Emmure Tour Bus Catches Fire
2013-07-31 by andcas | 88 Comments

Emmure had quite a scare when their tour bus caught fire while heading to Atlanta, Georgia.
It's not specified if the members lost any valuables but they were forced to cancel the show.

The following scheduled dates are still on so it's safe to assume a bigger disaster was averted.

Official band statement: "Sorry we couldn't be there today Atlanta. Our bus caught on fire... Yes I See A Fire In The Bus. Again sucks we couldn't be there. Tampa is still on".

Twitter

Band Page: Emmure

Comments:Add a Comment 
Relinquished
July 31st 2013

24922 Comments


that sucks

all that weed gone

Vakarian12
July 31st 2013

3723 Comments


lol

Digging: Sepultura - Arise

thutho28
July 31st 2013

15 Comments


well, this band has some bad luck

they totally deserve it btw

YakNips
July 31st 2013

9548 Comments


fuckin diagonal ass nigga tour bus

Digging: The Brave Little Abacus - Just Got Back from the Discomfort

Relinquished
July 31st 2013

24922 Comments


"they totally deserve it btw"

and the idiots come out to play

apert
July 31st 2013

3001 Comments


obviously weed related

tommygun
July 31st 2013

24532 Comments


lol damn would love to hear how this happened

Digging: Broods - Evergreen

Acrosstheshield13
July 31st 2013

791 Comments


fuckin diagonal ass nigga tour bus [2]

sixdegrees
July 31st 2013

16917 Comments


I bet the time vampires were behind this

Digging: Ted Nugent - Shutup&jam!

Calc
July 31st 2013

12133 Comments


it was that same mic that tried to kill last time.

Digging: Jizue - Shiori

YourDarkAffected
Contributing Reviewer
July 31st 2013

1653 Comments


fuckin diagonal ass nigga tour bus [3]


Butkuiss
July 31st 2013

4156 Comments


I'll bet Frankie was quite shocked.

TheGreatQ
July 31st 2013

1347 Comments


"I See A Fire In The Bus" lol

obviously weed related [2] everyone around that bus probably ended up high as fuck

BallsToTheWall
July 31st 2013

44164 Comments


I bet the time vampires were behind this (2)

ILJ
July 31st 2013

6662 Comments


how very diagonal

JokineAugustus
July 31st 2013

5876 Comments


Enywon wunna hav secks?

Digging: Renaissance - Scheherazade and Other Stories

Ulsufyring
July 31st 2013

1724 Comments


i know i have hated on this band pretty hard in the past (my review) but not even these dudes deserve to lose their property

joshieboy12345
July 31st 2013

5370 Comments


What a damn waste of weed. RIP.

Permabanned
July 31st 2013

1181 Comments


diagonal ass nigga bus [2]

evilford
July 31st 2013

22353 Comments


Lol

Digging: Afflicted - Prodigal Sun

whatshisname
July 31st 2013

178 Comments


"Yes I see a fire in the bus"
lol

ThomasTheCure
July 31st 2013

284 Comments


^^^

Digging: Burial - Untrue

EyeForAnEye
July 31st 2013

1692 Comments


This band has had the most ridiculous shit happen to them lately huh?

Shimana
July 31st 2013

541 Comments


too bad they weren't immured on the bus

Digging: Secret Band - Secret Band

SlMBOLlC
July 31st 2013

4978 Comments


must've been a faulty bus.

They should fire their tour manager

XD XD XD

AYOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

IM PROBABLY THE WORST FIRE YOU'VE EVER HAD



bloc
July 31st 2013

34768 Comments


"Yes I See A Fire In The Bus"

Haha, that's clever shit

Digging: Interpol - El Pintor

ZippaThaRippa
July 31st 2013

2416 Comments


God damn it, someone already dropped the diagonal ass nigga line

zaruyache
July 31st 2013

6252 Comments


This is god's judgment. God's impotent judgment.

Digging: Emerald Weapon - Part II: Earth Encrypted

Recspecs
July 31st 2013

9829 Comments


Worst thread of all time

JokineAugustus
July 31st 2013

5876 Comments


I'm sorry Zaruyache, but which is it, god's judgment, or God's judgment? Are you of religious background by any chance. Jehovah's Witness are open to all races.

OhCarrots
July 31st 2013

335 Comments


I
WANNA SEE YOU
BURN HIS BUS

I KNOW YOU FUCKING
LOVE IT BITCH

sonictheplumber
July 31st 2013

4359 Comments


poor guys

Permabanned
July 31st 2013

1181 Comments


this is what happens when you play metalcore

lesson learned: don't play metalcore

MachFire
August 1st 2013

27 Comments


"they totally deserve it btw"

Learn when not be a douchebag. Just because you don't happen to like their music doesn't mean you can act like a dick and say something so insensitive. I'm by no means a fan of their music, but I know where to draw the line.

That goes for the above comment too, they DON'T deserve anything happening to them because they play a certain style of music. Nobody does.

OhCarrots
August 1st 2013

335 Comments


Hey Mach, looks like your username fits this news quite well :P

Permabanned
August 1st 2013

1181 Comments


i never said anything about anybody deserving anything, try re-reading my comment

Permabanned
August 1st 2013

1181 Comments


besides they probably just bitched out of their own show and set their own bus on fire on purpose

demigod!
August 1st 2013

44148 Comments


this is what happens when you play *generic* metalcore

lesson is dont be generic

Digging: Failure - Magnified

zaruyache
August 1st 2013

6252 Comments


I'm sorry Zaruyache, but which is it, god's judgment, or God's judgment?

I capitalized the word "god" because it was the first word in a sentence, not because it necessarily
held any sort of personal significance to me. Troll harder, noob. :3


Nobody does.

brokeNCYDE do.

Permabanned
August 1st 2013

1181 Comments


this is what happens when you be emmure

lesson is don't be emmure

demigod!
August 1st 2013

44148 Comments


agreed

J0ckstrapsFTW
August 1st 2013

3652 Comments


Lol that's awesome

Eclecticist
August 1st 2013

3863 Comments


God's shitty dis failed to burn them.

Sauce
August 1st 2013

686 Comments


diagonal ass nigga /thread

ShadowRemains
August 1st 2013

20531 Comments


Worst thread of all time


recs you have no business declaring that

Digging: Banks - Goddess

BallsToTheWall
August 1st 2013

44164 Comments


BURNNNNNNN!

ShadowRemains
August 1st 2013

20531 Comments


wite hawt flamz

chug73
August 1st 2013

983 Comments


Thats that shit I don't like

Durrzo
August 1st 2013

1099 Comments


Is it bad that I smiled as soon as I saw the article title?

JokineAugustus
August 1st 2013

5876 Comments


Report this Post!
"Is it bad that I smiled as soon as I saw the article title?"

larrytheslug
August 1st 2013

1315 Comments


good times on that tour bus...

Spec
August 1st 2013

27135 Comments


Anyone within a thirty mile radius got fucking stoned.

Digging: Rinoa - An Age Among Them

NonApplicable
August 1st 2013

1951 Comments


At least when the their show was canceled those poor people were spared the torture of their music.

Digging: Wovenwar - Wovenwar

henryChinaski
August 1st 2013

2723 Comments


Well, I guess it's not funny when your bus is on fire.

Digging: The Tidal Sleep - Vorstellungskraft

Nikkolae
August 1st 2013

4837 Comments


lesson is dont be a diagonal ass wigga

Digging: Pallbearer - Foundations of Burden

crowing51
August 1st 2013

3448 Comments


Emmure threads are always fun to read lol.

Digging: Polyphia - Muse

Dolving999
August 1st 2013

1620 Comments


To quote an Emmure song:

"I tried my fucking best.
[Fading Out]"

I wish.

amanwithahammer
August 1st 2013

406 Comments


I laughed really fucking loud when I saw this news title on the Sputnik home page and I don't even know why

Jacquibim
Contributing Reviewer
August 1st 2013

14027 Comments


"fuckin diagonal ass nigga tour bus"

lol

Digging: We Will Fail - Verstörung

TenSecondsToThink
August 1st 2013

1219 Comments


"I laughed really fucking loud when I saw this news title on the Sputnik home page and I don't even know why"

You will have a great future on Sputnik.

FictionalFlames
August 1st 2013

1516 Comments


"Pyro-shocked niggas!" ~ Frankie Palmeri

demon of surveillance
August 1st 2013

816 Comments


Haha this is great.

Digging: Anaal Nathrakh - In the Constellation of the Black Widow

TheMoreira
August 1st 2013

7173 Comments


I came into this article to have a laugh, cus i knew some folks would deliver da lines!

Ended up getting that, and unfortunately, also some political correct folks that still care for whatever immoral shit is written here, and feel the urge to fight about it.

Viva la sputnik

Digging: Ulcerate - The Destroyers of All

TheMoreira
August 1st 2013

7173 Comments


Also, fuckin diagonal ass nigga tour bus [7927]

Shit happens. I wouldn't worry anyway, nobody got hurt and they've got enough money to cover whatever fire comes up.

Dat weed though... Must have been a lot of weed that got wasted right there

TheMoreira
August 1st 2013

7173 Comments


http://qkme.me/3vd595

enjoimx
August 1st 2013

57 Comments


top 5 reasons for fire:

1)dy-lan
2)dy-lan
3)dy-lan
4)dy-lan
5)dy-lan

paulxc
August 1st 2013

21 Comments


Divine intervention for the good people of Atlanta? haha no really I hope their valuables aren't damaged.

AdolfChrist
August 1st 2013

1739 Comments


@machfire if they just played shitty music i wouldnt wish this on them but their frontman is one of the biggest dipshits ive ever seen and considering his band mates can tolerate being around him all the time its safe to say they deserve it too.

TheMoreira
August 1st 2013

7173 Comments


Exactly, nobody got hurt, so it's cool. And if the damage was that huge we would know by now, it would have actually made news and a few Frankie P. posts about the bus being a diagonal ass nigga-mobile.

thutho28
August 1st 2013

15 Comments


Wow, i'm guessing some people don't have a sense of humor.

PumpBoffBag
August 1st 2013

327 Comments


"I see a fire in the bus!" damn, beat me to it.

SharkEthic
August 1st 2013

582 Comments


@thutho28 good one..?

Digging: The Secret - Agnus Dei

TheMoreira
August 1st 2013

7173 Comments


lol yeah. It isn't something that anyone should get butthurt over, even the band itself spoke of it lightly mannered...

.......

....

http://qkme.me/3vd595

NothingForSomething
August 1st 2013

186 Comments


Why does this have to be the band that represents my hometown?

pmmets07
August 1st 2013

5865 Comments


"Emmure had quite a scare"

read this far and thought, "Andcas article."

thutho28
August 1st 2013

15 Comments


@SharkEtic yeah, people are just being overzealous over everything

po0ty
August 1st 2013

487 Comments


I too laughed at this headline

pmmets07
August 1st 2013

5865 Comments


@andcas haha nothing i just appreciate the fact that you always include subdued humor in your news posts

Cygnatti
August 1st 2013

21350 Comments


thread is gold.

BallsToTheWall
August 1st 2013

44164 Comments


Emmure Tour Bus Casses Fire


Cas in da house.

MuhNamesTyler
August 1st 2013

3859 Comments


cool

BallsToTheWall
August 1st 2013

44164 Comments


Fuck yeah I go hard anytime i'm motivated.

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn





Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn





Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn

TheMoreira
August 2nd 2013

7173 Comments


Btw wtf did he mean with "Yes i see a fire in the bus"? I know it's a humorous reference but i didn' get it.

TheMoreira
August 2nd 2013

7173 Comments


ah lol ok, got it. thx

GarlicBreath
August 3rd 2013

149 Comments


When is this gonna happen to One Direction, but in arena rather than bus. and mid set. And after someone locked all the doors

fish.
Contributing Reviewer
August 3rd 2013

21790 Comments


^thanks for reminding me why I didn't miss this site at all for the fortnight I was away

Digging: Gesaffelstein - Aleph

tommygun
August 3rd 2013

24532 Comments


YET HERE YOU ARE BACK AGAIN

TheMoreira
August 3rd 2013

7173 Comments


wicked duuude



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED
Eminem announces new LP, reveals ..
New Pianos Become the Teeth song
Limp Bizkit releases new video
Slipknot detail upcoming album
Sputnikmusic Guidelines Update
Kayo Dot releases new track
Hands Like Houses announce EP
New Interpol LP is streaming
New Slipknot Single
Coheed share new song

OTHER RECENT NEWS
In Flames preview Siren Charms
Earth Rot stream new album
New Thrown to the Sun song
Mark Lanegan streams new song
Requiem album info
New Exotype Single
Alien Ant Farm stream new single
Heat streaming Labyrinth
Amy Lee streams Aftermath
New Dope Video
Blut Aus Nord album details
New Smith Street Band song
Troldhaugen stream new album
Barrow and Oddczar stream split
Anaal Nathrakh release new song

» see all news

RELATED REVIEWS
Emmure
Eternal Enemies
Emmure
Slave to the Game
Emmure
Speaker of the Dead
Emmure
Felony
Emmure
The Respect Issue
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy