Behemoth Lyric Video
2014-01-28 by Robert Davis CONTRIBUTOR | 66 Comments
Polish blackened death metal band Behemoth have released a lyric video for the song "Ora Pro Nobis Lucifer", taken from the upcoming album "The Satanist". The new album will be released on February 3rd via Nuclear Blast.

You can watch the video here:

http://www.youtube.com/watch?v=CQj7Omlqdi8
Tagged: Behemoth

Comments:Add a Comment 
Zackkkk
January 28th 2014
84 Comments


Nergal's vocals slay

DikkoZinner
January 28th 2014
3278 Comments


Will be a contender for AOTY

BigPleb
January 28th 2014
37090 Comments


Really good vocals and sounding way more melodic...I like it.

Digging: Kayo Dot - Coffins on Io

Hockeytown
January 28th 2014
102 Comments


fuck i can't wait for this

ResidentNihilist
January 28th 2014
1107 Comments


inb4 the inevitable shit storm about this being untrve. Pretty damn good.

Digging: Nostromo - Hysteron - Proteron

Mabbitt
January 28th 2014
1369 Comments


It was alright. Sounds like they're bringing in a few more black metal touches for this album, which is kinda cool

DarthGreek8
January 28th 2014
8 Comments


I like the black metal turn on this song.Like the ending riff in Blow your trumpets Gabriel.I hope it is more blackened than their last 2 albums.

AdolfChrist
January 28th 2014
1788 Comments


"For the cover, Nergal's own blood was included in the paint."

well thats badass.

BradMan
January 28th 2014
387 Comments


This song has too much cowbell.

Mewcopa0
January 28th 2014
1800 Comments


I always want to dislike Behemoth for some reason, but time and time again they make that impossible. This is an awesome direction for them.

FrozenVain
January 28th 2014
2445 Comments


"I always want to dislike Behemoth for some reason"

weird?

fucking' sick song

1992
January 28th 2014
160 Comments


they've seen better days honestly

Surtur
January 28th 2014
521 Comments


Song rules and Nergal's vocals are brilliant. The album is looking good thus far.

Emethyst
January 28th 2014
25 Comments


Liking this a lot, there are definite black metal and groove metal influences here. Vocals slay.

Mabbitt
January 28th 2014
1369 Comments


I always want to dislike Behemoth for some reason, but time and time again they make that impossible. This is an awesome direction for them.


I haven't seen you around in a while haha

Hypochondria
January 28th 2014
58 Comments


Awesome song, can't wait for the album to drop

Progger6009
January 28th 2014
1123 Comments


This album is gonna be nasty!!


thisisivy
January 28th 2014
113 Comments


very nice

Myrkur
January 28th 2014
164 Comments


Damn I believe this album will be worth the wait

adace1
January 28th 2014
231 Comments


Sweet song.

Jacquibim
Contributing Reviewer
January 28th 2014
14726 Comments


Nice song, album will Satan.

Digging: Off Minor - The Heat Death of the Universe

Madbutcher3
January 28th 2014
1151 Comments


Looks like this might be their best album

Jacquibim
Contributing Reviewer
January 28th 2014
14726 Comments


Well it definitely has their best production job in a while.

ZippaThaRippa
January 28th 2014
2434 Comments


Well that was fucking badass. Loved the random guitar solos all about.

CaptWaffles
January 28th 2014
192 Comments


awesome, really getting excited about this one.

bloc
January 28th 2014
34919 Comments


Gonna try extra hard to get into the new one. I've always like the band's sound but never really dug one of the their albums all that much.

BigPleb
January 28th 2014
37090 Comments


Song slays hard, agreed.

JasonCarne
January 28th 2014
273 Comments


This was...okay.

Digging: Echoes (UK) - The Pursuit

zaruyache
January 28th 2014
6866 Comments


I was going to make a snarky remark about the supposed "black metal" influences in this song, but hot
dang does this not suck. Fast Behemoth is back. I really hope the rest of the album is like this
because Behemoth's mid-paced style has never been interesting to me. If this album ends up sounding
like their older stuff then it'll definitely be good.

edit: And I love how gravely his voice is on this.

Digging: Ardour Loom - Demo

DarkNoctus
Contributing Reviewer
January 28th 2014
8897 Comments


the song is good but those lyrics are pretty dreadful and they kind of kill it for me

shouting blasphemous lines with no cohesion and breaking it up with a few latin phrases isn't that impressive

Torii
January 29th 2014
816 Comments


From what I see, The Satanist is going to be Deathspell Omega-nized version of Behemoth, minus the metaphysical and noisy stuff.

Might be good I guess.

hikingmetalpunk
January 29th 2014
1056 Comments


fuckin behemoth m/

MO
January 29th 2014
18863 Comments


it's ok

SlMBOLlC
January 29th 2014
5232 Comments


nothing special but decent

Amphoteric
January 29th 2014
1941 Comments


Whoa this is actually really good, I'm surprised.

Digging: NxxxxxS - Fujita Scale

TheNotrap
January 29th 2014
8108 Comments


Excellent album.

Digging: Threshold - For The Journey

BigPleb
January 29th 2014
37090 Comments


omg has it leaked?!

TheNotrap
January 29th 2014
8108 Comments


Yeah. Check your shoutbox

TheNotrap
January 29th 2014
8108 Comments


Furor Divinus ftw

Jacquibim
Contributing Reviewer
January 29th 2014
14726 Comments


All the leaks I'm finding are missing 2 tracks.

BigPleb
January 29th 2014
37090 Comments


I didn't get anything in my shoutbox dude :/

zaruyache
January 29th 2014
6866 Comments


Unless I've got a lyric vid on-hand I don't pay much attention to the lyrics, so Nergal's "Satanic phallus" fascination probably won't have any effect on how I view the music. Probably.

TheNotrap
January 29th 2014
8108 Comments


Yeah I don't find Ben Sahar and In the Absence of Light also. The leak misses 2 tracks.

BigPleb
January 29th 2014
37090 Comments


This album is sounding black metal as fuck

Jacquibim
Contributing Reviewer
January 29th 2014
14726 Comments


lol

TheNotrap
January 29th 2014
8108 Comments


Hybrid songwriting. Definitely their most melodic release.

BigPleb
January 29th 2014
37090 Comments


Dude, its still like Behemoth but its not, its not just hjrbihcbrxbfiebiuer all the time...

TheNotrap
January 29th 2014
8108 Comments


Yeah it's pretty different. The songs will slay live.

Jacquibim
Contributing Reviewer
January 29th 2014
14726 Comments


Yeah there are black metal elements but they've always had those, "black metal as fuck" is a bit of a stretch.

Listening now and it's pre sweet so far, better than most of their recent stuff.

Greyvy
January 29th 2014
4721 Comments


cool song

Tyrael
January 29th 2014
20900 Comments


Damn this is catchy as hell

BigPleb
January 29th 2014
37090 Comments


I was mostly referring to one song haha.

@Ty Strangely yeah, kinda hooky to an extent.

Jacquibim
Contributing Reviewer
January 29th 2014
14726 Comments


What doesn't kill Nergal only makes his vox stronger

Nergal confirmed for being a super Saiyan

BigPleb
January 29th 2014
37090 Comments


Omg, are you actually diggin Behemoth vox?!

TheNotrap
January 29th 2014
8108 Comments


Yeah easily their catchiest work to date.

Jacquibim
Contributing Reviewer
January 29th 2014
14726 Comments


Yeah they're actually pretty good here, he's gotten better despite the cancer.

BigPleb
January 29th 2014
37090 Comments


Songwriting has gotten better too.

Jacquibim
Contributing Reviewer
January 29th 2014
14726 Comments


The mix on this is better than pretty much everything they've done since Satanica what changed?

BigPleb
January 29th 2014
37090 Comments


They decided to bring the bass forward but overall, I dunno :/

hikingmetalpunk
January 29th 2014
1056 Comments


holy fuck this rapes

Nocturnal
January 29th 2014
1329 Comments


I was hoping for a more BR00TL demigod style but its okay. My hopes for this album have gone down now tho
.

Jacquibim
Contributing Reviewer
January 30th 2014
14726 Comments


Opening track is still pretty shit tho, repeat the same riff for 2 and a half minutes and then boom horns whoa holy shit so epic end...

BigPleb
January 30th 2014
37090 Comments


I dig it, mainly cos the vid is p entertaining.

Jacquibim
Contributing Reviewer
January 30th 2014
14726 Comments


I might have liked it better if it actually led into the second track, regardless this is prob Behemoth's best album in over a decade.

BigPleb
January 30th 2014
37090 Comments


I do agree, its p weak and simplistic when compared to the rest of the album.

Prob my Behemoth album, hard to say cos the leak is still incomplete.

FenixZero
January 31st 2014
385 Comments


This is the best Behemoth song I've heard so far. But the lyrics are pretty lol worthy.



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Bring Me the Horizon release new ..
ERRA drop new single
Slipknot stream new album
New Smashing Pumpkins single
Pianos Become the Teeth stream al..
Lagwagon stream their new album
Job for a Cowboy debut new single
Hey Rosetta! stream new album
Sick Puppies lose lead singer
Heart In Hand release new video


OTHER RECENT NEWS

Brant Bjork drops new material
Ling Tosite Sigure reveals new si..
Tyson Stevens passes away
Hollywood Undead debut new song
New Cult of Fire Track
Rancid stream latest LP
Members of The Faceless Leave
Black Milk streams new album
New 8 Days From Sunday song
Obituary stream new LP
Alkoholizer stream new album
Orbs release new EP
For All Eternity release new video
Xerath post new lyric video
New CityCop track/pre-order

» see all news

RELATED REVIEWS
Behemoth
The Satanist
Behemoth
Blow Your Trumpets Gabriel
Behemoth
Abyssus Abyssum Invocat
Behemoth
Evangelica Heretica
Behemoth
Evangelion
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy