Modern Life Is War Cop Chase

2013-09-09 by andcas | 53 Comments
Tyler Oleson, drummer for Marshalltown, Iowa hardcore band Modern Life Is War, was arrested Saturday night. The 31-year-old allegedly led police on a brief car chase that ended with him colliding into a squad car around the area.

Police say the incident escalated when the musician pulled up to a marked patrol car and flipped off an officer. When his gesture was ignored he then tried to run the officer off the road as they both continued to drive next to each other.

The officer maneuvered behind Oleson in an attempt to ram him but he slammed on the brakes and then took off to flee. A few minutes later Oleson once again slammed on his brakes and even tried to back up into another squad car.

Unsuccessful, Oleson went on foot and was later apprehended with physical force administered by a taser. He was booked on criminal mischief, aggravated assault, and an OWI first offense with additional charges pending upon investigation.

http://blogs.desmoinesregister.com/dmr/index.php/2013/09/08/marshalltown-punk-drummer-flips-off-police-rams-into-squad-car/article

Tagged: Modern Life Is War

Comments:Add a Comment 
immortalizepain
September 9th 2013
392 Comments


Were there any witnesses?

Kman418
September 9th 2013
13247 Comments


lol wow

Gwyn.
September 9th 2013
16943 Comments


dam

henryChinaski
September 9th 2013
3624 Comments


Police brutality!

Digging: Craig Finn - We All Want The Same Things

Kman418
September 9th 2013
13247 Comments


"Were there any witnesses?"

i just got that

demigod!
September 9th 2013
49077 Comments


punk as fuck

NonApplicable
September 9th 2013
2389 Comments


Damn, I gotta start listening to this band now

Kman418
September 9th 2013
13247 Comments


no you don't

Gwyn.
September 9th 2013
16943 Comments


ya u do shut up gayman

just check witness.

dimsim3478
September 9th 2013
7362 Comments


Were there any witnesses?

Made my fucking day.

Digging: The Pillows - Nook in the Brain

Adabelle
September 9th 2013
4306 Comments


^

((:

ILJ
September 9th 2013
6903 Comments


lol what the hell

slep
September 9th 2013
1604 Comments


So what the fuck is this kid going to do now?

TheGreatQ
September 9th 2013
2451 Comments


I misread the first charge as "comic mischief" lol

mindleviticus
September 9th 2013
8961 Comments


haha

MrElmo
September 9th 2013
1955 Comments


Does this mean they're gonna make a cover of F**k the Police?

climactic
September 9th 2013
22221 Comments


so hardcore!

Hawks
September 9th 2013
48042 Comments


This is awesome.

Digging: Thou - Heathen

Cygnatti
September 9th 2013
31117 Comments


hahaha

Digging: Zebra Katz - Ima Read

ZippaThaRippa
September 9th 2013
9217 Comments


lol hxc

MuhNamesTyler
September 9th 2013
5971 Comments


So the officer just ignored him when he flipped him off? lol yeah right

KotoFtw
September 9th 2013
1080 Comments


Punk Rock

MuhNamesTyler
September 9th 2013
5971 Comments


"POLICE SAY"

EaglesBecomeVultures
September 9th 2013
5472 Comments


dude is bomb

EyesWideShut
September 9th 2013
4289 Comments


goddamn punks

TomAkaVeto
September 9th 2013
1924 Comments


Holy crap!

JohnFire
September 9th 2013
420 Comments


This mad dog of glory is on a spree and reigns again.






Sorry.

evilford
September 9th 2013
37321 Comments


"the musician pulled up to a marked patrol car and flipped off an officer. When his gesture was ignored he then tried to run the officer off the road"

lol funny story but damn that dude's dumb. 16 year old trapped in a 31 year old's body I guess

Digging: Acid King - Busse Woods

titlefightmeirl
September 9th 2013
659 Comments


lol that's fucking awesome

Trebor.
Staff Reviewer
September 9th 2013
54833 Comments


So what the fuck

















are you gonna do pig

Digging: bansheebeat - Techo Deluxe

NastyCrab
September 9th 2013
539 Comments


Dick move.

Scoot
September 9th 2013
18626 Comments


guess he dropped out

TheSpirit
Contributing Reviewer
September 9th 2013
21486 Comments


so if ronnie radke did something like this everyone would ostricize him but this guy is punk as fuck?

Treeman
September 9th 2013
1425 Comments


so punk god cant even handle it this was definitely a good decision in his life i bet he doesnt regret it at all

someguest
September 9th 2013
27923 Comments


Another Midnight In America.

deathofasalesman
September 9th 2013
6056 Comments


There's only one good MLIW pun in this entire thread. So stop.

mryrtmrnfoxxxy
September 9th 2013
14690 Comments


prob flipped the cop off cuz he wouldn't take his love his way

mryrtmrnfoxxxy
September 9th 2013
14690 Comments


i fuckin hate puns

Dolving999
September 9th 2013
1762 Comments


I bet now they'll cover "Fuck The Police".

Spluger
September 9th 2013
1427 Comments


FUCK DA POLICE

Chesse
September 9th 2013
529 Comments


thank you based god

Million Ghosts
September 9th 2013
114 Comments


so if ronnie radke did something like this everyone would ostricize him but this guy is punk as fuck?

Well yeah because Radke is a huge puss and a domestic abuser, this guy is just stupid.

Green Baron
September 9th 2013
23050 Comments


this is our modern life; it's fucking war

AdolfChrist
September 9th 2013
9206 Comments


pretty funny, but what the fuck, why would you choose to one day pick a fight with some random cop on a whim.

Digging: Indian - Guiltless

kingjulian
September 9th 2013
1395 Comments


Don't care how good this band is, their drummer is a butthole.

Trist66
September 9th 2013
148 Comments


Why are there even any comments after "were there any witnesses?"? We clearly have discussed everything we needed to

WhiteTieBlackJacket
September 9th 2013
794 Comments


I mean I hate cops but that's fucking stupid. He was asking for it.

spanndrew58
September 9th 2013
58 Comments


Were there any witnesses?

Made my fucking day.
(2)

Aspenshadow
September 9th 2013
345 Comments


lol what an edgy piece of shit

Dunwich
September 9th 2013
579 Comments


Fuck this shit. Publicity seeking cunt. You want to stick it to the man? Go out, gun down your entire privileged neighbourhood, and blow your brains the fuck out. Fuck this shit, and their stupid band.

Million Ghosts
September 9th 2013
114 Comments


I see a lot of rage in hurr

ReAnimator
September 10th 2013
356 Comments


This is great

Crymsonblaze
September 10th 2013
8044 Comments


deserved it



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

R.I.P. David Bowie
R.I.P. Lemmy
The Story So Far's vocalist dropk..
Brand new Brand New Single
Scott Weiland dead at 48
Killswitch Engage debut new single
Deftones stream new single
Rush drummer retires
The Fall of Troy bassist melts do..
Riverside guitarist dies



OTHER RECENT NEWS

Sleepmakeswaves Stream Album
Warped Tour 2017 Lineup
Moose Blood remove drummer
Tigers Jaw announce album, US tour
Negru Passes Away
New Cigarettes After Sex Album
The Word Alive Feel Miserable
New Falling in Reverse single
Acrimonious unleash eleven dragons
New Perfume Genius album
New Lonely The Brave EP
New Samsara Blues Experiment album
New Northlane single 'Citizen'
New Oxbow Video
R.I.P. Chuck Berry

» see all news

RELATED REVIEWS
Modern Life Is War
Fever Hunting
Modern Life Is War
Midnight in America
Modern Life Is War
My Love. My Way. (Reissue)
Modern Life Is War
Witness
Modern Life Is War
My Love. My Way.
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2016 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy