New Defeater Album
2013-05-14 by Jeremy Bentham | 122 Comments
Melodic hardcore outfit Defeater have announced on their official Facebook that they will release their third
album Letters Home on July 16th.
www.facebook.com/defeaterband
Tagged: Defeater

Comments:Add a Comment 
Devastator
May 14th 2013
2496 Comments


More like Travels please.

Digging: The Contortionist - Language

titlefightmeirl
May 14th 2013
659 Comments


thanks for giving me a link to Travis Carleton

titlefightmeirl
May 14th 2013
659 Comments


stoked for this album though.

Omaha
Staff Reviewer
May 14th 2013
10200 Comments


I'm excited as hell for this, and NOBODY ELSE WILL BE, but that's okay!

Digging: The Contortionist - Language

Motiv3
May 14th 2013
8932 Comments


sweet! Awesome news.

Digging: Punch - They Don?t Have To Believe

titlefightmeirl
May 14th 2013
659 Comments


Omaha, I am!

Trebor.
Contributing Reviewer
May 14th 2013
50375 Comments


sweet

Digging: Viper the Rapper - You'll Cowards Don't Even Smoke Crack

omik1116
May 14th 2013
522 Comments


Looking forward to it. Pretty pumped.

ShitsofRain
May 14th 2013
5897 Comments


I have to keep my expectations low though

Digging: Anthony Shakir - Frictionalism 1994-2009

humblerodent
May 14th 2013
211 Comments


I'm down

Digging: Twenty One Pilots - Twenty One Pilots

Hep Kat
May 14th 2013
15351 Comments


prolly gon suk

BassDemon333
May 14th 2013
3377 Comments


Predicting an easy 4.5

Digging: Mudvayne - L.D. 50

InFiction
May 14th 2013
3660 Comments


Will be aoty probably. Fucking love this band more than words.

demigod!
May 14th 2013
44408 Comments


sweet

oh trebor said it already

sweet [3]

Digging: Portishead - Dummy

ApplicationToHeaven
May 14th 2013
1561 Comments


Might want to double check that link

TomAkaVeto
May 14th 2013
1638 Comments


They already said they're going back to the bass tone from Lost Ground, so I'm stoked about that at least.

FearThyEvil
May 14th 2013
12545 Comments


People already getting wet before it's even released. EDASN was boring as fuck

Omaha
Staff Reviewer
May 14th 2013
10200 Comments


Lmao, what in the hell is that link?

TheJackal
May 14th 2013
1005 Comments


sweet

SladetoBlack
May 14th 2013
152 Comments


Looking forward to this. Really enjoyed his work at Boise State.

Thane
May 14th 2013
2165 Comments


lmao that link

lost ground was awesome

GringoSuave89
May 14th 2013
1035 Comments


who approved this shit?

pumped for the new album though. A quarter says it's about the father.

Digging: xSPONGEXCOREx - How Tough Are Yah?

TheCollectiveFacade
May 14th 2013
656 Comments


my fav hardcore band

pmmets07
May 14th 2013
5875 Comments


mliw vs. defeater. who will win?

Hep Kat
May 14th 2013
15351 Comments


i don't even like mliw that much and they're still 500 times the band dftr is

lachis
May 14th 2013
240 Comments


awww SHIT

ViralOblivion
May 14th 2013
7679 Comments


Yessss so stoked

SHAKEandBAKE
May 14th 2013
1310 Comments


The press release confirmed it is from the father's perspective. They also said it is their heaviest release and they are returning more to the Travels sound.

zaruyache
May 14th 2013
6461 Comments


I like the new direction they've taken with their facebook page. New record will be a 5/5 easy just going by that. m/

Digging: Alpha Male Tea Party - Droids

iSkane
May 14th 2013
847 Comments


This time, it'll be through the eyes of the dad. They're going to do a whole "White Oak Doors" thing halfway through and 6 tracks will be silence.

iSkane
May 14th 2013
847 Comments


Nah, it'll be awesome. Fucking stoked. 2013 fucking kills it.

DeathsThread
May 14th 2013
214 Comments


I heard they're going back to more like Travels/Lost Ground

pmmets07
May 14th 2013
5875 Comments


a rumored return to form? gonna suck

WeepingBanana
May 14th 2013
10145 Comments


band is bland

CrownOfMagnets
May 14th 2013
2260 Comments


whoopty fuckin doo

Ire
May 14th 2013
41780 Comments


g, jvhjl

Tikicobra
May 14th 2013
573 Comments


Y'all are crazy, EDASN > Travels every day of the week.

Butkuiss
May 14th 2013
4179 Comments


Won't top their best album which is EDASN.

MMX
May 14th 2013
4817 Comments


since when was EDASN the best album, quit smoking dope you idiots
Lost Ground > Your opinion

ViralOblivion
May 14th 2013
7679 Comments


Travels is best

North0House2
May 14th 2013
5856 Comments


Lost Ground was great. Their last release was meh. Excited, but I probably won't really be anticipating too much until I hear the full thing.

Digging: This Will Destroy You - Another Language

Shimana
May 14th 2013
543 Comments


Travis Carleton is so hxc

Digging: Jhene Aiko - Souled Out

climactic
May 14th 2013
18933 Comments


travels is easily my fav, if this

said it is their heaviest release and they are returning more to the Travels sound.

is true then i'm stoked


TooLateToGoBack
May 14th 2013
1764 Comments


Fuck yeah.

Digging: Pianos Become the Teeth - Keep You

illmitch
May 14th 2013
5429 Comments


fantastic news

Curse.
Contributing Reviewer
May 14th 2013
7996 Comments


They need to retire this fucking story already. I don't need to hear it from the father's perspective. Shit, I didn't need to hear it from the brother's perspective.

auberginedreams
May 14th 2013
6033 Comments


there's no way that travis guy is actually married to a female, he's like the least hetero looking dude i've ever seen.

BassDemon333
May 14th 2013
3377 Comments


Release date and link fixed, sorry about that guys. I seriously can't wait for this album, the father's perspective ought to be interesting, but after this they really should retire from this storyline and form a new one.

Scoot
May 14th 2013
17752 Comments


4/5 most likely

ProjectFreak
May 14th 2013
1347 Comments


whoo everybody get ready to get real sad

linkpwns
May 14th 2013
78 Comments


"They need to retire this fucking story already. I don't need to hear it from the father's perspective. Shit, I didn't need to hear it from the brother's perspective."

They're basically a concept band, I really can't see them doing anything else at this point.

Trebor.
Contributing Reviewer
May 14th 2013
50375 Comments


lol the father's perspective

Track 1: Get Hammered
Track 2: Beatin My Meat, Beatin My Wife
Track 3: I Ain't No Forgiver, Wait What Was I Saying?


GnarlyShillelagh
Staff Reviewer
May 14th 2013
6109 Comments


yeeeeeeeeeeeeeee

Omaha
Staff Reviewer
May 14th 2013
10200 Comments


Hahahahahaha

GringoSuave89
May 15th 2013
1035 Comments


Why not have the father's perspective? What made him such a bastard in the first place? I'm really damn excited.

Now when they do the mother's side, then I'll agree they jumped the shark.

MrMatt767
May 15th 2013
193 Comments


Awesome

FourthReich
May 15th 2013
17554 Comments


somewhere pit is smiling

PunchforPunch
May 15th 2013
6280 Comments


damn i can't wait for the new album prob a 3 for me

Digging: Robert Hood - Fabric 39

taxidermist
May 15th 2013
7203 Comments


Y'all are crazy, EDASN > Travels every day of the week.

LOL get the fuck outta hereeeeeeeeeee.

InFiction
May 15th 2013
3660 Comments


Travels = Lost Ground = EDASN

Band is purrrfekt.

taxidermist
May 15th 2013
7203 Comments


I can't even place EDASN anywhere near Lost Ground and Travels. EDASN was boring.

FourthReich
May 15th 2013
17554 Comments


it had some great songs on it though, not as cohesive as their shit yeah

MMX
May 15th 2013
4817 Comments


They need to write a story about the Grandfather who sodomized the father in the ass

FourthReich
May 15th 2013
17554 Comments


damn
damn
damn
damn
damn
damn
damn
dam/n

SabertoothMonocle
May 15th 2013
493 Comments


totally forgot about these dudes. Time to re-acquaint myself.

WeepingBanana
May 15th 2013
10145 Comments


lol wait i knew these guys had concept albums but i didn't know that they were all "perspectives"

what perspective is lost ground and travels from then?

NeoSpaz
May 15th 2013
4518 Comments


Lost ground is the Prophet in Plain clothes from Travels

Travels is the Younger Brother

this album sounds good, i'm keen

MoosechriS
May 15th 2013
5010 Comments


Cant wait for this

intotheshit
May 15th 2013
3639 Comments


Please make a hardcore album, not an album of melodramatic acoustic ballads surrounded by mediocre bullshit.


Plus, I couldn't give a shit about the father. How about you just make a good hardcore album rather than trying to write a boring ass story?

NeoSpaz
May 15th 2013
4518 Comments


To be honest, they aren't Verse. They write their stories, and that's it.

if you want the same style, pretty much, but with hardcore shit, check Verse into.

Edit: upon looking at your ratings I realised you 5'd them already

intotheshit
May 15th 2013
3639 Comments


I don't want them to be Verse. I don't know where you got that assumption from.

NeoSpaz
May 15th 2013
4518 Comments


No, I was more referring to your concept of them making a hardcore album, rather than a story album.

Also track listing: 1. Bastards
2. No Shame
3. Hopeless Again
4. Blood In My Veins
5. No Relief
6. No Faith
7. Dead Set
8. No Savior
9. Rabbit Foot
10. Bled Out

intotheshit
May 15th 2013
3639 Comments


Lol as much as I love Verse, that's such a ridiculous comment.

NeoSpaz
May 15th 2013
4518 Comments


I dunno, when I hear Verse, it kinda reminds me of that vibe Defeater has on Travels, but yeah, I dunno man.

Aids
Contributing Reviewer
May 15th 2013
23819 Comments


oh man this is gonna be so weird

NeoSpaz
May 15th 2013
4518 Comments


half the site will 5, the other 1.

it will be glorious

Butkuiss
May 15th 2013
4179 Comments


Still don't get how EDASN is considered "boring". It's more mature than Travels, has a much broader emotional and sonic pallet.

intotheshit
May 15th 2013
3639 Comments


Just because they decided to add shitty acoustic bullshit to their already boring brand of
hardcore doesn't mean they've matured.

fromtheinside
May 15th 2013
18218 Comments


OH MY GOD

Digging: Tragedy - Vengeance

Aids
Contributing Reviewer
May 15th 2013
23819 Comments


pit is going to have several field days.

he's gonna burn through a keyboard or two sharing his marvelous opinions with dozens of anonymous
internet users

fromtheinside
May 15th 2013
18218 Comments


he'll give you out abundantly no doubt

NeoSpaz
May 15th 2013
4518 Comments


this will be amusing

XingKing
May 15th 2013
10576 Comments


If this is anything like Empty Days, then this band is shit and a lost cause. Judging from the rumors of it being like Travels, I have my hopes up

fromtheinside
May 15th 2013
18218 Comments


album name SCREAMS b sides

GringoSuave89
May 15th 2013
1035 Comments


Pre-production started around January so I'd typically agree with you, but I doubt it. It's punk after all, not rocket science.

henryChinaski
May 15th 2013
2758 Comments


This is gonna rule!!

dimsim3478
May 15th 2013
5024 Comments


track listing:
1. Bastards


Isn't that just their favourite word?

Digging: Little Big League - These Are Good People

FourthReich
May 15th 2013
17554 Comments


ha good one

lucasjcockcroft
May 15th 2013
3707 Comments


If its like Empty Days I'll still be thrilled

NeoSpaz
May 15th 2013
4518 Comments


Isn't that just their favourite word?

lel

If its like Empty Days I'll still be thrilled

God no.

XingKing
May 15th 2013
10576 Comments


You fucking bastards!

Bastards!

Bas...

Wait, wrong band

SpiritCrusher2
May 15th 2013
3041 Comments


Lost Ground >= Travels > EDASN

but I love them all, so I have no doubt I'll like this one too, can't wait!

StolenIdentity
May 15th 2013
239 Comments


Farrrrrk yes!

GhettoHmbrglr
May 15th 2013
578 Comments


UNWANTED

spanndrew58
May 15th 2013
51 Comments


Yesss

SHAKEandBAKE
May 15th 2013
1310 Comments


cold steel tracks

JAV
May 15th 2013
1938 Comments


Looking forward this

iwasnvrurbf
May 15th 2013
626 Comments


Empty Days was brilliant
Looking forward to this

dimsim3478
May 15th 2013
5024 Comments


It's just that Travels is more aggressive and the whole acoustic thing on Prophet wasn't as tacky/seemed more natural than
Sleepless Nights.

EDSN is still a 4.1 for me though and I adore the acoustics too so fuck yea

VheissuCrisis
Contributing Reviewer
May 15th 2013
970 Comments


Can't wait for this.

ViralOblivion
May 15th 2013
7679 Comments


Well if its from the dads perspective I expect it to be really angry

ALucidReality
May 15th 2013
87 Comments


"mliw vs. defeater"

more like more than life vs. modern life is war vs defeater vs touche amore vs many many many more

pretty sure the bridge nine post included a quote from them saying the last album was a bit of a departure, so i expect this to be a lot more like travels.

stoked

XingKing
May 15th 2013
10576 Comments


More Than Life clearly worship Defeater and want to have their cum all over their ear pussies and Defeater clearly love Modern Life is War, soooo

RosaParks
May 15th 2013
14908 Comments


hopefully not as boring as their last album

kingjulian
May 15th 2013
1297 Comments


Hopefully better than EDSN...

NeoSpaz
May 15th 2013
4518 Comments



A band known for their captivating and comprehensive storytelling just as much as their elaborate and complex music, Massachusetts' Defeater recently wrapped recording their third full-length album, Letters Home, which is their absolute best work yet. These ten new tracks are heavy and haunting, while lyrically poignant and continuing the story of a working class family living in post-WWII America. Letters Home revolves around the father of two brothers that listeners were introduced to in two of Defeater's prior releases (Travels and most recently Empty Days & Sleepless Nights), giving a background to the character and seeing some of the events from those past albums through his eyes. Vocalist Derek Archambault commented, "Inspiration for this record came from a few places. Much like with Lost Ground, these stories are based around my two grandfathers' service in WWII ." He continued, "Musically the record hearkens back to Travels and Lost Ground. EDSN was a bit of a departure for us, and I think we took some good chances on that record but Letters Home brings it back to why we started this band in the first place five years ago."

Letters Home is legitimately Defeater's heaviest body of music thus far - featuring powerfully intricate guitar instrumentation, colossal-sounding drums, and Archambault's voice sounding more ferocious than ever before. Guitarist Jay Maas remarked, "Letters Home is more focused on sounding dirty and mean, but at the same time we have improved as songwriters so some of these ten tracks are our most accessible." The album was once again recorded at Maas's own Getaway Recording Studio (where the band's prior releases were also tracked), and features the first recorded appearance by Defeater's new drummer Joe Longobardi who "…is some kind of drum wizard. His memory for organizing parts is sincerely inhuman, and he has such amazingly tasteful composition skills. Everything he plays just feels meant to be which really lends itself to an easier time for the rest of us", said Maas. Second guitarist Jake Woodruff returns for Letters Home, as well as bassist Mike Poulin, and Derek Archaumbault on vocals and Jay Maas on guitar; all lending their skills to the newest chapter in Defeater's story.



NeoSpaz
May 15th 2013
4518 Comments


This ten-song album is scheduled to hit stores on July 16th, 2013, once again on Bridge Nine Records. In support of Letters Home, Defeater will be on tour July 11th through August 4th on the second half of the Vans Warped Tour and will be out on the road thereafter as well. More touring plans will be announced soon, as well as album release details, track premieres, and more. Maas continued, "This is my favorite Defeater release; I think it pulls from all of the band members' influences collectively and I can't wait for people to hear it. July 16th can't come soon enough."

GringoSuave89
May 15th 2013
1035 Comments


I are excitebike

LowFatYogurt
May 15th 2013
40 Comments


Should be interesting. I've only really jammed to Lost Ground and Travels, couldn't really get into EDASN

dimsim3478
May 15th 2013
5024 Comments


Woah when did Andy leave the band?

fromtheinside
May 16th 2013
18218 Comments


anybody else completely not excited?

Scoot
May 16th 2013
17752 Comments


why not

i mean there's much better hardcore out there but it's still good stuff

SubtleBody
May 16th 2013
519 Comments


"anybody else completely not excited?"

band's always been boring so yeah

Gwyn.
May 16th 2013
15092 Comments


cool

NeoSpaz
May 16th 2013
4518 Comments


watch out, the train's will eat you

InFiction
May 16th 2013
3660 Comments


They should do an album from the perspective of the train.

NeoSpaz
May 16th 2013
4518 Comments


confirmed for new lyrics

PurpleDino
May 16th 2013
3076 Comments


I AIN'T NO WICKED TRAIN


pumped for this

NeoSpaz
May 16th 2013
4518 Comments


I AIN'T EVER WANTED TO KILL A TRAIN, LIKE I HAVE YOU TRAIN

not quite as punchy

BonRurgundy
May 16th 2013
351 Comments


WE AINT SEEN NO GERTRAINS FOR DAYS.

BonRurgundy
May 16th 2013
351 Comments


WE AINT SEEN NO GERTRAINS FOR DAYS.

JAV
May 17th 2013
1938 Comments


Well done gentleman.
Hopefully they'll hear about this and make some joke songs.



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Kanye West causes uproar
She has learned everything...
Manchester Orchestra Hope
xSPONGEXCOREx announce new EP
Foo Fighters tease 'Outsides'
Motionless in White debut new vid..
The Ghost Inside detail new album
Unearth release new song
Chris Cheney forms supergroup
New Decapitated track


OTHER RECENT NEWS

Burn The Sun stream debut EP
Zodiac stream Sonic Child
I The Mighty vocalist goes solo
Avenged Sevenfold release new vid..
GWAR reveal David Brockie's repla..
Superfood set release date for ne..
Another Exotype single
Monster Magnet re-imagine album
The Amity Affliction debut new vi..
Dungortheb stream new album
Spain's Horizon stream debut album
Orphans of Dusk stream debut EP
New Chief Keef song
Mineral robbed on tour
Josiah Leming releases video for ..

» see all news

RELATED REVIEWS
Defeater
Letters Home
Defeater
Live On BBC Radio 1
Defeater
Empty Days and Sleepless Nights
Defeater
Dear Father
Defeater
Lost Ground
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy