Bring Me the Horizon Sempiternal
» Back to review

Comments:Add a Comment 
Azn.
November 12th 2013


5609 Comments

Album Rating: 2.5

they might hit the notes

but the notes themselves are gay

ScuroFantasma
November 12th 2013


1787 Comments


Good review, pos'd

Digging: Coils of the Serpent - Withered Kingdom

Green Baron
November 12th 2013


20000 Comments


go to hell

for heaven's sake

spartanawasp
November 12th 2013


303 Comments

Album Rating: 4.0

This is better than what half of sputnik gives it credit for.

Jacquibim
Contributing Reviewer
November 12th 2013


14318 Comments

Album Rating: 2.5

nah

Digging: We Will Fail - Verstörung

spartanawasp
November 13th 2013


303 Comments

Album Rating: 4.0

yeh

Winsomniac
November 13th 2013


7971 Comments


Actually nah.


It's fun. Just not actually all that excellent. Still feels juvenile, still feels vapid. Just now also well-composed for a change.

spartanawasp
November 13th 2013


303 Comments

Album Rating: 4.0

Meh, solid 3.5, generous 4.

DrGonzo1937
November 13th 2013


5663 Comments

Album Rating: 3.0

Great record, but not much replay value imo. There is a hell... is their best effort for sho.

spartanawasp
November 13th 2013


303 Comments

Album Rating: 4.0

There is a Hell has better individual songs if you ask me, but Sempiternal is way more consistent.

There is a Hell was inconsistent as it gets, for example, you had Crucify Me followed by Anthem, or Visions followed by Blacklist.

On Sempiternal, the record is very consistent, the only truly bad song is Antivist.

DrGonzo1937
November 13th 2013


5663 Comments

Album Rating: 3.0

Yeah, but once you've heard it, that's it. There's nothing else to find in the songs once you've heard them a few times. The album begins to become a little mundane after a while. And lets be honest, Oli's lyrics really don't have a lot to offer.

I originally had this at a 4.5, but it's whittled down since.

DrGonzo1937
November 13th 2013


5663 Comments

Album Rating: 3.0

s'up andcas

zaruyache
November 13th 2013


6437 Comments


Andas come on, why. Why

Digging: Alpha Male Tea Party - Droids

spartanawasp
November 13th 2013


303 Comments

Album Rating: 4.0

Hell yeah Andcas

BigPleb
November 13th 2013


36631 Comments

Album Rating: 3.0 | Sound Off

:'[

Digging: Arc Iris - Arc Iris

Scoot
November 13th 2013


17751 Comments

Album Rating: 2.0

ugh

Emyay
November 13th 2013


5955 Comments

Album Rating: 3.0

Yeah, but once you've heard it, that's it. There's nothing else to find in the songs once you've heard them a few times. The album begins to become a little mundane after a while. [2]

spartanawasp
November 13th 2013


303 Comments

Album Rating: 4.0

I don't know, Can You Feel My Heart, And the Snakes Start to Sing, Hospital for Souls and Deathbeds have a ton of replay value for me.

DrGonzo1937
November 14th 2013


5663 Comments

Album Rating: 3.0

Not saying they aren't worth jamming out from time to time, but it's certainly paper thin material.

Emyay
November 14th 2013


5955 Comments

Album Rating: 3.0

agreed



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy