New Deltron 3030 Track
2013-01-16 by elephantREVOLUTION | 50 Comments

A new Deltron 3030 single titled 'Pay The Price has been posted to group's official Facebook page, but the stream is only available for 24 hours. This is the first single off of Deltron Event II, the long awaited follow up to their debut LP from 2000.

https://www.facebook.com/OfficialDELTRON/posts/325546387560738

Twitter

Band Page: Deltron 3030

Comments:Add a Comment 
Iluvatar
Staff Reviewer
January 16th 2013

16081 Comments


the drums sound too small and del drops some weird wack rhymes. that said- still pretty awesome, gonna be great

SabertoothMonocle
January 16th 2013

493 Comments


hory shet

FromDaHood
Contributing Reviewer
January 16th 2013

9033 Comments


Not working on my computer fuuuuuuuuuu

WeepingBanana
January 16th 2013

10037 Comments


sweet

Trebor.
Contributing Reviewer
January 16th 2013

49758 Comments


Is this what I think it is are am I goin crazy

Digging: Empire! Empire! (I Was a Lonely Estate) - You Will Eventually Be Forgotten

Gwyn.
January 16th 2013

14858 Comments


Bless the fucking heavens yyyyyeeeeeeesssssssss

Digging: Buzzov-en - Sore

kingsoby1
Emeritus
January 16th 2013

4938 Comments


Hope it doesn't suck. 10 years is a Long time and neither artist has done a lot since.

oltnabrick
January 16th 2013

30053 Comments


not new madvillain? not interested. XD

Digging: Stellar OM Source - Ocean Woman

fish.
Contributing Reviewer
January 16th 2013

21566 Comments


i'm on my phone fuck

Is it good

Digging: Septicflesh - Communion

TMobotron
Contributing Reviewer
January 16th 2013

7019 Comments


This track was good but that's all. Pretty weak considering what they're capable of. Might work better in the context of the album but considering it's the teaser release... yeah it's pretty disappointing IMO.

GnarlyShillelagh
Staff Reviewer
January 16th 2013

5968 Comments


yeah it's pretty a'ight. if the rest of the album was like this it would probably be like a 3.5 if that gives you any indication.

fish.
Contributing Reviewer
January 16th 2013

21566 Comments


I never really expected them to match the debut, ten years on
Remain hopeful

I predict it'll settle on a 3.6 average rating

foxblood
January 16th 2013

6797 Comments


YESS

CasinoColumbus
January 16th 2013

340 Comments


Not gonna be as good as self-titled, but I actually think this is quite good. Agree with "the drums sound too small" though.

BallsToTheWall
January 16th 2013

44164 Comments


Sadly, it's a pretty a boring song.

foxblood
January 16th 2013

6797 Comments


it's weird, it sounds so much like old deltron in pretty much every way but it seriously lacks energy. still really stoked and avoiding making expectations based on one song

BeInis
January 16th 2013

18 Comments


That's news I welcome.

kingsoby1
Emeritus
January 16th 2013

4938 Comments


it's cool, but the beat is wayyyyyyyyyyyyyy soft

kingsoby1
Emeritus
January 16th 2013

4938 Comments


i mean this needs like 1000 times more bass

BallsToTheWall
January 16th 2013

44164 Comments


Definitely lacks in the zazz department.

cvlts
January 16th 2013

8954 Comments


hopefully this is preproduction. needs some ooomph. del ruelz tho

Sirob
January 16th 2013

2653 Comments


YEEEEEESSSS

Iluvatar
Staff Reviewer
January 16th 2013

16081 Comments


its obv an intro track, not expecting it to bring that much oomph

Havey
January 16th 2013

9615 Comments


good stuff but
the drums sound too small [2]

Digging: Cecil Taylor - Dark to Themselves

elephantREVOLUTION
January 16th 2013

2730 Comments


pretty solid. i wonder when we're gonna see a release date

fish.
Contributing Reviewer
January 16th 2013

21566 Comments


I get the feeling this will feel much better in the context of the album. Production is a bit soft but
it might just be a slow burner

I remain hopeful

but the stream is only available for 24 hours

it's almost as if they don't know youtube exists

gryndstone
January 16th 2013

256 Comments


its about fucking time

and it's a pretty good song for a teaser anyways, the album should be solid no matter what if Dans producing the whole thing

GnarlyShillelagh
Staff Reviewer
January 16th 2013

5968 Comments


http://www.youtube.com/watch?v=MCPim0oZpw8

youtube link for when the facebook stream goes down

WeepingBanana
January 16th 2013

10037 Comments


Slightly disappointed with dels flow too. He just seems kinda bored and low energy. Still though I'm excited as fuck

FromDaHood
Contributing Reviewer
January 16th 2013

9033 Comments


I like it. I think it sounds like Positive Contact.

Cerbyrus
January 16th 2013

568 Comments


album will be gud

fish.
Contributing Reviewer
January 16th 2013

21566 Comments


I like it. I think it sounds like Positive Contact.

A bit. Shame that that song was one of my least favourites off the album

But I like this song; if it's one of the more average songs then the album should be really great. Is this just a teaser song or is it the actual first single?

Havey
January 16th 2013

9615 Comments


"A new Deltron 3030 single"

fish.
Contributing Reviewer
January 16th 2013

21566 Comments


Because I'm sure to go off the phrase of some sputnik user who happened to post the news article

Havey
January 16th 2013

9615 Comments


if you don't trust sputnik users then why did you ask your question here

it's not like you'd get a response from someone who isn't a sputnik user

fish.
Contributing Reviewer
January 16th 2013

21566 Comments


my question is specifically about this so it'll get a specific answer. just cos he used the word "single" in the article doesn't mean he consciously used it to mean that

Relinquished
January 16th 2013

24392 Comments


I don't expect much since it has been 10 years. del's recent shit is meh.

Havey
January 16th 2013

9615 Comments


hmm I get what you're sayin

allow me to provide you with another quote (this time from the supergroup themselves!):
"The first OFFICIAL single off of the new EVENT II album. Pay the Price. 24 Hours ONLY."

GnarlyShillelagh
Staff Reviewer
January 16th 2013

5968 Comments


Relinquished, Del has been meh forever. 3030 is like the only thing he's ever done that's worth a shit, except maybe I Wish My Brother

Relinquished
January 16th 2013

24392 Comments


agreed. 2008 I consider recent.

krig9412
January 16th 2013

792 Comments


Here's hoping the album builds on this, it wasn't bad but they're capable of better.

Gwyn.
January 16th 2013

14858 Comments


Del's first 4 albums were pretty good.

kingsoby1
Emeritus
January 16th 2013

4938 Comments


Relinquished, Del has been meh forever. 3030 is like the only thing he's ever done that's worth a shit, except maybe I Wish My Brother

^ this. both sides of the brain was alright but i really dislike most of his discog

elephantREVOLUTION
January 16th 2013

2730 Comments


also gorillaz

foxblood
January 16th 2013

6797 Comments


Relinquished, Del has been meh forever. 3030 is like the only thing he's ever done that's worth a shit, except maybe I Wish My Brother


damn you are so wrong

kingsoby1
Emeritus
January 17th 2013

4938 Comments


both sides of the brain, and not much else

undertakerpt
January 17th 2013

1174 Comments


have you heard future development? some killer tracks on there

kingsoby1
Emeritus
January 17th 2013

4938 Comments


i'm not too impressed

dbizzles
January 19th 2013

274 Comments


iss goods

fish.
Contributing Reviewer
January 19th 2013

21566 Comments


I actually like the whole subtlety

I bet this is a grower



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED
Oli Sykes Reveals Drug Addiction
Weezer debut new single
New Kanye album this Fall?
Dave Mustaine Slams Bass Players
GO NINJA GO NINJA GO!
Rx Bandits Stream Gemini, Her Maj..
The Color Morale drop new song
I Killed the Prom Queen post new ..
The Weeknd posts new song, announ..
Primus drummer recovers from Surg..

OTHER RECENT NEWS
Eight Days From Sunday tease new ..
Theory of a Deadman album stream
Four Year Strong stream new EP
Solitary promise to thrash forever
Triverse Massacre stream new EP
New Hostage Calm Video/Track
New Beyond Creation Song
Rise Against release new video
Angus & Julia Stone new single
New Empire! Empire! Song
SBTRKT teases 2nd album
Flylo's 5th LP gets a release date
Within the Ruins Premiere Vid
Hellion post new song
Austin Mahone going on tour

» see all news

RELATED REVIEWS
Deltron 3030
Event II
Deltron 3030
City Rising From The Ashes
Deltron 3030
The Instrumentals
Deltron 3030
Deltron 3030
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2013 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy