Dillinger Escape Plan Record in May
2013-02-18 by Gajarigon | 144 Comments

The Dillinger Escape Plan have announced the name of their upcoming album, "One of Us is the
Killer". It will be released in May, via their own record label Party Smasher Inc.
http://www.dillingerescapeplan.org
Albumart:
http://instagram.com/p/V4huMiNPEk/

Twitter

Band Page: The Dillinger Escape Plan

Comments:Add a Comment 
loveisamixtape
February 18th 2013

5931 Comments


oOoOoOoOoOoOo

Digging: Keep - Hypnosis for Sleep

fish.
Contributing Reviewer
February 18th 2013

21767 Comments


Sweet

GibTG
February 18th 2013

279 Comments


Still no Dimitri... Still won't be as great as the original.

oltnabrick
February 18th 2013

30540 Comments


FLOCKA


Digging: Ariana Grande - My Everything

wacknizzle
February 18th 2013

12896 Comments


Neato!




Love the album album artwork too.

Digging: Racebannon - Satan's Kickin' Yr Dick In

oltnabrick
February 18th 2013

30540 Comments


Artwork and title are lol

fish.
Contributing Reviewer
February 18th 2013

21767 Comments


Artwork is awesome

henryChinaski
February 18th 2013

2713 Comments


Fuck yeah! Artwork is sweet.

Digging: The Tidal Sleep - Vorstellungskraft

Hospital
February 18th 2013

2041 Comments


one of these things are not like the other, one of these kids is dead!

Digging: Jawbreaker - 24 Hour Revenge Therapy

wacknizzle
February 18th 2013

12896 Comments


Yeah the title is ridiculous. I didn't care to point it out myself because it's fucking obvious. Guess they've been playing Clue alot. I like that artwork though.

Insurrection
Contributing Reviewer
February 18th 2013

20749 Comments


Pumped

Digging: Fallujah - The Flesh Prevails

JS19
February 18th 2013

4215 Comments


Word

Digging: 68 - In Humor and Sadness

zxlkho
February 18th 2013

3460 Comments


cool, should be awesome

ViralOblivion
February 18th 2013

7679 Comments


Odd title but art is cool

Blaizend
February 18th 2013

647 Comments


AOTY

RevenantBlue
February 18th 2013

136 Comments


The artwork is nice but the title needs a little time to sink in. Looking forward to the "hardcore punk" influences they promised.

CrownOfMagnets
February 18th 2013

2248 Comments


Still no Dimitri... Still won't be as great as the original.

Get over it..... BITCH

DrGonzo1937
February 18th 2013

5435 Comments


Excited!

apert
February 18th 2013

2998 Comments


AOTY

Calc
February 18th 2013

12117 Comments


omgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomg
omgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomg
omgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomg
omgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomg
omgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomg

Digging: He Is Legend - Heavy Fruit

BassDemon333
February 18th 2013

3359 Comments


album is going to rule hard of course

RivalSkoomaDealer
February 18th 2013

739 Comments


And Sputnik collectively jizzes.

Will be AOTY.

Digging: Mick Jenkins - The Water[s]

FadedSun
February 18th 2013

1253 Comments


Haven't been into this band since Miss Machine, though I heard Option Paralysis was a great record.

Atari
Contributing Reviewer
February 18th 2013

19624 Comments


only one i've heard is option paralysis but it's great.

Digging: The Who - Tommy

wacknizzle
February 18th 2013

12896 Comments


Atari listen to Calculating Infinity now!

MrElmo
February 18th 2013

1950 Comments


Great an album I can listen to while playing Cluedo. Gonna rule so hard! outside of the hardcore'n'punk influences Puciato also mentionned that they tried some weird ideas on this album. Psyched now and waiting for may!

MoosechriS
February 18th 2013

4932 Comments


Love everything theyve done, so naturally looking forward to this

Omaha
Staff Reviewer
February 18th 2013

10042 Comments


WILL IT BE YET ANOTHER 5?

I THINK SO!

themyriad
February 18th 2013

69 Comments


We're all gonna get rick rolled.

Makemebad35
February 18th 2013

742 Comments


YESSSSSS

sixdegrees
February 18th 2013

16907 Comments


will rule.

Digging: Ted Nugent - Shutup&jam!

PorkchopExpress
February 18th 2013

387 Comments


I think that's a pretty awesome title, actually. Really excited for this.

NorwichScene
February 18th 2013

1415 Comments


You know it's gonna be gooooood

Digging: Twin Atlantic - Great Divide

MMX
February 18th 2013

4796 Comments


fuck yeah

VisceralUproar
February 18th 2013

161 Comments


So excited. Option Paralysis was amazing.

GringoSuave89
February 18th 2013

1021 Comments


I think once they explain the title's meaning it'll click, like Option Paralysis.

artwork is phenomenal though.

Digging: Opeth - Pale Communion

Atari
Contributing Reviewer
February 18th 2013

19624 Comments


@wacknizzle,

i'll add calculating infinity to my to listen to list for the day : )

fromtheinside
February 18th 2013

17937 Comments


cannot wait. i just cant

dammit what is with that artwork though.

Digging: Coroner - No More Color

Gwyn.
February 18th 2013

14990 Comments


Omfgomfgomfgomfgfuckyesfuckyesfuckyesfuckyes

Digging: diSEMBOWELMENT - Transcendence into the Peripheral

Gwyn.
February 18th 2013

14990 Comments


Amazing artwork
All covers from Greg era have been either shit or just weird and meaningless, but this one is awesome

I was hoping for a song though

ALucidReality
February 18th 2013

83 Comments


is greg still poppin' shrooms?

BigPleb
February 18th 2013

35508 Comments


Fuckin eh! But where's a track? At least give us a damn track!

apert
February 18th 2013

2998 Comments


yeah i want a track, they put on some real heaviness like from the CI days while keeping the experimental stuff

JAXETA
February 18th 2013

775 Comments


Artwork is extremely lame

Uranium
February 18th 2013

7074 Comments


calculating infinity - miss machine - ire works - options paralysis - one of us is the
killer..............

they fucking broke the two word trend!!!

ProjectFreak
February 18th 2013

1307 Comments


sputnik is already exploding

FearThyEvil
February 18th 2013

12469 Comments


artwork is great

J0ckstrapsFTW
February 18th 2013

3652 Comments


Yeeeeeeeeeee

DotEight
February 18th 2013

5482 Comments


Well this just made my month.

Dolving999
February 18th 2013

1616 Comments


Didn't quite like the title, nor the cover.

But it's Dillinger... definitely gonna be awesome.

DotEight
February 18th 2013

5482 Comments


Yeah the title is a little meh but whatever. They aren't exactly known to have usual album names.

Devastator
February 18th 2013

2475 Comments


Weren't they on Sumerian?

DotEight
February 18th 2013

5482 Comments


They still are.

Devastator
February 18th 2013

2475 Comments


Yet they can release it on another label?

CasinoColumbus
February 18th 2013

340 Comments


Party Smasher Inc. has become part of Sumerian if I'm not mistaken.

treeqt.
February 18th 2013

9626 Comments


title made me 8^D

Digging: Luigi Nono - A Pierre; Quando stanno morendo;

apert
February 18th 2013

2998 Comments


may is too far away i want it now

HaloDude442
February 18th 2013

692 Comments


the artwork and title scream classic record. maybe its just me :P

dixoncocks
February 18th 2013

2452 Comments


I thought they signed to sumerian? Either way, fucking great news.

Digging: Islander - Violence and Destruction

bach
February 18th 2013

12253 Comments


It'll still come out before new streetlight.

Digging: Silversun Pickups - Swoon

demigod!
February 18th 2013

44131 Comments


why cant i hold all this good news

Digging: Failure - Magnified

SGGreenman
February 18th 2013

830 Comments


hooray

ProjectFreak
February 18th 2013

1307 Comments


"It'll still come out before new streetlight. "

sad but true

Aids
Contributing Reviewer
February 18th 2013

23801 Comments


love love love that album art. I hope this is similar to Option Paralysis, I really liked that album and thought it was a good direction for them.

demigod!
February 18th 2013

44131 Comments


album art is a bit weird i dunno if i like it yet

album will slay though

CasinoColumbus
February 18th 2013

340 Comments


gonna jam tdep all night

PortalofPerfection
February 18th 2013

364 Comments


So Dillinger's gonna record an escape plan in may?

Digging: Eluveitie - Origins

renegadestrings
February 18th 2013

1438 Comments


and sputnik collectively ovulates

ILJ
February 18th 2013

6651 Comments


I love that damn cover.

TooLateToGoBack
February 18th 2013

1759 Comments


fucking beautiful artwork.

so damn excited.

gosk8n
February 18th 2013

1040 Comments


STOKED!

Digging: Pallbearer - Foundations of Burden

pissbore
February 18th 2013

9935 Comments


gos8n

dawija1017
February 18th 2013

555 Comments


It's a new MUSIC record people. Quit talking about the god damn artwork and album title...this shit's gonna rock.

Digging: Every Time I Die - From Parts Unknown

Thealwaysopenedmind
February 18th 2013

81 Comments


Great. It's good that they are self releasing it instead of off of Sumerian. I have a good feeling.

Digging: FKA twigs - LP1

NecrogenicShrimp
February 18th 2013

69 Comments


The artwork looks like something an indie band would use for an album, which is kind of interesting. I have no doubt the album itself will be amazing.

irrevrent
February 18th 2013

115 Comments


I'm guessing its Greg but Billy is a viable suspect as well. The victim is probably Chris.

fish.
Contributing Reviewer
February 18th 2013

21767 Comments


The title is about death and the artwork is a feather bleeding it can't be that mellow

ILJ
February 18th 2013

6651 Comments


"It's a new MUSIC record people. Quit talking about the god damn artwork and album title...this shit's gonna rock."

Well considering that a cover and title are all we fucking have.

YetAnotherBrick
February 18th 2013

4405 Comments


"All covers from Greg era have been either shit or just weird and meaningless, but this one is awesome"

um wow yeah that's not true

and title rules, like this album's going to

bach
February 18th 2013

12253 Comments


Don't you post on youtube, YetAnotherBrick?

YetAnotherBrick
February 18th 2013

4405 Comments


yeah i'm ANTIanitmetalclub haha
i mean, i haven't posted anything in like... 9 months, but i used to a lot

bach
February 18th 2013

12253 Comments


I used to watch your channel quite a bit. (Before i posted on sputnik as often). I checked out Boards of Canada because of you. Can't thank you enough for that.

DallyLama
February 18th 2013

1067 Comments


i think the title has to do with something greg said an interview. about how he used to right songs about people he was angry at and now hes finding reasons to be angry at himself or some shit

DallyLama
February 18th 2013

1067 Comments


wow *write
forgive me, just got off from an awful, long day of work lol

animalsdontsmoke
February 18th 2013

31 Comments


Yeshhhhh

Some stuff in the vein of "Widower" would fry my nuts off in the best way possible

DallyLama
February 18th 2013

1067 Comments


fuck no, nothing but angry shit on this album hopefully, no pussy lovey dovey shit, i have the cranberries for that

Gwyn.
February 18th 2013

14990 Comments


Some stuff in the vein of "Widower" would fry my nuts off in the best way possible[2]

YetAnotherBrick
February 18th 2013

4405 Comments



"I used to watch your channel quite a bit. (Before i posted on sputnik as often). I checked out Boards of Canada because of you. Can't thank you enough for that."

awesome, dude. and it was my pleasure
the reason i haven't posted anything in so long is 'cause my camera charger broke while I was in Europe, although I did just recently realize I could just use my mom's, haha. You think I should start posting again? XD

RevenantBlue
February 18th 2013

136 Comments


Some stuff in the vein of "Widower" would fry my nuts off in the best way possible [3]

DirEnRefused
February 18th 2013

2160 Comments


Greg has always been better than Dimitri, you bitches caught in the throes of nostalgic faggotry.

Album will doubtless rule. Artwork is sweet. Title is pretty stereotypical and dumb.

bach
February 18th 2013

12253 Comments


Post only if you want to. And if you do, I'll definitely watch.

ManintheBox
February 18th 2013

867 Comments


Holy shit forgot these dudes were gonna release something, 2013 is gonna be awesome.

Trist66
February 18th 2013

148 Comments


will poop my pants when released

foxxxythnksustnk
February 19th 2013

2132 Comments


jamming tdep in joy

YetAnotherBrick
February 19th 2013

4405 Comments


alright sounds good bro haha

bach
February 19th 2013

12253 Comments


I'd spread the word around here too.

foxxxythnksustnk
February 19th 2013

2132 Comments


silent ur drunki

RosaParks
February 19th 2013

14836 Comments


the line between having an opinion and being a fanboy is very slight these days

goop
February 19th 2013

131 Comments


I beg of you - tell me how he sounds like a douchey fanboy.

Thor
February 19th 2013

10183 Comments


"DILLINGER ESCAPE PLAN HAVE NEW ALBUM CALLED 'ONE OF US IS THE KILLER.' UHH HULK GONNA TAKE QUICK GUESS AND SAY IT GUY WHO ALL STEROIDED UP."
-- JADEDPUNKHULK

LilLioness
February 19th 2013

2496 Comments


If I remember correctly, Dmitri did the artwork for Option Paralysis and has even done backing vocals on numerous recent tracks. It seems that he and the current band members have nothing against one another.

GManEscPlan
February 19th 2013

8 Comments


The artwork and the title are just not doing it for me and being a hardcore fan of DEP I was expecting much more from this band. Oh well at least we ll still have the music if any good though.

Regulator
February 19th 2013

602 Comments


I remember when album covers and titles rendered the music totally irrelevant...oh wait. that never happened.

artwork looks cool. album title is good. you people need to take the DEP off the shelf a bit and realize they can't always be toppin themselves. you should all just be happy they bounced back after Ire Works

smallz362
February 19th 2013

85 Comments


Can't fucking wait! Hopefully they won't try and be more than they were destined for.

captaincrunch11
February 19th 2013

1198 Comments


YOU CALL HIM PRETTY BOY AND BLESSED CHILLLLD

fish.
Contributing Reviewer
February 19th 2013

21767 Comments


oh the ironing

lmao

Amebix
February 19th 2013

240 Comments


owyeah, will be sweeeeeeeet!

chesse13
February 19th 2013

2326 Comments


i can't wait. i have a feeling it's going to be better than OP, i love both the artwork and title

MrGlass
February 19th 2013

326 Comments


I'm excited that they're partnering with Sumerian Records for this. They're more creative than the majority of the label's bands, for sure, but Sumerian bands usually get that thick, heavy production that I've always felt Dillinger lacked. Gonna be sick.

demigod!
February 19th 2013

44131 Comments


dillinger with heavy guitars ala calculating infinity would make my day

Sunn177
February 19th 2013

285 Comments


sweet!pretty excited for this!

Digging: Soilent Green - Sewn Mouth Secrets

SlMBOLlC
February 19th 2013

4944 Comments


did they get Aiden to do their artwork or what?

BugZoid
February 20th 2013

331 Comments


Are they remaining a four piece? That is what I am wondering.

Gwyn.
February 20th 2013

14990 Comments


^Nope.

Someone already replaced Jeff, someone who already played with them before, think his name was James Love.

Gwyn.
February 20th 2013

14990 Comments


or all 4

srsly i don't care about preference but to suggest for even a second that Dimitri has more talent than Greg is just laughable

zakalwe
February 20th 2013

7322 Comments


Saw these live awhile ago and they blew me away but I have to admit I have none of their stuff, any recommendations on where to start?

Digging: J Mascis - Tied to a Star

DrMaximus
February 20th 2013

9077 Comments


Calculating Infinity is their best. So I would start there.

Gwyn.
February 20th 2013

14990 Comments


Check out the songs Milk Lizard and Setting Fire on Sleeping
if you like the agressiveness check out Panasonic Youth, Fix Your Face and 43% Burnt

If you like all of that, start out with Miss Machine

fromtheinside
February 20th 2013

17937 Comments


andcas are you being ridiculous again?

Gwyn.
February 20th 2013

14990 Comments


"Calculating Infinity is their best. So I would start there."

Best =/= most accessible

Calc. Infinity is a pretty bad place to start, especially when you consider all the experimentation they did after that

DrMaximus
February 20th 2013

9077 Comments


hmm, well I started on Calculating Infinity and I had no problem, but I see your point

demigod!
February 20th 2013

44131 Comments


i started with calc and i turned out fine. but it all depends on what you're into

fromtheinside
February 20th 2013

17937 Comments


option:P! would be easiest

Gwyn.
February 20th 2013

14990 Comments


CI is really heavy and challenging so it's not an easy listen, not to mention there is so little experimentation compared to what they did after that you won't even scratch the surface of what Dillinger sounds like

DrMaximus
February 20th 2013

9077 Comments


Each record has a different feel, so give them all a chance.

zakalwe
February 20th 2013

7322 Comments


Appreciated, Milk Lizard is fucking quality!

demigod!
February 20th 2013

44131 Comments


greg wouldnt have been suited for CI but let's not get into that.

zak just go jam MM then work your way onto the better DEP records. ;D


DrMaximus
February 20th 2013

9077 Comments


Calculating Infinity > Miss Machine ≥ Ire Works > Option Paralysis

Gwyn.
February 20th 2013

14990 Comments


MM is da best

and Greg fits pretty well in the live shows

DrMaximus
February 20th 2013

9077 Comments


Interesting how almost everyone has a different ranking for DEP records

Penlord
February 20th 2013

183 Comments


^
No.

Digging: Lil Wayne - Carter V Season

demigod!
February 20th 2013

44131 Comments


hard no. because you know they rerecorded it they would add a nice production sheen and all this bullshit that goes against the original albums raw brutality

DrMaximus
February 20th 2013

9077 Comments


Yeah, omg andcas like wtf

demigod!
February 20th 2013

44131 Comments


o bby i like it rawwwww

Gwyn.
February 20th 2013

14990 Comments


All the producers from CI minus Chris Pennie are still producing DEPs records and i'm pretty sure they
wouldn't do that for the fuck of it if they did

There's no need to re record anything though...
But it could turn out to be their own Keasbey Nights

demigod!
February 20th 2013

44131 Comments


"But it could turn out to be their own Keasbey Nights"

see thats what im afraid of. but ya it'll never ever happen

Gwyn.
February 20th 2013

14990 Comments


you didn't like Streetlight's Keasbey Nights?

demigod!
February 20th 2013

44131 Comments


not at all

fromtheinside
February 20th 2013

17937 Comments


what a crazy scenario!
andcas you kidder

DatsNotDaMetulz
March 11th 2013

1745 Comments


OK I just heard a brand new track from this upcoming album on BBC Radio One (although Ben Weinman promised exclusivity to some Americans according to his interview) and if it's anything to go by this thing's right up there for AOTY.

fish.
Contributing Reviewer
March 11th 2013

21767 Comments


DANIEL P CARTER

oltnabrick
March 11th 2013

30540 Comments


lol new song is good

DatsNotDaMetulz
March 11th 2013

1745 Comments


He da man. New Defiled and While She Sleeps tracks were pretty good too imo.

fish.
Contributing Reviewer
March 11th 2013

21767 Comments


I haven't listened to his show regularly in ages



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED
KISS music banned from Triple M r..
Nickelback return with new song
Opeth stream Pale Communion
Green Day Singer Kicked Off Plane
New Nicki Minaj video
Taylor Swift releases new single
Breaking Benjamin announce new li..
Gerard Way releases new music vid..
As Blood Runs Black surprise
Aphex Twin announces new album

OTHER RECENT NEWS
New Scar Symmetry single
The Helix Nebula release new track
Scott Walker/Sunn O))) teaser
FKA Twigs posts new videos for un..
Blood of Kingu stream new LP
Pianos Become the Teeth tease new..
Gob Stream Apt. 13
Run the Jewels 2 in October
New Gideon song
Sanctuary stream new song
Dying Out Flame stream debut album
The Wonder Years cancel Australia..
Maya Beiser streams new album
Casey Jack streams debut album
Ariana Grande & Weeknd collab

» see all news

RELATED REVIEWS
The Dillinger Escape Plan
One of Us Is the Killer
The Dillinger Escape Plan
Option Paralysis
The Dillinger Escape Plan
Under the Running Board (Reissue)
The Dillinger Escape Plan
Ire Works
The Dillinger Escape Plan
Plagiarism
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy