B.J. Armstrong & Norah Jones collab
2013-10-24 by Raul Stanciu STAFF | 23 Comments

Green Day's Billie Joe Armstrong and Norah Jones have teamed up for a project called Foreverl, reinterpreting Everly Brothers' traditional Americana record, Songs Our Daddy Taught Us. The album is scheduled to be out on November 25.

The first single, 'Long Time Gone', can be streamed here: https://soundcloud.com/tags/billiejoe%20and%20norah

Here is Foreverly's tracklist:

1. Roving Gambler
2. Long Time Gone
3. Lightning Express
4. Silver Hair Daddy Of Mine
5. Down In The Willow Garden
6. Who's Gonna Shoe
7. Oh So Many Years
8. Barbara Allen
9. Rocking Alone
10. I'm Here To Get My Baby Out Of Jail
11. Kentucky
12. Put My Shoes Away

For more information on how the two got together for the project and other details, here is an interview with both Billie and Norah:
http://www.stereogum.com/1534781/qa-billie-joe-armstrong-norah-jones-unveil-duets-lp-hear-long-time-gone/franchises/interview/

Twitter

Band Page:

Comments:Add a Comment 
camtee155
October 24th 2013

10 Comments


I'm excited to not listen to this one

FiveLeavesLeft
October 24th 2013

9838 Comments


Norah Jones rules, but this sounds like it'll be kinda shitty

BeneaththeDarkOcean
October 24th 2013

434 Comments


Don't know about you guys, but this sounds extremely intriguing to me.

Omaha
Staff Reviewer
October 24th 2013

10160 Comments


Would much prefer Armstrong to spend time on this than recent Green Day. This sounds right up his alley.

Digging: The Contortionist - Language

WhiteNoise
October 24th 2013

3142 Comments


This actually sounds alright. He's actually acting his age instead of twelve years old

sniper
October 24th 2013

19048 Comments


wow that single was pretty good

minimesmyidol
October 24th 2013

191 Comments


interesting. billy seems to do better with older sounding music (ie foxboro hot tubs) than his punk stuff

wwf
October 24th 2013

677 Comments


This is a collaboration that 8 year old me would think of.

Fieryfenderz
October 24th 2013

1438 Comments


You knew the Everly Brothers at 8 years old?

protonjon
October 24th 2013

83 Comments


I'd rather listen to 'Lulu' on repeat.

Digging: He Is Legend - Heavy Fruit

Fieryfenderz
October 24th 2013

1438 Comments


Wow.
So clever comment.
Much metallica reference.
Very original.

godhatesfigs
October 24th 2013

40 Comments


green day is shit, bja is shit, you all are shit

mryrtmrnfoxxxy
October 24th 2013

13125 Comments


lol bj

Digging: Electric Wurms - Musik Die Schwer Zu Twerk

TheGreatQ
October 24th 2013

1388 Comments


This was pretty good, album should be pretty good too.

Digging: xSPONGEXCOREx - How Tough Are Yah?

Owantjaaaa
October 24th 2013

3231 Comments


Wow.
So clever comment.
Much metallica reference.
Very original.

Take your memes with you and leave forever

Digging: Tom Waits - The Black Rider

Mutantsnowstorm
October 24th 2013

108 Comments


Strange to hear him in a more mature environment, but it sounds good. Looking forward to this now

Green Baron
October 24th 2013

20000 Comments


oh goddamnit

seems like shit

Digging: Royal Blood - Royal Blood

Green Baron
October 24th 2013

20000 Comments


listening to it now, it DOES NOT SUCK surprisingly. it's nice to see him being more mature for once instead of his teenage brat crap

ya know instead of FUCK TIME and LET YOURSELF GO

Green Baron
October 24th 2013

20000 Comments


heh heh BJ

Green Baron
October 24th 2013

20000 Comments


my arm is strong from all those blowjobs

Drsmith4
October 25th 2013

1715 Comments


handjobs?

SpyMan
October 25th 2013

69 Comments


so fucking punx god damn

GoingToBuffalo
November 1st 2013

34 Comments


this is gonna be more punk than anything green day has put out in years



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED
New Slipknot video
U2 release free album
xSPONGEXCOREx's new song
Kanye West causes uproar
Weezer premier new song
Etienne Sin covers Iggy Azalea
Fall Out Boy release new single
Yellowcard debut another song fro..
Black Veil Brides release another..
Flyleaf stream new album

OTHER RECENT NEWS
The Pineapple Thief Stream LP
Myrkur stream debut EP
Iron Reagan stream new album
Ariana Grande announces tour
Brutality crowd fund new album
Northlane vocalist leaves
Anacrusis new album release
New Sonata Arctica song
New Dead Milkmen album
Uneven Structure tease new materi..
Side Saddle stream new album
Cosm stream debut album
Rosetta releases new track
Affiance release new music video
New Taravana Album

» see all news

FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy