New Minus the Bear single

2012-07-31 by Flyboy | 40 Comments
Seattle based band, Minus the Bear have officially released their first single for their upcoming album, Infinity Overhead.
The song, titled "Steel And Blood" came be streamed via their soundcloud page as well as their website. A link for the song can be found below.
Infinity Overhead will be available everywhere on August 28, through Dangerbird Records.
]

1. Steel and Blood
2. Lies and Eyes
3. Diamond Lightning
4. Toska
5. Listing
6. Heaven Is A Ghost Town
7. Empty Party Rooms
8. Zeros
9. Lonely Gun
10. Cold Company

Listen to "Steel And Blood" here.
http://soundcloud.com/minusthebear/steel-and-blood/s-HEtIS

Tagged: Minus the Bear

Comments:Add a Comment 
HighandDriving
July 31st 2012
3288 Comments


I'm back

johnnyblaze
July 31st 2012
2867 Comments


damnit, song is pretty meh.

wacknizzle
July 31st 2012
14476 Comments


This song is bad too, bummer.

Digging: LLNN - Loss

ProjectFreak
July 31st 2012
1815 Comments


uhh what
seriously i don't know what happened to this band since Menos El Oso, this is kind of bad

DoubtGin
July 31st 2012
6846 Comments


hmmm

HitlerIsTheBest
July 31st 2012
1575 Comments


shit, what a disappointment.

HighandDriving
July 31st 2012
3288 Comments


@ProjectFreak Too bad Planet of Ice is their best album.

The band is trying dif shit, you got like 2 albums and 2 eps of the two handed guitar shit. Let's see how this turns out.

someguest
July 31st 2012
27923 Comments


This song is terrible. The band has regressed so much since Planet Of Ice.

Time to reform Botch.

HighandDriving
July 31st 2012
3288 Comments


I talked to Dave on twitta and he said there's absolutely no chance what so eva.

twlichty
July 31st 2012
3632 Comments


ugh this song is so bad,

they are quickly going from one of my favorite artists to a very boring group

TenSecondsToThink
July 31st 2012
1542 Comments


Sounds like a radio song.

mvood
July 31st 2012
818 Comments


You guys should listen to Diamond Lightning it's way better. it's just a shame this is pretty dim in comparison

Bandido
July 31st 2012
816 Comments


This song is eh, but I like it better than "Lonely Gun". The band has no doubt gotten bland, though. From the guitars to the drums (Erin Tate used to be one of my favorite drummers), it's just not very interesting.

Also, Jake's voice sounds a little... off in this song

Aids
July 31st 2012
24389 Comments


ugh this is so bad

god dammit minus the bear...

PistolPete
July 31st 2012
4204 Comments


couldn't even make it through the whole song zzzzzzzzzzzzzz

BurnedBlack606
July 31st 2012
496 Comments


Yawn

AtavanHalen
July 31st 2012
17927 Comments


you lot are insane

this is fantastic

Gyromania
July 31st 2012
21539 Comments


really dull song.

jmh886
July 31st 2012
1657 Comments


song wasnt that bad guys. Cheese and rice. Nothing special. But stop overreacting.

jmh886
July 31st 2012
1657 Comments


I take it back. I liked it.

ZilbelPing
July 31st 2012
6259 Comments


Song was ok, but what the fuck happened? They go from writing fucking amazing shit to boring music. It's like they're trying to make everything catchy. Just use Absinthe Party as a guide and go from there if you want to make catchy music. They didn't have to dumb it down.

ohfoxxxycole
July 31st 2012
4352 Comments


song rules everyone who says otherwise is a fag

iamSeraph
July 31st 2012
903 Comments


first half meh, second half awesome - only truth there is.

HitlerIsTheBest
July 31st 2012
1575 Comments


diamond lighting was fucking great, i hope the two other shitty songs dont represent the rest of the album.

astrel
July 31st 2012
2615 Comments


Minus the Bear gone and went all new Dredg on me. What a shame.

ProjectFreak
July 31st 2012
1815 Comments


@HighandDriving I'll take energy and groove over failed attempts at sounding brooding and mature, thanks...I listened to Planet of Ice tons of times and just could not get it

mindleviticus
July 31st 2012
8923 Comments


Oh man... I did not like this

iambandersnatch
July 31st 2012
1671 Comments


can't care about this band anymore

sethdavid
August 1st 2012
44 Comments


@astrel
Yuuuuuuuup. :/

Makemebad35
August 1st 2012
836 Comments


damn yeah, just meh =

henryChinaski
August 1st 2012
3566 Comments


I think it's good

Digging: Leif Vollebekk - North Americana

Inveigh
August 1st 2012
26167 Comments


song was good, idk why everyone hates on every MtB song that doesn't have tapping in it, but that seems to be the case

jdennis31
August 1st 2012
6511 Comments


yea, dave knudsen isn't very good at it anyways

Maniac!
August 1st 2012
27663 Comments


Yeah, this was good

DoubtGin
August 1st 2012
6846 Comments


songs tight

fuckthatnoise
August 1st 2012
1479 Comments


havent listened yet but it seems like everybody who hates it was hoping for Planet of Ice Pt. 2.

And since that album wasn't as good as Menos or Omni (both of which they've been comparing this new record to), i have a feeling i'm gonna dig this.

Flyboy
August 1st 2012
395 Comments


This is a great song. Awesome vocal melodies.

SwayzeFaced
August 1st 2012
349 Comments


Not bad at all. These songs have a way of growing on me wither I like them or not at first.

fractured
August 1st 2012
384 Comments


The band is trying dif shit, you got like 2 albums and 2 eps of the two handed guitar shit. Let's see how this turns out.

This, song drags a bit in the middle, but it's a great riff and a solid song, excited to hear more of the album!

flowerybrains
August 2nd 2012
20 Comments


Funky :D



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Michael Gira Accused of Rape
R.I.P. David Bowie
R.I.P. Lemmy
The Story So Far's vocalist dropk..
Scott Weiland dead at 48
Brand new Brand New Single
Killswitch Engage debut new single
Rush drummer retires
Deftones stream new single
Riverside guitarist dies



OTHER RECENT NEWS

New While She Sleeps single
Celldweller's "Electric Eye"
New Chainsmokers ft. Coldplay
New Shade Empire song
Yowie premiere new single; 3rd al..
At the Drive-In to release new re..
Limited Cult of Luna bundle annou..
Modern Baseball announce hiatus
New Architects Video
Young Bleed Releases New Album
Another new Senses Fail Track
Elder announce new album
Echo Tail explore The Ancestry
New Kingdom of Giants Song
Hopsin releases new song

» see all news

RELATED REVIEWS
Minus the Bear
VOIDS
Minus the Bear
Lost Loves
Minus the Bear
Acoustics II
Minus the Bear
Infinity Overhead
Minus the Bear
Your Private Sky/South Side Life
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2016 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy