Crucial Dudes are Done
2012-06-27 by AdamK | 56 Comments

Pop Punk band Crucial Dudes announced today that along with cancelling a US tour they will also no longer be together as a band. The full statement can be read on the Crucial Dudes Facebook page.

http://www.facebook.com/crucialdudes
Tagged: Crucial Dudes

Comments:Add a Comment 
slutnik
June 27th 2012
59 Comments


niggawtf?!?!

Emim
June 27th 2012
26666 Comments


who

Emim
June 27th 2012
26666 Comments


why are they so crucial

Spec
June 27th 2012
27271 Comments


Well no reason to live now.

Digging: Midnight - No Mercy for Mayhem

lucasjcockcroft
June 27th 2012
3714 Comments


wow, this fucking sucks

Oneironaut
June 27th 2012
302 Comments


I loved '61 Penn!!! So bummed

Spare
June 27th 2012
5360 Comments


guess they

weren't so

crucial

after all

lancebramsay
June 27th 2012
1585 Comments


Done Dudes are Crucial

Spec
June 27th 2012
27271 Comments


How many bad jokes are gonna get posted here. Stop! Stop it!

Spare
June 27th 2012
5360 Comments


i actually probably woulda liked this band. they seem like some crucial dudes

MuhNamesTyler
June 27th 2012
4388 Comments


NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Spec
June 27th 2012
27271 Comments


That comment was pretty crucial.

Voivod
Staff Reviewer
June 27th 2012
6286 Comments


Awesome band name.

Digging: Madred - Supersonic Brainfuck Overdrive

Hyperion1001
Staff Reviewer
June 27th 2012
18870 Comments


probably shit

Digging: Bee Mask - When We Were Eating Unripe Pears

MisguidedYouth
June 27th 2012
155 Comments


they were just through being crucial.

Digging: Daniel Lanois - Flesh and Machine

Spec
June 27th 2012
27271 Comments


I fived it.

lancebramsay
June 27th 2012
1585 Comments


Pop punk is obviously crucial for andcas

Dunpeal
June 27th 2012
3761 Comments



i'll admit to being out of touch with current gen pop-punk. just seems like glory days of pop punk (90's, maybe early 2ks) are dunzo idk though i'm probably wrong

Spare
June 27th 2012
5360 Comments


this site is so oblivious to good pop punk when they run across it.
there was like 1 negative comment in the whole thread cool your pop punk defence jets i am probably even gonna listen to this band they seem good

Spec
June 27th 2012
27271 Comments


I WAS HAPPY WITH YOU AND THAT'S AAALLLLL

Dunpeal
June 27th 2012
3761 Comments



ok so rec me some good current pop punk then

Spec
June 27th 2012
27271 Comments


Living With Lions.

lucasjcockcroft
June 27th 2012
3714 Comments


In Her Owns Words
andddd andcas will hook you up with 14145132642145614 bands

Spec
June 27th 2012
27271 Comments


Daggermouth- Turf Wars

Dunpeal
June 27th 2012
3761 Comments



just heard crucial dudes cover of never gonna give you up lol honestly a good cover and pretty good pop punk voice

honestly though i come from the days of NUFAN, Lagwagon, NOFX, Millencolin, mxpx early Blink and so on and so forth

Spec
June 27th 2012
27271 Comments


Early blink. You're so legit.

Dunpeal
June 27th 2012
3761 Comments



not a matter of legitness fagmo lol early blink was pretty good pop punk back in the day. not sure what they made post enema was pop punk exactly

Spec
June 27th 2012
27271 Comments


BOYS NO GOOD HE'S A HOOD HE WON'T TREAT YOU LIKE I WOULD

Dunpeal
June 27th 2012
3761 Comments



yeah that's a pretty catchy tune andcas


here's one i've enjoyed through the years

http://www.youtube.com/watch?v=aNwqVt-6MaA


Recspecs
June 27th 2012
9831 Comments


A crucial news article indeed.

Lol sorry I had to.

I'll check out these guys.

Dunpeal
June 27th 2012
3761 Comments


btw did you happen to notice that top comment of the video you linked lol

Spec
June 27th 2012
27271 Comments


61 Penn fucking rawks man.

Dunpeal
June 27th 2012
3761 Comments




off topic, what's everyone's opinion of runner runner? i only recently caught on to their stuff cuz i read that they had members of rufio and over it

Recspecs
June 27th 2012
9831 Comments


Hey guys he is awfully close to 666 comments lets make sure an m/ user is here to swear him in.

Dunpeal
June 27th 2012
3761 Comments



i would say that about sums it up. I only gave the album one spin. it's not overly terrible, but lackluster just about sums it up. i was mostly curious only cuz over it had disbanded and I liked their sound and was hoping it carried over but it didn't


that danger cat song is good. all their songs carry that same vibe?


Dunpeal
June 27th 2012
3761 Comments




vocal style sounds very familiar, too bad they only have one song out there

Dunpeal
June 27th 2012
3761 Comments



oh alright yeah i had to dig a bit more. it wasn't linked from the first video. this shit makes me wanna hit the bars lol

DaisyHill
June 27th 2012
168 Comments


Fuuck this sucks. They were one of my favorite bands in the scene.

DaisyHill
June 27th 2012
168 Comments


So this means that my dream Wonder Years, Story So Far and Crucial Dudes tour wont ever happen then, this is a bad day.

cryMore
June 27th 2012
469 Comments


;~; they never made it to england

Spluger
June 27th 2012
1188 Comments


I've been bumming pretty hard over this.

KILL
June 27th 2012
72090 Comments


sweet

Digging: Steve Hackett - Out of the Tunnel's Mouth

londoncalling457
June 27th 2012
2610 Comments


damn, 61 penn is such a fun album

cvlts
June 27th 2012
8977 Comments


well that's pretty........

crucial

http://miniganb.files.wordpress.com/2012/06/csi_miami_yeah.jpg

cryMore
June 27th 2012
469 Comments


Still can't believe it, after such a great spilt with Shared Arms too ;_;

Spluger
June 27th 2012
1188 Comments


I think the new stuff for the split with HisDayHasCome is pretty awesome too. 5.9 - The Percent of the Beast is such a great song.

cryMore
June 27th 2012
469 Comments


i bet you suck

cryMore
June 27th 2012
469 Comments


thats p gay bro

Fieryfenderz
June 27th 2012
1477 Comments


http://www.youtube.com/watch?v=8s8s7MmCZwI&feature=related

This is really the only crucial thing to address here...

cryMore
June 27th 2012
469 Comments


brb gunna commit

botb
June 27th 2012
9760 Comments


coolest poppunk band name

Digging: Solstafir - Ótta

HelplessnessBlues
June 27th 2012
59 Comments


so many bad puns.....

HypedMerchant
June 27th 2012
333 Comments


they were just through being crucial. [2]

SteveP
June 27th 2012
41 Comments


Bummed that I never got to see them live. Solid band.

Digging: Antarctigo Vespucci - I'm So Tethered

AdamK
June 28th 2012
987 Comments


band is really good especially if you like your pop punk not so poppy

Sirob
June 28th 2012
2653 Comments


damn this sucks



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

BREAKING: Chad Kroeger Sucks Dick
Refused aren't fuckin dead
System of a Down to embark on Eur..
Chris and Shawn quit Megadeth
Brand New in studio
Katy Perry to headline Super B
The Black Dahlia Murder streams c..
Fall Out Boy set release date for..
Callejon debut first material fro..
Intervals split with vocalist


OTHER RECENT NEWS

Starbomb set to release second LP
Adimiron stream new album
Just Before Dawn stream new LP
New track from Enter Shikari
New Archgoat Song
Third Angels and Airwaves Song
While She Sleeps release track
Engel Debut New Single, Album
Madred stream debut album
CityCop stream new EP
Mekaal Hasan Band reveals live DVD
Primordial post new video
The Decemberists release new video
Owen streaming covers LP
11Paranoias stream new LP

» see all news

RELATED REVIEWS
Crucial Dudes
61 Penn
Crucial Dudes
Crucial Dudes EP
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy