The demise of Your Demise

2013-04-16 by DanielNightLewis | 32 Comments
UK hardcore band Your Demise, noted for the release of The Kids We Use To Be (2010) and the fan polarizing Golden Age (2012) have announced they are ending their time as a band.

The band have released a video statement geared towards stressing the positive experiences they have had as a band and will be playing a series of fairwell shows before finally calling it a day.

Video Statement:

http://www.youtube.com/watch?&v=o2YAaiM-Knw

Tagged:

Comments:Add a Comment 
Dolving999
April 16th 2013
1742 Comments


Their last record is called "The Golden Age".
Oh the irony.

DatsNotDaMetulz
April 16th 2013
2486 Comments


Technically their last release was the EP Cold Chillin'.

Digging: Maximum the Hormone - Mimi Kajiru (2015)

Spec
April 16th 2013
29198 Comments


Ignorance Never Dies and You Only Make Us Stronger were good. They've sucked ever since.

Tijnmans
April 16th 2013
368 Comments


I loved that statment from the original vocalist saying that he would beat the shit out of everybody who would call the single and music video of their latest album good!

DanielNightLewis
April 16th 2013
764 Comments


Apologies for the misfiling of the news, computer had a spazz fit.

I can't imagine this band will be missed too much.

BonRurgundy
April 16th 2013
358 Comments


Burnt Tongues is the best thing they've done, everything else is kinda meh or just plain bad.

bloc
April 16th 2013
36127 Comments


IGNORANCE HAS FINALLY DIED

NoMooreMercy
April 16th 2013
18 Comments


good riddance

henryChinaski
April 16th 2013
3309 Comments


No big loss.

Digging: Daughter - Not to Disappear

KSK1
April 16th 2013
4099 Comments


Yeah band went pretty shit pretty fast

EyeForAnEye
April 16th 2013
1716 Comments


This band was fucking garbage.

sspedding
April 16th 2013
4962 Comments


This band was fucking garbage. [2]

Surtur
April 16th 2013
534 Comments


The Blood Stays On The Blade was a great EP, but the latest EP and album were pretty shit, so I won't be missing them too much.

Impervious
April 16th 2013
503 Comments


Who?

Quen
April 16th 2013
1633 Comments


they sucked anyway

PumpBoffBag
April 16th 2013
438 Comments


I'm kinda gutted about this. They were never the most inventive hardcore band but they had some decent tunes and their lives shows kicked a fair amount of ass. TGA blew, but still.

Digging: Sun Kil Moon - Universal Themes

Owantjaaaa
April 16th 2013
3631 Comments


If you want more like Ignorance Never Dies, try the band Rumour Mill.
Same vocalist

Digging: Dalek - From Filthy Tongue Of Gods And Griots

Owantjaaaa
April 16th 2013
3631 Comments


I really liked TKWUTB and everything before it.
But the golden age and cold chillin' are turds

NorwichScene
April 16th 2013
1782 Comments


I have a Your Demise tshirt with Frankie from the Saturdays on lol

Digging: From Indian Lakes - Wanderer

BeatdownMerchant
April 16th 2013
7 Comments


* The hardcore scene weeps uncontrollably *

TomAkaVeto
April 16th 2013
1800 Comments


They haven't been good since they kicked out George anyways. So, as far as I'm concerned, they haven't been a band since Ignorance Never Dies.

thechodewarrior
April 16th 2013
62 Comments


definitely heard worse. they put on a great live show too

RobotJesus
April 16th 2013
432 Comments


And nothing of value was lost.

joshieboy12345
April 17th 2013
5377 Comments


''The demise of Your Demise'' I see what you did there.

DanielNightLewis
April 17th 2013
764 Comments


It was so obvious that it would have been rude not to.

FightTheAvalanche
April 17th 2013
4 Comments


I'm gutted. This band had so much energy live, and were great regardless of their present vocalist. Whatever the hardcore 'elitists' say, they were something different in a dead end scene.

Owantjaaaa
April 17th 2013
3631 Comments


I like them, but saying they were different in a "dead end scene" is ridiculous.

IfYouRun
April 17th 2013
299 Comments


Yeah, all these people saying they were shit with Ed on vocals couldn't be more wrong. Yes, The Golden Age was pretty crap, but The Kids We Used To Be is EASILY their best overall record.

RobotJesus
April 17th 2013
432 Comments


TKWYTB was a good record

Killerhit
April 17th 2013
5666 Comments


Good riddance to bad motherfuckin rubbish

Stainkovic
April 17th 2013
49 Comments


Shit band.

bloc
April 17th 2013
36127 Comments


I have a Your Demise tshirt with Frankie from the Saturdays on lol

Frankie is hot as hell so good call



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

R.I.P. Lemmy
R.I.P. David Bowie
Scott Weiland dead at 48
Rush drummer retires
Killswitch Engage debut new single
Phil Anselmo causes uproar over N..
New releases from The Pillows
Users' Best of 2015 feature
Deftones premiere new song
R.I.P. Glenn Frey



OTHER RECENT NEWS

Kanye FINALLY releases TLOP
Vektor Album Details and Date
Charlie Simpson reveals new band
New Icon For Hire Music Video
Congrats to our new hires!
Omnium Gatherum release stream
AFI/No Doubt Supergroup
New OK Go Music Video
Skeletonwitch Announce Singer
Stream Eaux Claires 'DEUX'
We Are the in Crowd disband
New Dope Smoker Album
This Is Nowhere stream music to r..
New Rabbit Junk compilation
Fallujah Detail New LP

» see all news

RELATED REVIEWS

Stridžie dni

Full Bleed

Teminations
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2016 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy