Soilwork Album Details
2010-04-21 by Magnus Altkula STAFF | 54 Comments

Swedish melodic death metal band Soilwork will release their eight studio album, titled The Panic Broadcast, on June 25 via Nuclear Blast. The album will mark the return of the band's original guitarist Peter Wichers









Tracklist:
01. Late For The Kill, Early For The Slaughter
02. 2 Lives Worth Of Reckoning
03. The Thrill
04. Deliverance Is Mine
05. Night Comes Clean
06. King Of The Threshold
07. Let This River Flow
08. Epitome
09. The Akuma Afterglow
10. Enter Dog Of Pavlov


Twitter

Band Page: Soilwork

Comments:Add a Comment 
Metalstyles
Staff Reviewer
April 21st 2010

8318 Comments


[img]http://www.bravewords.com/static/medias/images/news/137146.jpg[/img]

Crysis
Staff Reviewer
April 21st 2010

16263 Comments


Album art looks a lot like a Mastodon album.

Digging: Ulver - Bergtatt

Bulldog
April 21st 2010

3796 Comments


mastodon's leviathan cover is epic.

Crysis
Staff Reviewer
April 21st 2010

16263 Comments


Well specifically it reminds me a little of Crack The Skye but yeah. This album will probably be meh.

Inveigh
April 21st 2010

24800 Comments


haven't actually REALLY liked a Soilwork album since Natural Born Chaos... but Stabbing the Drama held my interest for a couple weeks. Here's to hoping this is a return to form, album art looks cool and Wichers is back, right?

TheSpirit
April 21st 2010

17192 Comments


They have Peter Wichers again, so maybe it wont be bad

Digging: vhmnt / blsphm - vhmnt / blsphm

Yazz_Flute
April 21st 2010

18764 Comments


10. Enter Dog Of Pavlov


lmaoooo

Digging: Cormorant - Dwellings

Phrike
April 21st 2010

1691 Comments


10. Enter Dog Of Pavlov

*ROLLS ON THE FLOOR AND GASPS FOR BREATH*

Anyway... hope this will be decent. The last two albums with Wichers were awful

Inveigh
April 21st 2010

24800 Comments


were the last two with Wichers Figure Number Five and Stabbing the Drama? bc if so then yeah

Phrike
April 21st 2010

1691 Comments


@ Inveigh
Yep

@ Mewcopa
Bullet For My Valentine's album cover was awesome as well and look what happened!!!



Inveigh
April 21st 2010

24800 Comments


lol Schrute Trek

fr33convict
April 21st 2010

11687 Comments


Album art looks a lot like a Mastodon album.

A little cartoonier but yeah I get what you're saying.

Alucard125
April 21st 2010

534 Comments


Enjoyed all their albums until STAGD. Hopefully this wont be part II...

botb
April 21st 2010

9560 Comments


is anything post STD worth checking out?

Yazz_Flute
April 21st 2010

18764 Comments


Well they only have one album post STD

STD was one of their better albums though.

Inveigh
April 21st 2010

24800 Comments


^disagree with that, but it's definitely their best post-NBC album

Phrike
April 21st 2010

1691 Comments


The Chainheart Machine > APP > NBC > Steelbath Suicide > STAGD > STD >>>>> FNF

This is how it goes

Inveigh
April 21st 2010

24800 Comments


^exactly, except switch STAGD and STD for me. FNF is soooooooo bad, I remember getting it the day it came out (before albums leaked and myspace made it possible to hear shit from underground bands before their albums came out) and i was like "what the fuck!?"

so disappointing coming off NBC

Crysis
Staff Reviewer
April 21st 2010

16263 Comments


A little cartoonier but yeah I get what you're saying.

Yeah it's not a carbon copy but it looks like something they would do.

Yazz_Flute
April 21st 2010

18764 Comments


APP ≥ Chainheart Machine >> STD > NBC >>> Steelbath Suicide ≥ FN5 ≥ STAGD

Inveigh
April 21st 2010

24800 Comments


Steelbath Suicide has Razor Lives and Ardvark Trail and is therefore automatically superior to Stabbing the Drama ;-)

theacademy
April 21st 2010

28258 Comments


B4MV album's art = Aiden + BMTH + The Prodigy
Soilwork album's art = mastodon


MY DECLARATION HURTS JUST WANNA STAB IT RIGHT NOWWWWWWWWWWWWWWW

Inveigh
April 21st 2010

24800 Comments


i'll get all asian up inside you if you don't watch out

theacademy
April 21st 2010

28258 Comments


its a metaphor for love, dude. when i'm really into a girl, and emotions get to churning, i become...like...two different people, man. and both of them are asian.

Inveigh
April 21st 2010

24800 Comments


when asian gets to churning inside me i get to the toilet quickly

ThePalestMexican
April 21st 2010

2816 Comments


The album cover is actually......good
0_0

BallsToTheWall
April 21st 2010

44164 Comments


Love how "death" still applies to this band considering how their sound has watered down with age.

JWT155
April 21st 2010

9205 Comments


I'm just hoping this will be descent.
Album artwork is badass.

Foodforthegods
April 21st 2010

425 Comments


10. Enter Dog Of Pavlov


lmaoooo


You dumb or what??? The Pavlov study is one of the most famous in Psychology. It's one of the basic behavioral concept you dumb/$%

BigTuna
April 21st 2010

5154 Comments


still funny

Digging: Common - Nobody's Smiling

Wizard
April 21st 2010

19240 Comments


Well specifically it reminds me a little of Crack The Skye but yeah. This album will probably be meh.

They do have their original guitarist back if that helps? I enjoy everything by these guys minus their last album.

Digging: Cloak of Altering - Plague Beasts

TheSpirit
April 21st 2010

17192 Comments


Their probably the ONLY melodeath (along with Children of Bodom SOMETIMES) that i can still get into.

Inveigh
April 21st 2010

24800 Comments


Slaughter of the Soul and early In Flames still do it for me sometimes, but yeah pretty much Soilwork's first 4 albums are where it's at. Autumn Leaves and Garden of Shadows would be up there if I could find more of their music...

R6Rider
April 21st 2010

4493 Comments


hope this is good

Digging: Rort - Warpath

Wizard
April 21st 2010

19240 Comments


I just like the fact that these guys know how to lock into a nice melodic groove.

R6Rider
April 21st 2010

4493 Comments


yeah they did that quite well on STD

APP will always be my fave though

CrazyFool84
April 21st 2010

1080 Comments


Sorta looking forward to this one actually, Wichers could make this work again

Dryden
April 21st 2010

12928 Comments


album cover is probably better then the actual music

BeardedIdiot
April 22nd 2010

643 Comments


I quite like both the old Soilwork (though I never got into Steelbath for some reason) and the new Soilwork (StaGD was extremely meh though). Album cover is good, album might be good too (for their standarts, of course)

Yazz_Flute
April 22nd 2010

18764 Comments


10. Enter Dog Of Pavlov


lmaoooo


You dumb or what??? The Pavlov study is one of the most famous in Psychology. It's one of the basic behavioral concept you dumb/$%


I know that haha, it's just that the song title makes it sound like some sort of vicious beast the way it's worded, like "Enter Vicious Dog of Death" or something. It just sounds hilarious because of the awkward macho wording.

BeardedIdiot
April 22nd 2010

643 Comments


don't fuck with dog of Pavlov, yo

Naffa
April 22nd 2010

25 Comments


Always have a soft spot for this band so i hope this album will be a return to form.

warchest
April 22nd 2010

52 Comments


everyone put high hope for this record since wichers is back...

BeardedIdiot
April 22nd 2010

643 Comments


Well, they wont be going back vocal-wise, because Bjorn just can't scream as good as then. Guitar-wise... who knows. They've been talking that this will be "a more technical album".
I'm actually more interested what the new guitarist will contribute to this. I heard he played in some french death metal band. Anyone knows the name and if it was any good?

FadeToBlack
April 22nd 2010

10913 Comments


this is gonna be shit

sleepyhead
April 22nd 2010

593 Comments


this may actually be good...well, i hope so anyway

Scoot
April 22nd 2010

17682 Comments


Probably going to suck.

Digging: Unjust - Glow

LG
April 22nd 2010

3049 Comments


This bands gonna rule the world fools

stabbing14
June 22nd 2010

1 Comments


you fuckers are retarted. stabbing the drama is the BEST album by far because its' DIFFERENT first two albums.....terrible. stop clinging to the old stuff. stabbing the drama is by far the most inventive album they've ever done. there are so many layered keyboards and the guitar and bass tone is MASSIVE. Who doesn't like bass? the choruses sound like nothing that's ever been done. everything about that record is amazing...simply soilwork at their most creative. so what if it doesn't sound like steelbath or natural born chaos? as far as the new album goes i've heard 3 tracks....heluva lot better than sworn....could be my favorite but I'll reserve judgement for when it comes out. Stabbing The Drama is the Best!!!!!!

Crysis
Staff Reviewer
June 22nd 2010

16263 Comments


i didn't notice how MASSIVE the bass tone was brb going to give stabbing the drama 5/5

BallsToTheWall
June 22nd 2010

44164 Comments


Need a new song or 10.

Dryden
June 22nd 2010

12928 Comments


ohh

Scoot
June 22nd 2010

17682 Comments


this may actually not be that bad. the new song is pretty good.

Yazz_Flute
June 22nd 2010

18764 Comments


I'm extremely pumped for this honestly. I feel like I shouldn't be but I am. The new song still gets regular plays from me.



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED
The Offspring finish Cover EP
Lil B: "No Black Person Is Ugly"
New August Burns Red Video
Another Gaslight Anthem Song
Primus unveil new album, tour
Secret Band Release S/T LP
Cold World stream new album
Geoff Tate becomes Mindcrime
Panopticon stream new album
Gucci Mane streams new mixtape

OTHER RECENT NEWS
Emarosa detail new LP
New Eluveitie video
Arkells stream new album
Wintersun Update
Finch album release
New Philip Selway music video
New Wolf Video
Polyphia detail debut album, Muse
Jakob reveal new LP
New Drawn and Quartered album
You Blew It! Robbed in Texas
New Lagwagon Album
Symphony X talk new album
Family Force 5 stream album
Lucifer Was stream new song

» see all news

RELATED REVIEWS
Soilwork
The Living Infinite
Soilwork
The Sledgehammer Files: The Best of Soilwork
Soilwork
The Panic Broadcast
Soilwork
Sworn to a Great Divide
Soilwork
Stabbing the Drama
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2013 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy