Lil Phat Shot Dead at 19
2012-06-09 by idk | 120 Comments

19 year-old Atlanta rapper Lil Phat (otherwise known as Melvin Vernell III), known for working with Southern rappers like Webbie and Lil Boosie, was found shot 20 times near a hospital in his home state and was pronounced dead not soon after. The motives or suspects for the killing are yet to be revealed.

http://www.reuters.com/article/2012/06/08/tagblogsfindlawcom2012-celebrityjustice-idUS359686711220120608

Twitter

Band Page: Lil Phat

Comments:Add a Comment 
auberginedreams
June 9th 2012

6033 Comments


never heard of this guy but still, that's really sad for somebody so young to be killed in such a way.

MalleusMaleficarum
June 9th 2012

14294 Comments


imagine how much of an asshole you have to be

octopus3000
June 9th 2012

24 Comments


You don't have to be an asshole to get shot by a person. People kill for some stupid shit

eternium
June 9th 2012

16337 Comments


Who knows what the circumstances are. It's fucked up.

sixdegrees
June 9th 2012

16951 Comments


this is sad. RIP

Digging: Ted Nugent - Shutup&jam!

Kris.
June 9th 2012

12308 Comments


20 times? dude musta pissed someone off hard

rip

sspedding
June 9th 2012

4754 Comments


lol

sixdegrees
June 9th 2012

16951 Comments


I fail to see the humor.

someguest
June 9th 2012

20393 Comments


What else is new? These kids don't have respect for anyone, especially people of their own race. He'll just be another statistic on the books.

RIP.

JosephLong
June 9th 2012

301 Comments


andcas why are you so funny?

InFiction
June 9th 2012

3651 Comments


Goddamn, that's terrible. Especially at a young age. RIP.

gosk8n
June 9th 2012

1046 Comments


anybody know who this guy is?




Digging: Aril Brikha - Deeparture in Time

jayfatha
June 9th 2012

2883 Comments


Never heard of him but i'll be damned if that's not an awesome pseudonym. RIP

Scoot
June 10th 2012

17733 Comments


never heard of him but rip, far too young

newjunkaesthetic93
June 10th 2012

1871 Comments


Never heard of him. This is pretty much the equivalent of a random gang member being killed due to gang violence but still sad.

Emim
June 10th 2012

26618 Comments


eat your heart out 50 Cent.


i'm sure he's jealous because he's alive and rich

EyesWideShut
June 10th 2012

3134 Comments


damn not my homeboy lil phat.. i was in a dice game with my nigga like yesterday. but naw to be honest dude had that shit coming trying to fade the game.

MO
June 10th 2012

18522 Comments


No idea who this is but RIP... that is way too young

jimmykidd
June 10th 2012

528 Comments


20 times? what the hell? he was obviously involved in some bad shit.

drasticaction74
June 10th 2012

1729 Comments


20? that must have been some goooood shit

Digging: Rocket From The Crypt - Scream, Dracula, Scream!

Devastator
June 10th 2012

2485 Comments


20 times holy shit that's crazy. RIP

ABurton
June 10th 2012

137 Comments


very sad. but couldnt this just be some typical atlanta-ghetto behavior? Sounds like the wrong place at the wrong time to me.

RIP

auberginedreams
June 10th 2012

6033 Comments


it's sad, but i doubt he was completely innocent.

Eclecticist
June 10th 2012

3863 Comments


I just came back from a party and read this. Words alone cannot express how sad this is, R.I.P.

auberginedreams
June 10th 2012

6033 Comments


"we have enough lil rappers in the world."

pretty sure that doesn't warrant a kid getting shot 20 times though.

Emim
June 10th 2012

26618 Comments


@emim, well this guy would've outdone him had he survived.


he's still a mothafuckin'
P
I
M
P

RosaParks
June 10th 2012

14858 Comments


andcas being a douche *rolls eyes*

RosaParks
June 10th 2012

14858 Comments


you can stop now lol

Deviant.
Staff Reviewer
June 10th 2012

31097 Comments



@emim, well this guy would've outdone him had he survived.


Wow.... you just kinda say the first thing that comes to mind don't you?


Digging: Banks - Goddess

Deviant.
Staff Reviewer
June 10th 2012

31097 Comments


Well that explains the editing thing

"Yes"

No wait....

"Yes no" - that'll work

cvlts
June 10th 2012

8954 Comments


poor kid. sad situation.

Deviant.
Staff Reviewer
June 10th 2012

31097 Comments


Yes, because I was obviously comparing the two

You know, you're really kinda boring when you can't find a yt link that fits the conversation

Deviant.
Staff Reviewer
June 10th 2012

31097 Comments


Tattoo it

Voivod
Staff Reviewer
June 10th 2012

6011 Comments


Terrible news, guns should be banned in the US.

Digging: Troldhaugen - Obzkure Anekdotez For Maniakal Massez

J0ckstrapsFTW
June 10th 2012

3652 Comments


^most definitely not. Just because a few people are retarted shouldn't mean we all suffer the consequences

sniper
June 10th 2012

19048 Comments


"not soon after."

wut

sniper
June 10th 2012

19048 Comments


Just because a few people are retarted shouldn't mean we all suffer the consequences
what consequences

Quen
June 10th 2012

1633 Comments


lol yeah if you get shot 20 times you were in some deep shit.

Deviant.
Staff Reviewer
June 10th 2012

31097 Comments



Just because a few people are retarted


Hilarious

henryChinaski
June 10th 2012

2733 Comments


That's harsh. RIP

Digging: The Tidal Sleep - Vorstellungskraft

Wolfhorde
June 10th 2012

13011 Comments


That dude either must've pissed off a group of people or someone with automatic weapons. Hard shit, RIP.

Sanders
June 10th 2012

2345 Comments


^ I hadn't even thought of an automatic weapon. I kinda just assumed he was shot by a really incompetent gunman... Still, RIP

Wolfhorde
June 10th 2012

13011 Comments


Well, it would definitely make more sense than someone who's alone shooting 20 times with a semi-automatic weapon. Not to mention the attention that would attract. But shit like a Glock? Those things are common, incredibly cheap and shoot fast as hell.

Idnuf
June 10th 2012

1491 Comments


What else is new? These kids don't have respect for anyone, especially people of their own race. He'll just be another statistic on the books.


someguest being a disrespectful racist on a news thread for an artist's death

what else is new

Sauce
June 10th 2012

688 Comments


"^most definitely not. Just because a few people are retarted shouldn't mean we all suffer the consequences"

this is your reason for NOT regulating guns? this exact argument could be used by the opposite side.

fish.
Contributing Reviewer
June 10th 2012

21791 Comments


I just came back from a party and read this. Words alone cannot express how sad this is, R.I.P.

Did you have to include the party part there?

Digging: Gesaffelstein - Aleph

fish.
Contributing Reviewer
June 10th 2012

21791 Comments


^most definitely not. Just because a few people are retarted shouldn't mean we all suffer the consequences

lol this is so dumb

I live in the UK and I'm so glad guns are illegal here. We just use knives

DallyLama
June 10th 2012

1070 Comments


lil dead

Deviant.
Staff Reviewer
June 10th 2012

31097 Comments


I'll bet that took all of your wit and intelligence to conjure that up

DallyLama
June 10th 2012

1070 Comments


nope

Eclecticist
June 10th 2012

3863 Comments


I just came back from a party and read this. Words alone cannot express how sad this is, R.I.P.


Did you have to include the party part there?



I hope that you are being rhetorical.


Deviant.
Staff Reviewer
June 10th 2012

31097 Comments


Well seeing as how he was addressing you it would be pretty hard for it to be rhetorical

Eclecticist
June 10th 2012

3863 Comments


Well seeing as how he was addressing you it would be pretty hard for it to be rhetorical


Thanks for clarifying.

Deviant.
Staff Reviewer
June 10th 2012

31097 Comments


Well it looked liked you needed help understanding words

again

FromDaHood
Contributing Reviewer
June 10th 2012

9033 Comments


Holy shit 19 is young

Maniac!
June 10th 2012

26250 Comments


so this is what these threads have devolved to

JosephLong
June 10th 2012

301 Comments


Just because a few people are retarted

omg

Wizard
June 10th 2012

19343 Comments


What else is new? These kids don't have respect for anyone, especially people of their own race. He'll just be another statistic on the books.

Truth!

someguest being a disrespectful racist on a news thread for an artist's death
what else is new


Retard!

Digging: Mistigo Varggoth Darkestra - The Key to the Gates of the Apocalypse

LasNoches
June 10th 2012

35 Comments


Birthday shots!


Rip, though. RIP.

Scoot
June 10th 2012

17733 Comments


"Just because a few people are retarted"

i refuse to believe that this wasn't a bait

Wolfhorde
June 10th 2012

13011 Comments


Why does this thread remind me of the nigga moment or the nigga synthesis.

YouGotLucky
June 10th 2012

946 Comments


that's what happens when you run your mouth a lot

tresm87
June 10th 2012

748 Comments


not surprising one bit and i bet he was killed for something very minor

Digging: Upon a Burning Body - The World is My Enemy Now

KSK1
June 10th 2012

4081 Comments


20 times? Just a little bit of overkill there.

Shuyin
June 10th 2012

11466 Comments


dont know the guy and never heard any of his music but..

RIP

Digging: Integral - Sercosa

taxidermist
June 10th 2012

7203 Comments


19 is young, but actually kind of old compared to the kids who get blasted around my neighborhood. I see 11 year olds
smoking/drinking/gangbanging and dead by 14. God damn the youth of today sucks ass. R.I.P.

Recspecs
June 10th 2012

9829 Comments


"What else is new? These kids don't have respect for anyone, especially people of their own race. He'll just be another statistic on the books."

I fail to see how this is racist, someguest is speaking the truth here.

taxidermist
June 10th 2012

7203 Comments


And as fucked up as it it, there is truth in what someguest is saying. Not all minorities are like that, but the majority of them are and they sure as shit make the good people of color look bad and have a bad rep.

Relinquished
June 10th 2012

24929 Comments


"if obama had a son, he'd look like lil phat."

dead?

Wolfhorde
June 10th 2012

13011 Comments


"God damn the youth of today sucks ass."
This one doesn't ever seem to get old, even after 4000 years of 'civilization'.

xfearbefore
June 10th 2012

1245 Comments


>Pigeonhole entire race of millions under the same stereotype of the broke ass, barely high-school educated wannabe gangbangers in your hood
>Don't understand how this could be seen as "racist"


Really?

gabethepiratesquid
June 10th 2012

4521 Comments


"he rolled with killers. aka lil boosie."
Lil Boosie was found innocent of the murders within two hours of the actual trial happening.

also yeah this is really sad, when I heard this I had no idea he was 19 since he's been making music for the past few years, way too young.

gabethepiratesquid
June 10th 2012

4521 Comments


and he was probably either shot by a number of people, an automatic weapon or the dude was just riding some coke/speed high

Wolfhorde
June 10th 2012

13011 Comments


"and he was probably either shot by a number of people, an automatic weapon or the dude was just riding some coke/speed high"
123

although I'm not sure if someone tripping/high would bother to shoot more than one mag since no semi-automatic handgun I heard of has more than 20 bullets in a mag, unless modified.

Recspecs
June 10th 2012

9829 Comments


Boosie sucks anyways.

paxman
June 10th 2012

4084 Comments


Oh no another rapper died

painthethane
June 10th 2012

76 Comments


RIP

botb
June 10th 2012

9654 Comments


gabe the scene hip hop expert

JAV
June 10th 2012

1934 Comments


Well he definitely made someone angry.
Pretty messed up even so.

deafy69
June 10th 2012

18 Comments


lil wack

botb
June 10th 2012

9654 Comments


prolly gang related since he worked with boosie tbh

JeetJeet
June 10th 2012

720 Comments


a whole lotta retard in the comments section.

anyways, RIP to this guy. 19 years old is way too fucking young to die.

breakingthefragile
June 10th 2012

2955 Comments


HAHAHA LIL PHAT!? ARE YOU FUCKING SERIOUS? LIL PHAT!? LOLWUT XD I feel like an asshole for laughing but oh my god lol, probably got shot 20 times because of his fucking awful street name.

Digging: The Blood of Heroes - The Blood Of Heroes

Tyrael
June 10th 2012

20828 Comments


'gabe the scene hip hop expert'

Oh yes this thank you

rockandmetaljunkie
June 10th 2012

3302 Comments


RIP
What an awful way to die...

wacknizzle
June 10th 2012

12993 Comments


Dang, they shot this poor kid 20 times, RIP. Did he like owe the Russian mob a million in gambling debts? The world may never know.

Digging: Polyptych - Illusorium

gabethepiratesquid
June 10th 2012

4521 Comments


"gabe the scene hip hop expert"
1. what does this mean?
2. jesus fucking christ you have to be kidding me. THIS is where you decide to pull out your "ace in
the hole oh so ridiculously clever comment"?

"HAHAHA LIL PHAT!? ARE YOU FUCKING SERIOUS? LIL PHAT!? LOLWUT XD I feel like an asshole for laughing
but oh my god lol, probably got shot 20 times because of his fucking awful street name."
XD

MalleusMaleficarum
June 10th 2012

14294 Comments


note2gabe: ur gay

gabethepiratesquid
June 10th 2012

4521 Comments


I mean it's just kinda dumb, why would you go "WOW HAHAHAHA GABE THE HIP-HOP EXPERT, HUH? xDDDDddDdD!!1!1!1 so funni!" in a thread where I did nothing but submit a thread and make a "sucks that he was so young blahblah" comment? Unless he just thought of that HILARIOUS comment and was itching to pull that clever thing out as soon as he possibly could or something.

North0House2
June 10th 2012

5851 Comments


Probs got involved in a heated Pokebattle. He shouldn't have played the Butterfree. Everyone knows Butterfree isn't thug enough.

Digging: Amen Dunes - Love

KjSwantko
June 10th 2012

9277 Comments


No idea who this bro is, but still sad he left the world at such a young age. Then again, he probably was involved with the wrong crowd which makes me feel a lot less sorry for him. Goin to jam some metal, peace.

BallsToTheWall
June 10th 2012

44196 Comments


Like Denzel at the end of Training Day.

Digging: My Chemical Romance - Three Cheers for Sweet Revenge

BallsToTheWall
June 10th 2012

44196 Comments


Getting shot 20 times...that's like the modern day equivalent of getting Julius Caesar'd.

Puzzles
June 10th 2012

3065 Comments


Sometimes I wonder if these are actually people on Sputnikmusic. Some of you are fucking retarded. RIP

zaruyache
June 10th 2012

6280 Comments


Rip

Digging: CHVRCHES - The Bones of What You Believe

lancebramsay
June 10th 2012

1585 Comments


I thought the word phat died out in the 90's along with economic surpluses and bleached tips..

MO
June 11th 2012

18522 Comments


wow this thread is atrocious

MO
June 11th 2012

18522 Comments


Luckily not here or I would've probably died from head trauma due to continuous facepalms. How do you find old news articles that are off the band's page?

LifeAsAChipmunk
June 11th 2012

4854 Comments


This is why guns should be banned.

Dev518
June 11th 2012

573 Comments


@LifeAsAChipmunk Yeah, because that would totally stop them from falling into the hands of people that are already willing to commit murder, and the percentage of crimes committed with legally owned firearms are well into the single digits.

Deviant.
Staff Reviewer
June 11th 2012

31097 Comments



@metallic, luck. lowest moment I've seen on death news.


Idk, you seem to be going for a new record here

MO
June 11th 2012

18522 Comments


wow that was a rough one jeez sputnik

aresx
June 11th 2012

300 Comments


:/ what a shame. probably will hate his music but no kid deserves to be killed like that

SabertoothMonocle
June 11th 2012

493 Comments


he didn't want to become Big Phat

illmitch
June 11th 2012

5429 Comments


came to this thread expecting to find a bunch of retarded comments

found 'em

Puzzles
June 11th 2012

3065 Comments


poppin niggaz like it aint no thang

Spec
June 11th 2012

27153 Comments


Only the good die Lil.

Digging: Rinoa - An Age Among Them

Killerhit
June 11th 2012

5249 Comments


You fuckers are sick

SideshowBob
June 11th 2012

51 Comments


20 times?! Holy shit, someone must've really hated the guy.

Imperial
June 13th 2012

1726 Comments


Sad situation kids like this are in. The gang-life style is sort of glamorized a lot of hip-hop, no? You usually don't get shot 20 times because you're minding your own business.

Da11thMytrillSphere
June 22nd 2012

546 Comments


Who the fuck cares about this asshole?

YoYoMancuso
June 23rd 2012

11027 Comments


Who the fuck cares about this asshole?


wow you're the asshole here buddy

Recspecs
June 23rd 2012

9829 Comments


turntable.fm/mangasm

gabethepiratesquid
June 23rd 2012

4521 Comments


goddammit Recspecs

Recspecs
June 23rd 2012

9829 Comments


What? We can jam Lil Phat if you want.

gabethepiratesquid
February 14th 2013

4521 Comments


reminder that Sputnik once implied that if a teen gets shot up in the hood, then they "probably did something to deserve it" lmao

Hyperion1001
Staff Reviewer
February 14th 2013

18334 Comments


was found shot 20 times


was pronounced dead not soon after


no shit

Digging: Shed - Shot Selection

Ire
February 14th 2013

41754 Comments


maybe they shot him in the foot a lot idk it happened to my nigga fitty

gabethepiratesquid
February 14th 2013

4521 Comments


*andcas with his group of friends* yea so this forum basically considers me their comedian. I make a little bit of Taylor Swift Humor, you know, a little bit of scenecore humor then BAM I hit em with a left hook of a Rick Ross fat joke. you should've seen it guys. *zooms out and you see his friends are mannequins with magazine and ad cut-out faces with the eyes slashed out* hahaha you guys are the best

pissbore
February 14th 2013

9935 Comments


post of the year



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED
Billy Talent's greatest hits
Deftones Album Details
Robert Plant streams new album
Emarosa stream new album
Finch release second single
Counting Crows stream new LP
Texas In July premiere new song
New Old Man Gloom album/movie
Tigers On Trains tease new album
Darkspace album teaser

OTHER RECENT NEWS
Bones drops new mixtape
Jimi Jamison of Survivor has died
Viper the Rapper drops New Vid
Ryan Adams streams new album
New Evestus video, compilation
Deadlife stream new album
The/Das - Miami Waters
Skyforest stream debut album
Phantom Riffage stream new album
Kamijo detail new album
New Curren$y EP
New Primitive Man Track
Tricky streams new material
Misha Mansoor reveals new tracks
Scarlet release new song

» see all news

RELATED REVIEWS
Lil Phat
Life Of A Yungsta
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy