M83 streams Oblivion
2013-04-05 by zxlkho | 44 Comments

M83's latest film score is for the upcoming sci-fi epic, Oblivion. It is now available for streaming, and will be officially released on April 9th.

http://pitchfork.com/news/50203-listen-to-m83s-soundtrack-to-the-tom-cruise-sci-fi-film-oblivion-in-its-entirety/

Twitter

Band Page: M83

Comments:Add a Comment 
elephantREVOLUTION
April 4th 2013

2740 Comments


noice

Ire
April 4th 2013

41753 Comments


movie looks terribad

zxlkho
April 4th 2013

3460 Comments


film will probably suck, yeah

but this score is pretty great

Catatonic
April 4th 2013

123 Comments


I'm always duped by trailers, so out of curiosity what makes it look bad to you guys? I'm also a sucker for Tom Cruise for some reason.

zxlkho
April 4th 2013

3460 Comments


Tom Cruise kind of sucks.

I guess I'm still holding out some hope though. Joseph Kosinski is a pretty solid director.

Trebor.
Contributing Reviewer
April 4th 2013

49980 Comments


sci-fi schlock
Watch Elysium, Star Trek, Pacific Rim, and Gravity instead

Digging: Armchairpolitician - Seven Segment Decoder

Trebor.
Contributing Reviewer
April 4th 2013

49980 Comments


"Joseph Kosinski is a pretty solid director."

lol the guy made some short films and Tron Legacy yuck. Although to be fair, David Fincher's first movie was Alien 3

zxlkho
April 4th 2013

3460 Comments


Tron Legacy was pretty good man.

Cerbyrus
April 4th 2013

568 Comments


Oblivion looks solid wtf guys

cinaedus
April 4th 2013

26447 Comments


shit game, dunno about the movie

Digging: The Suicide Machines - Destruction By Definition

baldymort
April 5th 2013

756 Comments


"Tom Cruise kind of sucks."

Watch Magnolia you noob

peaks40
April 5th 2013

2748 Comments


^^^^

StarvingArtist
April 5th 2013

36 Comments


Tom Cruise owned our collective shit in Tropic Thunder. I'm excited to check this out.

RosaParks
April 5th 2013

14836 Comments


"shit game, dunno about the movie"
...........

Aspenshadow
April 5th 2013

307 Comments


Guys we all know that Tom Cruise + Sci Fi = Minority Report so why are we even worried

Aspenshadow
April 5th 2013

307 Comments


also this soundtrack reminds me of the newest Deus Ex

thecheatisnotdead
April 5th 2013

696 Comments


@Trebor: The Production Cut of Alien3 is actually pretty solid, though.

ViralOblivion
April 5th 2013

7679 Comments


Hmm yea idk how I feel about the movie, Cruise is always solid in everything it's just people hate him personally for lots of very good reasons still a hell of an actor tho

I agree Alien3 is underrated its trying to be its own thing and I love the tone and that they made Ripley a loner again I'd rather watch it than Prometheus or Resurrection

toxin.
April 5th 2013

12211 Comments


cruise isn't a bad actor but is typecast into the same role way too much to be a good actor

thecheatisnotdead
April 5th 2013

696 Comments


I'd agree that Cruise is a pretty fantastic actor. Born on the Fourth of July alone should prove it. So should Magnolia. But he's also got a sizable roster of great performances to back those up, even in his "mainstream" films (Minority Report, Collateral, and, yeah, I'll say it, Jerry Maguire).

As for Alien3, yeah, it's the rare sequel that (in my opinion, at least), failed not for being too audience-pleasing and pandering, but for being too dark and removed from exactly the (sure, awesome) action-film heroics that made Aliens so successful. (Which is strange, because even Aliens is pretty tonally distant from Alien, so you'd think fans of the franchise wouldn't just want more of the same. Ah well.)

StarvingArtist
April 5th 2013

36 Comments


Just listened to the whole thing, very much worth checking out if you're into film score; or even the loftier side of M83. It's not 100% original but it's quite satisfying. That last track is epic.

BigSimo
April 5th 2013

159 Comments


collateral, that is all

TMobotron
Contributing Reviewer
April 5th 2013

7067 Comments


Tom Cruise rules. Collateral, Magnolia, Minority Report, Eyes Wide Shut, 4th of July, and the dude is a great actions star.

fish.
Contributing Reviewer
April 5th 2013

21768 Comments


Film sounded cool but the trailer looked awful. Then again, film trailers have a tendency to completely twist the tone of
films and make them seem like crappy clich├ęd D list action flicks, no matter what they're about.

Trebor.
Contributing Reviewer
April 5th 2013

49980 Comments


"Guys we all know that Tom Cruise + Sci Fi = Minority Report so why are we even worried"

Yeah but that was directed by Spielberg and based on phillip k dick

zxlkho
April 5th 2013

3460 Comments


"Watch Magnolia you noob"

bro, Magnolia is my favorite film ever. Tom Cruise is approximately 0% of why it was good.

Emyay
April 5th 2013

5939 Comments


sorry but I fuckin love Tom Cruise. i'm not jizzing over every movie he's in, but the dude is good. i'm excited for this flick. didn't know m83 did the score so i'm even more pumped now

fish.
Contributing Reviewer
April 5th 2013

21768 Comments


cruise is probably one of my favourite A list actors

geasoftime
April 5th 2013

1139 Comments


One of the biggest musical deals of the year, and all you guys want to talk about is some pleb movie. *sigh*

Curse.
Contributing Reviewer
April 5th 2013

7983 Comments


I generally like Tom Cruise as an action star, but this movie looks really not good

Curse.
Contributing Reviewer
April 5th 2013

7983 Comments


"One of the biggest musical deals of the year, and all you guys want to talk about is some pleb movie. *sigh*"

maybe, because, oh, i dunno, it is the fucking soundtrack for that movie

Catatonic
April 5th 2013

123 Comments


I refuse to accept this will not be a good movie. Kind of like I refused to accept that Prometheus wasn't awesome. I mean it was good. But it wasn't awesome. I like that Jesus was an alien. I'd say that was a spoiler but unless you have pretty good attention to detail you wouldn't even notice.

Curse.
Contributing Reviewer
April 5th 2013

7983 Comments


Mozart is the greatest musical mind of all time you fucking moron

Catatonic
April 5th 2013

123 Comments


Dude Jethro Tull does not suck. Take it back. And it's Apocalypto. And you're right about Star Trek sucking.

SarcasticBastard
April 5th 2013

164 Comments


@ Pelican - None of the movies he recommended have been released yet, so your argument is what's invalid.

Star Trek is terrible, Pacific Rim has a rancid plot, Elysium and Gravity are okay

This is hilarious. Seem them all, have you?

RadicalEd
April 6th 2013

2588 Comments


Jethro Tull sucks

..... stop reading after that.

zxlkho
April 6th 2013

3460 Comments


what the fuck happened to this thread

Rev
April 6th 2013

9404 Comments


"Mozart is the greatest musical mind of all time you fucking moron"

not quite but he definitely does not suck wtf



ThePac
April 6th 2013

219 Comments


wow this thread lost its way

Jekub
April 7th 2013

214 Comments


if you've seen tropic thunder, you can't hate on cruise

newjunk2
April 7th 2013

230 Comments


I hate Tom Cruise so much.

808muzik
April 8th 2013

938 Comments


"shit game, dunno about the movie" wat.

Digging: FKA twigs - LP1

liberi
April 8th 2013

56 Comments


Cool to see what they do with soundtrack, given what I've seen of movie and its scope/imagery.

Then again I thought same with TRON and in end turned out to be a bit bleh.

SabertoothMonocle
April 8th 2013

493 Comments


This... this is Inception: Legacy



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED
KISS music banned from Triple M r..
Green Day Singer Kicked Off Plane
Nickelback return with new song
New Nicki Minaj video
Opeth stream Pale Communion
Taylor Swift releases new single
Breaking Benjamin announce new li..
New Scar Symmetry single
Gerard Way releases new music vid..
As Blood Runs Black surprise

OTHER RECENT NEWS
American stream debut album
Weezer delay new album
Skyharbor detail new album
Deafheaven stream new song
Poets of the Fall post new video
Funeralbloom stream debut album
Inter Arma tease new EP
Sonata Arctica re-recording Eclip..
The Helix Nebula release new track
Scott Walker/Sunn O))) teaser
FKA Twigs posts new videos for un..
Blood of Kingu stream new LP
Pianos Become the Teeth tease new..
Gob Stream Apt. 13
Run the Jewels 2 in October

» see all news

RELATED REVIEWS
M83
You and the Night (OST)
M83
Oblivion (Original Motion Picture Soundtrack)
M83
Reunion
M83
Hurry Up, We're Dreaming
M83
Saturdays=Youth
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy