New Stone Temple Pilots Song
2010-03-20 by Mark Stebbing | 35 Comments

Courtesy of Stone Temple Pilots fansite 'Below Empty', it has
been reported that FMQB has just released a High Quality
version of Stone Temple Pilots' new single
'Between The Lines' on their website.

Here is the link to the song:
http://fmqbproductions.com/epks/2010/stp/download.html

'Between The Lines' is to be the first single to be
released from Stone Temple Pilots' self-titled album.

Twitter

Band Page: Stone Temple Pilots

Comments:Add a Comment 
Romulus
March 20th 2010

8423 Comments


Oh jeez this is not very good.

EVedder27
March 20th 2010

6088 Comments


yeah....can't say I'm surprised though

G3N3R1C
March 20th 2010

1945 Comments


Sounds like something that would've been off Shangri La Dee Da, only better. Kinda reminds me of something that would've been off Libertad, as well. Not a bad thing, not at all. I really like the song.

ThePalestMexican
March 20th 2010

2816 Comments


Underwhelmed

JWT155
March 20th 2010

9211 Comments


Liked the song, but makes for a meh single.

bloc
March 20th 2010

34735 Comments


Band must die

Digging: Messiah - Choir of Horrors

Carnifex
March 20th 2010

1918 Comments


It's okay... too much like Libertad tbh.

Casablanca
March 20th 2010

262 Comments


why is this album being described as "beatle-esque"??

JWT155
March 20th 2010

9211 Comments


Well the people who described it as such heard the whole thing.

Zeno
March 20th 2010

205 Comments


"Washed up, desperate, junkie lead singer Scott Weiland described the album as beatles-esque"



paxman
March 20th 2010

4084 Comments


Lolz.

synergy
March 20th 2010

151 Comments


No band can make good music anymore. I don't know why they even try.

DanseManatee
March 20th 2010

20 Comments


Stone Temple Pilots are elegant bachelors...

eternium
March 20th 2010

16336 Comments


I liked it.

fr33convict
March 20th 2010

11687 Comments


song was meh.

Phantom
March 20th 2010

8930 Comments


No band can make good music anymore. I don't know why they even try.


derp

Asiatic667
March 20th 2010

4648 Comments


Don't want to try it. Purple was a fantastic, awesome album, but everything else I've heard from them is major meh

lessthanderek123
March 20th 2010

96 Comments


yeah I love STP, but this song straight up sucks

shindip
March 20th 2010

3536 Comments


haha baaaad song

Darkwatch025
March 20th 2010

172 Comments


what a piece of shit this song is. What happened to this band? I don't understand how anyone can think this is good. Sounds like something that would be on a B-sides. After Core and Purple they went downhill

focksy
March 20th 2010

437 Comments


dude watch it tiny songs is the best

Scoot
March 20th 2010

17714 Comments


This band still exists?

Vaseline was good a while back.

StrizzMatik
March 21st 2010

3183 Comments


STP was the most consistent alt-rock singles band of the early-mid 90's pretty much but this song is pretty bad and waaaaaaay overproduced IMO

Circa4life
March 21st 2010

289 Comments


Yeah I love STP, but this song was well not what I expected... here is hoping for the other songs to be much better.

machineflesh
March 21st 2010

37 Comments


Not what I was hoping for, but it's not overly bad. Became a bit more palatable after a few listens. Might even be quite a decent live track (sans production).

Nagrarok
March 21st 2010

8170 Comments


I somehow get how this is supposed to sound 'Beatles-esque'. Song is flat out bad though.

Romulus
March 21st 2010

8423 Comments


Consistency is debatable, AiC was just better

porch
March 21st 2010

8453 Comments


Even in their heyday the STP were a shitty band hanging off the coattails of better bands

/thread



StrizzMatik
March 21st 2010

3183 Comments


AIC is the better band. That's why I said they were a great SINGLES band.

SteelErectedb4you8er
March 21st 2010

2616 Comments


I can't believe people put Core as these guys' best album. They hadn't even developed their sound yet. I mean, I like it. However, Purple and Tiny Music are their best albums. Tiny music was a bold album and a very good one at that and Purple is where they truly found their own sound. No. 4 and Shangra are both good records too, if you actually listen to the music and the melodies. The DeLeo Bros know how to write good, catchy music.

SteelErectedb4you8er
March 21st 2010

2616 Comments


However, I do hope the rest of this album is more inspired than this tune. I can't you can't hear the Beatles-esque musically in the verses. It's definitely there. That could have been a good song, but it seems kind of rushed.

deliberately
March 21st 2010

187 Comments


interstate love song is a classic

Obfuscation24
March 22nd 2010

3939 Comments


*Sighs and shakes head at generic song*

paxman
March 23rd 2010

4084 Comments


It's not playing for me...

focksy
May 9th 2010

437 Comments


preordered the album at fye cuz that gives me a free 2 song sampler and it's really good



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED
KISS music banned from Triple M r..
Nickelback return with new song
Opeth stream Pale Communion
Green Day Singer Kicked Off Plane
New Nicki Minaj video
Taylor Swift releases new single
Breaking Benjamin announce new li..
Gerard Way releases new music vid..
As Blood Runs Black surprise
Aphex Twin announces new album

OTHER RECENT NEWS
New Scar Symmetry single
The Helix Nebula release new track
Scott Walker/Sunn O))) teaser
FKA Twigs posts new videos for un..
Blood of Kingu stream new LP
Pianos Become the Teeth tease new..
Gob Stream Apt. 13
Run the Jewels 2 in October
New Gideon song
Sanctuary stream new song
Dying Out Flame stream debut album
The Wonder Years cancel Australia..
Maya Beiser streams new album
Casey Jack streams debut album
Ariana Grande & Weeknd collab

» see all news

RELATED REVIEWS
Stone Temple Pilots
High Rise
Stone Temple Pilots
Stone Temple Pilots
Stone Temple Pilots
Thank You
Stone Temple Pilots
Shangri-La-Dee-Da
Stone Temple Pilots
No. 4
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy