New Burzum Album
2011-01-12 by Crisis | 144 Comments

Norwegian black metal band Burzum will release their 8th studio album Fallen on March 7, 2011 via Byelobog Productions.

Varg Vikernes recently revealed the album's name, release date and cover art in an interview with German magazine Ablaze.

Regarding the sound of the new album, Vikernes states: "Musically 'Fallen' is like a cross between 'Belus' and something new... The sound is more dynamic – we mastered the album as if it was classical music – and I was more experimental than I was on 'Belus' in all respects. Lyric wise it is similar to the debut album, in the way that it is more personal and focuses on existential issues, but the mythological undertone known from 'Belus' is still there. I have also included some ambient tracks – a short introduction and a longer conclusion."

The album is available for pre-order via Plastic Head Distribution.

http://ablaze-magazin.de/___ablaze/

http://www.plastichead.com/catalogue.asp?ex=fitem&verb=F&target=BYE008CD

Twitter

Band Page: Burzum

Comments:Add a Comment 
Ire
January 13th 2011

41754 Comments


daaaamn

OutOfMyself
January 13th 2011

688 Comments


As long as its up to par with Belus then I'm content, since we all know he'll never make another Hvis lyset tar oss

DeafMetal
January 13th 2011

8588 Comments


I can't wait to hear this. So many good albums coming out right now.

Digging: Hawkwind - Space Ritual

Hawks
January 13th 2011

35647 Comments


Holy shit Burzum too? This year is gonna be fucking great.

Digging: Engraved - Before The Tales

eternium
January 13th 2011

16337 Comments


their?

Anyway, I still need to get more Burzum.

wyankeif1337
January 13th 2011

6739 Comments


hoooooly shit 2011

Hawks
January 13th 2011

35647 Comments


This year is gonna be amazing. Can't wait to see how it shapes up to 2010.

Yazz_Flute
January 13th 2011

18770 Comments


already

Digging: Eskaton - 4 Visions

wyankeif1337
January 13th 2011

6739 Comments


if the first 3 months of 2011 are any indication it'll blow 2010 the fuck outta the water.

Hawks
January 13th 2011

35647 Comments


You may be right.

qwe3
January 13th 2011

21355 Comments


dude no 2010 will not be surpassed

Scoot
January 13th 2011

17732 Comments


2010 was not even that good

Hawks
January 13th 2011

35647 Comments


No 2010 was pretty damn awesome. There are some key releases coming out this year though.

Wolfhorde
January 13th 2011

13011 Comments


It was good, but not outstanding.

Scoot
January 13th 2011

17732 Comments


pretty sure the key releases of 2011 > the key releases of 2010

Hawks
January 13th 2011

35647 Comments


We'll just have to see.

qwe3
January 13th 2011

21355 Comments


2010 was not even that good


lol

qwe3
January 13th 2011

21355 Comments



pretty sure the key releases of 2011 > the key releases of 2010


holy shit he's psychic awesome lend me your powers

Scoot
January 13th 2011

17732 Comments


tool releases a new album

gets 4.7 average rating on sputnik until mj is resurrected and brings out a legion of 1 ratings

Satellite
January 13th 2011

20728 Comments


Fallen

hahaha fuck this emo pussy shit

Digging: Spoon - They Want My Soul

DeafMetal
January 13th 2011

8588 Comments


So?

ctaxxxx
January 13th 2011

222 Comments


Thank God, I need another Burzum album. Other bands just don't do it for me!

Eakflanderyof
January 13th 2011

2143 Comments


hahaha fuck this emo pussy shit


Lol the funny part is that you gathered that from one word with no context.


Satellite
January 13th 2011

20728 Comments


the even funnier part is that i was just joking and playing off the innate insecurities of black metal fans, cuntwad.

eternium
January 13th 2011

16337 Comments


I still expect new Neurosis and Cult of Luna this year. Also Radiohead, Tool, etc.

dr2den
January 13th 2011

1342 Comments


o man

eternium
January 13th 2011

16337 Comments


I said expect. I think they are supposed to be working on it already but who knows when they'll release it. I expect Cult of Luna because it's about that time.

Butkuiss
January 13th 2011

4159 Comments


I'm sorry, but when I see that photo of Varg, for some reason I just get the feeling that he's staring at a church off in the distance. And it makes me giggle.

eternium
January 13th 2011

16337 Comments


Varg should come to the Deep South..

Mordecai.
January 13th 2011

8277 Comments


can't wait for varg to get his rape on

MoosechriS
January 13th 2011

4960 Comments


Awesome news! Can' wait till march


Thane
January 13th 2011

2163 Comments


Hope this will be as good as Belus. He probably has lots of material that he wrote while in prison, I guess.

XulOnerom
January 13th 2011

1818 Comments


There is still no word of this on www.burzum.org

Motiv3
January 13th 2011

8923 Comments


2011 will easily surpass 2010. New Burzum already? thats very interesting. Belus was good but not up to the standards he set with his previous work. But then again, i didnt really know what to expect. Might re-listen to Belus at some point.

Digging: Punch - They Don?t Have To Believe

SCREAM!
January 13th 2011

10038 Comments


Belus was a borefest so the fact that there he is comparing the new one to it really isn't leaving me with much to anticipate

Digging: Old Witch - Come Mourning Come

BallsToTheWall
January 13th 2011

44196 Comments


We;re not even one month in the new year and we already have assholes spewing diarrhea from the mouth. Who knows if 11 will be better then 11 and who cares either way.

Digging: My Chemical Romance - Three Cheers for Sweet Revenge

Jruined
January 13th 2011

1298 Comments


I'd say there is a 50/50 chance that 11 will be better than 11.

Digging: Samla Mammas Manna - Klossa Knapitatet

DarkNoctus
Contributing Reviewer
January 13th 2011

8780 Comments


i squee'd. my best friend saw me and can confirm this~

Crisis
January 13th 2011

169 Comments


Oh nice I'm glad this was approved, wake up to see 42 comments on it.

If you guys check his back catalogue he released one album per year for six straight years, so another album one year after his previous one shouldn't be much of a surprise. Either way I'm looking forward to this, even if the album art is pretty bad. Hopefully it will fix what faults Belus had.

linchpin313
January 13th 2011

813 Comments


Been wondering for a while which band member he's going to kill next...

alachlahol
January 13th 2011

7487 Comments


this year will have better music than past years im sure of it

R6Rider
January 13th 2011

4580 Comments


sayyyyyyy whaaaaaa?

but Belus just..........

Digging: Plebeian Grandstand - How Hate is Hard to Define

TheyTookErrJobs
January 13th 2011

283 Comments


Whoa i'm really exited

jingledeath
January 13th 2011

7104 Comments


this better not suck like belus

FearThyEvil
January 13th 2011

12497 Comments


Could care less

AliW1993
Contributing Reviewer
January 13th 2011

7326 Comments


Wasn't expecting this so soon, I actually quite liked Belus

SoapySoap
January 13th 2011

865 Comments


Might check this out. I wasn't aware so many bands were coming with albums this year (the Radioheads, tool, Burzum, etc.). Any word on The Mars Volta's new album? Excited about that one.

bornthetravestyofman
January 13th 2011

70 Comments


Shit son. I was listening to Hvis Lyset Tar Oss just now when I clicked on the Metal tab and saw this news. My erection thanks you.

DevynBatchelder
January 13th 2011

48 Comments


Fuck, yes.

sifFlammable
January 13th 2011

2741 Comments


This year must be the film equivalent of The Expendables or something. Old guys trying to get back to their prime and creating a hatful of diarrhea.

Well what I meant was, lets hope that they dont do a half-assed job at tryign to replicate their prime.

EyesWideShut
January 13th 2011

3134 Comments


album art looks like something from Marques De Sade. Music might be good.

Eakflanderyof
January 13th 2011

2143 Comments


the even funnier part is that i was just joking and playing off the innate insecurities of black metal fans, cuntwad.


lol im not the one getting bent out of shape over nothing

This album may have more promise than belus. That is if he really takes it in a classical direction and draws from ideas within the first album.


Bleekill
January 13th 2011

832 Comments


Belus was amazing to me but I have always admired his work. Belus, Filosofem, Hvis Lyset Tar Oss I can listen to over and over again. I don't see how people could be disappointed with it or think it was boring. Can't wait for this shit.

AngelofDeath
Staff Reviewer
January 13th 2011

16135 Comments


Cool shit.

vanderb0b
January 13th 2011

3473 Comments


Sounds pretty cool, even if Belus was slightly disappointing. This is gonna be a great year for music.

zaruyache
January 13th 2011

6280 Comments


If you guys check his back catalogue he released one album per year for six straight years, so another album one year after his previous one shouldn't be much of a surprise.


He's the AC/DC of shitty black metal.

We might also see a new Opeth this year, Arch Enemy are coming out with one and don't forget the two new Devin Townsend records. 2011 is looking pretty good so far.

Digging: CHVRCHES - The Bones of What You Believe

Photon
January 13th 2011

1292 Comments


Belus was pretty good so..

patroneyes
January 13th 2011

1919 Comments


STOKED

sike

foreverendeared
January 13th 2011

14678 Comments


Will be good, even if it's not as good as Belus, it will still rule.

TAB
January 13th 2011

447 Comments


fuck burzum

Ire
January 13th 2011

41754 Comments


o man

Defeater
January 13th 2011

5782 Comments


lol satellite no hating on this shit bro I'm a real black metal bro

DeafMetal
January 13th 2011

8588 Comments


Belus ruled FOAD.

sifFlammable
January 13th 2011

2741 Comments


burzum shud foad

Jips
January 14th 2011

1129 Comments


That Album art is the titties...

weareshadenow
January 14th 2011

175 Comments


(. )( .)

AngelofDeath
Staff Reviewer
January 27th 2011

16135 Comments


Samples here:

http://www.amazon.co.uk/Fallen/dp/B004KVY5QU/ref=sr_shvl_album_1?ie=UTF8&qid=1296061344&sr=301-1

BallsToTheWall
January 27th 2011

44196 Comments


artwork is dissapointing. No burned wooden frames or ominous trees.

AngelofDeath
Staff Reviewer
January 27th 2011

16135 Comments


I find it to be a welcomed change of pace. Going off those samples, the music seems to be quite the opposite: more of the same.

BallsToTheWall
January 27th 2011

44196 Comments


Sounds like music that I can smile wholeheartedly to as well s downing a pitcher of mead

AngelofDeath
Staff Reviewer
January 27th 2011

16135 Comments


Lol. I'll drink to anything.

BallsToTheWall
January 27th 2011

44196 Comments


Even to a christian fundraiser dedicated to banning metal and prostitution?

AngelofDeath
Staff Reviewer
January 27th 2011

16135 Comments


Yeah, I'll shoot some Everclear before I douse the crowd with it and set them ablaze.

DarkNoctus
Contributing Reviewer
January 28th 2011

8780 Comments


'produced like a classical album' it sounds exactly the same as the production on Belus, unbelievably distorted guitars and barely audible drums. :T

suddenly I'm less excited but I expected that to happen anyway

Hawks
January 28th 2011

35647 Comments


I really liked those samples. It kinda sounded like a mixture of early Satyricon and early Borknagar. That's just judging from 30 seconds though so I could be way off. Pretty excited for this nonetheless.

Terrifyer
January 28th 2011

3403 Comments


samples were good

DarkNoctus
Contributing Reviewer
January 28th 2011

8780 Comments


yeah samples were pretty good, about belus standard

MO
January 28th 2011

18522 Comments


this'll be fucking wicked

Killtacular
January 29th 2011

1314 Comments


It says the album was MASTERED like a classical album. Not produced. The production didn't change, just the mastering. All that means is that the album will have much more dynamic range instead of everything being at black metal volume all the way through.

Satellite
January 29th 2011

20728 Comments


oh.

DarkNoctus
Contributing Reviewer
January 29th 2011

8780 Comments


it leaked :3333

DarkNoctus
Contributing Reviewer
January 29th 2011

8780 Comments


and it rules so far, better than Belus

AngelofDeath
Staff Reviewer
January 29th 2011

16135 Comments


Shoutbox me a link or I'll stab you and say it was self-defense.

Terrifyer
January 29th 2011

3403 Comments


www.google.com

use it

AngelofDeath
Staff Reviewer
January 29th 2011

16135 Comments


Yeah, I love wading through bogus downloads just to find the real thing.

Terrifyer
January 29th 2011

3403 Comments


took me 5 seconds to find

AngelofDeath
Staff Reviewer
January 29th 2011

16135 Comments


Guess I'm not as lucky. Just deleted my third shit download.

DarkNoctus
Contributing Reviewer
January 29th 2011

8780 Comments


sounds like a 4 to me, where Belus was a 3.5

wyankeif1337
January 29th 2011

6739 Comments


"and it rules so far, better than Belus"

made my day, looking forward to listening


foreverendeared
January 29th 2011

14678 Comments


i have a good link if you need one Angel. It's legitimate.

DarkNoctus
Contributing Reviewer
January 29th 2011

8780 Comments


nah i hooked him up already

foreverendeared
January 29th 2011

14678 Comments


okay cool

AngelofDeath
Staff Reviewer
January 29th 2011

16135 Comments


Good lookin out anyway bro.

foreverendeared
January 29th 2011

14678 Comments


no problem

ahhhhhhaaaaaaawe
JEG FALLER

pretty good so far

DarkNoctus
Contributing Reviewer
January 29th 2011

8780 Comments


oooooooooooo

JEG FALLER :3

AngelofDeath
Staff Reviewer
January 29th 2011

16135 Comments


The sound is more dynamic – we mastered the album as if it was classical music – and I was more experimental than I was on 'Belus' in all respects.


lol

Crysis
Staff Reviewer
January 29th 2011

16315 Comments


Will listen to the samples later, interested to hear what it's like.

DarkNoctus
Contributing Reviewer
January 29th 2011

8780 Comments


crysis you may as well hear the leak

AngelofDeath
Staff Reviewer
January 29th 2011

16135 Comments


Sounds like a not as good Filosofem with a little bit of the s/t in the riffs.

Crysis
Staff Reviewer
January 29th 2011

16315 Comments


The fuck it leaked already? Well ok then I'll get that but im at Applebees on my phone not very bm friendly.

vanderb0b
January 29th 2011

3473 Comments


Album is pretty awesome, much better than Belus, imo.

Crysis
Staff Reviewer
January 29th 2011

16315 Comments


Wow this is actually pretty great

Wizard
January 30th 2011

19343 Comments


Album is pretty good so far.

Digging: Mistigo Varggoth Darkestra - The Key to the Gates of the Apocalypse

jingledeath
January 30th 2011

7104 Comments


downloading, will listen tomorrowww

SCREAM!
January 30th 2011

10038 Comments


First track reminds me a lot of a german style of BM

Sounds good so far

Wizard
January 30th 2011

19343 Comments


Sounds exactly like something off Belus so that surprises me Scream.

SCREAM!
January 30th 2011

10038 Comments


Except it isn't putting me to sleep

Wizard
January 30th 2011

19343 Comments


Hahahahahaha I knew you were going to say that. Maybe go back and try Belus again after this.

jingledeath
January 30th 2011

7104 Comments


it's a trap!

SCREAM!
January 30th 2011

10038 Comments


I might. I can see how you would say it sounds like belus but i think it sounds more like what belus should have sounded like.

It feels like he took lots of elements off of belus but put more work into them because so far i havent gotten the dragging feeling that i got from belus. I am only starting track 3 of this but even by track 3 on belus i was pretty bored

BallsToTheWall
January 30th 2011

44196 Comments


CLEAN VOCALS BRING TEH MELANCHOLY.

Wizard
January 30th 2011

19343 Comments


I might. I can see how you would say it sounds like belus but i think it sounds more like what belus should have sounded like.

Fair enough statement, I can reason with this hahahaha.

And the clean vocals rule on this.

TheSpirit
January 30th 2011

17735 Comments


Downloading now at work, can't wait to go home and give it a listen!! All this talk is exciting me.

Digging: Emarosa - Versus

DarkNoctus
Contributing Reviewer
January 30th 2011

8780 Comments


i like how he says 'jeg faller' in such a light and carefree tone, especially when it means 'I am Falling'


oooooooo, jeg faller |3

Crysis
Staff Reviewer
January 30th 2011

16315 Comments


The first two tracks are my favorites.

DarkNoctus
Contributing Reviewer
January 30th 2011

8780 Comments


Valen and Jeg Fallar are my favourites, yeah~

Hawks
January 30th 2011

35647 Comments


CLEAN VOCALS BRING TEH MELANCHOLY.

They're so god damn good. This album is definitely better than Belus.

Crysis
Staff Reviewer
January 30th 2011

16315 Comments


Valen and Jeg Fallar are my favourites, yeah~

Yeah by first two tracks I meant those, not the awful intro.

Athom
Staff Reviewer
January 30th 2011

17204 Comments


Fallen is better than Hvis lyset tar oss

SCREAM!
January 30th 2011

10038 Comments


lol

redsky bringing in the usual jokes

DarkNoctus
Contributing Reviewer
January 30th 2011

8780 Comments


Yeah by first two tracks I meant those, not the awful intro.


yeah that's what I thought you meant

Athom
Staff Reviewer
January 30th 2011

17204 Comments


i don't have shit to say to you canuck.

SCREAM!
January 30th 2011

10038 Comments


woa

redsky bringing the unusual hostility

Hawks
January 30th 2011

35647 Comments


Let's all get along here fellas!

Athom
Staff Reviewer
January 30th 2011

17204 Comments


♥ ♥ ♥ ♥ ♥HUGS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

SCREAM!
January 30th 2011

10038 Comments


i prefer cookies

Hawks
January 30th 2011

35647 Comments


Yesssssss!

DarkNoctus
Contributing Reviewer
January 30th 2011

8780 Comments


haaaaa this gave me a month's posting ban on last.fm

damn you varg :3

DeafMetal
January 30th 2011

8588 Comments


This is okay.

SCREAM!
January 30th 2011

10038 Comments


did you post the link noctus?

Lucid
Contributing Reviewer
January 30th 2011

7023 Comments


Not liking the vocals.

Digging: FKA twigs - LP1

Wolfhorde
January 30th 2011

13011 Comments


Listening to Burzum gives me teh lulz. Also in this picture he looks a tad like Gaahl, which makes him even more hilarious.

Gorification
January 30th 2011

1124 Comments


ive got a review written up for this.

Crysis
Staff Reviewer
January 30th 2011

16315 Comments


It's been one day O_o

Gorification
January 30th 2011

1124 Comments


yeah, ive listened to it about 3 times now, im on my fourth listen, still feel the same about it as when i wrote the review. ill probably put it up later tonight.

Crysis
Staff Reviewer
January 30th 2011

16315 Comments


It hasn't streamed yet and it's not going to be released for over a month

TheSpirit
January 30th 2011

17735 Comments


lol it's not even released until march 7th officially, this is only a leak. your overexcited, shallow review will have to wait until then

Gorification
January 30th 2011

1124 Comments


it has to have been released or streamed to post a review eh? i thought so. i thought i saw that somewhere but i wasnt sure. went to the FAQ and it didnt say anything about it.

Crysis
Staff Reviewer
January 30th 2011

16315 Comments


Yeah needs a legal stream or official release somewhere in the world to be reviewed.

Gorification
January 30th 2011

1124 Comments


@wolfhorde not really shallow. the excitement has died down. its usually only when i dont like something that i change my mind about it later on, like opeth. when i really like something it usually stays that way. so im sure my opinion is going to be the same a month from now.

Crysis
Staff Reviewer
January 30th 2011

16315 Comments


And also in the FAQ section you looked at

http://www.sputnikmusic.com/forums/showpost.php?p=15139923&postcount=6

Gorification
January 30th 2011

1124 Comments


ahh, i missed that...

Wolfhorde
January 30th 2011

13011 Comments


"@wolfhorde not really shallow. the excitement has died down. its usually only when i dont like something that i change my mind about it later on, like opeth. when i really like something it usually stays that way. so im sure my opinion is going to be the same a month from now."

Lol. Wtf - context?

DarkNoctus
Contributing Reviewer
January 30th 2011

8780 Comments


did you post the link noctus?


I pm'd it to someone, didn't really post it



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED
Billy Talent's greatest hits
Robert Plant streams new album
Deftones Album Details
Emarosa stream new album
Finch Release Second Single
Counting Crows stream new LP
New Old Man Gloom album/movie
Darkspace album teaser
Misha Mansoor reveals new tracks
New Curren$y EP

OTHER RECENT NEWS
New Texas In July Song
Tigers On Trains Album Teaser
Viper the Rapper drops New Vid
Ryan Adams streams new album
New Evestus video, compilation
Deadlife stream new album
The/Das - Miami Waters
Skyforest stream debut album
Phantom Riffage stream new album
Kamijo detail new album
New Primitive Man Track
Tricky streams new material
Scarlet release new song
Stream The Vines new LP
Perceptionist stream debut album

» see all news

RELATED REVIEWS
Burzum
The Ways of Yore
Burzum
Sol austan, Mani vestan
Burzum
Umskiptar
Burzum
From the Depths of Darkness
Burzum
Fallen
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy