Ensiferum Stream New Song
2012-07-09 by Kyle Ward STAFF | 57 Comments
Finnish folk metal band Ensiferum are streaming the song "Burning Leaves" from their
upcoming album Unsung Heroes. The stream can be heard here:

http://www.youtube.com/watch?v=zNfhbolYEWI

Unsung Heroes is due to be released on August 27th via Spikefarm Records.
Tagged: Ensiferum

Comments:Add a Comment 
Crysis
Staff Reviewer
July 9th 2012
16478 Comments


omg yes ahjbsfgk;ag[osdnghfpmsh

Yazz_Flute
July 9th 2012
18875 Comments


m/

Digging: DIR EN GREY - Arche

Crysis
Staff Reviewer
July 9th 2012
16478 Comments


solo at the end was m/ as fuck

Tyrael
July 9th 2012
20971 Comments


I predict a 4

Hyperion1001
Staff Reviewer
July 9th 2012
19064 Comments


6/5

Digging: Objekt - Objekt #2

Crysis
Staff Reviewer
July 9th 2012
16478 Comments


song ruled album will rule

KILL
July 9th 2012
72280 Comments


solid but idk didnt rule for me :'(

Digging: Throwing Muses - Throwing Muses

Tyrael
July 9th 2012
20971 Comments


Man

If only they still had Jari Mäenpää then every Ensiferum album would be a 5

KILL
July 9th 2012
72280 Comments


eh iron wasnt amazing

DoubtGin
July 9th 2012
6754 Comments


3/5

AtomicWaste
Staff Reviewer
July 9th 2012
2043 Comments


Time will happen sooner or later.

Digging: Damascus - When Last We Met

Wolfhorde
July 9th 2012
13688 Comments


"eh iron wasnt amazing"
but still better than anything they've put out with the norther dude. jari's songwriting was way more 'fitting' for a viking/folk/pagan/whatever band.

Digging: Vi Som Alskade Varandra Sa Mycket - Den sorgligaste musiken i varlden

FictionalFlames
July 9th 2012
1517 Comments


album will be over a 4.

Crysis
Staff Reviewer
July 9th 2012
16478 Comments


Dude kill what didn't you like about it. The riffs were great, the solo was awesome, the clean singing was great.... the only thing really not so good was Petri's vox but hey I think most of us were expecting that.

KILL
July 9th 2012
72280 Comments


i dont know i guess it just sounds like every other ensiferum song ever but yea its still good shit just not omg level

KILL
July 9th 2012
72280 Comments


i hope u dig it ~Desolence~

KILL
July 9th 2012
72280 Comments


dude you know some damn retards haha

KILL
July 9th 2012
72280 Comments


hahaha well thats a step up at least

dude quinn fuckin deleted me omg i'm losin so many friends!!!!!!!

KILL
July 9th 2012
72280 Comments


well dude he is a faggot but didnt you say hes legit retarded like joseph

BirthRite
July 9th 2012
1318 Comments


sweet gotta hear now. doubt it's anything like old school ensiferum but whatever, again gotta hear now

sup kill

BrushedRed
July 9th 2012
1101 Comments


I must listen. I love Ensiferum

BirthRite
July 9th 2012
1318 Comments


ok just finished, it's solid but it sounds way to similar to their previous formulas which isn't a bad thing but it too underwelming but the ending solo was tasteful but overall rating is:

2.5-3/5

amirite

Hyperion1001
Staff Reviewer
July 9th 2012
19064 Comments


shut up

johnnydeking29
July 9th 2012
9559 Comments


This rules, kinda cool coz it's not very aggressive, vox is ok, nothing more, song name is perfect

Digging: Blueneck - King Nine

BirthRite
July 9th 2012
1318 Comments


"shut up"

why do you hate me Hyperion? Is it because I don't love Satan like you?

Hyperion1001
Staff Reviewer
July 9th 2012
19064 Comments


its because you are a cunt and gay

BirthRite
July 9th 2012
1318 Comments


"its because you are a cunt and gay"

that doesn't say much, can you mention anything in particular about me that you don't like other than the terms that you call everyone else that you don't like. Now's your chance to expand you thoughts. Take advantage.

"birthrite what are you doing here, youre not allowed to listen to this, youre a biblebanger"

Why would a person who has knowledge of the Bible in it's entirety not listen to something like this. That's like saying don't go to work because the callers on the other phone line are going to swear at you...

johnnydeking29
July 9th 2012
9559 Comments


Yeah, that was a retarded comment, HitlerisaDipshit

johnnydeking29
July 9th 2012
9559 Comments


You have just persuaded me that new users should take an IQ test as part of the sign up process, and be refused access if under an iq of 20

johnnydeking29
July 9th 2012
9559 Comments


No you're not, coz you are a dipshit, I am not a fag

BirthRite
July 9th 2012
1318 Comments


"because god doesnt like satan and being the pussy that you are you took gods side, except you wont go to heaven because youre listening to 666 music"

if this is 666 music then I guess Maria Carey is 666 too since she talks about relations out of wedlock.

And what's wrong with taking God's side? Satan doesn't care about you and yet you still claim him.

And my goal isn't to live or go to heaven. That's not God's purpose for the majority of humans anyways. The earth will be turned into a paradise and that's where the meek shall reside.

johnnydeking29
July 9th 2012
9559 Comments


lol

johnnydeking29
July 9th 2012
9559 Comments


You're a fool

johnnydeking29
July 9th 2012
9559 Comments


I am not trying to be clever, I am being astute. You are close-minded and ignorant and I cba to reply to you anymore since nothing I say will make any difference to you

BirthRite
July 9th 2012
1318 Comments


"the strong survive, the weak die. its the law of nature, which might as well be god because its the closest thing there ever will be to a god. I SHALL PISS ON YOUR BOOK OF FAIRY TALES AND THEN READ IT TO MY DAUGHTER FOR A BEDTIME STORY."

So then you are in essense implying that Satan is stronger than God. Were you told to believe that? or did you come to that conclusion on your own? I guess it's pointless to tell you who's stronger. Some only learn by experience.

And Johnny save your breath/words, anger and abusive words only makes the fire bigger.

Crysis
Staff Reviewer
July 9th 2012
16478 Comments


so guys ENSIFERUM RULES AMIRITE

johnnydeking29
July 9th 2012
9559 Comments


Yeah bro, you are defo right

BirthRite
July 9th 2012
1318 Comments


"god is stronger than satan in the original story, but since its a work of fiction i like to change it up a bit."

And which "original" story are you referring to? if you dare to answer.

johnnydeking29
July 9th 2012
9559 Comments


Oh btw Crysis, I checked out the t/t from the Garden of Shadows album you rec'd me, and holyfuckingshit those leads!! Am defo getting the whole thing, will check out your other recs later, thanks a million

johnnydeking29
July 9th 2012
9559 Comments


ah

Crysis
Staff Reviewer
July 9th 2012
16478 Comments


Oh btw Crysis, I checked out the t/t from the Garden of Shadows album you rec'd me, and holyfuckingshit those leads!! Am defo getting the whole thing, will check out your other recs later, thanks a million


Glad you liked it man, I can assure the entire album is just riff after riff after riff of awesome.

zaruyache
July 9th 2012
7414 Comments


New False/Barghest split streams, Baroness streams, and now THIS OMG WTFDSFKJSADKFLJSLAKJ.

Digging: Maybeshewill - Fair Youth

BrushedRed
July 9th 2012
1101 Comments


It's a good song, but it's no "Windrider." I felt this song was kinda repetitive

johnnydeking29
July 9th 2012
9559 Comments


Nah, it didn't repeat much
Windrider rules hard though, but nothing touches Treacherous Gods

BrushedRed
July 9th 2012
1101 Comments


^That's a good one, but "Windrider" will always be my favorite. The guitar just gets me everytime haha. But idk, this one seemed rather repetitive, like the same guitar riff the whole time.

johnnydeking29
July 9th 2012
9559 Comments


The break in Windrider is the coolest thing ever, and I guess your right in that sense, but it kinda evolves throughout the song and the solo rules

Apollo
July 10th 2012
10373 Comments


Never listened to this band before but this sounds fucking awesome

Where should I start with these guys?

oltnabrick
July 10th 2012
31564 Comments


It was Ensiferum. Nothing wrong with that.

BrushedRed
July 10th 2012
1101 Comments


"Never listened to this band before but this sounds fucking awesome

Where should I start with these guys?"

Self titled album. IT FUCKING OWNS!! One of the best metal albums around

Da11thMytrillSphere
July 10th 2012
546 Comments


Another great track by these guys

Whispered4tw
July 10th 2012
629 Comments


Didn't expect them to drop the whole bombastic thing they had going on their previous album. This sounds like something that could've been released right after Iron.

Song was alright.

oltnabrick
July 10th 2012
31564 Comments


The song sounds like it was an unreleased track from Iron.

CaptainDooRight
July 10th 2012
30334 Comments


Song was ok.



Wizard
July 10th 2012
19641 Comments


Dude kill what didn't you like about it.

Yeah Kill, even I enjoyed it quite a bit and I don't listen to stuff like this anymore. Actually looking forward to the whole album.

Digging: Ash Borer - Cold of Ages

Da11thMytrillSphere
July 10th 2012
546 Comments


The best part is the solo.

SepticReAnimate
July 13th 2012
188 Comments


On a scale of 1 to 10 I'm fucking psyched

Pebster49
July 15th 2012
2993 Comments


That was extremely good, looking forward to this album!



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Modest Mouse release the first si..
Korn vs Type 1 Diabetes
Marilyn Manson reveals Deep Six
Periphery drops another song
Kendrick Lamar performs new track
New Enter Shikari video
Enslaved detail upcoming album, a..
Chief Keef & Kanye West collabora..
Imagine Dragons release new single
Fair to Midland side project anno..


OTHER RECENT NEWS

Stonebride drop new album
Incubus reveal upcoming releases
SUMAC premiere new song
Morbid Angel working on new mater..
Prognathe stream new album
The new Colour Haze record is out
Methadone Skies unveil new LP
Astrokraut stream debut album
Sekte stream debut album
New Ensiferum album
Whalerider stream debut album
Apex Shrine stream debut LP
Alimony release new song
CHON sign to Sumerian Records
Decemberists reease new material

» see all news

RELATED REVIEWS
Ensiferum
One Man Army
Ensiferum
Unsung Heroes
Ensiferum
From Afar
Ensiferum
Victory Songs
Ensiferum
One More Magic Potion
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy