Good Charlotte Greatest Hits
2011-01-06 by J. Ponton EMERITUS | 77 Comments
Good Charlotte will release a greatest hits album on January 31.










1. 'Little Thin'
2. 'The Motivation Proclamation'
3. 'Festival Song'
4. 'Lifestyles Of The Rich And Famous'
5. 'The Anthem'
6. 'Girls And Boys'
7. 'The Young And The Hopeless'
8. 'Hold On'
9. 'Predictable'
10. 'I Just Wanna Live'
11. 'The Chronicles Of Life And Death'
12. 'We Believe'
13. 'The River' (featuring Avenged Sevenfold)
14. 'Keep Your Hands Off My Girl'
15. 'Dance Floor Anthem (I Don't Wanna Be In Love)'
16. 'Misery'

http://www.nme.com/news/good-charlotte/54464
Tagged: Good Charlotte

Comments:Add a Comment 
Apollo
January 6th 2011
10307 Comments


HAHA!

crowing51
January 6th 2011
3453 Comments


Has this band been out that long to have a greatest hits album?...damn.

Digging: The Contortionist - Language

chesse13
January 6th 2011
3432 Comments


lol good one

Digging: iamthemorning - Belighted

RiversCuomo
January 6th 2011
439 Comments


"Greatest"
ok
"Hits"
huh. well

loveisamixtape
January 6th 2011
6036 Comments


lol how can an album by this band entitled "greatest hits" have any songs on it

Digging: Free Throw - Those Days Are Gone

Slum
January 6th 2011
2579 Comments


fall out boy could do it so why not them right

fabzn
January 6th 2011
86 Comments


lol wth, fuck this

loveisamixtape
January 6th 2011
6036 Comments


woah woah i take that back

13 is good, and 9 is bearable.

troll me for it.

Spec
January 6th 2011
27178 Comments


Why even make this news?

Spec
January 6th 2011
27178 Comments


Good Charlotte- Greatest Hits= OXYMORON

AliW1993
Contributing Reviewer
January 6th 2011
7343 Comments


Tbh I've quite liked some of their singles

But yeah this is just silly

Aids
Contributing Reviewer
January 6th 2011
23843 Comments


the title of this article hurts my brain

'Hold On' is a good song though

fr33convict
January 6th 2011
11689 Comments


lol

chaseguitar
January 6th 2011
732 Comments


4 and 5 were the shit like seven years ago.

loveisamixtape
January 6th 2011
6036 Comments


okay 8, 9, and 13 are good. THAT'S ALL I AM GIVING THIS BAND.

8 just for the music video, and the fact that i can relate to losing people to suicide.

i've triple checked, that's all i'm giving it. all all all.

tiesthatbind
January 6th 2011
7374 Comments


I used to like 15 quite a bit.

Still, lol

Digging: xSPONGEXCOREx - How Tough Are Yah?

fr33convict
January 6th 2011
11689 Comments


I didn't even realize they had 16 singles to be honest.

SowingSeason
Staff Reviewer
January 6th 2011
16141 Comments


So this will be a blank CD, no?

I need me one of them anyway to burn the new Republic of Wolves EP.

Digging: Alt-J - This Is All Yours

Motiv3
January 6th 2011
8938 Comments


lolwut

UO910
January 6th 2011
115 Comments


oh shit! it's april already!?!

Volume4
January 6th 2011
21 Comments


guess they needed another creative way to market blank CDs

bloc
January 6th 2011
34872 Comments


Moar like What Hits? amirite?

But seriously, these guys were awesome back in the day. Lifestyles was awesome.

MUNGOLOID
January 6th 2011
4318 Comments


AHA!

DaveyBoy
Staff Reviewer
January 6th 2011
20857 Comments


Ok, who's the wise guy who has taken the last 2 letters off of track-1?

THIEF
January 6th 2011
237 Comments


A greatest hits album from a band thats still active is just a pathetic cry for attention trying to prey on their fans nostalgia.

Captain Civic
January 6th 2011
280 Comments


More like Lamest Hits

freedomofspeechnoway
January 6th 2011
415 Comments


April fools coming early?...i hope?...


A greatest hits album from a band thats still active


Hah you use the term 'active' quite loosely.

Scoot
January 6th 2011
17770 Comments


burn

freedomofspeechnoway
January 6th 2011
415 Comments


uo910 I apologize I didn't see your comment...glad to see we're on the same page though.

Satellite
January 6th 2011
20818 Comments


1. 'Little Thin'
2. 'The Motivation Proclamation'
3. 'Festival Song'
4. 'Lifestyles Of The Rich And Famous'
5. 'The Anthem'
6. 'Girls And Boys'
7. 'The Young And The Hopeless'
8. 'Hold On'
9. 'Predictable'
10. 'I Just Wanna Live'
11. 'The Chronicles Of Life And Death'
12. 'We Believe'
13. 'The River' (featuring Avenged Sevenfold)
14. 'Keep Your Hands Off My Girl'
15. 'Dance Floor Anthem (I Don't Wanna Be In Love)'
16. 'Misery'
lol

anuspudding
January 6th 2011
403 Comments


good charlotte greatest hits...that sure is news to me LOL!

Josh D.
January 6th 2011
13968 Comments


Good Charlotte Greatest Hits


Lol.





Too easy? Yeah, so what.

Hep Kat
January 6th 2011
15351 Comments


band releases several multi-platinum albums over the course of a decade and a half

has a shitton of hit singles that you know you liked at least one of at some point

releases greatest hits album? UNHEARD OF

Josh D.
January 6th 2011
13968 Comments


Not even pretended to like, good sir.

Captain Civic
January 6th 2011
280 Comments


Hep Kat, I do not like any of their singles. At all. In fact, the one song that vexes (literally starts to anger) me when I hear it is pissy-whiney singing on Dance Floor Anthem, especially the chorus.

Saying it's good because the majority likes it is not always true.

FearThyEvil
January 6th 2011
12558 Comments


lmfao

Dogget
January 6th 2011
781 Comments


gonna put on track 5 and throw all my hands up.

Irving
Staff Reviewer
January 6th 2011
7307 Comments


LET THE RECORD PLAY!!

Digging: U2 - Songs of Innocence

Fieryfenderz
January 6th 2011
1448 Comments


More like Greatest Shits! OMG AMIRIGHT?!?

chaseguitar
January 6th 2011
732 Comments


the award goes to fieryfenderz for the best pun on this topic.

RiversCuomo
January 6th 2011
439 Comments


"fall out boy could do it so why not them right"
probably because fall out boy is actually a decent band

SowingSeason
Staff Reviewer
January 6th 2011
16141 Comments


I enjoy FOB on occasion, esp. Infinity on High

Knott-
Emeritus
January 6th 2011
10197 Comments


4 thru 12 is awesome

HOOOOOOOOOOOOOOOOLD ON

IF YOU FEEL LIKE LETTING GO

band is prettyy lol

Kris.
January 6th 2011
12345 Comments


anyone else SUPER EXCITED FOR THIS

Emim
January 6th 2011
26625 Comments


Greatest Hit*

Comatorium.
January 6th 2011
4125 Comments


STANLEY!

Digging: Silverstein - This is How the Wind Shifts: Addendum

AlmightyHabeeb
January 6th 2011
108 Comments


lol.

Scoot
January 6th 2011
17770 Comments


I JUST WANNA LIIIIIVE

SCREAMorphine
January 6th 2011
1753 Comments


I thought this was released a few months ago? must of only been in Australia

Aids
Contributing Reviewer
January 6th 2011
23843 Comments


HOOOOOOOOOOOLD ON

IT IS BETTER THAN YOU KNOW

wyankeif1337
January 6th 2011
6739 Comments


FUCK YES GOOD CHARLOTTE

oh wait...

steviethund3r
January 7th 2011
6 Comments


its like if EMF released a greatest hits....oh wait they did do a "best of"

Nomos
January 7th 2011
841 Comments


AHAHAHAHAH

sublimefan1991
January 7th 2011
757 Comments


kinda agree w/ hep kat. although they basically suck, they've at least been impactful and relevant enough in the 00's to put out a greatest hits.

Satellite
January 7th 2011
20818 Comments


lol impactful (which isn't a word btw) and relevant.

augustBURNSred88
January 7th 2011
109 Comments


I already have these albums, no need to buy them again.

Satellite
January 7th 2011
20818 Comments


you should be more concerned with why you bought them in the first place.

sublimefan1991
January 7th 2011
757 Comments


http://dictionary.reference.com/browse/impactful don't fuck w/ an english major.

Satellite
January 7th 2011
20818 Comments


actually, i am an english major, homes. it's not a word. good effort, though.

http://www.wsu.edu/~brians/errors/impactful.html

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=impactful

http://weblogs.baltimoresun.com/news/mcintyre/blog/2007/02/oh_the_impact.html

http://www.insidepr.ca/index.php/inside-proper-english/

butchinette
January 7th 2011
210 Comments


"The River" was good. But only because A7X dudes were on it. Except that, their songs never stuck with me.

Digging: Finch (US) - Back to Oblivion

tapitforever
January 7th 2011
1243 Comments


A7X's contributions were pretty impactful on that song

StrizzMatik
January 7th 2011
3196 Comments


Greatest Hits would normally imply having greatness and having hit songs, something of which this band has none of and one or two of, respectfully

Digging: Finch (US) - Back to Oblivion

drasticaction74
January 7th 2011
1739 Comments


finally

Digging: L666N - Exposure To Japanese Porn

Zilcho
January 7th 2011
20 Comments


Gross.

sublimefan1991
January 7th 2011
757 Comments


okay, are you really citing urbandictionary.com as a source? how about this: http://www.merriam-webster.com/dictionary/impactful it's a fucking word already.

MO
January 7th 2011
18755 Comments


this is a joke right, I didn't know you could put "Good Charlotte" and "greatest hits" anywhere near eachother

SaulZam
January 7th 2011
24 Comments


they fucking suck

farglesnuff
January 7th 2011
241 Comments


They had hits? Great hits? Enough to fil a whole cd with?? Im confused...

Prince1993
January 7th 2011
542 Comments


They just released Cardiology,
I don't think this is a good idea.

Makemebad35
January 7th 2011
752 Comments


I've been waiting for this for forever

rollnchew
January 7th 2011
85 Comments


fuck the 'do Good Charlotte deserve a greatest hits?' debate - I'm all about the 'impactful' thing going down.

theBlackWidow
January 7th 2011
465 Comments


Lmao.....what a joke.

Fieryfenderz
January 8th 2011
1448 Comments


i actually dont mind this band that much to be honest. Lifestyles of the Rich and the famous was a repeat album for me when i was younger.

Spec
January 8th 2011
27178 Comments


Never should have commented on this.

Fieryfenderz
January 8th 2011
1448 Comments


haha i first commented making a shitty pun. But I occasionally like to pretend to not be a total elitist.

MrxSelfxDestruct
January 9th 2011
495 Comments


Good Charlotte is trollin' hard

seanisonfire
January 11th 2011
20 Comments


But it's not april fools day yet! Someone posted this too early!



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

New Black Sabbath album
Mastodon release video for The Mo..
Three Days Grace drop new song
Machine Head release new track
Yellowcard stream new album
Godflesh stream new album
Decapitated stream latest LP
Milwaukee's Vega stream debut alb..
Matty Mullins releases new video
Keeping Up with Jeff Rosenstock


OTHER RECENT NEWS

Raven Throne stream new album
New Belle & Sebastian album
Soen release new video
ssSHEENSss stream new album
Kam Kama stream debut album
American Wolf stream new LP
Plini releases new single
The Used video the Revolution
Grst stream their debut album
Falls of Rauros stream new LP
Veil of Maya singer leaves
Thom Yorke's new album!
Special Providence release new vi..
Algebra stream new album
Skindred's Benji goes solo

» see all news

RELATED REVIEWS
Good Charlotte
Greatest Hits
Good Charlotte
Cardiology
Good Charlotte
Live from Montreal
Good Charlotte
Greatest Remixes
Good Charlotte
Good Morning Revival
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy