New Papa Roach song
2012-04-24 by simonpettersen | 50 Comments
California hard rock act Papa Roach have released a song titled "Even If I Could", which will be featured on the soundtrack for the upcoming movie "The Avengers".

http://www.youtube.com/watch?v=Tu4AsrGBSUw
Tagged: Papa Roach

Comments:Add a Comment 
PastorOfMupp3ts
April 24th 2012
70 Comments


Does anyone care about these guys anymore?

dammets
April 24th 2012
2035 Comments


wow the avengers movie is taking it up the ass with these soundtracks

FCY
April 24th 2012
206 Comments


Song is fucking horrible.

Yazz_Flute
April 24th 2012
18812 Comments


CUT MY FROG INTO PIECES
THIS IS MY LAB REPORT

Digging: Kayo Dot - Coffins On Io

SowingSeason
Staff Reviewer
April 24th 2012
16463 Comments


oh my.

Digging: Zella Day - Zella Day

LTDA
April 24th 2012
281 Comments


I love you, Yazz.

Trebor.
Contributing Reviewer
April 24th 2012
50605 Comments


Thor would not listen to this shit

Digging: Run the Jewels - Run the Jewels 2

lancebramsay
April 24th 2012
1585 Comments


CUT MY FROG INTO PIECES
THIS IS MY LAB REPORT [2]

TrstN01
April 24th 2012
800 Comments


This sounded like every song they've done since Infest, minus any interesting parts whatsoever.

Duckman118
April 24th 2012
311 Comments


At least us Canadians could watch it... Unlike the stupid Rise Against one which was probably 10000x better..

simonpettersen
April 24th 2012
272 Comments


Haha, yes.. it is 10000x better.

BugZoid
April 24th 2012
331 Comments


kewl. I thought these guys gave up once I graduated 7th grade.

Gwynbleiddsfang
April 24th 2012
363 Comments


Why are they doing this to us?...

blastOFFitsPARTYtime
April 24th 2012
1477 Comments


Unsurprisingly lolbad.

ConcubinaryCode
April 24th 2012
2155 Comments


should just make a news article with the soundtrack listing and save the time and effort.

Fatbagofcrack
April 24th 2012
21 Comments


CUT MY STEAK INTO PEICES, THIS IS MY KNIFE AND FORK.

KjSwantko
April 24th 2012
9443 Comments


wut

KSK1
April 24th 2012
4090 Comments


Why the fuck did I just listen to that?

DeadStarShine
April 24th 2012
775 Comments


meh average

breakingthefragile
April 24th 2012
2962 Comments


I was genuinely and pleasantly surprised by the intro. Their Nine Inch Nails influence is revealing itself more and more in their singles from the last two albums it seems like. Though when the vocals kicked in I became just completely demotivated to listen to the rest of the song. Jacoby has the same exact fucking delivery in this that he's had since 2004, and what starts as layered instrumentals contrasting between synths and guitars in the beginning becomes really sluggish and 2-dimensional by the chorus because of the vocals.What started as a spark in the pan doesn't last long. This is most likely gonna be a one-off for this soundtrack, but let's be realistic here and not set any high expectations for their new album.

bloc
April 24th 2012
34927 Comments


Whoa...this is so...electronic?

profoundword
April 24th 2012
239 Comments


Why the fuck did I just listen to that? [2]



KjSwantko
April 24th 2012
9443 Comments


ugh

RodTFD
April 25th 2012
102 Comments


wow way better than i thought it would be

Makemebad35
April 25th 2012
757 Comments


I see a bunch of early teens getting into this one.

Dunpeal
April 25th 2012
3689 Comments


the absolute last band I would want to see crawl out of Y2K's unshaven and unwashed asshole

sspedding
April 25th 2012
4773 Comments


Infest was great. This however...

bloodfist
April 25th 2012
84 Comments


cuntry boner influence here i like it

Emim
April 25th 2012
26646 Comments


may as well continue with the last resort jokes...


CUT MY CAKE INTO PIECES
THIS IS MY LAST DESSERT

Fatbagofcrack
April 25th 2012
21 Comments


CUT MY WIFE INTO PECIES, THIS IS MY LAST DIVORCE

sspedding
April 25th 2012
4773 Comments


lmao

BugZoid
April 25th 2012
331 Comments


LOL @ the divorce one Fatbagofcrack haha.

Wolfhorde
April 25th 2012
13649 Comments


CUT MY FROG INTO PIECES
THIS IS MY LAB REPORT [4]
(it's incredible how the verses after this actually fit)

Jamatha
April 25th 2012
110 Comments


LOL i was going to see this film for the lolz....looks like its gonna be

DotEight
April 25th 2012
5593 Comments


The first 12 or so seconds were good, then once he started singing - killed it.

The7thVermicide
April 25th 2012
925 Comments


Better than the shit they made in their last album but not so good either

Cody11095
April 25th 2012
34 Comments


^Same.

Still thought these guys died like 3 or 4 years ago.

acorncheese
April 25th 2012
7119 Comments


m/

Cody11095
April 25th 2012
34 Comments


m

Minsc24
April 25th 2012
21 Comments


a song you forget ten second after listening to it.

fish.
Contributing Reviewer
April 25th 2012
22014 Comments


boring

Digging: Freddie Gibbs and Madlib - Pinata

AtomicShane
April 25th 2012
1834 Comments


lol this is news


Ikarus14
April 25th 2012
545 Comments


Hollywood bore!

blastOFFitsPARTYtime
April 25th 2012
1477 Comments


Hollywood whores they are.

Ikarus14
April 25th 2012
545 Comments


You can tell from the skanky look of the photo.

Hospital
April 25th 2012
2061 Comments


that picture

blastOFFitsPARTYtime
April 25th 2012
1477 Comments


Oh that picture.

krig9412
April 26th 2012
794 Comments


CUT MY JEANS INTO PIECES
I AM NOW WEARING SHORTS

r0bbb
April 26th 2012
250 Comments


lmao, that shit kills me

DotEight
April 26th 2012
5593 Comments


How many of those are there out on the Internet? I've seen like 20 different ones.



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Bring Me the Horizon release new ..
Job for a Cowboy debut new single
ERRA drop new single
El-P & Killer Mike leak RtJ2
Lagwagon stream their new album
Foo Fighters drop new track
Members of The Faceless Leave
Carcass debut new song
Enter Shikari post new track
Slipknot stream new album


OTHER RECENT NEWS

Polyenso release new song
Saintseneca release new single
Sister Sin stream new album
Decapitated overcome car accident
Jack Bruce passes away at 71
Of Mice and Men New Video
Nebraska release new video
Acranius drop new single
New Susanne Sundfør song/album
Silent Planet release new video
Bloodshot Dawn post new song
New Have Heart/Basement collab
Scott Walker + Sunn O))) video
Anaal Nathrakh stream new album
While Heaven Wept stream new album

» see all news

RELATED REVIEWS
Papa Roach
The Connection
Papa Roach
Time for Annihilation
Papa Roach
...To Be Loved: The Best of Papa Roach
Papa Roach
Metamorphosis
Papa Roach
The Paramour Sessions
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy