Attila release new video
2013-08-02 by Rafael Moreira | 48 Comments
Attila has premiered the official music video for "About That Life", the title track of
their recently released album. The video was directed by Atlanta based hip-hop production
company Motion Family, and serves as an allegory to the band's infamous lifestyle.

Link to the official video premier: http://www.revolvermag.com/news/exclusive-attila-
premiere-new-music-video-about-that-life.html
Tagged: Attila

Comments:Add a Comment 
ChancyWancy
August 2nd 2013
31 Comments


Well at least we know something like this exists now. There's that.

Spec
August 2nd 2013
27188 Comments


ugh

Spec
August 2nd 2013
27188 Comments


I know they're joking and all but come on.

oskrr1
August 2nd 2013
28 Comments


this guys take the word "lame" to a whole new level... but at least they made me laugh

NonApplicable
August 2nd 2013
1988 Comments


At least the shoulder pads were cool.

Oh wait... NO THEY WEREN'T

botb
August 2nd 2013
9719 Comments


this was kind of like watching a horrendous car crash on the side of the road as you pass by

Fieryfenderz
August 2nd 2013
1459 Comments


Comedy metal is so hit or miss.

TheMoreira
August 2nd 2013
7182 Comments


goddamn links.

Haha i had tried to to make a news article before, but somehow it didn't get posted. Anyway someone knows how to fix those? damn

Video bringz da lulz and da junz.

ThyCrossAwaits
August 2nd 2013
3055 Comments


Oh dear god

TheMoreira
August 2nd 2013
7182 Comments


datasscore

JAXETA
August 2nd 2013
782 Comments


I was hoping the title said "Attila break up"

Spec
August 2nd 2013
27188 Comments


ur funny

Bloodlax
August 2nd 2013
113 Comments


I'm an Attila fanboy, but I cannot fucking stand Fronz's ego and the video is lolworthy.

omnipanzer
August 2nd 2013
21621 Comments


So you're the one.

Digging: We Were Promised Jetpacks - Unravelling

TheMoreira
August 2nd 2013
7182 Comments


Hahaha

KenboSlice
August 2nd 2013
1039 Comments


I love how the rest of the band is kinda standing around, not sure what they should do.

Digging: Say Anything - Hebrews

OneMoreRoland
August 2nd 2013
1051 Comments


Are they kidding or not?

Please

Tell me

Acanthus
August 2nd 2013
9543 Comments


Couldn't remember if these guys were bad or just fun to hate on.

Video solved that pretty quick.

Digging: The Knife - Deep Cuts

cagedescending
August 2nd 2013
4124 Comments


I love how the rest of the band is kinda standing around, not sure what they should do. [2]

"ummmm like should we be wildly gesticulating right now or what director pls"

Nocturnal
August 2nd 2013
1329 Comments


SHE COUNTS MY MONEY WHILE IM ON MY PLAYSTATION [2]

#YOLOSWAGCORE 4 LYFE

KenboSlice
August 2nd 2013
1039 Comments


I mean, why bother having them in there if they're just gonna stand around while Fronz is the only one doing shit.

cagedescending
August 2nd 2013
4124 Comments


frontman should go solo, release a mixtape or 2

TheMoreira
August 2nd 2013
7182 Comments


Yeah it's kinda of a badly directed video, honestly.

Also, #YOLOSWAGCORE 4 LYFE [2] + SHE COUNTS MY MONEY WHILE IM ON MY PLAYSTATION [3]

TheMoreira
August 2nd 2013
7182 Comments


The video really makes it hard for anyone to believe they wanted to actually swagger hard. I'm confused, i really don't know if they did want to swagger with this.

TheMoreira
August 2nd 2013
7182 Comments


I don't really get what people mean about a band "not taking themselves seriously" anymore. They do take themselves seriously, if you look at the lyrics you'll see how high the Fronz thinks of himself etc. It really feels like this video is them still pushing on that idea that they live that "fuck bitches, get money" life. That life, lol. Not really "haha we're just partying and acting dumb so you can have a laugh" kind of thing.

About the video;

Attila: Ok so that's the part when we get to play our instruments and Fronz just stays there throwin his lines, right?

Hip-hop company video director: Instruments? Wuuuu, OH dis nigga be playin fo SHIZZLE. No man, you jus stand up there n do sum shit wit yo arms and act street n shit. Or whatever

MrHigh
August 2nd 2013
68 Comments


well that was just embarrassing

NonApplicable
August 2nd 2013
1988 Comments


Are they kidding or not?

Please

Tell me


They're not kidding.

snerefedsav
August 2nd 2013
841 Comments


i don't know why people keep bitching like they're offended by how bad attila is. the video was mad funny

Devastator
August 2nd 2013
2506 Comments


Sad thing is they are serious about this and their lyrics. Fuck this band. Fuck Fronz egotistical asshole.

c0nf1n3d
August 3rd 2013
286 Comments


The first half of the song/video was eh, the 2nd half got better.

I've heard a lot of people state this...but this band really 'wastes their potential'. The instrumentalists can obviously play well, and the vocalist is quite talented...but they resort to typical songwriting riffs nowadays and awkward (though sometimes funny) lyrics.

Devastator
August 3rd 2013
2506 Comments


Lyrics are terrible, vocals are terrible and annoying as fuck, band is shit.

MachFire
August 3rd 2013
27 Comments


I've met Fronz at Warped and he seems to be genuine dude, contrary to what all his songs portray about him haha. Though the really do seem to live up the party lifestyle. And as for his vocals, I will say that they are just as imposing live as on their songs.

This band isn't really meant to be taken seriously and neither is their music. If you do, you'll be nothing but disappointed. I look for musical talent and creativity elsewhere in my library.

lucasjcockcroft
August 3rd 2013
3711 Comments


Fronz is actually a truly nice dude, I thought he'd be a dick head but I could tell he was nice
and this is so shitty, but so much fun
its really not meant to be taken seriously at all

TheMoreira
August 3rd 2013
7182 Comments


"I've heard a lot of people state this...but this band really 'wastes their potential'. The instrumentalists can obviously play well, and the vocalist is quite talented...but they resort to typical songwriting riffs nowadays and awkward (though sometimes funny) lyrics."

I'm one of the people who have said that on this site. They have it, and Fronz, be it as he is, an asshole to many, is still a very talented harsh vocalist.

And again, i beg to differ. They really feel like they actually want people to take them seriously.


Dolving999
August 3rd 2013
1641 Comments


Just... no.

Digging: At the Gates - At War with Reality

roflrad
August 3rd 2013
81 Comments


swagcore

ZippaThaRippa
August 3rd 2013
2434 Comments


As a pretty huge fan of Attila... where are the fucking riffs? Why are the vocals so fake? What the fuck?

ZippaThaRippa
August 3rd 2013
2434 Comments


Also, Fronz has lost weight

TheMoreira
August 3rd 2013
7182 Comments


A lot of weight, haha

Yeah they used to be all about the riffs, but not so these days, it seems.
The vocals sound amazing imo.

VicariousIntent
August 4th 2013
1594 Comments


Don't try to defend this band. You're all being way too generous.

pjquinones747
August 4th 2013
765 Comments


Not even watching this. Album is so fucking bad.

Digging: Thank You Scientist - Maps of Non-Existent Places

TheMoreira
August 15th 2013
7182 Comments


Haha, and this is the I Love Boobies Episode. Oh Fronz

http://www.youtube.com/watch?v=RUH5rP4POSY



Jacquibim
Contributing Reviewer
August 15th 2013
14726 Comments


Why does every -core musician speak like a fucking twink?

Digging: Off Minor - The Heat Death of the Universe

TheMoreira
August 15th 2013
7182 Comments


True

NeoSpaz
August 15th 2013
4519 Comments


http://i.imgur.com/y857NgE.jpg

NeoSpaz
August 15th 2013
4519 Comments


such a douche.

he posted that on his facebook, i lost my shit

TheMoreira
August 15th 2013
7182 Comments


Oh shit andcas, that episode you posted was incredibly ridiculous.

NeoSpaz
August 15th 2013
4519 Comments


"suck my fuck"

so cultured



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Bring Me the Horizon release new ..
ERRA drop new single
Slipknot stream new album
New Smashing Pumpkins single
Pianos Become the Teeth stream al..
Lagwagon stream their new album
Job for a Cowboy debut new single
Hey Rosetta! stream new album
Sick Puppies lose lead singer
Heart In Hand release new video


OTHER RECENT NEWS

Brant Bjork drops new material
Ling Tosite Sigure reveals new si..
Tyson Stevens passes away
Hollywood Undead debut new song
New Cult of Fire Track
Rancid stream latest LP
Members of The Faceless Leave
Black Milk streams new album
New 8 Days From Sunday song
Obituary stream new LP
Alkoholizer stream new album
Orbs release new EP
For All Eternity release new video
Xerath post new lyric video
New CityCop track/pre-order

» see all news

RELATED REVIEWS
Attila
Guilty Pleasure
Attila
About That Life
Attila
Outlawed
Attila
Rage
Attila
Soundtrack To A Party
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy