Heaven Shall Burn Album Stream
2010-05-17 by Dr Dave De Sylvia STAFF | 35 Comments
German metalcore act Heaven Shall Burn have made their new album, Invictus, available to stream in full ahead of its May 21 European release.

Invictus is scheduled to be released in North America on June 8.

http://www.myspace.com/officialheavenshallburn
Tagged: Heaven Shall Burn

Comments:Add a Comment 
Essence
May 17th 2010
3600 Comments


dunno if i wanna listen

Prolapse
May 17th 2010
4370 Comments


I'm pretty sure you don't wanna

Essence
May 17th 2010
3600 Comments


think i will for lulz

TheSpirit
May 17th 2010
18014 Comments


on the first song and it sucks

Baphomet
May 17th 2010
7364 Comments


Band rules. Will get.

Zip
May 17th 2010
5312 Comments


It;s k

Ponton
Emeritus
May 17th 2010
5841 Comments


Burried in forgotten grounds has a solo thingy (!)

I like this

bloc
May 17th 2010
35086 Comments


Ooooh! But I'll wait for a download.

Zip
May 17th 2010
5312 Comments


It's really really dense and KSHHHHH but I'm not sure if it's that good...

TheGiantCrunch
May 17th 2010
107 Comments


@Essence

do you really like that brain drill album or is that just for lulz?

Zip
May 17th 2010
5312 Comments


What do you think you fool?

TheGiantCrunch
May 17th 2010
107 Comments


yeah ok good point, so how come you guys don't like HSB

TheSpirit
May 17th 2010
18014 Comments


cuz ew

Zip
May 17th 2010
5312 Comments


Becuz it all sounds the same. That vocal effect gets annoying pretty fast.

TheGiantCrunch
May 17th 2010
107 Comments


yeah but, in all fairness it all sounds really fucking heavy...

FadeToBlack
May 17th 2010
11044 Comments


only heard one song by this band, from Iconoclast 1 i think. It was on Death.fm (lol), sounded alright

BallsToTheWall
May 17th 2010
44805 Comments


Will listen to soon.

TheGiantCrunch
May 17th 2010
107 Comments


@Zip

what vocal effect? they layer them yeah but he pulls them of live

Essence
May 17th 2010
3600 Comments


album is okay

Vampolka
May 17th 2010
163 Comments


Sick! Listening and Combat is a badass song. Digging the techno sounding stuff. And holy crap those boxsets look god like.

SatansLittleHelper
May 17th 2010
192 Comments


Trolls

btors
May 17th 2010
62 Comments


Boring.

Crysis
Staff Reviewer
May 17th 2010
16585 Comments


Listening now. Probably going to like it.

cvlts
May 17th 2010
8993 Comments


sounds like aborted.

Crysis
Staff Reviewer
May 17th 2010
16585 Comments


I dunno I think it sounds absolutely nothing like aborted

cvlts
May 17th 2010
8993 Comments


i only have their strychnine album and from what i remember it sounds similar. could be wrong.

Crysis
Staff Reviewer
May 17th 2010
16585 Comments


This is pretty boring tbqfh. Couple of cool moments but jesus christ it gets old fast. No sweet riffs, nothing particularly interesting so far except a few clean bridges.

renegadestrings
May 17th 2010
1470 Comments


god i hope my initial impressions are wrong... or i'm just not in the right mood

Infernis
May 18th 2010
398 Comments


Oh hey this sounds like every album this band has put out before it. They always have maybe 1 or 2 good tracks and the rest blend together so much. Same riff progressions and the vocals stay one dimensional the entire album...

Zip
May 18th 2010
5312 Comments


what vocal effect? they layer them yeah but he pulls them of live
Because it's absolutely unheard of to use a vocal effect live...

TheGiantCrunch
May 18th 2010
107 Comments


Yeah but still... what effect

Captain North
May 18th 2010
6792 Comments


I'm liking it. Way more varied than Iconoclast.

Crysis
Staff Reviewer
May 18th 2010
16585 Comments


Yeah but still... what effect

They're layered like 23975234757238 times. It's been that way since Antigone.

TheGiantCrunch
May 18th 2010
107 Comments


well its abit dramatic but yeah they are very layered, but then again I could write a (very) long list of other bands that do that.

Curse.
Contributing Reviewer
May 18th 2010
8029 Comments


They are awesome, who gives a shit if it sounds the same



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Poison The Well reunite
Papa Roach stream F.E.A.R
Title Fight streams Hyperview
New Death Cab for Cutie single
Asking Alexandria singer quits
10 Years release new single
Demis Roussos dies at 68
Napalm Death drop new video
Liturgy stream Quetzalcoatl
Phil Elverum streams Sauna


OTHER RECENT NEWS

Drenge drops new song
Moosedriver stream debut EP
Blink-182 performing without Tom ..
Calexico return with new album
Crypt stream debut EP
Killer Boogie stream debut album
New Patrick Watson Single
1886 stream debut LP
Franck Carducci streams new album
Zoƫ Keating's Youtube dilemma
Powder For Pigeons stream LP
Cryptrip stream debut LP
New Megadeth album announced
Burial releases Temple Sleeper
We Are Harlot premiere music video

» see all news

RELATED REVIEWS
Heaven Shall Burn
Veto
Heaven Shall Burn
Invictus (Iconoclast III)
Heaven Shall Burn
Iconoclast (Part 2: Bildersturm)
Heaven Shall Burn
Decade of Expression (Live in Vienna)
Heaven Shall Burn
Iconoclast (Part 1: The Final Resistance)
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy