The Ghost Inside Post New Song
2010-03-05 by NoRosesNoSkies | 30 Comments
LA hardcore band the Ghost Inside have posted a new song entitled 'Between The Lines' to MySpace.

The track is taken from their forthcoming album Returners, which is scheduled for release on June 8.

http://www.myspace.com/theghostinside
Tagged: The Ghost Inside

Comments:Add a Comment 
d00derz
March 5th 2010
115 Comments


pretty fuckin good. kinda changed their sound up a bit, but it's tighter and more developed than on FATFO

bloc
March 5th 2010
35024 Comments


You're totally right d00derz, they sound much more mature here. Damn this is quite good, I'm actually looking forward to this album.

cvlts
March 5th 2010
8985 Comments


oh hey! its For the Fallen Dreams!




oh whoops...

bloc
March 5th 2010
35024 Comments


Haha, yeah they sound quite similar; I love this style of metalcore though.

burnafterbreeding
March 5th 2010
1467 Comments


They do it way better than FTFD. This song is fucking excellent.

syco722
March 5th 2010
492 Comments


Woaahhhhhhh I liked their first album but this is GOOOOOOOOD

LifeInABox
March 5th 2010
3709 Comments


friends did gang vocs on this song

Carnifex
March 5th 2010
1918 Comments


It's okay, probably gonna check out the album regardless.

beans
March 5th 2010
2332 Comments


song is ok

these guys aren't anything special though

ThePalestMexican
March 5th 2010
2816 Comments


These guys kinda do it better then For the Fallen Dreams, Relentless sucked some donkey hooves.

Stokedness for the new album.

bloc
March 5th 2010
35024 Comments


THANK YOU Mex, Relentless was so bad. Changes was pretty nice though.

sspedding
March 5th 2010
4794 Comments


absolutely amazing. Love this band.

WARisalliknow91
March 6th 2010
493 Comments


I want this album asap

AbyssalCreation
March 6th 2010
2044 Comments


Pretty damn good.These guys put on a great show.I don't get the hate on Relentless.

xxKillWithASmile
March 6th 2010
240 Comments


This is nice. Alot smoother than I'm used to from these guys. And yeah, I really liked Relentless. Just about as much as I liked Changes actually.

warchest
March 6th 2010
52 Comments


TGI = FTFD
generic..

sspedding
March 6th 2010
4794 Comments


this really is boss.

sspedding
March 6th 2010
4794 Comments


WHAT DO YOU STAND FOR

jun jun jun jun

cvlts
March 6th 2010
8985 Comments


this actually is prty cool

botb
March 7th 2010
9778 Comments


band rules, song rules, guest spot is pretty sweet.

InFiction
March 7th 2010
3713 Comments


It's kind of gone from Hardcore to Metalcore. Not that that's a bad thing, but if I didn't know it was TGI then I probably wouldn't think much of it. I know that sounds dodgy but they really delivered on their debut album so I'm hoping they'll do it again.
If you listen to this in comparison with something like Faith or Forgiveness, you can see a big difference. It's a good song but hopefully the others on the album are much better.

Sieg
March 8th 2010
27 Comments


Never been a big fan of these guys, but this sounds like they've evolved a bit. I might check this out when it hits.

sspedding
March 8th 2010
4794 Comments


The Ghost Inside was always a metalcore band with hardcore style vocals. If you are telling me the Sirens Song is a hardcore song then I am NASA's next astronaut.

bloc
March 8th 2010
35024 Comments


You gotta admit they do sound a lot more metalcore on this song, like in terms of the whole band.

sspedding
March 8th 2010
4794 Comments


idk i don't really find it so different. Ah well.

witchxrapist
March 8th 2010
11057 Comments


InFiction doesn't know what hardcore is, lol.

This is pretty good. Vocals rule... that's the main problem with FTFD that these guys don't have.

witchxrapist
March 8th 2010
11057 Comments


New song reminded me of Taken tbh.

IntoTheFire
March 8th 2010
89 Comments


i don't see how this is any more metalcore either. i think it's pretty similar to their old stuff just a lot tighter and better production. even the little lead throughout the song sounds a lot like the little melodic break in faith or forgiveness. but either way fun song fun band

Winsomniac
March 8th 2010
8014 Comments


What happened to the blood running through your veins?

Real lyrics are real. I don't particularly care that people call it unoriginal; I believe their message, and posi messages in general are worth it.

What do YOU stand for?

Digging: Submotion Orchestra - Alium

InFiction
March 12th 2010
3713 Comments


If The Ghost Inside aren't Hardcore, then I can safely say, I don't really like Hardocre.



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Modest Mouse release the first si..
Korn vs Type 1 Diabetes
Marilyn Manson reveals Deep Six
Periphery drops another song
Kendrick Lamar performs new track
New Enter Shikari video
Fair to Midland side project anno..
Enslaved detail upcoming album, a..
Incubus reveal upcoming releases
Imagine Dragons release new single


OTHER RECENT NEWS

The Darcys are now a duo
Get Set Go stream new album
Falling in Reverse debut new song
Bobby Shmurda & crew indicted
Stonebride drop new album
SUMAC premiere new song
Morbid Angel working on new mater..
Prognathe stream new album
The new Colour Haze record is out
Methadone Skies unveil new LP
Astrokraut stream debut album
Sekte stream debut album
New Ensiferum album
Whalerider stream debut album
Apex Shrine stream debut LP

» see all news

RELATED REVIEWS
The Ghost Inside
Dear Youth
The Ghost Inside
Get What You Give
The Ghost Inside
Returners
The Ghost Inside
Fury and the Fallen Ones
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy