD-R
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy