qwe3
Qwe Qwetherington
User

Reviews 6
Approval 70%

Soundoffs 122
News Articles 1
Band Edits + Tags 16
Album Edits 37

Album Ratings 2296
Objectivity 81%

Last Active 10-18-15 7:09 pm
Joined 09-10-09

Forum Posts 230
Review Comments 21,688

 Lists
10.05.10 Getting Your Family Into Your Music 10.05.10 Qwe
08.15.10 Incredibly Consistent Artists07.17.10 Fucking Jet Lag
06.20.10 Qwe Words06.05.10 Qwe Vocalists
06.03.10 Greatest Band Ever Ranked06.02.10 Rap Shit Yo
05.31.10 Qwe Needs Grind05.19.10 Morrowind On My Mac
05.05.10 Essential Prog05.02.10 (The Real) What Your Favorite 'Sputnik
03.29.10 Qwe's Birthday02.15.10 Woah Wtf
02.11.10 Qwe's Nostalgia02.10.10 FAUNABANDS!!
01.15.10 Qwe Digs12.08.09 Qwecade
« Previous | More »

Getting Your Family Into Your Music

Just talking about it in the axe to fall thread about what kind of music out of our (i'm assuming) immense libraries we've managed to get our family members into. I dunno I find it interesting, particularly with parents or elders since they grew up with completely diff sounds. So yeah. Also while we're at it what tastes do you owe to other people?
1Opeth
Still Life


Got my dad and (to some extent) my bro into these guys. their only problem is the "growly" vocals. dad doesn't see the need for it and bro just thinks it's annoying and takes away from the music. dad likes the floyd and doomy aspects of it, bro just likes the riffs and mikes cleans.
2Agalloch
Pale Folklore


Got bro into these guys, he didn't mind the vocals this time. I think it's coz he likes post rock and the painted fire trio at the start is really post rocky. plus it just fucking rules.
3Emancipator
Soon It Will Be Cold Enough


got my brother, cousin and mum into this guy. pretty hard not to like him. if any of you like trip hop listen. it's so good.
4Tool
Lateralus


Bro, dad, cousin, sis all like these guys. dad reeaaaallly likes them. i think it's the chords. he doesn't give a shit about their pretensions he just likes the music. mum doesnt. because they swear and have distortion. yeah.
5Eminem
The Marshall Mathers LP


Everyone except mum. because it has swearing.
6Bone Awl
Meaningless Leaning Mess


My 15 year old female cousin fucking loves bone awl. surprised the shit out of me.
7Strapping Young Lad
City


Bro likes this because it's got fucking insane vocals and since we're both singers it's one of the things he really looks for. Also because it has a song called oh my fucking god.
8Lil' Wayne
Tha Carter III


bro hated him, showed him tha mobb and he devoured weezy's discog. can't stress enough how many people need to do this.
9Bon Iver
For Emma, Forever Ago


My mum loves this guy. and elliott smith. actually my whole fam likes them. its pretty hard not to like elliott smith. i mean he has no bad songs and is influenced heavily by the beatles and the beach boys
10Animal Collective
Feels


Showed dad MPP first since that makes sense. he really liked it which i was kinda chuffed about. he liked feels more. good man.
Show/Add Comments (108)

FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2016 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy