Bosnian Rainbows release song

2013-01-24 by Kris. | 36 Comments
Bosnian Rainbows, the new group formed by former The Mars Volta band members Omar Rodriguez-Lopez and Deantoni Parks, have released a song off of their currently-unnamed upcoming debut album, entitled Torn Maps. The album will be released sometime later this year.

The song can be heard here:

http://www.nme.com/news/nme/68314

Tagged: Bosnian Rainbows

Comments:Add a Comment 
Skoj
January 24th 2013
1599 Comments


Didn't enjoy that. Sounds dated.

Kris.
January 24th 2013
13950 Comments


yep. the mars volta died so that this could exist




fuck you omar

Gwyn.
January 24th 2013
16930 Comments


Nope. Fuck this.

Kris.
January 24th 2013
13950 Comments


i hope whatever ced has planned is better than this shit

tommygun
January 24th 2013
26426 Comments


omar has lost it damn

flancexander
January 24th 2013
32 Comments


blegh.

TMobotron
January 24th 2013
7228 Comments


So this was pretty much blatantly released to counter Cedric's words, no? I gotta say, I hate to see the two clashing like this, but I'm surprised that I'm so strongly taking Cedric's side in the split.

The track is lame as shit, and whoever is singing sounds like Geddy Lee put through an '80s cheese pop filter.

insomniac15
Staff Reviewer
January 24th 2013
4157 Comments


wow this is really bad. so bummed these guys quit making music together, Noctourniquet was really great.

GringoSuave89
January 24th 2013
1114 Comments


this is so terrible...

ThomasTheCure
January 24th 2013
330 Comments


sounds decent to me. maybe that's cause i didn't give much of a shit about the mars volta, though, eh?

FadedSun
January 24th 2013
1636 Comments


I'm going to this concert just to see Marriages, but I may just leave after Marriages.

marksellsuswallets
January 24th 2013
4848 Comments


This is seriously just a Rush b-side from their terrible synth-pop era.

ReturnOfTheDnor
January 24th 2013
904 Comments


Even if this was amazing, I'd still hate it.

Gwyn.
January 24th 2013
16930 Comments


^...


Uranium
January 24th 2013
7543 Comments


the fuck is up with the vocals trying to be rush

Kris.
January 24th 2013
13950 Comments


omar killed one of my favorite bands to release an awful rush b-side uggghhhhh still can't get over this whole situation

acorncheese
January 24th 2013
7135 Comments


sounds like a gay version of yourcodenameismilo


hagemanjordan12
January 24th 2013
21 Comments


Wow....

Well, I'm going to go listen to Relationship of Command now

kitsch
January 24th 2013
5110 Comments


>omar killed one of my favorite bands to release an awful rush b-side uggghhhhh still can't get over this whole situation

wahh wahh wahhh

they sucked anyways

Gwyn.
January 24th 2013
16930 Comments


Just like This Heat

MaskAtTheMasquerade
January 24th 2013
2888 Comments


nice 1 omar, you really one-upped yourself with this tune!!!!!

tragic.details
January 24th 2013
683 Comments


Omar has done better/worse.

XingKing
January 24th 2013
12051 Comments


What in the world am I listening to?

taxidermist
January 24th 2013
7230 Comments


Haha this sucks. Fuck you Omar :p

XingKing
January 24th 2013
12051 Comments


I'm glad that so many people are commenting on the soundcloud bashing this

elephantREVOLUTION
January 24th 2013
2939 Comments


i liked it


CaptWaffles
January 24th 2013
197 Comments


Go see them live, really

YoYoMancuso
January 24th 2013
12582 Comments


what's gonna happen to ATDI, didn't they play a few shows last year?

Digging: The Menzingers - After The Party

dawija1017
January 24th 2013
675 Comments


This fucking sucks lol...Can't wait to rate it a 1-2 when the album comes out

Gwyn.
January 24th 2013
16930 Comments


"what's gonna happen to ATDI, didn't they play a few shows last year?"

And that was it.

Omar doesn't want to have anything to do with ATD-I anymore.

Chortles
January 24th 2013
19894 Comments


damn omar's ego is almost as big as his retarded hair

Digging: Vladislav Delay - Entain

Uranium
January 25th 2013
7543 Comments


Omar should've just put everything he had into TMV since that is where he shined

North0House2
January 25th 2013
5943 Comments


" Can we hold hands? I promise they are clean."

Wtf.


I never really got into the Mars Volta. But, this honestly just really sucks. The vox are horrible. They'd be okay if they didn't sound really forced. But man...

Uranium
January 25th 2013
7543 Comments


I always hated the vox too. One day they stopped bothering me tho.

Prodigal
January 27th 2013
55 Comments


I don't mind it! Sucks Volta is done though

eonbluekarma
February 22nd 2013
37 Comments


I have to say, I saw them live and it was goosebump inducing. They're funky and a dark queen leads them. Can't wait for full release.



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Michael Gira Accused of Rape
R.I.P. David Bowie
R.I.P. Lemmy
The Story So Far's vocalist dropk..
Scott Weiland dead at 48
Brand new Brand New Single
Killswitch Engage debut new single
Rush drummer retires
Deftones stream new single
Riverside guitarist dies



OTHER RECENT NEWS

New While She Sleeps single
Celldweller's "Electric Eye"
New Chainsmokers ft. Coldplay
New Shade Empire song
Yowie premiere new single; 3rd al..
At the Drive-In to release new re..
Limited Cult of Luna bundle annou..
Modern Baseball announce hiatus
New Architects Video
Young Bleed Releases New Album
Another new Senses Fail Track
Elder announce new album
Echo Tail explore The Ancestry
New Kingdom of Giants Song
Hopsin releases new song

» see all news

RELATED REVIEWS
Bosnian Rainbows
Bosnian Rainbows
Bosnian Rainbows
Live @ Clouds Hill
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2016 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy