Phil Anselmo album details

2013-04-22 by FirstLucidDream | 23 Comments
Ex-Pantera singer Phil Anselmo reveals album cover and release date of his upcoming solo record, 'Walk Through Exits Only'. The album will drop on July 16 via his own Housecore Records.

"It wasn't about doing a paint-by-numbers thrash or heavy metal record," Anselmo said about his first ever solo record. "It's an angry album that only I could do. I don't see anybody else out there screaming about the same shit I'm screaming about. On this album, there isn't any wordplay, there isn't any hidden message, it's all right there in front of you."

Phil Anselmo & The Illegals will support the new record with a major North American tour this summer.

Source: http://www.noisecreep.com/2013/04/16/philip-anselmo-walk-through-exits-only/

Tagged: Philip H. Anselmo and The Illegals

Comments:Add a Comment 
3ddie
April 23rd 2013
88 Comments


thats kinda pretentious....

but It might be interesting

Curse.
April 23rd 2013
8037 Comments


"It's an angry album that only I could do."


What a horse's ass

JeetJeet
April 23rd 2013
1060 Comments


could be awesome

VlacDrac
April 23rd 2013
844 Comments


Shit, I read major North Korean tour instead of North American tour.

DarkSideOfLucca
April 23rd 2013
3401 Comments


lol North Korean tour, that would be brutal

DarkSideOfLucca
April 23rd 2013
3401 Comments


Wait a minute, it's an angry album that only he can do but there's no hidden message, it's just right there in front of you?


Um...what the fuck are you talking about, Phil?

Curse.
April 23rd 2013
8037 Comments


Phil Anselmo is a man that demands RE














SPECT

NonApplicable
April 23rd 2013
2068 Comments


Phil Anselmo & The Illegals

What the F*#k?

Digging: Hawk Eyes - Everything Is Fine

Emim
April 23rd 2013
26679 Comments


phil anselmo is the man

tempest--
April 23rd 2013
15815 Comments


This could be good, I've always enjoyed Phil's vocals.

XingKing
April 23rd 2013
11090 Comments


Really great album cover. 10/10

Wizard
April 23rd 2013
19838 Comments


"It's an angry album that only I could do. I don't see anybody else out there screaming about the same shit I'm screaming about.

Hahahahahaha I love it when singers have their head up their own ass.

amemento
April 23rd 2013
1425 Comments


never loved pantera always thought they were good but always fukn loved phils vocals but idk sounds shit

demigod!
April 23rd 2013
47008 Comments


yeah this whole thing kinda screams "im running outta money" imo

Karstein
April 23rd 2013
24 Comments


Phil !

sinisterplague
April 23rd 2013
161 Comments


That is pretension to a cringe inducing level. Nothing new with Phil.

Impervious
April 23rd 2013
447 Comments


Yeah that sounds really pretentious. Unless he means it's super personal and only he could make this because of his experiences but even then yeah, kinda being douche-like Phil. Whatever the case, Phil's vocals are killer. Big part of my love for Pantera was the vocals so I'll have to check out what he's pissed about this time.

EyesWideShut
April 23rd 2013
3308 Comments


Phil rules.. but this will probably sound like Arson Anthem with some acoustic songs..

Inferis
April 23rd 2013
442 Comments


He probably meant to say it's a personal record. At least I hope so. I love the guy but that sounded reallllllyyy pretentious.

Insurrection
Contributing Reviewer
April 23rd 2013
22446 Comments


meh. pantera was never that good to begin with and phils vocals always sounded forced. prob gonna suck

Digging: Faith No More - Sol Invictus

StrizzMatik
April 24th 2013
3329 Comments


Phil's a pretentious douche. Not too long ago he was guilt-tripping Vinnie Paul via interview jabs into reuniting
Pantera with Zakk Wylde on guitar and saying that he's "not respecting what the fans want"... like STFU dude, it was your
money-grabbing druggie-fueled bullshit that broke Pantera up in the first place

PoodleRapist
April 24th 2013
266 Comments


it's an angry album that only i could do. i'm the only angry vocalist in the entire world

ADAMiscool55
April 26th 2013
79 Comments


this gay needs to release a sang



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Brand New release new song as a f..
Tool + Mastodon supergroup
Slint guitarist survives suicide ..
Muse unleash new single
Scarlett Johansson forms band
Nickelback get groovy
New Muse song
Brand New premiere new song
B.B. King Dead
Steven Wilson premieres new tune



OTHER RECENT NEWS

New Divine Sins video
New Slayer Album
Young Guns put out another song
Robert Smith covers The Twilight ..
Slayer announce album title
New Sicko Mobb mixtape
Late of the Pier Drummer Died
New NYVES video
Nibiru stream new album
Symphony X detail new LP
Cattle Decapitation detail new al..
Bethlehem split
Abyssal unveil new track
ASAP Rocky debuts new video
Citizen premieres new single

» see all news

RELATED REVIEWS
Philip H. Anselmo and The Illegals
Housecore Horror Film Festival 2013 EP
Philip H. Anselmo and The Illegals
Walk Through Exits Only
Philip H. Anselmo and The Illegals
War Of The Gargantuas
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy