Glee breaks Beatles chart record
2010-10-06 by Dr Dave De Sylvia STAFF | 137 Comments
The cast of Glee has surpassed the Beatles for the most titles on the Billboard Hot 100 by a non-solo act.

Glee's six new entries this week brings the show's total to 75, surpassing the Beatles' 71, while only James Brown (91) and Elvis Presley (149) can boast more pop hits.

Since the beginning of the series in 2009, Glee has charted 11.5 million download sales and 2.8 million albums.
Tagged: Glee

Comments:Add a Comment 
dylantheairplane
October 6th 2010
2171 Comments


jjjjeeeessssuuuussss

SeaAnemone
October 6th 2010
20953 Comments


anybody who gets really upset by this (inevitably 4/5 of sputnik) is simply overreacting

Digging: Viet Cong - Viet Cong

vanderb0b
October 6th 2010
3473 Comments


Really? Damn...

mynameischan
Staff Reviewer
October 6th 2010
17945 Comments


YESSSSSSSSS

PanasonicYouth
October 6th 2010
7412 Comments


gleerific

Klekticist
October 6th 2010
1259 Comments


0_o

mynameischan
Staff Reviewer
October 6th 2010
17945 Comments


everyone is gonna get so pissed about this it's gonna be awesome

misterhustle24
October 6th 2010
44 Comments


It doesn't matter because anytime someone talks about this topic they'll just say "Well there's glee but that doesn't count..."

Athom
Staff Reviewer
October 6th 2010
17231 Comments


I think it's astounding that Channing Freeman and John Hanson can spend enough money to keep an entire entertainment franchise afloat.

robertsona
Staff Reviewer
October 6th 2010
15082 Comments


i dont relaly care either way because who really cares about records like these but


kinda sucks regardless considering i hate the music of glee

ShadowRemains
October 6th 2010
21633 Comments


I think it's astounding that Channing Freeman and John Hanson can spend enough money to keep an entire entertainment franchise afloat.


fucking lol

Lucid
Contributing Reviewer
October 6th 2010
7025 Comments


glee is better than the beatles anyways why is anyone surprised

robertsona
Staff Reviewer
October 6th 2010
15082 Comments


lol

drasticaction74
October 6th 2010
1767 Comments


FINALLY. fucking beatles hogging the musical limelight

djunior
October 6th 2010
833 Comments


my dad loves this -.- fml

Digging: Kairon; IRSE! - Ujubasajuba

playswithpassion
October 6th 2010
276 Comments


I'm kind of indifferent but I figure I would at least drop in to say Glee sucks...tried watching it a few times and just hated it every time. I know women and gay people love the show though.

Waior
October 6th 2010
11461 Comments


I think it's astounding that Channing Freeman and John Hanson can spend enough money to keep an entire entertainment franchise afloat.


awesome

also jeff winger time I HATE GLEE I DON'T UNDERSTAND THE APPEAL

Athom
Staff Reviewer
October 6th 2010
17231 Comments


omg Lakes I'm stealing that for a song title

qwe3
October 6th 2010
21368 Comments


I think it's astounding that Channing Freeman and John Hanson can spend enough money to keep an entire entertainment franchise afloat.


made me laugh a lot

ThePalestMexican
October 6th 2010
2816 Comments


The Beatles are officially dead

playswithpassion
October 6th 2010
276 Comments


Actually, Paul and Ringo are still kicking...just give em a few years ;)

Phideaux
October 6th 2010
1656 Comments


Wow. That's actually really surprising.

eternium
October 6th 2010
16340 Comments


Sad.

jcfiasco
October 6th 2010
465 Comments


between this and weezers retirement offer today is an awesome day for music news ha ha

mynameischan
Staff Reviewer
October 6th 2010
17945 Comments


THIS IS SUCH A TRAVESTY

cleary21
October 6th 2010
671 Comments


Glee is exceptionally homosexual. I hear their version of Dream on and wished death on San Francisco.

Bleekill
October 6th 2010
832 Comments


This is fuckin lame.

BlueW
October 6th 2010
2120 Comments


fuck glee

Leatherneck
October 6th 2010
661 Comments


fuck billboard, the only chart i care about is sputnik's

CameronSetToKill
October 6th 2010
139 Comments


Unfortunately it keeps music alive, by doing so.

SoapySoap
October 6th 2010
865 Comments


Glee Ft. Paul McCartney. Just you watch.

RosaParks
October 6th 2010
15047 Comments


Not a fan of either act.

OvrotLivesAgain
October 6th 2010
1497 Comments


I wouldn't be pissed off at glee if they didn't have a hand for the "L" in the adds and logo and stuff. It just pisses me off of some reason.

But yeah, dont care about glee or the Beatles.

FruityCatOfDoom
October 6th 2010
2138 Comments


this is sad.

eternium
October 6th 2010
16340 Comments


It's just the fact that Glee will now be seen in the same place as The Beatles, Elvis, and James Brown that pisses me off.

TheBloodTypo
October 6th 2010
757 Comments


This doesn't mean anything.

All the good music gets downloaded for free, anyway.

botb
October 6th 2010
9778 Comments


this is pretty gay

IRAI
October 6th 2010
1567 Comments


"Not a fan of either act".



this.

Skybreaker
October 6th 2010
622 Comments


WHAT IS THIS I DON'T EVEN

TheBloodTypo
October 6th 2010
757 Comments


I'M LIKE 12 YEARS OLD AND I DON'T EVEN

mynameischan
Staff Reviewer
October 6th 2010
17945 Comments


this is just hilarious because the people who are going to freak out about this are the same people who think the billboard list is bullshit anyway. if the title were "taylor swift gets #1 single beating out lady gaga" everyone would say THIS MATTERS NOT and then play a pentatonic solo

Iluvatar
Staff Reviewer
October 6th 2010
16089 Comments


GDandBlinkfan76 (10:46:38 PM): everyone freaking out about glee beating the beatles is hilarious
JesusDeEspana (10:46:56 PM): haha
JesusDeEspana (10:48:49 PM): like
JesusDeEspana (10:48:51 PM): who cares
JesusDeEspana (10:48:54 PM): its a dumb record
GDandBlinkfan76 (10:49:02 PM): ya thats what i just commented
GDandBlinkfan76 (10:49:04 PM): the ppl who are freaking out
GDandBlinkfan76 (10:49:08 PM): think teh billboard list is dumb anyway
GDandBlinkfan76 (10:49:14 PM): but then something like this happens and its a huge deal to them

Laterali
October 6th 2010
54 Comments


Glee is a culmination of many terrible things that have already been done before.

robertsona
Staff Reviewer
October 6th 2010
15082 Comments


i dont see too many people really "freaking out" seems like you were all poised to make fun of /
intellectually vault yourself over the people you thought would freak out but then it sort of didnt
happen but hey look at this aim conversation lol!

i mean yeah people are hating on glee sort of but i dont think thats unreasonable when this is a
pretty huge record we're talking about here, not just someone getting high up onto the billboard
charts or whatever but actually breaking a pretty big record

Laterali
October 6th 2010
54 Comments


But I could care less that they beat some record because the music industry now isn't even remotely the way it was in the time of the beatles. Thought I'm pretty sure the beatles have more records beating everyone else ever in general.

mynameischan
Staff Reviewer
October 6th 2010
17945 Comments


i dont see too many people really "freaking out" seems like you were all poised to make fun of / intellectually vault yourself over the people you thought would freak out but then it sort of didnt happen but hey look at this aim conversation lol!


oh i'm sorry let's pinpoint specific phrasing and talk about that

just kidding you're a fucking moron robertsona

Ire
October 6th 2010
41828 Comments


omg

Satellite
October 6th 2010
20826 Comments


OMG PPL ARE PURCHASING MUSIC THAT I DON'T LIEK.

Some of you are fucking retards.

Satellite
October 6th 2010
20826 Comments


You can dislike whatever the fuck you want, but bitching about something that you dislike/probably pay no attention to being successful is probably the dumbest thing ever.

robertsona
Staff Reviewer
October 6th 2010
15082 Comments


if i dont like something of course im not gonna like the fact that its popular

i mean yeah after a while cycling through insults of twilight/glee/justin bieber gets sort of annoying
and i know im not the only one who switches to the other "side" simply because of that but its not
like that really relates to the "concept" itself

DaveyBoy
Staff Reviewer
October 6th 2010
20858 Comments


Who is this Glee band? Are they metal like Opeth & Converge or something?

Detective Dan
October 6th 2010
170 Comments


isn't Glee just a series of poorly done cover songs?

Satellite
October 6th 2010
20826 Comments


if i dont like something of course im not gonna like the fact that its popular

Why give a shit what other people are into?

klap
Staff Reviewer
October 6th 2010
10583 Comments


records are meant to broken

Digging: Charli XCX - Sucker

mynameischan
Staff Reviewer
October 6th 2010
17945 Comments


if i dont like something of course im not gonna like the fact that its popular

i mean yeah after a while cycling through insults of twilight/glee/justin bieber gets sort of annoying
and i know im not the only one who switches to the other "side" simply because of that but its not
like that really relates to the "concept" itself


nothing you ever say makes any sense

it's like you're predisposed to be an idiot

robertsona
Staff Reviewer
October 6th 2010
15082 Comments


only if it gets you riled up

TheBloodTypo
October 6th 2010
757 Comments


"if i dont like something of course im not gonna like the fact that its popular

i mean yeah after a while cycling through insults of twilight/glee/justin bieber gets sort of annoying
and i know im not the only one who switches to the other "side" simply because of that but its not
like that really relates to the "concept" itself"

Robertsona, what you've just said is one of the most insanely idiotic things I have ever heard. At no point in your rambling, incoherent response were you even close to anything that could be considered a rational thought. Everyone in this room is now dumber for having listened to it. I award you no points, and may God have mercy on your soul.

merriweather
October 6th 2010
619 Comments


ew, the downfall of society.......

FromDaHood
Contributing Reviewer
October 6th 2010
9067 Comments


I truly love Glee but this is just disappointing

robertsona
Staff Reviewer
October 6th 2010
15082 Comments


lol

Captain North
October 6th 2010
6792 Comments


More proof that the 'average person' is a total fucking lunatic.

tiesthatbind
October 6th 2010
7380 Comments


lol Glee

El_Goodo
October 6th 2010
1008 Comments


So...Glee is considered a band?

mynameischan
Staff Reviewer
October 6th 2010
17945 Comments


glee cast

Jips
October 6th 2010
1138 Comments


so is glee actually any good... never heard it personally....

Jips
October 6th 2010
1138 Comments


so is glee actually any good... never heard it personally....

TheBloodTypo
October 6th 2010
757 Comments


Just Youtube it. Or ask any woman/gay man of any age.

astrel
October 7th 2010
2614 Comments


Stupid trolling itt. People defending how open minded they are by stressing how much this news doesn't bother them. When it DOESN'T MATTER EITHER WAY.

HallucinogeNick
October 7th 2010
755 Comments


Record Sales are irrelevant in today's world.

TheBloodTypo
October 7th 2010
757 Comments


Record Sales are irrelevant in today's world.


I said this earlier!

ZippaThaRippa
October 7th 2010
2443 Comments


I don't even like Glee but damn I gotta respect that

Satellite
October 7th 2010
20826 Comments


Record sales are relevant insofar as indicating what people are buying. I'm not sure what else they're supposed to represent.

TMobotron
Contributing Reviewer
October 7th 2010
7159 Comments


lol. not to stir the pot because the pots a piece of shit right now, but even though some people are
saying people shouldn't care about other people liking glee, and that's true, I think the real problem
people have is not that glee is successful but that the beatles have been beaten by them. like if
hitler won the nobel peace prize over gandhi.

EDIT: and im not one of the people that feel that way, im js

TMobotron
Contributing Reviewer
October 7th 2010
7159 Comments


personally i support disliking glee regardless of why

jangbanger
October 7th 2010
56 Comments


glee is whats wrong with todays society

Spec
October 7th 2010
27298 Comments


I think it's astounding that Channing Freeman and John Hanson can spend enough money to keep an entire entertainment franchise afloat.

I think i'll just quote this yet again because it's so fucking funny.

bailar14
October 7th 2010
1603 Comments


you forgot about bc13 too

musicConsumer
October 7th 2010
494 Comments


Now I see why Josh D. has over 16000 comments. Keep it up.

taroo
October 7th 2010
2126 Comments


FEEL THE POWER OF FADS!!!!

Against Miik!
October 7th 2010
215 Comments


I watched the most recent episode of Glee because I'm like well hey everybody loves this shit so maybe I'm just being stubborn. Then watched it and I'm like ok now I know this show actually blows.

xfearbefore
October 7th 2010
1246 Comments


This show was actually good in the first season. This season has effectively killed my interest in it though, which is sad. It's just gotten so bad and contrived that I removed it from the season pass on my DVR.

Digging: The Smoking Popes - Get Fired

mynameischan
Staff Reviewer
October 7th 2010
17945 Comments


kind of like sublime

Emim
October 7th 2010
26675 Comments


Fucking Glee.

There's a reason why they put a loser sign in the logo.

tapitforever
October 7th 2010
1243 Comments


glee is aids

rollnchew
October 7th 2010
85 Comments


i love glee... but i also love the beatles... but which is better?

Theres only one way to find out....



plane
Staff Reviewer
October 7th 2010
6100 Comments


why am i reading about glee scrolled down here to say gaaaaaaaay and i should know

KILL
October 7th 2010
72280 Comments


damn you glee

Digging: Throwing Muses - Throwing Muses

theacademy
Staff Reviewer
October 7th 2010
28817 Comments


i seriously don't get why this pisses people off.

everything about being a non-glee watcher in a glee-watcher's world is awesome:

1. huge population of people you can call fags
2. i don't care how crappy the song choices are (urgh, "Imagine"), it's still infinitely better that they're on a scripted show with at least one hot girl singing (as opposed to the FUCKING RATINGS MACHINE that is American Idol)
3. Ryan Murphy created popular + nip/tuck. that guy deserves all the success in the world
4. honestly, the way girls talk about glee, it's basically exactly as lame as it is when we talk about x-men or video games or college football or fucking metalcore. it's basically twilight to older girls. they geek out and its sorta cute/tolerable (in moderation)... its just sorta nice to see fangirls emerge to support something original that doesn't star jennifer lopez or kate hudson trying to do a julia roberts impression...
5. in the grand scheme of dumb people irking me, glee is a far better choice than jersey shore. or idol. or anything on CBS.

Digging: Charli XCX - Sucker

DoubtGin
October 7th 2010
6754 Comments


holy shit 149 hits for Elvis

Live
October 7th 2010
322 Comments


Fuck that's really pathetic. Glee is pretty shitty.

Asiatic667
October 7th 2010
4648 Comments


Never watched the show, but I'm guessing it doesn't deserve this level of success.

Besides, Americas greatest show was M*A*S*H

FadeToBlack
October 7th 2010
11034 Comments


1. huge population of people you can call fags
i lol'd

Deathcar
October 7th 2010
1534 Comments


Whole thing/this thread amuses me.

astrel
October 7th 2010
2614 Comments


uhhh M*A*S*H is great but I would have to say that All in the Family was America's best television show.

VanitySeason
October 7th 2010
396 Comments


Glee needs moar Converge.

Locrian
October 7th 2010
1003 Comments


This is disappointing, but at least now it's someone other than the goddamned Beatles. Not that I dislike the Beatles... but come on.

Photon
October 7th 2010
1292 Comments


Glee>Beatles>Jesus

Locrian
October 7th 2010
1003 Comments


Jesus may have been the savior of mankind and everything but I never saw him put out a hit song. Not once.

TheBloodTypo
October 7th 2010
757 Comments


And iTunes hasn't even recognized him as Lord and Savior, so what gives?

robertsona
Staff Reviewer
October 7th 2010
15082 Comments


lol academy

mmmXXbroccoli
October 7th 2010
38 Comments


this is the first time i've ever heard of glee.... lol

HighandDriving
October 7th 2010
3288 Comments


NO ONE CAN BEAT MY MAN ELVIS

Obfuscation24
October 7th 2010
3939 Comments


omg such exciting news

MaskAtTheMasquerade
October 7th 2010
2888 Comments


lol this is pretty crazy. those bitches must be makin bbbaaaannnkkkkkk

supertouchox2
October 7th 2010
1062 Comments


lol gays and women

Yeahtoast
October 7th 2010
2041 Comments


FUCK THIS

sexualsoybean
October 7th 2010
914 Comments


The only people lamer than those getting angry about glee surpassing the beetles are people who post non-stop about how awesome it will be that people will get angry about glee surpassing the beetles.

"Whoa this is gonna be so rad people will be so mad! hahaha... man my life sucks"

Pastor of Muppets
October 7th 2010
237 Comments


I know it's a big fucking deal whenever anyone does something the Beatles did, but this is pretty inconsequential. When the Beatles were slamming #1 onto the charts, the music was a measurement of popularity which was itself (kind of) a measurement of quality within pop/rock. Popularity hasn't been a measurement of quality since... probably the moment Madonna charted. You can rage all you want at some petty tragedy, but if you still care what Billboard represents, Glee is the kind of thing that should get you hard anyway.


AggravatedYeti
October 7th 2010
7685 Comments


boo.

TheBloodTypo
October 7th 2010
757 Comments


if you still care what Billboard represents, Glee is the kind of thing that should get you hard anyway.

Real talk.

KILL
October 7th 2010
72280 Comments


what is glee i'm not american i dont know much

Fugue
October 7th 2010
7354 Comments


6 new enries in one week, fffffffuuuuuuuuuuuuuu.

RyanDonahoe
October 7th 2010
142 Comments


They're more deserving than Elvis (THE most overrated musician of all time).

RyanDonahoe
October 7th 2010
142 Comments



THIS.

RyanDonahoe
October 7th 2010
142 Comments


It makes me so damn happy that the universal catch phrase for every thread ever on this site is "....Needs moar Converge"

Emim
October 7th 2010
26675 Comments


hate elvis. all he was good at was stealing black music and putting his own dancing to it.


stfu, andcas. You're adopted and nobody loves you.


Except me.

rollnchew
October 7th 2010
85 Comments


'the ending to your show was inconsequential.'

Burn bitch.

True, true about elvis though.



rebel86
October 7th 2010
132 Comments


Lennon, McCartney, Harrison, and Star still win.

Glee = Current trend
Beatles = Forever

thediamondcanopy
October 7th 2010
511 Comments


cool.

Imperial
October 7th 2010
1739 Comments


It's like people don't care about good music anymore

theacademy
Staff Reviewer
October 7th 2010
28817 Comments


this is fucking pathetic. i'm so ashamed to be an american over this shit


im also slightly ashamed that youre an american

DaveyBoy
Staff Reviewer
October 7th 2010
20858 Comments


Big call Dave... And it sort of surprises me coming from your good self. I think there is a relatively large U.S.A aspect about the show that is not necessarily universal... So the comment wouldn't have shocked me coming from an American.

It still rates pretty darn well down under, but I do believe there is a portion who don't watch it because it can get very "American".

anuspudding
October 7th 2010
403 Comments


whatever yo
glee will never > the beatles

anuspudding
October 7th 2010
403 Comments


"The only reason I can think of for a young person not having seen Glee is that they simply don't interact with other people ever."

i'm 19, i've never actually watched glee, and i have a life :O :O

Torii
October 7th 2010
820 Comments


Well duhh..

Awesomesauce
October 7th 2010
1084 Comments


DaveyBoy's right. It might be kinda popular amongst the youngsters down here but most people my age couldn't give a fuck. Guess I'm just too busy skateboarding, drinking beer and getting laid to care.

NigelH
October 7th 2010
1571 Comments


That's it, guess Glee is better than the Beatles now.

climactic
October 7th 2010
19976 Comments


this is so fucked up

Digging: Downfall of Gaia - Aeon Unveils the Thrones of Decay

TomAkaVeto
October 7th 2010
1690 Comments


fucking LAME AS HELL.

fuck glee. shit's terrible as hell. I watched the first minute of an episode and got sick to my stomach. Basically, I think Glee represents all that is wrong with this world.

Satellite
October 8th 2010
20826 Comments


Basically, I think Glee represents all that is wrong with this world.

genocide. child labor. starving children. racism. aids. poverty. glee.

melodramatic retard is melodramatic and retarded.

TAB
October 8th 2010
467 Comments


what the fuck is a glee

tapitforever
October 8th 2010
1243 Comments


glee is a skidmark on the underpants of society

Asiatic667
October 8th 2010
4648 Comments


I can't believe Glee raises this much ire. People used to get this worked up over High School Musical, and look how long THAT took to be forgotten forever.

theacademy
Staff Reviewer
October 8th 2010
28817 Comments


genocide. child labor. starving children. racism. aids. poverty. glee.

melodramatic retard is melodramatic and retarded.


i mean, aids could sorta fit...

seifer
October 8th 2010
1006 Comments


i dont live in the US so hmm what is glee?

poweroftheweez
October 8th 2010
1290 Comments


i live in the us wtf is glee

BerrySnaps
October 8th 2010
31 Comments


This pleases me greatly.



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Modest Mouse release the first si..
Korn vs Type 1 Diabetes
Marilyn Manson reveals Deep Six
Periphery drops another song
Kendrick Lamar performs new track
New Enter Shikari video
Enslaved detail upcoming album, a..
Fair to Midland side project anno..
Imagine Dragons release new single
Chief Keef & Kanye West collabora..


OTHER RECENT NEWS

Falling in Reverse debut new song
Bobby Shmurda & crew indicted
Stonebride drop new album
Incubus reveal upcoming releases
SUMAC premiere new song
Morbid Angel working on new mater..
Prognathe stream new album
The new Colour Haze record is out
Methadone Skies unveil new LP
Astrokraut stream debut album
Sekte stream debut album
New Ensiferum album
Whalerider stream debut album
Apex Shrine stream debut LP
Alimony release new song

» see all news

RELATED REVIEWS
Glee
Glee: The Music, Volume 6
Glee
Glee: The Music Presents the Warblers
Glee
Glee: The Music, Volume 4
Glee
Glee: The Music, The Christmas Album
Glee
The Rocky Horror Glee Show
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy