Manchester Orchestra lose bassist

2013-02-11 by Kris. | 36 Comments
Manchester Orchestra have announced that they've amicably parted ways with longtime
bassist Jonathan Corley. Corley had been bassist for the band since their inception, 9
years ago.

From Manchester Orchestra's Facebook:


Quote:
Another time for change has come in the life of Manchester Orchestra. Our dear
friend and bassist Jonathan Corley has made the decision to part ways with the band and
pursue another career outside of playing music. This was a very obviously a very difficult
decision but J is our eternal brother and we wish him the absolute best. There is no doubt
that he will find success in any area he pursues. He will remain a part of the Manchester
Orchestra family forever and there is no way we can thank him enough for the time he has
spent with us over the last 9 years.

Please see below for a message from J.

MO

"After much thought and consideration, I've made the decision to end my career with
Manchester Orchestra. The past nine years have been an incredible journey and this was
absolutely one of the most difficult decisions I've made. I am very proud of what we
accomplished together and cannot wait to see where the band goes from here. I'm grateful
for the opportunities I've had to work and tour with a wide range of talented and
supportive people and I will carry these experiences with me for the rest of my life. I
would sincerely like to thank all of the fans, friends, family, and bands that have
offered overwhelming support throughout the years. I am very excited to begin the next
chapter of life. Thank you for the wonderful years and experiences."

Source:
http://www.facebook.com/ManchesterOrchestra/posts/10152580843325441

Tagged: Manchester Orchestra

Comments:Add a Comment 
Trebor.
Contributing Reviewer
February 10th 2013
53290 Comments


Conception lol
I think you mean inception


demigod!
February 10th 2013
47959 Comments


was gonna say

Digging: Giles Corey - Giles Corey

toxin.
February 10th 2013
12895 Comments


lol conception
and damn this sucks even though I have never once paid attention to the bass in a Manchester Orchestra song

VermicideReloadead
February 10th 2013
1432 Comments


Shit

Eclecticist
February 10th 2013
3863 Comments


That was sad to read but there seems to be a lot of confidence in his decision by both the band and
him so this is actually good news

tommygun
February 10th 2013
26250 Comments


rip

Kris.
February 10th 2013
13037 Comments


LOL WOOPS my bad

Kris.
February 10th 2013
13037 Comments


watching videos of these guys in studio together makes it seem like they're the best friends ever or something so this kinda sucks really hard but gotta do what you gotta do

North0House2
February 10th 2013
5942 Comments


What happened to the avatars??

VermicideReloadead
February 10th 2013
1432 Comments


Yeah, I want my Hoyt Volker avatar right now.

Scoot
February 10th 2013
18413 Comments


HOPE THEY FIND HIM











































LOL

Digging: Bones - PaidProgramming2

Aids
February 11th 2013
24256 Comments


I'm sure they'll shake shake shake it off

SlMBOLlC
February 11th 2013
5551 Comments


Hmmm where did they last have him?

ArmyOfRage
February 11th 2013
232 Comments


lol conception
and damn this sucks even though I have never once paid attention to the bass in a Manchester Orchestra song


Not even in Virgin? D:

HSThomas
February 11th 2013
668 Comments


And not a single fuck was given... except by AIDS.

toxin.
February 11th 2013
12895 Comments


"Not even in Virgin? D: "
Well I mean yeah it's there, but it wasn't the main draw, like enough for me to say "omg dat bass" or
anything. even if it was prominent like in the intro of Virgin, it wasn't like "damn listen to the
bass go"

anarchistfish
February 11th 2013
24853 Comments


Virgin is awesome cos of the bass

henryChinaski
February 11th 2013
3435 Comments


bummer.

Digging: Bear's Den - Red Earth & Pouring Rain

OmairSh
February 11th 2013
13392 Comments


"Manchester Orchestra lose bassist"

Well it's not like he's a pair of fuckin car keys is it?

Digging: Fates Warning - Theories of Flight

paxman
February 11th 2013
4084 Comments


Saw this on Facebook yesterday. Glad it's amicable

Crawl
February 11th 2013
1957 Comments


Damn, sucks

wabbit
February 11th 2013
7057 Comments


shit band

CrownOfMagnets
February 11th 2013
2334 Comments


Damn, looks like Andy Hull is now the only original member... The band started as a 3 piece and the first drummer left like a year or two ago. The other guitarist and keyboardist joined the band a little later so that would make Andy Hull the only one who's been in the band the whole time.

BlackFugazi
February 11th 2013
20 Comments


Pretentious band sucks.

Digging: Joey Purp - iiiDrops

CrownOfMagnets
February 11th 2013
2334 Comments


They make indie rock songs... far from pretentious.

Phideaux
February 11th 2013
1659 Comments


Shame. Hopefully they find a good replacement.

loveisamixtape
February 11th 2013
7079 Comments


lol pretentious

this sucks. i wonder how much he contributed to the songwriting

anarchistfish
February 11th 2013
24853 Comments


They'll never have that signature bass sound ever again

Hospital
February 11th 2013
2091 Comments


bye

MyMentality
February 11th 2013
86 Comments


Started to forget about these guys, pretty sad news. I'll have to give their albums a spin again soon, I want Andy Hulls babies!

paxman
February 11th 2013
4084 Comments


Theyre working on a new album. Andy Hull described the songs as fresh and angry or something to the effect. He did use the word angry though and my favorite song of theirs is Shake It Out, so I'm pumped for sure

Aids
February 11th 2013
24256 Comments


honestly as long as they don't "lose" Andy Hull I really don't care

and he's a big boy, they'll be able to keep one eye on him I'm sure

BallsToTheWall
February 11th 2013
46164 Comments


Manchester Orchestra lose bassist

He's probably just outside going through the garbage. That's what my dog did when I forgot to close the door.

Digging: The Kovenant - Nexus Polaris

sinisterplague
February 11th 2013
162 Comments


I'm seeing them Saturday though, is anyone filling in in the meantime??


dbizzles
February 11th 2013
3150 Comments


I'm seeing them Saturday though, is anyone filling in in the meantime??

Nope. No bass at all.

Digging: Sulphur - Omens of Doom

paxman
February 12th 2013
4084 Comments


The guitarist is gonna go "bla bla buh dum bla brr brr" into the mic in a deep voice. Should suffice



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Michael Gira Accused of Rape
R.I.P. Lemmy
R.I.P. David Bowie
Scott Weiland dead at 48
The Story So Far's vocalist dropk..
Rush drummer retires
Killswitch Engage debut new single
Brand new Brand New Single
Deftones stream new single
Riverside guitarist dies



OTHER RECENT NEWS

Oathbreaker new album and song
Helms Alee premiere new song
clipping. announce new album
New Glass Animals Track
Coroner Enter Studio
Alcest unveil Kodama
First Joy Opposites (ex-FACT)
New Father John Misty single
40 Watt Sun Album Announced
Russian Circles stream 3rd single
Bones releases PaidProgramming2
New Shadows (ex-FACT) Song
Disillusion Tease New Single
New A Day To Remember Song
New Alter Bridge Single

» see all news

RELATED REVIEWS
Manchester Orchestra
Hope
Manchester Orchestra
Cope
Manchester Orchestra
Every Stone
Manchester Orchestra
Simple Math
Manchester Orchestra
Live at Park Ave.
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2016 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy