Ampere Album Stream
2011-06-02 by Adam Thomas STAFF | 44 Comments
Ampere's long awaited new album Like Shadows is streaming at http://www.avclub.com/articles/june-2011,56822/1/
Tagged: Ampere

Comments:Add a Comment 
Athom
Staff Reviewer
June 2nd 2011
17231 Comments


shit's cash

cvlts
June 2nd 2011
8985 Comments


whoa

Spare
June 2nd 2011
5450 Comments


oh shit awesome. how long is this one like 6 mins?

Digging: Forth Wanderers - Tough Love

Spare
June 2nd 2011
5450 Comments


yeah rly good stuff

vitocorleone
June 2nd 2011
6 Comments


Absolutely loving this

sniper
June 2nd 2011
19079 Comments


yay this made my night.

qwe3
June 2nd 2011
21368 Comments


centuries fled is sososososo good

AbyssalCreation
June 2nd 2011
2044 Comments


Fuck.Yes.

Enotron
June 2nd 2011
7695 Comments


omg

DurzoBlint
June 2nd 2011
1195 Comments


really good

liledman
June 2nd 2011
3826 Comments


awwwwwwesome

alachlahol
June 2nd 2011
7515 Comments


good band, one of the few screamo bands that doesnt make me feel like a total pussy

RosaParks
June 2nd 2011
15049 Comments


MJ would love this

alachlahol
June 2nd 2011
7515 Comments


you act like every screamo band was a black mark for him. his hate for saetia was justified as that band sucked balls

RosaParks
June 2nd 2011
15049 Comments


I recall him saying once that he hates all screamo and that all of it is worthless or something like that. But I haven't really payed much attention to this site in awhile so idk.

MalleusMaleficarum
June 2nd 2011
14396 Comments


15 tracks 13 MB lolwut

hellpickle
June 2nd 2011
121 Comments


"his hate for saetia was justified as that band sucked balls"



bashing saetia, but lovingly gagging on this shit? rly?
and regarding the article - this band is just a little less ridiculous than Orchid, since it has a little more than few shit chords blast-beaten to smithereens.

still - meh. repetitive and angsty. next.

hesperus
June 2nd 2011
185 Comments


This is amazing.

botb
June 2nd 2011
9778 Comments


uhhh orchid rules too?

SeaAnemone
June 2nd 2011
20970 Comments


I never understood why Ampere was considered one of the elite, 'cool-to-like' screamo bands

Digging: Viet Cong - Viet Cong

Iluvatar
Staff Reviewer
June 2nd 2011
16089 Comments


its cause theyre "new-orchid"

this album is pretty good though. good live band.

not as good as orchid.

Athom
Staff Reviewer
June 2nd 2011
17231 Comments


well when you have a member of orchid in your band hype seems to follow, plus they rule.

sixthgoldenticket
June 2nd 2011
1176 Comments


whole album is like 15 minutes, which makes it ideal to listen to in school

alachlahol
June 2nd 2011
7515 Comments


most screamo bands sound like kids at dairy queen getting their ass spanked i dont know how else to describe it

cvlts
June 2nd 2011
8985 Comments


MOMMY STOP NO PLEASE MOMMY DONT

Enotron
June 2nd 2011
7695 Comments


@sea: because they're a really good band and are one of the first things that come to mind when people think of hardcore oriented screamo with short song lengths

sniper
June 2nd 2011
19079 Comments


anyone know where i can find this in a bitrate higher than 128?

eternium
June 2nd 2011
16340 Comments


Didn't expect this. My friends told me their band might open for them so this explains that.

Spare
June 2nd 2011
5450 Comments


anyone know where i can find this in a bitrate higher than 128?
yeah this would be good but i doubt you would be able to as that one is probably just a webrip of this stream anyway.

struth
June 2nd 2011
435 Comments


Lol at people saying Saetia suck, they are one of the biggest names in the genre and were one of the driving forces in its creation. They are also awesome.

Athom
Staff Reviewer
June 2nd 2011
17231 Comments


that was just one douchebag being referred to by someone else in the past tense. cool thought that bares no context to anything brah.

qwe3
June 2nd 2011
21368 Comments


"I never understood why Ampere was considered one of the elite, 'cool-to-like' screamo bands"

could be because they're really good idk i might be making shit up

qwe3
June 2nd 2011
21368 Comments


"

bashing saetia, but lovingly gagging on this shit? rly?
and regarding the article - this band is just a little less ridiculous than Orchid, since it has a little more than few shit chords blast-beaten to smithereens.

still - meh. repetitive and angsty. next."

you like tool, and as such can never criticize a band for being too repetitive and angsty again. until you dislike tool

alachlahol
June 2nd 2011
7515 Comments


hellpickle and struth need to defend saetias honor for the sake of all that is screamo

br3ad_man
Emeritus
June 3rd 2011
2125 Comments


This is ridiculous. So good.

hellpickle
June 4th 2011
121 Comments


oh fuck you, I haven't listened to tool that long as I have listened screamo and then the only band I couldn't wrap my head around was Orchid. Ampere/Orchid is to screamo, what Oceano is to deathcore or death metal.

that kind of music was done to death within the first three songs by Orchid.
never got why everyone was so bent on hugging these bands' nuts, lolwefastweloud nor would I bother, but when dis on the pioneers of the genre, one could only assume that you are borderline deaf.

sniper
June 4th 2011
19079 Comments


never got why everyone was so bent on hugging these bands' nuts, lolwefastweloud nor would I bother, but when dis on the pioneers of the genre, one could only assume that you are borderline deaf.
maybe because orchid fucking ruled and were also pioneers of the genre.

deathofasalesman
June 8th 2011
5871 Comments


Peeps obviously haven't heard "Tigers" by the Orchs.

I am currently dl'ing from Punktionary. They always got that HQ shiiiiit. It says 30 mb too so I'm supposing it'll be better.

sniper
June 8th 2011
19079 Comments


i kiss the girls that speak marcuse

TheSpirit
June 8th 2011
18001 Comments


long live screamo

Digging: The Speed of Sound in Seawater - Red Version

sniper
June 8th 2011
19079 Comments


long live bands with ex-orchid members

alachlahol
June 8th 2011
7515 Comments


hellpickle you defend saetia and bash orchid your taste in music sucks may a labrador retriever shit on your face

hellpickle
June 11th 2011
121 Comments


alachlahol you defend orchid and bash saetia your taste in music sucks may a labrador retriever shit on your face

Ire
October 14th 2011
41828 Comments


may a labrador retriever shit on your face




You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Modest Mouse release the first si..
Korn vs Type 1 Diabetes
Marilyn Manson reveals Deep Six
Periphery drops another song
Incubus reveal upcoming releases
Kendrick Lamar performs new track
New Enter Shikari video
Fair to Midland side project anno..
Enslaved detail upcoming album, a..
Imagine Dragons release new single


OTHER RECENT NEWS

Scorpions detail new album
East of the Wall team up with Cry..
Thrown to the Sun stream new album
Havukruunu stream new EP
The Darcys are now a duo
Get Set Go stream new album
Falling in Reverse debut new song
Bobby Shmurda & crew indicted
Stonebride drop new album
SUMAC premiere new song
Morbid Angel working on new mater..
Prognathe stream new album
The new Colour Haze record is out
Methadone Skies unveil new LP
Astrokraut stream debut album

» see all news

RELATED REVIEWS
Ampere
Like Shadows
Ampere
The First Five Years
Ampere
All Our Tomorrows End Today
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy