The Dillinger Escape Plan One of Us Is the Killer
» Back to review

Comments:Add a Comment 
Rowan5215
October 21st 2013



25606 Comments


fuck the new one
I mean it's cool
but they should just play old stuff

Digging: Bon Iver - For Emma, Forever Ago

BigPleb
October 21st 2013



36087 Comments

Album Rating: 3.5 | Sound Off

Well you can't do that when you have a new album to promote lol

Digging: Arc Iris - Arc Iris

TheMoreira
October 21st 2013



7175 Comments

Album Rating: 4.5

yup. And honestly the new one is fucking rules aswell

BigPleb
October 21st 2013



36087 Comments

Album Rating: 3.5 | Sound Off

Ye I dig it hard, just so stoked for Ben to kick me in the head yea m/

Rowan5215
October 21st 2013



25606 Comments


fuck the industry live by your own rules

tempest--
October 21st 2013



13214 Comments


ben is the man what a moustache

Digging: Kimbra - The Golden Echo

BigPleb
October 21st 2013



36087 Comments

Album Rating: 3.5 | Sound Off

Them shrill chords too

osmark86
October 21st 2013



3944 Comments


setlist looks very similar to the one in Stockholm...ugh, wish I went.

Digging: Schammasch - Contradiction

Thane
October 21st 2013



2163 Comments

Album Rating: 4.0

yeah that's the set they played last night when i saw them. it was fucking nuts.

SlMBOLlC
October 21st 2013



5018 Comments

Album Rating: 4.0

watched prancer live its perfect i mean wow

DrMaximus
October 21st 2013



9160 Comments


HOW COULD IT ALL BE!

climactic
October 21st 2013



18724 Comments


to me, OP and this are dillinger being done with experimenting and kinda just sticking to what they do best. still great, but not really any surprises

BigPleb
October 21st 2013



36087 Comments

Album Rating: 3.5 | Sound Off

OP not experimenting? You kidding man?

SnailTRAIL
October 21st 2013



903 Comments


not much expirimenting on this agreed

climactic
October 21st 2013



18724 Comments


OP not experimenting? You kidding man?


not compared to their first three

i mean its obviously still "experimental" but not really by dillinger standards

BigPleb
October 21st 2013



36087 Comments

Album Rating: 3.5 | Sound Off

Widower, Parasitic Twins, Farewell, Mona Lisa dude.

Eh guess I see your point, IW was the peak of their experimentation.

climactic
October 21st 2013



18724 Comments


part of me wishes they'd make an album even more bizarre and scatterbrained than IW

BigPleb
October 21st 2013



36087 Comments

Album Rating: 3.5 | Sound Off

They probably could, but I'm fine with this kinda stuff tbh

BigPleb
October 21st 2013



36087 Comments

Album Rating: 3.5 | Sound Off

Yeah for sure, OP is their most accessible so go for that.

Or if you wanna dive in at the deep end go for Calc or IW.

climactic
October 21st 2013



18724 Comments


worth a shot, this is their worst imo



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy