New Dillinger Escape Plan Vid
2013-04-23 by Soutiel | 178 Comments

The Dillinger Escape Plan have released a music video for their new single "When I Lost My Bet"

http://www.youtube.com/watch?v=UeBFEanVsp4

The new album One of Us Is A Killer will be out May 14th in North America.

Twitter

Band Page: The Dillinger Escape Plan

Comments:Add a Comment 
Mewcopa0
April 23rd 2013

1799 Comments


awesome song

greg84
Staff Reviewer
April 23rd 2013

7315 Comments


I liked it. Good video too.

Digging: Dog Fashion Disco - Sweet Nothings

fish.
Contributing Reviewer
April 23rd 2013

21575 Comments


shit

Digging: Septicflesh - Communion

demigod!
April 23rd 2013

43888 Comments


video was cool, but idk this song just feels kind of feels like spazziness for the sake of spazziness with no real direction

some cool parts but it feels so disjointed and doesnt really flow nicely

top notch musicianship as usualy, but yea... idk bout this album

Digging: Black Flag - My War

Gwyn.
April 23rd 2013

14896 Comments


lol

Digging: Grief - Come to Grief

wacknizzle
April 23rd 2013

12625 Comments


Song rules, unsettling video fits but it's nothing special.

Digging: Systems - Ghost Medicine

slipnslide
April 23rd 2013

2640 Comments


awesome vid!but yeah i agree demi about the song

demigod!
April 23rd 2013

43888 Comments


startin to lose faith guyz

Tijnmans
April 23rd 2013

353 Comments


"Video was cool, but idk this song just feels kind of feels like spazziness for the sake of spazziness with no real direction

some cool parts but it feels so disjointed and doesnt really flow nicely

top notch musicianship as usualy, but yea... idk bout this album " [2]

Nailed it. Just my thoughts

fish.
Contributing Reviewer
April 23rd 2013

21575 Comments


this is the song that everyone seemed to describe prancer as

Buzzkillr
April 23rd 2013

1541 Comments


awesome song, felt like a mix between their option paralysis sound and calculating infinity spazziness

Gwyn.
April 23rd 2013

14896 Comments


"feels kind of feels like spazziness for the sake of spazziness "

That's kinda how i feel about most of Dep's music tbh but idec most of the time

Uranium
April 23rd 2013

7050 Comments


cool song but the vid isn't good

wanderlust
April 23rd 2013

304 Comments


Video was something D.Lynch would come up with. Song had some cool parts, but overall nothing special.

ILJ
April 23rd 2013

6617 Comments


"video was cool, but idk this song just feels kind of feels like spazziness for the sake of spazziness with no real direction"

damn you couldn't be any more correct.

Digging: Mastodon - Once More 'Round the Sun

Kris.
April 23rd 2013

12152 Comments


"this song just feels kind of feels like spazziness for the sake of spazziness with no real direction"

this
just like the last song, there's just no progression
feels exactly like something i'd hear on miss machine
you'd think with the time they take between albums, they'd try some new things

fish.
Contributing Reviewer
April 23rd 2013

21575 Comments


prancer was actually good though

demigod!
April 23rd 2013

43888 Comments


shame cuz op was so good

ILJ
April 23rd 2013

6617 Comments


yeah prancer was awesome but this not so much.

Insurrection
Contributing Reviewer
April 23rd 2013

20641 Comments


fucking awesome song, weird ass video

Digging: Fallujah - The Flesh Prevails

DallyLama
April 23rd 2013

1065 Comments


i think its going to take a while for this new album to sink in once its released...

BigPleb
April 23rd 2013

34066 Comments


The song is alright, video is just wtf.

This is probs the weakest thing they've ever released.

Digging: Opeth - Pale Communion

Spag
April 23rd 2013

1714 Comments


meh

Digging: Septicflesh - Titan

apert
April 23rd 2013

2977 Comments


song is really good, its much more spastic than stuff on OP which is awesome imo. and lol at all the Sumerian kids on the vid who just don't get the band

Digging: Emperor - In the Nightside Eclipse

RosaParks
April 23rd 2013

14592 Comments


no dwayne johnson appearance, no watch

good song though

Calc
April 23rd 2013

12005 Comments


fucking awesome all around, can't wait for everyone to shit on this album too.

Digging: Kashiwa Daisuke - April. #02

BigPleb
April 23rd 2013

34066 Comments


Gonna keep playing till it clicks.

There are parts that are just 'OMG', others that just feel awkward.

Volt2187
April 23rd 2013

241 Comments


"video was cool, but idk this song just feels kind of feels like spazziness for the sake of spazziness with no real direction

some cool parts but it feels so disjointed and doesnt really flow nicely

top notch musicianship as usualy, but yea... idk bout this album"

Ummm, that is The Dillinger Escape Plans main sound, other than their pop songs.

This song is better than anything off Option Paralysis, so yeah, stoked.

BigPleb
April 23rd 2013

34066 Comments


Certainly sounding better after the 3rd listen.

wacknizzle
April 23rd 2013

12625 Comments


The guitar tone is the biggest highlight lol

slipnslide
April 23rd 2013

2640 Comments


still better than plagiarism im still incredibly stoked for this album and think this song will prolly grow on me somewhat

MadMikeLove
April 23rd 2013

651 Comments


I actually really enjoyed this, except for the guitar noodling around 1:30. just felt too forced. But Honestly this flows like a dillinger track. Sounds good.

BigPleb
April 23rd 2013

34066 Comments


Funny how this band has the ability to change my opinion on a track after multiple listens.

Calc
April 23rd 2013

12005 Comments


thats you, not the band.

BigPleb
April 23rd 2013

34066 Comments


It's a bit of both, probably their intention.

Anyway, song is great haha.

Tobmast
April 23rd 2013

87 Comments


awesome song!!! Love it!

Thane
April 23rd 2013

2151 Comments


this felt uninspired and recycled.

demigod!
April 23rd 2013

43888 Comments


yep

CaptainHadouken
April 23rd 2013

1960 Comments


Not really impressive, god, im not having as high hopes for this now.

Kris.
April 23rd 2013

12152 Comments


"This song is better than anything off Option Paralysis, so yeah, stoked."


HAHAHAHAHAHAHAHAA
AHHAAHAHAA


demigod!
April 23rd 2013

43888 Comments


bro kris 1 more comment dam

bloc
April 23rd 2013

34679 Comments


Video is as nonsensical as the song

Digging: Anberlin - Lowborn

Calc
April 23rd 2013

12005 Comments


can't wait for everyone to shit on this album too. [2]

Drummerboy123
April 23rd 2013

2312 Comments


"There are parts that are just 'OMG', others that just feel awkward."

[2] The spazz parts annoy me, but them last 10 seconds where it drops like a bomb is fuckin sick

Digging: Sleepmakeswaves - Love of Cartography

NorwichScene
April 23rd 2013

1409 Comments


What the fuck was that shit

Digging: Flood of Red - Throw

YetAnotherBrick
April 23rd 2013

4392 Comments


i don't know what song all the people who think this sounds 'uninspired' are listening to, song slays

Thane
April 23rd 2013

2151 Comments


it sounds like parts of old songs that don't go anywhere, spazzy parts we've heard a hundred times before... etc. im kinda drunk i'll listen again tomorrow maybe

apert
April 23rd 2013

2977 Comments


yeah song slays you guys must be listening to a different song

Makemebad35
April 23rd 2013

737 Comments


Hard to get into this one but I like that that it's a little different.

demigod!
April 23rd 2013

43888 Comments


divided opinions itt

Gwyn.
April 23rd 2013

14896 Comments


Song's sweet

CaptainHadouken
April 23rd 2013

1960 Comments


I dunno having mixed feelings for it. Maybe its due to the pissed-offness from earlier

Aids
Contributing Reviewer
April 23rd 2013

23798 Comments


song doesn't do much for me, I'm guessing this album is where my fandom of TDEP ends. Ah well, it was a good run.

demigod!
April 23rd 2013

43888 Comments


least we have calc and others to jam still

Calc
April 23rd 2013

12005 Comments


woot baby!

CaptainHadouken
April 23rd 2013

1960 Comments


true, maybe this is going to be the one average of okay DEP album out, then they come back with something thats tits. Or the rest of the album is ridiculously good, and this is just one not good song.

sinisterplague
April 23rd 2013

151 Comments


I'm starting to feel a little skeptical about this album.

apert
April 23rd 2013

2977 Comments


ye of little faith

the dillinger will provide sick jams

GringoSuave89
April 23rd 2013

1010 Comments


I loved the craziness of the song. Not too big on the video but it fits. Album is going to be an enigma and I love that.

Digging: Opeth - Pale Communion

Insurrection
Contributing Reviewer
April 23rd 2013

20641 Comments


wouldnt be surprised if this and prancer are the two weaker songs on the album

dawija1017
April 23rd 2013

547 Comments


Dillinger has always had 1 or 2 iffy songs that didn't really fit the album...I'm not agreeing that this is that song, although its close, but seriously, this album is going to RAPE. BABIES. Don't be too critical just yet

Digging: 68 - In Humor and Sadness

demigod!
April 23rd 2013

43888 Comments


this song just feels like dillinger doing a parody of themselves

Iamthe Nightstars
April 23rd 2013

2182 Comments


Song was epic. I love that jazzy drumming.

Insurrection
Contributing Reviewer
April 23rd 2013

20641 Comments


demi we get it, you dont like the song. you dont have to post about it every 5 minutes.

to me it sounds just as intense as anything theyve ever done. even matching calculating infinity's intensity during some parts in the middle. idk how it sounds like theyre parodying themselves in the slightest

demigod!
April 23rd 2013

43888 Comments


sorry man im just really disappointed. i will stop now

apert
April 23rd 2013

2977 Comments


agree with insurrection this is more intense than anything of OP and IW, really looking forward to the album

intotheshit
April 23rd 2013

3639 Comments


Seems like they might be going back to the Calculating Infinity-sound. I honestly don't have a problem with that at all.

Insurrection
Contributing Reviewer
April 23rd 2013

20641 Comments


the beginning of i wouldnt if you didnt is up there but yea definitely crazier than anything off IW.

Faraudo
April 23rd 2013

530 Comments


I'm wondering if people are saying that they dislike this song just for the sake of trolling, cause I thought that it was amazing, Dillinger Escape Plan at the top of their game.

Digging: Muse - Origin of Symmetry

EyesWideShut
April 23rd 2013

3098 Comments


its a cool song. sounds like Dillenger.

conesmoke
April 23rd 2013

5178 Comments


Song was cool, video was unnecessarily gruesome.

tacos N stuff
April 23rd 2013

348 Comments


i liked it...

DrMaximus
April 23rd 2013

8914 Comments


Demi pretty much summed up my thoughts about this

XingKing
April 23rd 2013

10040 Comments


I didn't bother watching the video because I don't give a shit but the song was sweet as hell, I don't know what's wrong with the rest of you. The vocals sound killer too this time around. I love that jazzy drum work going on

conesmoke
April 23rd 2013

5178 Comments


yeh that 3/2 poly with snare/ride catches you offguard, but it's pulled off ever so smoothly. m/

decoyoctopus
April 23rd 2013

103 Comments


I believe that this album is going to one of those instances where the pre-released tracks don't sound as good, but the rest of the album is going to be epic. I am basing this off the album preview http://www.youtube.com/watch?v=2UtqIstf2oU which is right here. Especially that track three, the album titled track, One of us is the killer.. Holy hell that sounds epic.

XingKing
April 23rd 2013

10040 Comments


I don't see this album being anything less than stellar

Omaha
Staff Reviewer
April 23rd 2013

10003 Comments


Mmm.

Digging: Deniro Farrar - Rebirth

LilLioness
April 23rd 2013

2496 Comments


So the lesson I am taking from this is that DEP have finally buckled and are delivering an album to shut the people who only like Calculating Infinity. I have a strong feeling this will backfire and lose of the peeps they have gained.

Personally, I don't know I feel. It is in that uncomfortable zone between bland and pretty decent.

conesmoke
April 23rd 2013

5178 Comments


Fence sitter much lillioness lol. The DEP havn't buckled.. Just because nothing off the new album (yet) was as instantaneously enjoyable as Farewell Mona Lisa doesn't make it bland. After hearing prancer a couple of times and this new song today, I FEEL like 'One of us is the killer' will have a juicy depth to it. m/

Bajumeru
April 23rd 2013

2 Comments


This video reminds me of something Dir en grey would make, like their "Obscure" or "Different Sense" videos. Love it. Also, this is one of the best DEP songs I've heard in a looong time! Can't wait for the album to drop :-D

LilLioness
April 23rd 2013

2496 Comments


Hey, the fence is very comfortable. ;)

spanndrew58
April 23rd 2013

51 Comments


I like what I've heard and I trust the Dillinger boys. Worst case scenario this will be "good".

LilLioness
April 23rd 2013

2496 Comments


I love the video, though. One of the best I have seen in such a long time.

Finally decided the song is a 3.5/5. It is pretty good, but doesn't hold my attention the whole way
through.

dawija1017
April 23rd 2013

547 Comments


Prancer is one of the most badass song's in DEP's arsenal....by far...and it's just a teaser from the new album lol...I feel like people are just trying for attention by disagreeing....any real fan of DEP would love both of these songs

conesmoke
April 23rd 2013

5178 Comments


haha fair enough Lill. Most of the imagery was cool, but overall it was just soo damn filthy.

LilLioness
April 23rd 2013

2496 Comments


@Cone that is part of what I love about it. I love gritty shit.

DegausserGuernica24
April 23rd 2013

1134 Comments


With this new video, we finally take a look inside of Greg Puciato's fucked up conscious.

conesmoke
April 23rd 2013

5178 Comments


@ Lill phrasing. BOOM

LilLioness
April 23rd 2013

2496 Comments


XD Indeed. Well, I am actually not into scat but I am very kinky.

But yeah, I just love horror imagery overload. In fact, I prefer horror imagery without a rhyme or reason. Plots tend to ruin the images.

JAV
April 23rd 2013

1921 Comments


I don't even know what I just watched

TAB
April 23rd 2013

447 Comments


the video sucks and the song is underwhelming.

LilLioness
April 23rd 2013

2496 Comments


In which way, andcas? In that you have some who will swear by their least accessible stuff to their dying day or that most of the userbase hates them?

LilLioness
April 23rd 2013

2496 Comments


I think it is just a core thing in general. If core fits somewhere in the genre description, most will hate.

conesmoke
April 23rd 2013

5178 Comments


It's just noobs who hear songs/albums once and solidify their opinion (even if the song floated right over their head) if they weren't immediately engaged... then it's bad/boring/uninspired/underwhelming.

animalsdontsmoke
April 23rd 2013

31 Comments


I fucks wit it

infinitetcetera
April 23rd 2013

29 Comments


I liked it. Puciato's performance is wonderfully manic, and the dynamics from the rhythm section are ace. Crazy video, but the grit matches the tone perfectly.

Also, audible bass anyone? (take that, ignominious '-core' label!)

BallsToTheWall
April 23rd 2013

44164 Comments


It's not Unretrofied. When I Lost My Bet = -7/10

PistolPete
April 23rd 2013

3556 Comments


loved it, great everything

Digging: Nothing More - Nothing More

halloway
April 23rd 2013

684 Comments


Spasms have direction now?

Song is throwback DEP, kinda disappointed that there wasn't a solid hook in there, or something entirely "new." Just DEP by numbers. Not bad, but if this album is chock-full-o this, I'll be let down.

GringoSuave89
April 23rd 2013

1010 Comments


Seriously, when did the polarization of DEP listeners start on Sputnik?

JazzHands333
April 23rd 2013

312 Comments


Song's kinda cool, I've been meaning to give these guys a listen.

Puzzles
April 24th 2013

3065 Comments


needs moar compression

Puzzles
April 24th 2013

3065 Comments


song is fucking awesome, way better than Prancer, but seriously the mixing and mastering is so fucking awful I don't think I'll even be able to listen to the album. It sounds flat and lifeless and distorted and I don't like it

Funeralopolis
April 24th 2013

11025 Comments


when you started that comment you loved and by the end you convinced yourself it sucks. Glad you could work it out.

Digging: RATKING - So It Goes

Aids
Contributing Reviewer
April 24th 2013

23798 Comments


@andcas - the only people that "hate" this are the people who already thought TDEP sucked years ago. they're hardly the new BTBAM. most of the negativity is just disappointed fans that have outgrown their sound (like me). I (we) don't hate it, I just think it's nothing amazing.

Puzzles
April 24th 2013

3065 Comments


Nah, the song itself is great but it's just the mastering that sucks. It's like a formula one car with a terrible paint job.

Faraudo
April 24th 2013

530 Comments


I'm wondering if people are saying that they dislike this song just for the sake of trolling, cause I thought that it was amazing, Dillinger Escape Plan at the top of their game.

FenixZero
April 24th 2013

382 Comments


The hell was I watching? The song was decent and the video went with the pace of the song perfectly, but the hell was going on? Tongues, blood, dirt, mouths....weird.

Botch still remains in my mind the undisputed king of Mathcore.

GringoSuave89
April 24th 2013

1010 Comments


I'm not a fan of the mastering either, but hopefully it's just how it sounds on youtube and not on the actual album. but I kinda doubt it =/

BigPleb
April 24th 2013

34066 Comments


Never have I seen such division in a DEP thread.

MrElmo
April 24th 2013

1950 Comments


Nice silent hill video but the song is just awkward and irritating with little to no coherence. OP is a classic for me so I had high hopes, but I'm not getting any feel on this album atm.... "prancer" was extremely underwhelming and now "when I lost my bet" made me lose hope in the record, I'll still listen but don't think I'll be buying

BigPleb
April 24th 2013

34066 Comments


OP a classic? Whats Calc then?

MrElmo
April 24th 2013

1950 Comments


Nah not for me it ain't, Calc is mega tight and all but OP really struck me harder (plus Dimitri's artwork for it is boss)

BigPleb
April 24th 2013

34066 Comments


Wow...

demigod!
April 24th 2013

43888 Comments


OP is their 2nd best but nothin touches calc imo

BigPleb
April 24th 2013

34066 Comments


This album will not disappoint dem, DEP aren't capable of shit!

Pick yer head up.

MrElmo
April 24th 2013

1950 Comments


We Are the Romans does

demigod!
April 24th 2013

43888 Comments


just dont like this or prancer much
ill give this one another listen in a bit now that ive had rest, maybe ill like it more

MrElmo
April 24th 2013

1950 Comments


Same here

BigPleb
April 24th 2013

34066 Comments


Maybe, worked for me.

I do see where you're coming from man, the track does sound pretty homogeneous but it still rips. Everything pieces itself together with repeated listens.

DrHouseSchuldiner
April 24th 2013

5643 Comments


Sounds boring to me tbh

fish.
Contributing Reviewer
April 24th 2013

21575 Comments


they're damned if they do and damned if they don't at this point

They experimented on OP and it worked.


BigPleb
April 24th 2013

34066 Comments


For the most part, Greg tried to outdo himself.

fish.
Contributing Reviewer
April 24th 2013

21575 Comments


Everytime I've tried listening to Calculating Infinity I've given up pretty quickly

BigPleb
April 24th 2013

34066 Comments


After 43% Burnt?

demigod!
April 24th 2013

43888 Comments


too grindy for fish

fish.
Contributing Reviewer
April 24th 2013

21575 Comments


too shit for fish

demigod!
April 24th 2013

43888 Comments


calc is not shit you take that back

BigPleb
April 24th 2013

34066 Comments


How can you 4.5 OP and slag off Calc?

Owantjaaaa
April 24th 2013

3204 Comments


Why did they rename this song from prancer to when i lost my bet ;)))))))))

Digging: 411 - This Isn't Me

apert
April 24th 2013

2977 Comments


if you're implying that prancer and when i lost my bet sound the same then your're an idiot

Owantjaaaa
April 24th 2013

3204 Comments


I was joking, but I expect more from tDEP than these two songs

DropdeadWHA
April 24th 2013

569 Comments


I preferred Prancer. Song was alright.

TenSecondsToThink
April 24th 2013

1208 Comments


Could have been great but turned out average again. I think the band is done writing good albums.

Dolving999
April 24th 2013

1610 Comments


Prancer and this haven't been worth the excitement really, but I'll give them the benefit of doubt.

BloodSweatandBeers
April 24th 2013

999 Comments


terrible band

DirEnRefused
April 24th 2013

2134 Comments


Wow, this really is Sputnik's new band that it loves to hate.

Song fucking rules.

DatsNotDaMetulz
April 24th 2013

1716 Comments


Coulda had a NSFW warning just opened this in my uni library.

Owantjaaaa
April 24th 2013

3204 Comments


Wow, this really is Sputnik's new band that it loves to hate.

No one hates this band, this is just bland for their standards

demigod!
April 24th 2013

43888 Comments


DumbnConfused

Insurrection
Contributing Reviewer
April 24th 2013

20641 Comments


gets better with each listen

BloodSweatandBeers
April 24th 2013

999 Comments


"Wow, this really is Sputnik's new band that it loves to hate."

no hated them fr a while thx tho

PumpBoffBag
April 24th 2013

327 Comments


songs awesome and I like the vid too. I have faith.

LilLioness
April 24th 2013

2496 Comments


For anyone who have a hard time comprehending why CI isn't seen as a classic by some people, may I illustrate why?

-It is hyperaggressive, yes, but that is not always a good thing
-It takes the whole idea accessibility and fucks it to death
-For those who don't dig the full extent of their instrumentation, CI has no reprieve so it could sound like a bunch of assholes doing nothing coherent for a half hour.

demigod!
April 24th 2013

43888 Comments


CI is very coherent imo but i can completely understand why people wouldn't dig it

DirEnRefused
April 24th 2013

2134 Comments


gets better with each listen

It really does, and Prancer was the same. A phenomenon I've never really had with Dillinger before.

Insurrection
Contributing Reviewer
April 24th 2013

20641 Comments


any fan of metalcore should at least be able to appreciate CI for being the 30 minute mindfuck that it is

LilLioness
April 24th 2013

2496 Comments


They can appreciate it being a mindfuck, but that can be as far as it goes.

Wizard
April 24th 2013

19223 Comments


I can promise you guys that Sumerian Records will bring down the quality of this band.

Digging: Monarch - Sabbracadaver

FadedSun
April 24th 2013

1243 Comments


Didn't like this song. Probably for the best that I got over this band after Miss Machine.

fish.
Contributing Reviewer
April 24th 2013

21575 Comments


listening again

still sucks

kingjulian
April 24th 2013

1297 Comments


Song sounds cool. Vid was gross...

ViralOblivion
April 24th 2013

7679 Comments


It's okay

ALucidReality
April 24th 2013

83 Comments


Am I the only one who got Converge feels from this?

demigod!
April 24th 2013

43888 Comments


yes

Gwyn.
April 24th 2013

14896 Comments


"Am I the only one who got Converge feels from this?"

they're sort of the same genre so



RosaParks
April 24th 2013

14592 Comments


why so many comments for a music vid

fish.
Contributing Reviewer
April 24th 2013

21575 Comments


cos it's a new song

TomAkaVeto
April 24th 2013

1597 Comments


That was song awesome. I don't know how anyone is disappointed with that.

Torii
April 24th 2013

805 Comments


fifth listen and I'm already liking it.
A lot.

roccowalker
April 24th 2013

39 Comments


great song, fuck that video was stupid tho

InFiction
April 24th 2013

3638 Comments


Have to admit this wasn't really to my liking. Haven't been impressed with any of the pre-release songs so far. Hopefully the rest of the album is better.

Digging: Braid - No Coast

Sunborne
April 25th 2013

35 Comments


The video was gross but pretty cool in a grim way and the song is fucking awesome. I love Prancer as well and the teaser video sounded great so I've got some high hopes for this album. Option Paralysis will be hard to top but I think this will be pretty excellent.

dixoncocks
April 25th 2013

2433 Comments


Its funny how a lot of people think this album is going to be just spastic, rehashed calculating infinity ideas. They all said the same thing about option paralysis because of the singles and that album is easily their best/ most diverse work.

Digging: Islander - Violence and Destruction

GibTG
April 25th 2013

279 Comments


Awful video paired with a mediocre track. This label is not good for them. They're not Pig Destroyer, they're not grind with some attitude like, "we have to do something shocking or no one will notice our music" attitude. The production is even subpar. I wasn't fond of Option Paralysis but at least the music there mattered... This is just trying to make it heavier and crazier than Calculating Infinity, which is too far in the past.

BigPleb
April 25th 2013

34066 Comments


They're not grind? Have you even heard Calc?

GibTG
April 25th 2013

279 Comments


No they're not grind, have you ever heard Option Paralysis? Calculating Infinity was 14 years and four band members ago.

demigod!
April 25th 2013

43888 Comments


yeah, they kinda dropped the grind when Greg joined the band. still got the spazziness but not much of the grind, though it does still poke through every now and then, but nothing like on Calc.

crowing51
April 25th 2013

3446 Comments


why do you guys think them being on sumerian is changing anything? they are still under party smasher...they recorded this album before they signed also. i mean its normal for bands to have 2 or sometimes 3 different contracts with other labels.

CaptainHadouken
April 25th 2013

1960 Comments


I have given this a few more listens , and feel slightly better about it, but only slightly. God willing the album will hold up at least,

demigod!
April 25th 2013

43888 Comments


yeah the song is decent but miles behind Farewell, Mona Lisa, which was a fantastic single to ride in off of imo

CaptainHadouken
April 25th 2013

1960 Comments


God i was jamming that in my car today actually. I fucking love farewell, yeah this just isnt as powerful as Farewell, i agree to that.

irrevrent
April 26th 2013

115 Comments


I hope the album title isn't in reference to the songs. It also puts them in an awkward situation should anyone perish at a DEP show.

ReAnimator
April 28th 2013

296 Comments


Buying this album the day it drops and blasting it. No fucks given

Digging: Monuments - The Amanuensis

DirEnRefused
April 28th 2013

2134 Comments


Song just keeps getting better.

Puzzles
April 28th 2013

3065 Comments


Lyrics:
WA WUH FA HUH FUH DA
WA WUH FA WA WUH FA HUH FUH DA HUH FUH DA

x7

SonofSnow
April 29th 2013

677 Comments


This is legitimately one of the most disturbing music videos I've seen. Song sounds great.



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED
The Offspring finish Cover EP
New August Burns Red Video
Another Gaslight Anthem Song
Panopticon stream new album
Primus unveil new album, tour
Crown the Empire unveil video
Gorgasm stream new album
Art By Numbers Post Sampler
New Iceage Video
Rustie releases second single

OTHER RECENT NEWS
Symphony X talk new album
Family Force 5 stream album
Lucifer Was stream new song
Num Skull to reissue debut album
Flying Colors detail new album
New Doomtree single
Jessie Ware shares new song
Shlohmo & Jeremih drop free EP
Mr. Kitty stream new album
Cairo Knife Fight drop new song
Mass Infection stream new album
Threshold post lyric video
New Eight Days From Sunday video
Saturn air new track
Combichrist/William Control Tour

» see all news

RELATED REVIEWS
The Dillinger Escape Plan
One of Us Is the Killer
The Dillinger Escape Plan
Option Paralysis
The Dillinger Escape Plan
Under the Running Board (Reissue)
The Dillinger Escape Plan
Ire Works
The Dillinger Escape Plan
Plagiarism
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2013 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy