Morbid Angel Altars of Madness
» Back to review

Comments:Add a Comment 
Hovse
April 5th 2014


921 Comments


duuude

hikingmetalpunk
April 5th 2014


1055 Comments

Album Rating: 5.0

dead/ your god is dead/

ScuroFantasma
April 5th 2014


2227 Comments


"Sad your writing is so repetitive and inarticulate cuz you make a lot of points that could be good under a better writer's hand"

I agree with this too, you made some good points and it was written pretty well but the structuring was bad and you repeat the same shit in the last few paragraphs.

Digging: Horsehunter - Caged In Flesh

HenchmanOfSanta
April 5th 2014


1879 Comments

Album Rating: 4.0


If I wanted thrash I'd listen to thrash tbh

I usually turn this off and put on early Death instead
Early Death is much thrashier than this album.

Digging: Godflesh - A World Lit Only By Fire

Hovse
April 5th 2014


921 Comments


Leprosy is less thrashy

CaptainDooRight
April 5th 2014


29889 Comments

Album Rating: 4.5

fuk even granny digs

Digging: Impetuous Ritual - Unholy Congregation of Hypocritical Ambivalence

dannyboy89
April 6th 2014


12026 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

This is just dark, s8nized, blasphemous dm.

LaughingSkull
April 6th 2014


221 Comments


Good review, pos.

dannyboy89
April 6th 2014


12026 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

Sandoval is just raw power on this.

NeroCorleone80
April 6th 2014


29278 Comments

Album Rating: 5.0

Deserves 1000 negs

Ayil
April 6th 2014


64 Comments


2.0

Nope.AVI

Wizard
April 6th 2014


19501 Comments

Album Rating: 3.5

However, this reputation is completely baseless. Altars of Madness is the kind of album that nobody would care about if they heard it for the first time today. This wasn't even that special when it was released. By '89, Death had already released two albums and every haircut-refusing teenager in Florida was in a death metal band. Death metal was still a fledgling genre though, and any big stylistic changes would be signs of absolute genius. Altars of Madness is regarded more highly than the middle-'90s Death albums that actually displayed these musical revelations.

Read the first sentence about the rep of this album being baseless and then read your five year old rant that follows through the remainder of the review. Troll or not, you just got negged and I would be happy to back that up further if you want me to waste my time.

And no, I don't hold this as a masterpiece but I still disagree with everything you said.

Digging: Godflesh - A World Lit Only By Fire

Confucius
April 6th 2014


185 Comments


I'm curious about how the reviewer would rate Insanus, probably a -2.5 or something.

BMDrummer
April 6th 2014


8639 Comments

Album Rating: 4.0

Well, Insanus kind of deserves that rating.

youtried
April 6th 2014


9 Comments


nah it deserves at least a point for comic relief

GrandpaSeth3000
April 6th 2014


367 Comments

Album Rating: 3.5

A decent review. I think this album is pretty cool but I do not think it is the best.

- gs3k

xxm
April 6th 2014


211 Comments


@Propose I respectfully disagree on the "mediocre" part but oh well.

dopevoid
April 6th 2014


71 Comments

Album Rating: 2.0

logged out for a while yesterday. i appreciate everyone who pointed out the flaws in this review. i'll totally cede that my writing sucks haha, i'm just trying to get better.

one of the most sensible points y'all made was how this read like a 2.5 or 3, rather than a 2. I can see how that comes across tbh. again, im not a great writer.

I also spent too much time repeating stuff about the production. i think i did an okay ish job of mentioning that all osdm production is p bad but this is actually a weakness? i mean death has good production, and pestilence... idk.

dopevoid
April 6th 2014


71 Comments

Album Rating: 2.0

anyways thanks everyone for comments, is there a place on this site i can post a draft of a review and get feedback on it before posting it for real and opening myself up to wanton negs?

Insurrection
Contributing Reviewer
April 6th 2014


21453 Comments

Album Rating: 4.5

wiz knows

theres a review proofreading thread in the forums if youre serious about it. dunno how active it is though

Digging: Aspherium - The Fall of Therenia



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy