La Dispute new album

2013-12-16 by SputnikSweetheart | 67 Comments
In a rather coloured post, La Dispute have announced what appears to be their new record, to be released next year. The band chose "Rooms of the House" as the title for their third full-length, which will be released March 18th 2014 through Better Living.

More information, the album artwork, and the first set of dates for 2014 can be all seen on the band's blog, at: http://www.ladisputemusic.com/blog/.

Tagged: La Dispute

Comments:Add a Comment 
ZippaThaRippa
December 16th 2013
6274 Comments


Motherfuckers skipping VA/MD/DC

Duckman118
December 16th 2013
377 Comments


sweet

Wadlez
December 16th 2013
4886 Comments


Sweeeeeet

demigod!
December 16th 2013
48170 Comments


should be p good

Digging: Tim Hecker - An Imaginary Country

cliiint
December 16th 2013
1072 Comments


allb did it better

woodensheets
December 16th 2013
23 Comments


rad

InfamousGrouse
December 16th 2013
4009 Comments


lame title

Digging: Preoccupations - Preoccupations

GreyShadow
December 16th 2013
1055 Comments


well Wildlife is my 2nd favorite album of all time so if this can surpass that...

Rev
December 16th 2013
9715 Comments


Hope it's better than the garbage that was Wildlife

sapient
December 16th 2013
2405 Comments


I THINK I SAW THIS IN MY SLEEP

TooLateToGoBack
December 16th 2013
1942 Comments


fuck yes.

was hoping it would be a new EP, but this is even better.

Dunpeal
December 16th 2013
4053 Comments


darling

Shimana
December 16th 2013
545 Comments


"rooms of the house" makes it sound like ALLB's new concept album

ZippaThaRippa
December 16th 2013
6274 Comments


Wildlife =/= garbage

Where are you people getting this idea. Listen with your HEART.

dimsim3478
December 16th 2013
7185 Comments


Woah why's everyone shitting on Wildlife? It's really a 4 at least if not a 4.5.

Digging: Hospital - Knifeland

ShitsofRain
December 16th 2013
7564 Comments


let's see who is trying to make a funny sound off

Wadlez
December 16th 2013
4886 Comments


This will be a fun thread

Rev
December 16th 2013
9715 Comments


Read my soundoff, I've had too explain it too many times at this point

TheSpirit
Contributing Reviewer
December 16th 2013
20839 Comments


Sound off off and away

Digging: The Veils - Total Depravity

Lucid
December 16th 2013
7320 Comments


Windows of the Room

Feather
December 16th 2013
2953 Comments


"rooms of the house" makes it sound like ALLB's new concept album [2]

Butkuiss
December 16th 2013
4458 Comments


I don't get why everyone hates these wave bands' second albums (Okay, PTSBBAM was pretty shitty but Wildlife and EDASN are both gold).

SCREAMorphine
December 16th 2013
1785 Comments


I'm pretty excited about this, I have a lot of respect for La Dispute.

InFiction
December 16th 2013
3827 Comments


I've kind of grown out of this band in recent years, but it should be interesting to see where they take this.

Italianjesusfootball
December 16th 2013
288 Comments


I just can't wait to get my darling on.

Kris.
December 16th 2013
13056 Comments


wildlife was great
this'll probably be cool

dimsim3478
December 16th 2013
7185 Comments


Okay, PTSBBAM was pretty shitty but Wildlife and EDASN are both gold

Okay, I'm gonna chime in on this "Wave" shit: EDASN is pretty good but obviously a slump compared to Travels, PTSBBAM is actually a little underrated, and I think Wildlife is brilliant in its own right, even though Somewhere... is definitely better.

Rev
December 16th 2013
9715 Comments


Everything Defeater's put out has been garbage

dimsim3478
December 16th 2013
7185 Comments


YO REV YOU DON'T LIKE TRAVELS?????

aircycle
December 16th 2013
1103 Comments


lol wave bands

Aids
December 16th 2013
24261 Comments


hell yes

/leaving all La Dipsute threads forever

NonApplicable
December 16th 2013
2342 Comments


New La Dispute album?

YAY YAY YAY YAY YAY YAY YAY YAY YAY YAY


F0RBES
December 16th 2013
279 Comments


lol band sucks

F0RBES
December 16th 2013
279 Comments


also why are kids still talking about wave bands like its 2010

FearThyEvil
December 16th 2013
14593 Comments


Hopefully it's better than the snoozefest Wildlife was.

Sauce
December 16th 2013
809 Comments


"rooms of the house"

strange coincidence with a lot like bird's album.

Multifarious
December 16th 2013
97 Comments


Highly anticipating this.

Bengweeen
December 16th 2013
145 Comments


Am I the only one who likes Wildlife the best thus far? I'm listening to St Paul's right now and just losing my mind

Butkuiss
December 16th 2013
4458 Comments


Nah Dimsim, both EDASN and Wildlife blow their respective previous albums out of the water imho. They're both a lot more mature and well rounded.

ReAnimator
December 17th 2013
356 Comments


darling [2]

XingKing
December 17th 2013
11876 Comments


"rooms of the house" makes it sound like ALLB's new concept album [45643]

I am overwhelmed with excitement for this album.....................................

henryChinaski
December 17th 2013
3458 Comments


Cool, looking forward to this.

Digging: Kyson - The Water's Way

MrMatt767
December 17th 2013
518 Comments


nice

Scoot
December 17th 2013
18454 Comments


may check but don't really care anymore

Digging: Sioum - Yet Further

KSK1
December 17th 2013
4099 Comments


Will be mediocre and forgettable. 2.5/5

pornogratherapy
December 17th 2013
101 Comments


A lot better

benkim
December 17th 2013
2882 Comments


Hope it will be better than Wildlife. SATBOTR is one of my favorite albums of all time. I remember the feeling I had when I first listened to that album!

IAMERROR
December 17th 2013
219 Comments


Since they're from GR I know that they'll always tour here whenever they're on the East Coast. :p

jmh886
December 17th 2013
1533 Comments


Hell yea. Band is so good.

Hospital
December 17th 2013
2091 Comments


3/19 – Tampa, FL @ The Orpheum

SOLD!

yourmindsdecide
December 17th 2013
59 Comments


Why are people shitting over Wildlife? It was a decent album, as was Somewhere At The Bottom...

Also they'll be touring Europe but that doesn't matter on this site.

Inferis
December 17th 2013
454 Comments


fucccckkkkk noooooo

bringthegjaw
December 17th 2013
97 Comments


A lot like birdies

TheSupernatural
December 17th 2013
1570 Comments


4.5 or 5 most likely.

Wildlife is their best album. Band is fucking great.

ABjordanMM
December 17th 2013
1578 Comments


I don't understand the hate. This band has good ratings on sput

Wadlez
December 17th 2013
4886 Comments


The haters are just very vocal.

TheBarber
December 17th 2013
3336 Comments


Yep

Digging: Dashiell Hedayat - Obsolete

TheBarber
December 17th 2013
3336 Comments


meh band btw

Hopelust
December 17th 2013
2365 Comments


I was just wondering when we might hear from these guys again.

DoubtGin
December 17th 2013
6825 Comments


aoty

PoisonCupcakes
December 17th 2013
54 Comments


Sounds "A Lot Like" a rip off of allbs new album. Hopes its not cause I like these guys.

BrickIsRed
December 17th 2013
21 Comments


2 years since Wildlife already? Wat.

They 'aight. I will see what they come up with.

clander270
December 17th 2013
322 Comments


Hopefully it's something that'll make their live shows more fun. Every time I've seen them I've been bored out of my mind

BrickIsRed
December 18th 2013
21 Comments


I have only seen them live once opening for Thrice, MovMou, and O'Brother.
They were indeed the most boring out of the bands there, however I still enjoyed seeing them.

Better stage presence would do them some good, ya.

TomAkaVeto
December 18th 2013
1888 Comments


"Sounds "A Lot Like" a rip off of allbs new album. Hopes its not cause I like these guys."

They've probably had this written for a while. Do you honestly think they would ripoff ALLB?

ti0n
December 18th 2013
1729 Comments


no they wouldnt.
still this title is kinda shitty as much as i like these guys

Balerion
December 18th 2013
989 Comments


Next band Sputnik used to adore and will shit all over in 2014, this album will be great



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Michael Gira Accused of Rape
R.I.P. David Bowie
R.I.P. Lemmy
The Story So Far's vocalist dropk..
Scott Weiland dead at 48
Rush drummer retires
Killswitch Engage debut new single
Brand new Brand New Single
Deftones stream new single
Riverside guitarist dies



OTHER RECENT NEWS

Medicine Boy stream debut album
Clipping. release new music
Slipknot to perform Iowa album
Stream New, Old Omar Lopez LP
Dear Hunter Drop Third Single
Candiria return with Mereya
Prophets of Rage drop EP
New Planes Mistaken for Stars
Every Time I Die Love C++
Eluvium's new album streaming
New Of Mice and Men Video
New In Flames single, album
New Meshuggah song
Moby announces festival/new song
Sum 41 declare War

» see all news

RELATED REVIEWS
La Dispute
Tiny Dots
La Dispute
Maida Vale Session 2014
La Dispute
Maida Vale Session 2011
La Dispute
Rooms of the House
La Dispute
Conversations
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2016 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy