New David Bowie Album

2013-01-08 by Dylan S. | 77 Comments
David Bowie, a musical legend who has been mainly out of the public eye since his last album and tour in 2003, has spontaneously come out of the woodwork again with a surprise new album to be released in March.

The well-kept secret of an album entitled, The Next Day, is mostly a mystery right now, but the track listing and iTunes preorder, which comes with a download of the first single entitled 'Where Are We Now?', can be found on the revamped David Bowie website as well as a seemingly low budget video for the new single.

http://www.davidbowie.com/the-next-day

Tagged: David Bowie

Comments:Add a Comment 
dylantheairplane
January 8th 2013
2181 Comments


This excites me to the point of no belief but if that is the real album cover......why

and yeah that music video was something else

Anthracks
January 8th 2013
5833 Comments


OH MY FUCKING GOD

Digging: Spoon - Hot Thoughts

Puzzles
January 8th 2013
3065 Comments


Good to see Bowie's still making music. It's an okay song but that's why we have Low and Lodger isn't it?

dylantheairplane
January 8th 2013
2181 Comments


just noticed the track "I'd Rather Be High"...Gonna be a good one I can feel it.

Single is pretty good too. Surprisingly mellow though.

Anthracks
January 8th 2013
5833 Comments


OMFG

demigod!
January 8th 2013
49078 Comments


this is neat. never got that into Bowie though

CaptWaffles
January 8th 2013
198 Comments


holy shhhhhhhhhhhhhhh

Cipieron
January 8th 2013
3508 Comments


well... glad to see he's still making music... but i'm fine with my greatest hits cd

tommygun
January 8th 2013
26448 Comments


omg what

great news bowie fuckin rules

tommygun
January 8th 2013
26448 Comments


@cipieron - if you only jam his greatest hits you'll miss a lot of very good music, the vast majority of his 70s output is stellar

CaptWaffles
January 8th 2013
198 Comments


yeah that cover kinda sucks. song is good though

Chrisjon89
January 8th 2013
3833 Comments


awesome!

nnnope
January 8th 2013
418 Comments


song isn't great but holy shit david bowie

Anthracks
January 8th 2013
5833 Comments


the new song is a lot like bring me the disco king from reality, which is awesome

Muisc4Life26
January 8th 2013
3437 Comments


That's awesome!!

Puzzles
January 8th 2013
3065 Comments


"f you only jam his greatest hits you'll miss a lot of very good music, the vast majority of his 70s output is stellar"

^This. Also, this guy is entering his sixth decade of making music, holy shit

GiaNXGX
January 8th 2013
4867 Comments


excellent news

elephantREVOLUTION
January 8th 2013
2941 Comments


fuck yes, hope it's good

tommygun
January 8th 2013
26448 Comments


underrated actor.


only recall seeing him in the prestige but yeah he was pretty great in that

dylantheairplane
January 8th 2013
2181 Comments


On first watch the video didnt phase me much, but it's kinda creeping me out now

InFiction
January 8th 2013
3830 Comments


Holy shit yes.

CrimsonLies
January 8th 2013
2559 Comments


Good news

newjunk2
January 8th 2013
232 Comments


HOLY FUCK!!! WHAT!!!! THIS IS HAPPENING??????

foxblood
January 8th 2013
6822 Comments


!!!!!!!!!!!

newjunk2
January 8th 2013
232 Comments


I hope this results in a tour. I would totally be willing to empty my bank account to get tickets.

dylantheairplane
January 8th 2013
2181 Comments


As hopeful as I am, I think if he tours it would be really small considering he had a heart attack on the reality tour

GringoSuave89
January 8th 2013
1115 Comments


Sweeeeeeet

blastOFFitsPARTYtime
January 8th 2013
1562 Comments


Golden year a-coming.

YankeeDudel
January 8th 2013
9342 Comments


bowie will save musik thank you bowie

Chortles
January 8th 2013
20020 Comments


Holy shit

Digging: Luomo - Vocalcity

YankeeDudel
January 8th 2013
9342 Comments


fripp is featured on track 4!!!!! WHATTTTT???!?!??!!

Chortles
January 8th 2013
20020 Comments


Scary monsters all over again

YankeeDudel
January 8th 2013
9342 Comments


man i need to rate more bowie ive only rated ziggy and all his 70s ish is gold.

Trebor.
Staff Reviewer
January 8th 2013
54840 Comments


"he should stay away from the cocaine."

He's been off that shit since '78 my word

Digging: bansheebeat - Techo Deluxe

TRMshadow
January 8th 2013
4983 Comments


I'm pretty sure Ire just creamed his pants.

Aids
January 8th 2013
24389 Comments


Ire wears shorts bro

baldymort
January 8th 2013
899 Comments


Probably the best news I have ever seen on this site. Hunky Dory is my shit. Single is sweet. Can't wait to hear the rest.

Ire
January 8th 2013
41948 Comments


FUCK YEAH OMG

KILL
January 8th 2013
79827 Comments


awesome

menawati
January 8th 2013
16580 Comments


legend

MiniatureHorse
January 8th 2013
908 Comments


Holy shizzzz. Stoked.

Kaleid
January 8th 2013
735 Comments


Wow, out of nowhere. Excellent. Really hope he tours it.

ViperAces
January 8th 2013
12561 Comments


guys its gonna suck

tommygun
January 8th 2013
26448 Comments


viper get out of here with that

TheFifthEye
January 8th 2013
122 Comments


I thought he died.

BigPleb
January 8th 2013
49359 Comments


Bit apprehensive about this, hope it rules

evilford
January 8th 2013
37416 Comments


david bowie m/

Digging: Toadliquor - Feel My Hate, the Power Is the Weight

SlMBOLlC
January 8th 2013
5551 Comments


This is wonderful news

SlMBOLlC
January 8th 2013
5551 Comments


Un-wrap and prepare your 5 jives. Cause bowie's back

ViperAces
January 8th 2013
12561 Comments


i mean i love david bowie but its gonna suck

TheNotrap
January 8th 2013
8513 Comments


Sweet.


DrGonzo1937
Contributing Reviewer
January 8th 2013
12448 Comments


The teaser I heard sounded promising. Looking forward to this.

DrGonzo1937
Contributing Reviewer
January 8th 2013
12448 Comments


underrated actor.



only recall seeing him in the prestige but yeah he was pretty great in that

Labirinth?!!! His sneaky cameo in Twin Peaks the film was good too.

afoolonahill
January 8th 2013
175 Comments


exciting

Mookid
January 8th 2013
1485 Comments


Cool, I don't know though, I'm not a huge fan of his new stuff so I don't know about this. I love his old work though

DamnVanne
January 8th 2013
2260 Comments


tell it on the mountain

the messiah has returned



newjunk2
January 8th 2013
232 Comments


The title "Dancing Out in Space" is totally giving me a Flight of the Conchords "Bowie's In Space" vibe.

Anthracks
January 8th 2013
5833 Comments


the flight of the conchords "bowie's in space" totally gives me an everything bowie's ever done vibe given it's a parody derp

omnipanzer
January 8th 2013
21813 Comments


HOLY FUCK!!! WHAT!!!! THIS IS HAPPENING??????

Sanders
January 8th 2013
2409 Comments


Full record's being played on Radio 1 as I type, it's pretty sweet

omnipanzer
January 8th 2013
21813 Comments


Excelent, I hope it's more toy/Heathen than Reality.

MaskAtTheMasquerade
January 8th 2013
2888 Comments


oh WORD

cpimentel986
January 8th 2013
82 Comments


Wow. Long Time no see!

omnipanzer
January 8th 2013
21813 Comments


"fripp is featured on track 4!!!!! WHATTTTT???!?!??!!"

Fripp has been doing session work for Bowie forever.

"i mean i love david bowie but its gonna suck"

Bowie hasn't put out a bad album since 93' imho.

omnipanzer
January 8th 2013
21813 Comments


Scratch that 99', I forgot about Hours but that's understandable.

paxman
January 8th 2013
4084 Comments


Gonna get this and dance like an idiot to it all night long when it comes out

Jash
January 8th 2013
4249 Comments


Love the album cover and concept behind it, haven't had a chance to listen to the single yet, but I'm hoping the album will be awesome. I do love me some David Bowie that's for sure

WhiteNoise
January 8th 2013
3536 Comments


I love that in this day and age of leaks...this still came out of nowhere!

Bowie is the man!!

newjunk2
January 8th 2013
232 Comments


"the flight of the conchords "bowie's in space" totally gives me an everything bowie's ever done vibe given it's a parody deep"

Holy shit, you are very smart and enlightened. Thanks you for informing me that it's a parody. You sure told me. There was absolutely no way I meant that the song title "Dancing Out In Space" off of this upcoming album made me think of the parody song "Bowie's In Space" by Flight of the Conchords you piece of shit. You should do all of my thinking for me.


Crim122
January 8th 2013
16 Comments


"The Man Who Fell to Earth", come on y'all.

foxblood
January 8th 2013
6822 Comments


so stoked

derho
January 8th 2013
307 Comments


the lyrics are so bowie

GringoSuave89
January 8th 2013
1115 Comments


not a bad song, but nothing spectacular. Video is.... different.

derho
January 8th 2013
307 Comments


I couldn't imagine him recording that song with his head not superimposed on a little fluffy doll.

SingForTheDead
January 10th 2013
95 Comments


Bowie's in space.

StrizzMatik
January 10th 2013
3565 Comments


Whatcha doin' out there, man?

Nitroadict
January 11th 2013
151 Comments


I'm surprised not more people liked Reality, actually. This was very good regardless, though, can't wait for the new album. It sounds like it might be heading in a more Hours / Heathen hybrid direction, this time around.

Gotta love neo-classical Bowie.



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

R.I.P. David Bowie
R.I.P. Lemmy
The Story So Far's vocalist dropk..
Brand new Brand New Single
Scott Weiland dead at 48
Killswitch Engage debut new single
Deftones stream new single
Rush drummer retires
The Fall of Troy bassist melts do..
Riverside guitarist dies



OTHER RECENT NEWS

Body Count don Black Hoodies
Incendiary premiere new track
All Time Low drop 2nd track
Braveyoung's Misery and Pride
Northlane drops surprise album
Gorillaz album details/4 new trac..
Kendrick Lamar teases new album
New Jute Gyte EP Streaming
Bowie monument scrapped
Trial (SWE) stream new material
A Lot Like Birds premiere new sin..
Sleepmakeswaves Stream Album
Warped Tour 2017 Lineup
Moose Blood remove drummer
Tigers Jaw announce album, US tour

» see all news

RELATED REVIEWS
David Bowie
No Plan
David Bowie
Legacy
David Bowie
Who Can I Be Now? (1974-1976)
David Bowie
Blackstar
David Bowie
Five Years: 1969-1973
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2016 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy