Sigur Ros Valtari
» Back to review

Comments:Add a Comment 
YakNips
July 11th 2013


14563 Comments


Damn I need to listen to this, almost bought it blindly on vinyl

Digging: Ghost Bath - Moonlover

JS19
July 11th 2013


4604 Comments

Album Rating: 5.0

Give it a chance and you'll either love it or meh it

Digging: The Weakerthans - Reconstruction Site

YakNips
July 11th 2013


14563 Comments


I guess I'll see

Polyethylene
July 12th 2013


3229 Comments

Album Rating: 4.0

So good on the vinyls

ABjordanMM
July 13th 2013


1469 Comments

Album Rating: 4.0

want^^

Digging: Sufjan Stevens - Carrie and Lowell

Polyethylene
July 13th 2013


3229 Comments

Album Rating: 4.0

There's a locked groove at the end of Rembihnútur so that little marching band sound loops forever

JS19
July 13th 2013


4604 Comments

Album Rating: 5.0

Oh wow

ABjordanMM
July 13th 2013


1469 Comments

Album Rating: 4.0

I've seen it at my local record store. I don't know why I haven't bought it yet.

beefshoes
July 21st 2013


4827 Comments

Album Rating: 4.0

Varúð is unbelievably beautiful. One of my favourite Sigur Ros songs.

Digging: Godspeed You! Black Emperor - 'Asunder, Sweet And Other Distress'

Mongi123
Contributing Reviewer
August 8th 2013


13106 Comments

Album Rating: 4.5

Damn this album was fantastic idk why it has such a low average

JS19
August 9th 2013


4604 Comments

Album Rating: 5.0

Because Sigur Ros fans are too mainstream to handle this obv

Artuma
August 9th 2013


17925 Comments

Album Rating: 4.0

nice one mongi

Digging: The Jim Yoshii Pile-Up - It's Winter Here

Mongi123
Contributing Reviewer
August 9th 2013


13106 Comments

Album Rating: 4.5

What artuma? I seriously did enjoy it a lot haha

TheInmortalVermicide
August 9th 2013


234 Comments

Album Rating: 4.0

Bought it when it was released, cool album but prefer the old shit ( with the exception of von )

artrock
October 4th 2013


10 Comments


Speaking of crude Hopelandic interpretations, Untitled 6 has "believe in love" and "no one will know".

Dimor
October 4th 2013


1839 Comments


Lol you can't interpret "Hopelandic"(Not really sure why its called that anyway). Jonsi himself has stated that he hates the term and that its just yibberish without any meaning.

cableguy
March 8th 2014


67 Comments

Album Rating: 3.5

this has a strange feeling i can´t even describe, but i love it

JS19
May 28th 2014


4604 Comments

Album Rating: 5.0

Damn

Arcade
Contributing Reviewer
May 28th 2014


4085 Comments

Album Rating: 4.0

This is the ambient coda at the end of a post rock song extended to a full album.



It's still beautiful as fuck, mind

Digging: Courtney Barnett - Sometimes I Sit And Think, and I Sometimes I Just Sit

JS19
May 28th 2014


4604 Comments

Album Rating: 5.0

I think fans expected it to sound like Sigur Ros and it didn't (bar Varuo which is why it's the only song people seem to praise) - it's amazing but a completely different genre. It just gets lost on people not clued in with this kinda music.



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy