August Burns Red Rescue & Restore
» Back to review

Comments:Add a Comment 
Pennywise_M
June 5th 2014


7454 Comments

Album Rating: 3.5

Btw i'm actually relistening to their first EP which i had rated 3 and remember liking and yea it's not half bad really. These guys were surprisingly good by age 15~ already

Toondude10
June 5th 2014


9674 Comments

Album Rating: 4.5

lol, yeah the nostalgia is heavy on their older releases

Digging: Silent Planet - Everything Was Sound

Pennywise_M
June 5th 2014


7454 Comments

Album Rating: 3.5

"Actually, the thing is, Sleddin' Hill is technically supposed to be their fifth LP, but everyone keeps saying it's a Compilation, which it isn't."



True. Well if i was to take it as such and wanted to rate it, i'd go for a 2.5 as to the appeal i find in the album myself..

Toondude10
June 5th 2014


9674 Comments

Album Rating: 4.5

bah humbug! :P

Pennywise_M
June 5th 2014


7454 Comments

Album Rating: 3.5

"lol, yeah the nostalgia is heavy on their older releases"



Haha yea and i wasn't even generous though, their S/T is really good.

Pennywise_M
June 5th 2014


7454 Comments

Album Rating: 3.5

I'm quite the rapscallion, you see

Toondude10
June 5th 2014


9674 Comments

Album Rating: 4.5

I noticed :P

TooManyFriends
June 9th 2014


1840 Comments

Album Rating: 4.0

Spirit Breaker is their best song ever

titanslayer
June 9th 2014


2713 Comments

Album Rating: 3.5

Spirit breaker is the worst song on here

Toondude10
June 9th 2014


9674 Comments

Album Rating: 4.5

It's neither, Fault Line slays

Pennywise_M
June 9th 2014


7454 Comments

Album Rating: 3.5

Beauty In Tragedy is the one that brought tears to my eyes right from the first listen so i have to go

with that one for sure.



That perfect execution on a regular metalcore riff. Oh man so beautiful

Toondude10
June 9th 2014


9674 Comments

Album Rating: 4.5

That's a very good song too.

BurnedBlack606
June 12th 2014


462 Comments

Album Rating: 4.5

If it weren't for the overuse of breakdowns, Count it All as Lost would easily be their best song ever.

CocaineCrayons
June 21st 2014


156 Comments

Album Rating: 4.0

So this is pretty good? I really liked Constellations, and was kind of let down by their releases after that.

Toondude10
June 21st 2014


9674 Comments

Album Rating: 4.5

more than pretty good imo

CocaineCrayons
June 21st 2014


156 Comments

Album Rating: 4.0

Listening now. Sounds fresh! Definitely a departure from the repetition of their previous stuff.

BrushedRed
July 6th 2014


1974 Comments

Album Rating: 4.0

A year later and the album still shreds



Creative Captivity, Beauty in Tragedy, Fault Line all some of ABRs finest moments.

FearThyEvil
July 6th 2014


14514 Comments

Album Rating: 4.5

Fault line is too run of the mill average metalcore. I agree with the other choices though.

Toondude10
July 6th 2014


9674 Comments

Album Rating: 4.5

Are you kidding me? Fault Line is amazing.

Artuma
July 6th 2014


24308 Comments

Album Rating: 3.0

fault line is meh, easily the weakest song on the album for me

Digging: Hoover - The Lurid Traversal of Route 7



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2016 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy