Shai Hulud Reach Beyond the Sun
» Back to review

Comments:Add a Comment 
JustinKing
September 24th 2013



1285 Comments

Album Rating: 4.0

I don't really see how it's generic. The band is just reinvigorating the sound they essentially helped pioneer. They sound a bit more energetic and impassioned on this than on Misanthropy Pure, in my opinion.

TheNexus100
September 24th 2013



2499 Comments

Album Rating: 2.0

eh that might be true. misanthropy pure sucks too. they might both be like 2.3's in my book. the production on this absolutely blew imo, it ruined everything for me. it just felt commonplace and boring

joshuahuntkc
September 24th 2013



1577 Comments

Album Rating: 4.5

What, do you not like crisp, clean, airy production? you must have got a bad torrent or some shit. The album version of the audio has great production.

demigod!
September 24th 2013



43885 Comments


the album's production sounds like the album art, if that makes any sense

grey, gritty, clear but with an edge

Digging: Black Flag - My War

JustinKing
September 24th 2013



1285 Comments

Album Rating: 4.0

Production never bothers me on an album unless it renders it completely indecipherable. Though I do prefer a more organic sound compared to something pristine, it doesn't affect my overall thoughts of the music.

TheNexus100
September 24th 2013



2499 Comments

Album Rating: 2.0

i dont get any grit on this. same problem i had with the new misery signals. bland, over produced metalcore, tired riffs, all that. nothing here interested me and I absolutely hated how the vocals were produced

MosesMalone
September 24th 2013



1831 Comments

Album Rating: 4.5

They have like a million people on backing vocals. How can you not like that?

Owantjaaaa
September 25th 2013



3204 Comments

Album Rating: 5.0

it's more punk than most metalcore
What didn't you like about the vocals?

Digging: 411 - This Isn't Me

mindleviticus
September 25th 2013



8167 Comments


yeah i thought this was crap too dw nexus

Fluttertrank
September 25th 2013



17098 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

wow.

Owantjaaaa
September 25th 2013



3204 Comments

Album Rating: 5.0

y'all be crazy

Evreaia
September 25th 2013



3953 Comments


rhis is good shit, 4.0 for me

Digging: Monarch - Sabbracadaver

Vakarian12
September 25th 2013



3639 Comments

Album Rating: 3.5

pretty good

Winsomniac
September 25th 2013



7955 Comments

Album Rating: 5.0

Aoty suckas.


Year beyond the sun

joshuahuntkc
September 25th 2013



1577 Comments

Album Rating: 4.5

Idk I mean this is a good album, but the Dillinger is more likely to be album of the year than this IMO. I'm still waiting for the new A Lot Like Birds album, I think it might be Aoty

Winsomniac
September 25th 2013



7955 Comments

Album Rating: 5.0

Nahhh, this.


I may accept your differing opinion if you sacrifice some plebes in the name of the Hulud though.

joshuahuntkc
September 25th 2013



1577 Comments

Album Rating: 4.5

Lol ok

Winsomniac
September 25th 2013



7955 Comments

Album Rating: 5.0

Atta minion.



SLAY THEM!

MMX
September 26th 2013



4784 Comments


you people are crazy, this rules

Digging: 68 - In Humor and Sadness

BigPleb
September 26th 2013



34066 Comments


lol

Digging: Opeth - Pale Communion



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2013 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy