New Cryptopsy Song

2012-08-15 by Andrew W. Gold CONTRIBUTOR | 54 Comments
Canadian death metal band Cryptopsy released a new song entitled "Two-Pound Torch," the
first track on their upcoming self-titled album.

The album is set to be released on September 11th.

http://cryptopsyofficial.bandcamp.com/track/two-pound-torch

Tagged: Cryptopsy

Comments:Add a Comment 
Impervious
August 15th 2012
1186 Comments


I wonder if they picked that date to be released

MO
August 15th 2012
21188 Comments


ugh

pretty weak, some decent riffs fortunately enough but those vox are awful

trilogique21
August 15th 2012
715 Comments


the other song is better, but still not very good

NoMeansYes
August 15th 2012
1012 Comments


Never been into these guys, and the new tracks haven't changed that either

snerefedsav
August 15th 2012
928 Comments


lol impervious, that was exactly the first thing i thought.

Impervious
August 15th 2012
1186 Comments


What's crazy is that Slayer released their "God Hates Us All" album on September 11, 2001. When I found that out it was like oh holy shit haha. But yeah i wonder if these fuckers think its actually cool or just picked a "random" date.

Hyperion1001
Staff Reviewer
August 15th 2012
19975 Comments


it probably has absolutely nothing to do with it whatsoever

bloc
August 15th 2012
38662 Comments


Not that bad of a song. Music's pretty melodic, which is kinda weird to hear from this band.

Digging: The Chameleons - What Does Anything Mean? Basically

Mabbitt
August 15th 2012
1497 Comments


I...really don't know what I think of this....

DoABarrelRoll
August 15th 2012
342 Comments


Some really cool riffs, but the vocals sound like early Between the Buried and Me (which is bad)

bowlofsoup
August 15th 2012
1215 Comments


Average song, but the vocals do suck.

TAB
August 15th 2012
467 Comments


song sucks and their vocals always sucked

ZKG777
August 15th 2012
171 Comments


I kinda liked this a lot. Much better than The Unspoken King. Sounds like Once Was Not with modern production and Job for a Cowboy vocals. And not a chugah chugah breakdown in sight. Will listen to the full length. Too much hate guys.

mindleviticus
August 15th 2012
8879 Comments


I actually really liked this

Madbutcher3
August 15th 2012
1613 Comments


Vocals are crap, riffs are ..And Then You'll Beg quality. Not bad, if they fire the vocalist and get a good one they may be better.

auberginedreams
August 15th 2012
6083 Comments


song is decent.

PlanningMyDeath
August 15th 2012
233 Comments


September 11

FranticDisemboweler
August 15th 2012
9 Comments


The vocal work is grindcore. The guitar work is alright. The drums are annoying. I don't want this album to come until they get a vocalist rather than a pigs anus and the rest of the band cut the monotony

mindleviticus
August 15th 2012
8879 Comments


better than their last piece of shit

MyDearWormwood
August 15th 2012
225 Comments


Ok, vocals aren't great, but those riffs are bad ass.

mindleviticus
August 15th 2012
8879 Comments


reminds me of desecravity

ShadowRemains
August 15th 2012
24275 Comments


shit vocals

ruins it completely

Tyrael
August 15th 2012
21007 Comments


His vocals are improving but they're still pretty meh

snerefedsav
August 15th 2012
928 Comments


it wouldn't be that bad if it wasn't the same band that made none so vile, let's just be honest. album will probably be a 2
or 2.5 though. still better than the garbage from the last album.

DrMaximus
August 15th 2012
12015 Comments


Vocals are so bad

HenchmanOfSanta
August 15th 2012
1994 Comments


Do you people realize that September 11 is a Tuesday and a bunch of albums are being released that day?

Insurrection
Contributing Reviewer
August 15th 2012
24105 Comments


riffs are pretty cool but holy shit the vocals are terribad

cagedescending
August 15th 2012
4124 Comments


yup, those vocals fucking kill it. which is a shame because musically i dig it. could they seriously not find ANYONE better than this guy? i guess he IS slightly better than last time though, maybe in another five album's time he'll be pretty good

infernalruin
August 15th 2012
57 Comments


I miss lord worm....

Lunarfall
August 15th 2012
3179 Comments


actually its not bad, thanks to Levasseur for some good riffs

but god the vocalist is just annoying as fuck

apert
August 15th 2012
3234 Comments


some of the riffs are actually pretty cool but the vocals are weak as fuck

bowlofsoup
August 15th 2012
1215 Comments


I love how every comment, including mine, is some variation of that.

Brontosaurus
August 15th 2012
315 Comments


thanks santa. i hate it when people think that its on purpose that they chose a september 11th release date

deadliftsBRAHH
August 15th 2012
26 Comments


how can you bros say the album is shit already? YOU HAVENT EVEN TRIED IT IN THE GYM YET

thespaceforthis
August 15th 2012
518 Comments


The songs they released, this one and the other one, are really good. Vocals could be better but the songs are really good, thats all.

landonius
August 16th 2012
70 Comments


Riffs and drumming are fucking awesome, the vocals remind me of Strychnine-era Aborted, honestly. I really like it.

austin888
August 16th 2012
334 Comments


Music is good but the vocals are too gurgle-y.

Impervious
August 16th 2012
1186 Comments


The September 11th thing isnt that big of a deal. It was just interesting that it came up and it made me wonder if they chose it on purpose or if it just a date picked.

I'd only be a fan of this band if i was too pissed to care about how the vocals sound.

Alrightmax
August 16th 2012
112 Comments


badbadbadbad
They sound like a fucking mallcore band now

iamthenightmare
August 16th 2012
755 Comments


NEVER FORGET

DarkSideOfLucca
August 17th 2012
5884 Comments


Music is fucking awesome, definitely very 'Cryptopsy' which I would never say about The Unspoken King. Still, I'm jumping on the 'vocals suck' bandwagon.

Wizard
August 17th 2012
20057 Comments


Band still sucks.

bloozclooz
August 18th 2012
1770 Comments


Isn't lord worm a school teacher or something now

bloc
August 18th 2012
38662 Comments


That's MR. WORM to you, young man!

Insurrection
Contributing Reviewer
August 18th 2012
24105 Comments


last i heard he was english professor, dont remember the university tho

Hyperion1001
Staff Reviewer
August 18th 2012
19975 Comments


university of canada

astaroth
August 18th 2012
3 Comments


Can't believe I'm saying this but this song is... awesome... just... awesome! How do you go from Unspoken Queer to this!!!?

KILL
August 18th 2012
78783 Comments


its a mystery

Digging: Metallica - Hardwired... to Self-Destruct

Scoot
August 18th 2012
18555 Comments


unspoken queer man that's a new one

Digging: Anonymuz - Vice City

astaroth
August 18th 2012
3 Comments


Just heard the other one too.. stunned... WTF happened? I mean, I said so much shit about this band after TUQ, now I got
nothing to say... but how?

FrozenVain
August 19th 2012
2906 Comments


I actually like this. I think the vocals are good but uninspired.

Digging: Hikrahe - Lily (The Wilt)

astaroth
August 23rd 2012
3 Comments


I thought the new nile album was going to be THE most brutal thing to come out this year but calling it as I hear it:
3 new cryptopsy tunes > nile at the gates of sethu
Yeah, I've gone there!

ZKG777
August 23rd 2012
171 Comments


I agree with Asteroth. Freaking beastly. It's probably the best thing they've released since whisper supremacy. And those vocals are modern deathcore standard but they don't by any means suck.

Insurrection
Contributing Reviewer
August 23rd 2012
24105 Comments


yea they do theyre like tommy rogers on self titled but somehow worse



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Michael Gira Accused of Rape
R.I.P. David Bowie
R.I.P. Lemmy
The Story So Far's vocalist dropk..
Scott Weiland dead at 48
Brand new Brand New Single
Killswitch Engage debut new single
Rush drummer retires
Deftones stream new single
Riverside guitarist dies



OTHER RECENT NEWS

Sleep Token release EP
Comeback song from Acceptance
Jam Krallice's Adult Swim Tune
Elbow Name New Album/Song
Enemies stream final album
2017 Grammy Nominees
New Wolfheart single and album
New Arcane Roots Single
Bladee & Thaiboy Digital drop new..
Second single by Need
Black Anvil post new song
Scum (FIN) streams lost album
Present Paradox teases new materi..
Sacred Bones NYP Bandcamp Sale
New As It Is song

» see all news

RELATED REVIEWS
Cryptopsy
The Book of Suffering – Tome 1
Cryptopsy
The Best of Us Bleed
Cryptopsy
Cryptopsy
Cryptopsy
The Unspoken King
Cryptopsy
Once Was Not
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2016 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy