Architects Album Previews
2012-05-14 by Jo | 88 Comments

UK metalcore act Architects have posted a preview video of their upcoming Album "Daybreaker" via their official Youtube channel.

"Daybreaker" is set to be released on May 28th through Century Media Records.

http://www.youtube.com/watch?v=gwn0DGWjDog

Band Page: Architects

Comments:Add a Comment 
RevenantBlue
May 15th 2012
136 Comments


It sounds like they're amping up the electronics, which is iffy. The clean sections sounded suspiciously similar to one another.

lucasjcockcroft
May 15th 2012
3707 Comments


they didnt learn their lesson did they

Devastator
May 15th 2012
2495 Comments


Holy tapping spree Batman! Sounds solid, wish they would have given the song titles to go along with the previews.

Digging: The Contortionist - Language

J0ckstrapsFTW
May 15th 2012
3652 Comments


Nice dig dev

sspedding
May 15th 2012
4761 Comments



they didnt learn their lesson did they



This.

kieranll
May 15th 2012
23 Comments


Reading through the handful of reviews out there it seems to be gaining positive reviews calling it a more genuine successor to Hollow Crown. But I won't base my judgement on a handful of 30 second clips that account for at most 1/6th of a song.

Strider
May 15th 2012
4598 Comments


Sounding really good

SpiritCrusher2
May 15th 2012
3039 Comments


needs to be heavier, fuck this shit

Evreaia
May 15th 2012
4034 Comments


Architects died with Nightmares, fuck this shit.

DoubtGin
May 15th 2012
6752 Comments


fuck this shit

Tijnmans
May 15th 2012
355 Comments


It's gonna sell without doubt. Their last album was pretty much an insult to their "old fans" and only existed to get more bring me to the horizon fans listening. This will be better than The Here and Now but it will not be as good as hollow crown.

Evreaia
May 15th 2012
4034 Comments


It will pretty much be the same as hollow crown, which still isn't good.

sspedding
May 15th 2012
4761 Comments


i dont think this is going to be very good at all

VanitySeason
May 15th 2012
396 Comments


this will be nothing like Hollow Crown. Hollow Crown was fucking great.

ChuckyTruant
May 15th 2012
15715 Comments


the preview has been out for like a month on their tumblr

Digging: The Contortionist - Language

BewilderedLemon
May 15th 2012
123 Comments


Album is gonna be great.

TBliss2
May 15th 2012
504 Comments


Dont see where the hate is coming from, this sounds huge.

Evreaia
May 15th 2012
4034 Comments


I doubt it

Devastator
May 15th 2012
2495 Comments


probs a 3.5-3.75

Annayalater
May 15th 2012
192 Comments


Really looking forward to this album.

Wolfhorde
May 15th 2012
13184 Comments


"anyone want to place bets on how much dicks this will suck?"
Enough to let the overcompensation problems of the entire Asian population vanish in thin air.

Evreaia
May 15th 2012
4034 Comments


"anyone want to place bets on how much dicks this will suck?"

69

lucasjcockcroft
May 15th 2012
3707 Comments


probs a 3.1

ChineseWhispers89
May 15th 2012
39 Comments


sounds way tighter than the last album, a lot more reminiscent of HC. devils island is fucking awesome.

PurpleDino
May 15th 2012
3076 Comments


bits sounds so much like Define The Great Line but with worse vocals

ThomasTheCure
May 15th 2012
285 Comments


it's impossible to please anyone on this fucking site, i swear. it sounds really solid.

fish.
Contributing Reviewer
May 15th 2012
21927 Comments


Architects died with Nightmares,

yeah no

Evreaia
May 15th 2012
4034 Comments


Yeah yeah

fish.
Contributing Reviewer
May 15th 2012
21927 Comments


they got better

PurpleDino
May 15th 2012
3076 Comments


nah

MalleusMaleficarum
May 15th 2012
14322 Comments


Architects died with Nightmares [2]

Evreaia
May 15th 2012
4034 Comments


Malleus knows the truth

fish.
Contributing Reviewer
May 15th 2012
21927 Comments


then just go back to its thread and stay there, god

MalleusMaleficarum
May 15th 2012
14322 Comments


^teen angst

"STOP MAKING FUN OF A BAND THATS FROM MY COUNTRY!!" //*wipes tears*\

fish.
Contributing Reviewer
May 15th 2012
21927 Comments


thank god this band's around, you'd have no reason to crawl out the forums otherwise

TBliss2
May 15th 2012
504 Comments


I think every band dies after their debut for alot of people on this site.

MalleusMaleficarum
May 15th 2012
14322 Comments


nah just the bands that turn to shit / change vocalists and switch their direction completely

MalleusMaleficarum
May 15th 2012
14322 Comments


also, loling @ anarchist implying that i only post on architects threads

fuckin kids man

wheres my kids filter

TBliss2
May 15th 2012
504 Comments


Bands grow up. Mabye you should too eh.

MalleusMaleficarum
May 15th 2012
14322 Comments


why are you attempting to attack me just because this band turned to shit? i dont get it bro

grow up MAN!

henryChinaski
May 15th 2012
2755 Comments


Interesting

fish.
Contributing Reviewer
May 15th 2012
21927 Comments


loling @ malleus taking that 100% literally

MalleusMaleficarum
May 15th 2012
14322 Comments


i took it 25% literally and it was still preposterous

fish.
Contributing Reviewer
May 15th 2012
21927 Comments


lol you and silent are constantly dickfucking each other's opinions on the hollow crown threads
and then there's neutral trying to join in

MalleusMaleficarum
May 15th 2012
14322 Comments


people that share the same opinion on a band

how absurd!

those dickfuckers!

MalleusMaleficarum
May 15th 2012
14322 Comments


go cry more, britbitch.

Evreaia
May 15th 2012
4034 Comments


Oh my gosh, this looks like the Hollow Crown thread

PurpleDino
May 15th 2012
3076 Comments


Malleus is the majority shareholder of posts itt

MalleusMaleficarum
May 15th 2012
14322 Comments


hells 2 the fuk yeah!!

fish.
Contributing Reviewer
May 15th 2012
21927 Comments


stop crying about it purpledino god you're such a crybaby everything malleus does is true and perfect

MalleusMaleficarum
May 15th 2012
14322 Comments


dino wasnt whining or crying

BigPleb
May 15th 2012
36568 Comments


Sounds good, every Architects release has surprised me in some way and this probably will too.

Digging: Arc Iris - Arc Iris

MalleusMaleficarum
May 15th 2012
14322 Comments


you however, anarchistfish, are still crying

2muchket!
May 15th 2012
900 Comments


There are some legit riffs to be seen there like, too much whiny gay singing and stolen (but poorly done) underoath electronic sections.

Like the only person who I can stand who is remotely whiny is ma mate Anthony Green. Sam Carter can fuck off with his shit harsh vocals and mediocre singing.

fuckthatnoise
May 15th 2012
1479 Comments


made it through the first 3 samples then clicked out

so gay

Spec
May 15th 2012
27167 Comments


I hate Anthony Greens music.

MalleusMaleficarum
May 15th 2012
14322 Comments


@2muchket the band has grown up mayb u should 2 !!!!

Spec
May 15th 2012
27167 Comments


Actually I remember High And Driving to be pretty cool.

Scoot
May 15th 2012
17749 Comments


pretty poopty band

MalleusMaleficarum
May 15th 2012
14322 Comments


THEY'LL BE HANGING US TONIGHT !!

Spec
May 15th 2012
27167 Comments


YOU DONT WALK AWAY FROM

DISMEMBEREEENT

fish.
Contributing Reviewer
May 15th 2012
21927 Comments


dino wasnt whining or crying

I know

that was the point

Evreaia
May 15th 2012
4034 Comments


truth is, there is no spoo.. point

sspedding
May 15th 2012
4761 Comments


DISMEMBEREEENT

Dismemberment*

botb
May 15th 2012
9673 Comments


"There are some legit riffs to be seen there like, too much whiny gay singing and stolen (but poorly done) underoath electronic sections. "

this is pretty much how i feel

Spec
May 15th 2012
27167 Comments


Shit missed a letter. It's cool though, I added some e's.

fish.
Contributing Reviewer
May 15th 2012
21927 Comments


album's sounding like a 3-3.5 atm. Maybe a low 4 if it somehow comes together really well but ehh I somehow doubt it.
Already been disappointed a lot this year.

JAXETA
May 15th 2012
778 Comments


maybe if josh d comes in it'll be a douchefest

JeetJeet
May 15th 2012
727 Comments


Its pretty obvious how this album is solely for the Hollow Crown dickriders. Enjoy Hollow Crown 2.0 guys.

With that being said...I expect this to be a 3.5.

fish.
Contributing Reviewer
May 15th 2012
21927 Comments


This doesn't sound anything like Hollow Crown, come on

JeetJeet
May 15th 2012
727 Comments


It kinda does.

Evreaia
May 15th 2012
4034 Comments


It kinda? It does a lot, just waaaay more shitty cleans and bells & whistles

bloc
May 15th 2012
34848 Comments


This doesn't sound that bad. But who knows...

Also yeah...I'm hearing A LOT of tapping. Too much, even.

Digging: Interpol - El Pintor

MalleusMaleficarum
May 15th 2012
14322 Comments


anarchistfish cant u just like be accurate ONE TIME

fish.
Contributing Reviewer
May 15th 2012
21927 Comments


It's a hell of a longer way off Hollow Crown than people are claiming

Spec
May 15th 2012
27167 Comments


Yeah doesn't sound like HC really.

PurpleDino
May 15th 2012
3076 Comments


I don't think it sounds like HC really, from what we've heard that is

wacknizzle
May 15th 2012
13215 Comments


I really hope Alpha Omega isn't the best song on here. I don't know how I feel about all the strings they have on each song, it works quite well in a few parts, but I don't know how good it will sound live. I hope every song is heavy most of the time cause the clean sections could help balance the album out more if the songs are well placed which is what made Nightmares so cohesive and what HC lacked.

Digging: Dioramic - Supra

YouGotLucky
May 15th 2012
946 Comments


Never understood why this site loves (or rather hates) this band. I don't see what causes such reactions out of people. The band is boring.

Spec
May 15th 2012
27167 Comments


Lol I know.

GuanoBumbershoot
May 15th 2012
1456 Comments


This band was never THAT good to begin with, but this sounds pretty boring. I'll listen to it when it comes out anyway.

elenar011
May 16th 2012
2 Comments


Architects died with Nightmares

Mhmm

loseit13
May 16th 2012
226 Comments


I guess I'm one of the only ones keen for this album. Riffs sound great so far.

JeetJeet
May 16th 2012
727 Comments


eh I'm kinda looking forward to it, but I'm not expecting it to blow me away. I'm more excited about the new While She Sleeps album than this honestly.

Curse.
Contributing Reviewer
May 16th 2012
7996 Comments


Boring ass band and I don't see why people care about them

iamSeraph
May 16th 2012
863 Comments


unbelievably awesome...loved hollow crown, this seems to be even better.

MarkTheDead
May 16th 2012
650 Comments


Great preview is great, beyond stoked for the release!

Digging: The Narrative - The Narrative

BigPleb
May 17th 2012
36568 Comments


Will be a solid 4, guaranteed.



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED
Kanye West causes uproar
Manchester Orchestra Hope
Foo Fighters tease 'Outsides'
Unearth release new song
The Ghost Inside detail new album
Chris Cheney forms supergroup
New Helmet album in the works
Yellowcard offer third single
Tokio Hotel with new single
Nick Holmes joins Bloodbath

OTHER RECENT NEWS
This Legend (Ex-Yellowcard) finis..
Parker Cannon side project
Musk Ox announce Tab Book
Kenn Nardi posts title track
As Blood Runs Black premieres new..
Yelawolf debuts new song
Godflesh post new song
OnCue releases new video
Erasure stream new album
Schizoid Lloyd stream new song
Man Overboard Post New Song
Lights streams Little Machines
Fantomas to Return
Polyptych stream new album
The Sabbathian stream debut EP

» see all news

RELATED REVIEWS
Architects
Lost Forever // Lost Together
Architects
Daybreaker
Architects
The Here and Now
Architects
Hollow Crown
Architects
Ruin
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy