New Slayer album in the works
2011-11-21 by Voivod STAFF | 76 Comments
Two years after the release of World Painted Blood, Slayer announce that they have begun preparing their next album.

Drummer Dave Lombardo posted the relevant comment on his Facebook profile, while he also revealed that Jeff Hannemann's hand is steadily recovering from the spider bite infection.




Source:
http://www.metalinsider.net/updates/slayer-writing-a-new-album-jeff-hanneman%E2%80%99s-condition-improving
Tagged: Slayer

Comments:Add a Comment 
Shuyin
November 21st 2011
12176 Comments


allas good news

Digging: Daylight Dies - A Frail Becoming

PropaneNightmares
November 21st 2011
115 Comments


m/

fish.
Contributing Reviewer
November 21st 2011
22167 Comments


shouldn't it be "in the works"?

MO
November 21st 2011
19208 Comments


lol

FearThyEvil
November 21st 2011
12881 Comments


I Hope it's good.

Shuyin
November 21st 2011
12176 Comments


who doesnt

Voivod
Staff Reviewer
November 21st 2011
6421 Comments


shouldn't it be "in the works"?

you are correct, I'll fix it :-P





edit:

yeah i'll have a slayer album with all the works!

THAT'S THE SPIRIT PEOPLE!!!

Digging: Trial (SWE) - Vessel

R6Rider
November 21st 2011
4779 Comments


Spider bite? fag

you wouldnt be saying that if you saw how messed up his hand actually got



Digging: Primitive Man - Home Is Where The Hatred Is

Shuyin
November 21st 2011
12176 Comments


you got a link for that?

someguest
November 21st 2011
21716 Comments


hahahaha SORRY I CANT PLAY SCHEDULED DATES I GOT BIT BY A FLY


lol

If Black Sabbath can put out another turd, I guess these guys can too.

Digging: Kitty - FROSTBITE

bodiesinflight57
November 21st 2011
870 Comments


I can barely contain my...(yawns)...excitement

Voivod
Staff Reviewer
November 21st 2011
6421 Comments


you got a link for that?

http://www.metalinsider.net/bad-breaks/slayer-guitarist-forced-to-sit-out-of-upcoming-shows-due-to-an-arm-infection

However, it doesn't have pictures of Hannemann's hand or something like that.

R6Rider
November 21st 2011
4779 Comments


you got a link for that?

I don't.

Saw it on the ESP forum a couple months ago.



bloc
November 21st 2011
35086 Comments


Gary Holt is filling in for Spiderman while they're on tour

Shuyin
November 21st 2011
12176 Comments


^ lol



Shuyin
November 21st 2011
12176 Comments


'Saw it on the ESP forum a couple months ago.'

too bad

BaseballJames
November 21st 2011
377 Comments


They should have a song called "Necrotizing Fasciitis" on the new record.

metallicass
November 21st 2011
28 Comments


awesome, havnt listened to them in a while. maybe this will get me back into them.

BugZoid
November 21st 2011
331 Comments


@bodiesinflight57

Yeah, I'm dealing with that same ecstatic kind of emotion.

BlackLlama
November 21st 2011
1715 Comments


I hope it's better than World Painted Blood. Christ Illusion was decent but that last record was meh with a lower case who gives a shit.

Zorak
November 21st 2011
3191 Comments


fuckin m/

TheNotrap
November 21st 2011
8197 Comments


Good news.
I hope Jeff get better soon.

Digging: Evergrey - Hymns for the Broken

ApplicationToHeaven
November 21st 2011
1565 Comments


people still care about slayer???

Tijnmans
November 21st 2011
360 Comments


This be so relevant!

UnderJOath
November 21st 2011
77 Comments


@ATH Yep

Pharoh
November 21st 2011
3325 Comments


i heard they collaborating with Lou reed also

south_of_heaven 11
November 21st 2011
5438 Comments


nice

Imperial
November 21st 2011
1742 Comments


Icccceeee honeyyyy.

Shuyin
November 21st 2011
12176 Comments


slulu

BugZoid
November 21st 2011
331 Comments


@ApplicationToHeaven

Maybe people do, but I know I don't.

Shuyin
November 21st 2011
12176 Comments


its preety obvious, but i wont mess up the suspense for you

ASberg
November 21st 2011
2161 Comments


I found new love for them after seeing them this summer so im atleast interested.

Also i shouldnt google "spider bite" should i...brb.

NWOAHM666
November 21st 2011
849 Comments


Cool, it's gonna add for the quantity of great releases of 2011/2012.

Shuyin
November 21st 2011
12176 Comments


or abysmal releases, but slayer will pull it of

jayfatha
November 21st 2011
2882 Comments


I'm looking forward to this

Ikarus14
November 21st 2011
560 Comments


GOD HATES US AAAAAAAAAAAALLLLLLLLLLL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Scoot
November 21st 2011
17947 Comments


i heard they're planning a collaboration with the decemberists

Digging: QuESt - Searching Sylvan

Ovrot
November 21st 2011
10572 Comments


this is good news
m/

ApplicationToHeaven
November 21st 2011
1565 Comments


an average album will be released in the somewhat near future

GREAT NEWS

rockandmetaljunkie
November 21st 2011
4146 Comments


Let's hope it will be better than WPB

Deviant.
Staff Reviewer
November 21st 2011
31723 Comments


posted the relevant comment


Lol

Voivod
Staff Reviewer
November 21st 2011
6421 Comments


Lol

What are you laughing at? :-P


I admit it was a rather quick write-up, but nevertheless it got accepted by the "powers that be" Editors, so...

Ire
November 21st 2011
41841 Comments


http://www.youtube.com/watch?v=mzU6vinZwhc



Voivod
Staff Reviewer
November 21st 2011
6421 Comments


http://www.youtube.com/watch?v=mzU6vinZwhc




Lol, it seems that there is actually a song for e-v-e-r-y situation...

LepreCon
November 21st 2011
4160 Comments


Fuck yeah
Haters like it in the bum bum

LepreCon
November 21st 2011
4160 Comments


m/

CakeWithCream
November 21st 2011
1029 Comments


i hope this is gonna be awesome

also: picture of hanneman post-surgery
http://www.metalsucks.net/wp-content/uploads/2011/04/Jeff-Hanneman-at-Big-4.jpg

Uranium
November 21st 2011
7344 Comments


fucking ready for slayer bro

Wizard
November 21st 2011
19712 Comments


Gonna suck.

Uranium
November 21st 2011
7344 Comments


my dick.

Inveigh
November 21st 2011
25349 Comments


WPB was shitty but CI ruled so maybe this will be ok

Digging: Desolate Shrine - The Heart of the Netherworld

oltnabrick
November 21st 2011
31974 Comments


yay

Tanweiw
November 22nd 2011
2 Comments


Jeff will have 8 fingers to shred now

quinnsdude
November 22nd 2011
12 Comments


How you can be into metal and not love slayer is beyond me! Also...WPB and Christ Illusion were both awesome albums!

BugZoid
November 22nd 2011
331 Comments


^ There are better things that metal has to offer. Sometimes it's just good to know when to call it quits.

zaruyache
November 22nd 2011
7622 Comments


Yeah the new Testament album [b][/b]will rule.

Digging: We Stood Like Kings - Berlin 1927

Shuyin
November 22nd 2011
12176 Comments


theres far better metal bands than this, slayer is allright tho

lancebramsay
November 22nd 2011
1585 Comments


my favorite game type

keyserfunk
November 22nd 2011
288 Comments


it must be almost over. they're basically down to producing one good riff per album.

atavisticguilt
November 22nd 2011
139 Comments


-_-

Iamthe Nightstars
November 22nd 2011
2350 Comments


I thought WPB was a lot better than CI.

KILL
November 22nd 2011
72554 Comments


are you gay?

Digging: Bjork - Vulnicura

Iamthe Nightstars
November 23rd 2011
2350 Comments


No, I'm bi actually.

boronHubbard
November 23rd 2011
49 Comments


gross

CakeWithCream
January 28th 2012
1029 Comments


testament's gonna rule

metalman1889
May 7th 2012
1 Comments


looking forward to the new album. i have a feeling it will be just as good as all of the rest!

rockandmetaljunkie
May 8th 2012
4146 Comments


lets hope that these guys can still write some average 3/5 material

BigPleb
September 23rd 2012
39098 Comments


Will rule m/

KILL
September 23rd 2012
72554 Comments


will most likely suck

Insurrection
Contributing Reviewer
September 23rd 2012
21939 Comments


will suck cock

Digging: Periphery - Juggernaut: Omega

BigPleb
September 23rd 2012
39098 Comments


Kill

dsroka005
September 23rd 2012
1526 Comments


Will have fun listening to Lombardo.. the rest is old news

BigPleb
September 23rd 2012
39098 Comments


It'll be a handful a good thrash songs coupled with a few passable ones...still gonna rule m/

dsroka005
September 23rd 2012
1526 Comments


i have a feeling it'll be tough to consider it thrash

BigPleb
September 23rd 2012
39098 Comments


Surely you're joking....

dsroka005
September 23rd 2012
1526 Comments


I am serious and don't call me Shirley



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Asking Alexandria singer quits
Powder For Pigeons stream LP
Napalm Death drop new video
New Megadeth album announced
Mew unveil new song
Liturgy stream Quetzalcoatl
Periphery stream Juggernaut: Alpha
Bjork releases Vulnicura on iTunes
Cherubs to release new album
Rob Zombie reveals live album


OTHER RECENT NEWS

Franck Carducci streams new album
Zoƫ Keating's Youtube Dilemma
Cryptrip stream debut LP
Burial releases Temple Sleeper
We Are Harlot premiere music video
The Vaccines announce 3rd LP
Rush announce R40 Tour (updated)
Do stream new EP
The Gentle Storm release new lyri..
Corelia detail two-disc debut alb..
Lunar Mantra stream debut LP
Periphery stream Juggernaut: Omega
Medusa's Disco stream new album
Cannibal Ox return
TLC announce final album

» see all news

RELATED REVIEWS
Slayer
The Vinyl Conflict
Slayer
World Painted Blood
Slayer
Christ Illusion
Slayer
Eternal Pyre
Slayer
Still Reigning
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy