DIR EN GREY The Unraveling
» Back to review

Comments:Add a Comment 
skullkrusher097
September 27th 2013



70 Comments

Album Rating: 4.5

holy fuck just saw the news on the new single merry christmas guys

DrGonzo1937
September 28th 2013



5193 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

As I just said. lol

3.5? wtf???

FadedSun
September 28th 2013



1243 Comments

Album Rating: 4.0

What's wrong with a 3.5? Doesn't that correlate to "great" on the site?

skullkrusher097
September 29th 2013



70 Comments

Album Rating: 4.5

And that's exactly what it is to me! Great, but nothing better than that. Dum Spiro Spero shits all over this imo, but then again they haven't released a true "new" full length since that. I'm just gonna have to wait it out.

DrGonzo1937
September 29th 2013



5193 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

Too low.

FadedSun
September 29th 2013



1243 Comments

Album Rating: 4.0

I wouldn't say this is a classic because it's different takes on old songs, but it's very good

skullkrusher097
September 29th 2013



70 Comments

Album Rating: 4.5

Meh, I'll give it one more listen within the week. Maybe I haven't given it a totally fair shot.

DrGonzo1937
September 30th 2013



5193 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

It gets the 5 for me, simply for managing to make old songs sound modern and fresh, dispite the fact they are old songs.

skullkrusher097
October 19th 2013



70 Comments

Album Rating: 4.5

3 MORE WEEKS UNTIL THE SHOW OMFG

DrGonzo1937
October 19th 2013



5193 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

Enjoy, dude. I just pre-ordered the Limited to-order "Sustain the UNtruth" a couple of days ago.

Unbelievable how much money these guys get off me....

skullkrusher097
November 15th 2013



70 Comments

Album Rating: 4.5

Raising this to a 4.5 after seeing them live, where they played a decent amount of these newer ones.

Look at this freakin' awesome setlist, yo: http://www.setlist.fm/setlist/dir-en-grey/2013/the-theatre-of-living-arts-philadelphia-pa-23c4a077.html

skullkrusher097
November 15th 2013



70 Comments

Album Rating: 4.5

Man, I'm reading through the setlists of other shows they played on this tour, and there are some songs they alternated in and out of the setlists with. If I saw them play Gaika or Bugaboo live, I would've lost my shit. Still a really good setlist though, so I can't complain.

JizzInMyPants
November 15th 2013



2368 Comments

Album Rating: 4.0

but still I heard a setlist they did a japan, vinushka, Diabolos, MACABRE

DrGonzo1937
November 15th 2013



5193 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

Fuck, I bet Diabolos was immense! Love that song, and don't think it go highlighted enough on Dum.

skullkrusher097
November 16th 2013



70 Comments

Album Rating: 4.5

Diabolos has been a super grower on me lately. If they included Gaika, Bugaboo, and that in the setlist omfgggggggg

JizzInMyPants
November 16th 2013



2368 Comments

Album Rating: 4.0

okay, people are tallking about diabolos, which is a 2nd rate vinushka, MACABRE(2013 ver) people, their 2nd best damn song in their whole disc (Final first)

ProtestTheLegacy
November 17th 2013



34 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

Damn, I would see a live show just for VINUSHKA, DIABOLOS, and 2013 MACABRE alone.

Just got back from the Chicago show; they basically mixed stuff on this EP (Death Valley, Karasu, and Kasumi, I think) with UROBOROS and a couple songs from withering & DSS. Got to OBSCURE, dead tree, DOZING GREEN, VINUSHKA, DIFFERENT SENSE, RINKAKU, and Gaika though, so I was pretty pleased overall. Encore was Reiketsu, FINAL, and Hageshisa to, in that order, which was a pretty killer closer.

Digging: Chris Letchford - Lightbox

DrGonzo1937
November 17th 2013



5193 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

okay, people are tallking about diabolos, which is a 2nd rate vinushka, MACABRE(2013 ver) people, their 2nd best damn song in their whole disc (Final first)

See, no appreciation for Diabolos.


Macabre 2013 is a masterpiece though.

ProtestTheLegacy
November 17th 2013



34 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

MACABRE 2013 might be my favorite song ever by them. Sprawling and dark and manages to capture most of what makes them so special.

DIABOLOS sort of is a 2nd rate VINUSHKA, but is still a pretty good song in its own right and never gets enough credit, I feel.

DrGonzo1937
November 18th 2013



5193 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

Diabolos isn't second rate anything, it stands strong as a highlight on DSS imo.



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2013 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy