2 New James Blake Songs

2013-03-07 by fish | 33 Comments
James Blake has dropped two new songs. The first is a 'dub' version of "Voyeur"; which will
be released via Blake's own label, 1-800-Dinosaur, later this month whilst the original mix
will appear on his upcoming second album- Overgrown.

The song was aired on BBC Radio 1:

http://www.bbc.co.uk/programmes/b00v4tv3

The second track is entitled "Digital Lion", and features Brian Eno:

http://soundcloud.com/1-800-dinosaur/james-blake-digital-lion

Overgrown will be released on April 8th.

Tagged: James Blake

Comments:Add a Comment 
fish.
March 7th 2013
22369 Comments


And wow these are sweet, this album's actually gonna be good

http://soundcloud.com/aliasizm/james-blake-voyeur-dub


AngelofDeath
Staff Reviewer
March 7th 2013
16138 Comments


Second link doesn't work.

Voyeur is pretty cool, though. Guess he hasn't completely left dubstep behind.

fish.
March 7th 2013
22369 Comments


try it now

KILL
March 7th 2013
73265 Comments


aw thought it said james blunt

Digging: Sandrose - Sandrose

gosk8n
March 7th 2013
1068 Comments


wow! voyeur is extremely good

omnipanzer
March 7th 2013
21709 Comments


Second link worked for me first one however just takes you to a general BBC page.

gosk8n
March 7th 2013
1068 Comments


@kill LMAO

fish.
March 7th 2013
22369 Comments


I fixed the second one and you probably can't access the first cos we don't like dirty foreigners listening to our radio.

Hence the link in the first comment.^

omnipanzer
March 7th 2013
21709 Comments


I liked Dinosaur not sure about Voyeur... particularly with the radio station putting shit over top of it at 1:17... how annoying. You can keep your crappy radio stations AF. :-P

EaglesBecomeVultures
March 7th 2013
5336 Comments


i love my life

Digging: Young Thug - Barter 6

kuk
March 7th 2013
50 Comments


Didn't feel much for Vouyer. Thank god it's not the original.

Digital Lion however: Wow!

chambered99
March 7th 2013
854 Comments


this is ghonna be his best album

zxlkho
March 7th 2013
3482 Comments


omg excited

newjunk2
March 7th 2013
232 Comments


"Retrograde" and "Digital Lion" have made this one of my most anticipated releases of the year. It's gonna be awesome.

Dreakon
March 7th 2013
380 Comments


This guys music is just too weird for me. Not even saying it's bad, but I have a really hard time getting into it.

That said, Retrograde was amazing. Cut the repetitive shit, and just belt out a good tune, and I'm on board.

chambered99
March 7th 2013
854 Comments


woah man

fish.
March 7th 2013
22369 Comments


I like his EPs we've been over this

Dreakon
March 7th 2013
380 Comments


lol

Wha?

chaseguitar
March 7th 2013
743 Comments


"And wow these are sweet, this album's actually gonna be good"

actually? ACTUALLY?!

gosk8n
March 7th 2013
1068 Comments


why was voyeur taken down? Sucks!

NapalmCrusader
March 7th 2013
1737 Comments


Cool song.

Aids
March 7th 2013
24181 Comments


the first link is not a new james blake song, and I can't find it anywhere. Digital Lion is pretty cool but I can't find Voyeur. working link anyone?

Digging: The Mountain Goats - Beat the Champ

Aids
March 7th 2013
24181 Comments


I think he took it down cause all the websites that were streaming it have a 404 instead of the soundcloud widget thing

iswimfast
March 7th 2013
1378 Comments


the end of digital lion sounds like something off king of limbs.

CrazyDiamond7
March 8th 2013
77 Comments


Voyeur won't work, but Digital Lion was awesome! If the rest of the album's gonna be that good, it'll easily destroy his debut (which I thought was kinda boring personally.)

Digging: Sufjan Stevens - Carrie and Lowell

c0ffee
March 8th 2013
285 Comments


"the end of digital lion sounds like something off king of limbs."

I thought this too. Maybe Feral?

That part in Digital Lion when the guitar strumming kicks in briefly around 2:20 is quite sexy.

fish.
March 8th 2013
22369 Comments


Which link won't work, the one in the article or in the comment?

FourthReich
March 8th 2013
19370 Comments


didn't overgrown leak?

Digging: Lapalux - Lustmore

InfamousGrouse
March 8th 2013
3693 Comments


neither link works for me, aha

jimmykidd
March 8th 2013
538 Comments


aoty.

Puzzles
March 8th 2013
3065 Comments


Fuck me sideways, Digital Lion is bloody excellent

EaglesBecomeVultures
March 8th 2013
5336 Comments


not gonna lie wasnt a fan of either of these

Cl0wnshoes89
March 8th 2013
25 Comments


woot!! Released the day before my birthday



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Slint guitarist survives suicide ..
Brand New release new song as a f..
Tool + Mastodon supergroup
Muse unleash new single
Scarlett Johansson forms band
Nickelback get groovy
New Muse song
Brand New premiere new song
New Godspeed You! Black Emperor a..
Steven Wilson premieres new tune



OTHER RECENT NEWS

Novembre Announce New Album
Nightrage stream new LP
Lorna Shore announce new album
Unrest stream debut album
New Tribulation Video
Tenement Post New Single
Chelsea Wolfe and the Abyss
From First to Last 'Up to No Good'
Candy Brain stream debut LP
L'Orange and Jeremiah Jae stream ..
New Shape of Despair Track
Charli and Jack Do Americaa
Teenage Time Killers reveal album..
Millencolin Stream new album
Journey Game OST Vinyl

» see all news

RELATED REVIEWS
James Blake
200 Press
James Blake
Overgrown
James Blake
Love What Happened Here
James Blake
Enough Thunder
James Blake
Order/Pan
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy