August Burns Red Rescue and Restore
» Back to review

Comments:Add a Comment 
Kole
January 7th 2014


196 Comments

Album Rating: 3.0

Idk if I would say unique but very solid all around.

dathvada321
January 7th 2014


1444 Comments

Album Rating: 4.5

I can't think of anyone who sounds quite like him. I can tell it's him in any song instantly. Can't really say that about many metalcore vocalists.

Digging: Circa Survive - Descensus

Toondude10
January 7th 2014


4322 Comments

Album Rating: 4.5

If anything, he sometimes shouts too much rather than screams sometimes, but he is probably one of the best metal vocalists I've ever heard.

Digging: Lost Ubikyst in Apeiron - Abstruse Imbeciles Nailed On Slavery

JeetJeet
January 7th 2014


780 Comments

Album Rating: 3.0

Spirit Breaker is sooooooo good

FearThyEvil
January 7th 2014


12694 Comments

Album Rating: 4.5

"yeah id take these type of vocals over erra and periphery any day of the week."

That's not really saying much. At least compare him to better vocalists then that.

Koffiiing
January 7th 2014


1217 Comments

Album Rating: 4.0

those are both subjectively great vocalists tho, although erra's only sticks to one style

JeetJeet
January 8th 2014


780 Comments

Album Rating: 3.0

Erra's harsh vocalist is better though.

AtomicShane
January 8th 2014


1927 Comments

Album Rating: 4.0

garrison slaaaaaays......and so does jake

Digging: Trophy Eyes - Mend, Move On

Koffiiing
January 8th 2014


1217 Comments

Album Rating: 4.0

i do think hes a better live screamer but he lacks the massive energy jake does, God damn are those abr shows entertaining

fromtheinside
January 8th 2014


19029 Comments


what did i rate this again?

Digging: Ibex Throne - Ibex Throne

fromtheinside
January 8th 2014


19029 Comments


oh

Koffiiing
January 8th 2014


1217 Comments

Album Rating: 4.0

what do comments like this even mean theyre beyond vague

fromtheinside
January 8th 2014


19029 Comments


they're beige

Ricochet
January 8th 2014


1838 Comments


when you get beyond 10000 theres nothing left to say

ChuckyTruant
January 8th 2014


15725 Comments

Album Rating: 4.5

Also agreed about Jake. When I saw them play in November of 2012 he sounded just like he did on the records. Plus he has great stage presence

Ricochet
January 8th 2014


1838 Comments


you hurt my feelings

Durrzo
January 8th 2014


1130 Comments

Album Rating: 4.5

Garrison needs to branch out more to compete with Jake, imo. His high scream is pretty awesome, but he barely ever uses it. I get tired of his growls tbh. Jake changes ranges and styles pretty much all the time, and definitely knows what range best compliments the music for any given section of a song. And yeah, he's amazing live.

Toondude10
January 8th 2014


4322 Comments

Album Rating: 4.5

I'd love to see ABR working with Demon Hunter or Soilwork within the near future

joshieboy12345
January 8th 2014


5371 Comments

Album Rating: 4.5

Band are tight live.

Toondude10
January 9th 2014


4322 Comments

Album Rating: 4.5

Want to see them live so badly, they seem awesome



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy